Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
MRCL schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:20:
Bij mij is er in 3 races ook maar 0,1% bijgekomen bij mijn gearbox, verder ook niets.

Verder heb ik nog een probleempje. Ik heb in de komende race 3mm regen en heb met de nieuwe bandensettings nog niet kunnen testen. Iemand een tip? Heb met het zoeken in dit topic weinig kunnen vinden.
Echte getallen mogen we niet geven, maar ik kan je wel vertellen dat het bij 3 mm niet heel veel uitmaakt. Sommige rondjes ben ik dan sneller op droog en sommige op intermediates. Ik denk dat ik wel weet welke de snellere band is, maar het verschil is zo klein dat foutjes van je rijder meer verschil maken dan de band :)

quote:
Joss schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:56:
Heb net ook m'n 4e power test gedaan en surprise surprise, mijn consumption is gestegen (low->medium)! Nog nooit gebeurd. Lekker, die aanpassingen zonder dat we het weten.... :X
Ik heb precies hetzelfde nu bij mijn 4de powertest.
ik 10 pk omhoog en de fuel comsumption van Low naar Medium :(

Zo trots op mijn driver.. stond 10e!!! maarja.. fuel verkeerd berekent blijkbaar :) out of fuel in 23e ronde

Woot heb weer 2 puntjes te pakken, dat maakt het al 10 totaal dit seizoen. Echt totaal niet verwacht in mijn eerste seizoen in class 3 :). Heb mn auto nu ook op de 1e plaats in de P gereden op hards (13 man gereden al) dus ik weet ook niet wat het is, maar het gaat goed in ieder geval :)

Wat ik nou weer heb? :?

Doe ik de P ben ik gewoon aan het proberen mijn DQP en setup te regelen, perst mij driver er ineens een super snel rondje uit?? (1:27.941 op suzuka) Ik was helemaal nog niet klaar met de setup en DQP, setup van verre van optimaal en DQP was pas 88%, sterker nog dat rondje was met 70 liter benzine aanboord.

Met andere woorden, dan rondje slaat echt nergens op volgens mij. Hebben meer mensen dit weleens, zo ja hoe houd je het vast :9

btw:
Section 1 oversteering, need more speed
Section 2 oversteering, need more grip
Section 3 understeering, need more speed
Driver "I'm not going to get much faster than that lap."

Nog meer mensen die er last van hebben dat sinds de circuits gewijzigd zijn er vreemde, compleet niet realistische DQP-waarden moeten worden ingevuld. Ik kwam bij Magny-Cours (niet zo'n heel bijzonder circuit toch?) met geen mogelijkheid van de 0% af, bleek dat gewoon ruim de helft van m'n punten op een waarde moest.

Op zich vindt ik dit soort dingen niet zo erg, mits af te leiden uit de circuitgegevens (zoals voorheen Monaco). Helaas wordt het nu een trail-and-error spelletje en verspil je er gewoon de nodige rondjes mee.

quote:
j1nx schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:49:
Driver "I'm not going to get much faster than that lap."
Niet sneller met de huidige setup/dqp ;)

quote:
Sempy schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:31:
Nog meer mensen die er last van hebben dat sinds de circuits gewijzigd zijn er vreemde, compleet niet realistische DQP-waarden moeten worden ingevuld. Ik kwam bij Magny-Cours (niet zo'n heel bijzonder circuit toch?) met geen mogelijkheid van de 0% af, bleek dat gewoon ruim de helft van m'n punten op een waarde moest.

Op zich vindt ik dit soort dingen niet zo erg, mits af te leiden uit de circuitgegevens (zoals voorheen Monaco). Helaas wordt het nu een trail-and-error spelletje en verspil je er gewoon de nodige rondjes mee.
Ik vind inderdaad een deel van de lol er nu wel af ja :( Het was op de meeste bekende circuits wel logisch allemaal, maar afgelopen race had ik weer op 2 van de 3 sectoren 100% gears nodig :/ Ja, sorry, maar dat is toch niet normaal? Je zou er haast op gaan testen, gewoon met 95% beginnen in je eerste rondjes, bijna gegarandeerd dat je coureur er blij mee is :P De ronderecords slaan ook nergens meer op, jammer dat je dus niet meer kunt vergelijken met vorig jaar.

nou nou. denk dat de grootste verliezers altijd nog de mensen die al langer dit spel meedraaien. Joss heeft meer nadeel dan wij hebben met alle veranderingen. Ik vind het allemaal niet zo erg. Ik hou wel alles netjes bij. Maar als er veranderingen zijn heeft iedereen er last van. Dus dan is het gewoon aanpassen en beter proberen te zijn dan anderen.

Vorige race meteen podium te pakken. 6 ptn en hier kan ik voorlopig wel weer op teren aangezien er weer een "koude" race voor de boeg staat. Doel: Me cuptegenstander verslaan :D

Op zich mag circuitdata best veranderen, desnoods maakt Tadas elk jaar een kleine aanpassing en verhoogt hij het aantal circuits tot 50 zodat het bijhouden van data nog minder aantrekkeljik wordt. Alleen maar eerlijker ten opzichte van beginnende spelers die toch al een achterstand hebben op design en staff training.

Wel vindt ik het jammer dat de circuits de namen van echte circuits dragen maar tot een soort fantasybanen zijn verworden. Bekend zijn Monaco en ook Old Hockenheim waar velen de eerste keer op 0% bleven hangen en waar je door logisch na te denken wat er speciaal is aan een baan toch een goede score kon behalen (geeft ook een soort voldoening als je dan 90+% scoort). In de nieuwe situatie zakt het afstellen in mijn ogen steeds meer naar extremen toe (ruim de helft van je punten op een DQP-factor, extreem hoge/lage wing-afstellingen). Verder is iedere verhouding met de werkelijkheid zoek, ik sluit niet uit dat Monaco low-wing en alle dqp-punten op topspeed is ;) .

Ik snap dat Tadas een aanpassing moest maken om de uitgelekte data onbruikbaar te maken, maar dat had mijn inziens ook minder extreem gekunt. Een DQP die voorheen 95% opleverde geeft in de huidige situatie soms zelfs 0%. Jammer dat er niet gekozen is voor een wat minder radicale aanpassing waarbij je rond de 60-70% uitkomt. Dan was nog steeds alle gelekte data onbruikbaar maar was het realisme beter gewaarborgd.

OK, het is me nu dus duidelijk geworden, 3 stops op medium michelin op bahrain had dus wel gewerkt |:(
Het frustrerende is dat in ronde 11 ik, rijdend op plek 2, dit kreeg te zien: "lost rear wing while trying to block Realdea Cristian", (dat met blocken op 35 |:( ). Dit betekende een pitstop in ronde 12 i.p.v. de beoogde ronde 16. als gevolg hiervan (o.a. een stop van 45 seconden) haalde ik de 2e en 3e stop op 1 ronde na niet .Dat houd dus in dat als ik de eerste stop gehaald had, het dus wel had moeten kunnen :'(

Dit valt dus echt in de categorie volkomen klompen uit trekken.....

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:31:
[...]
maar afgelopen race had ik weer op 2 van de 3 sectoren 100% gears nodig :/
Dat was een bug en die moet inmiddels opgelost zijn (bij mij wel iig)
quote:
Sempy schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:01:
zodat het bijhouden van data nog minder aantrekkeljik wordt.
In de regels enzo, door Tadas geschreven, staat juist: SAVE EVERYTHING! Dus het is absoluut nooit de bedoeling geweest dat dingen zo drastisch veranderen. Data opslaan is part of the game.

Iemand die ergens wat info weet staan, welke veranderingen er moeten gebeuren met de setup bij regen. De practice was namelijk met 23mm, maar de race was in het droge. Het lukt me maar niet om dan goede waarden te bekomen.

quote:
F e r o x schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:03:
Iemand die ergens wat info weet staan, welke veranderingen er moeten gebeuren met de setup bij regen. De practice was namelijk met 23mm, maar de race was in het droge. Het lukt me maar niet om dan goede waarden te bekomen.
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, maar bij Raceweekend kun je zien wat er anders is (in bijvoorbeel warmup als die droog was).

quote:
F e r o x schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:03:
Iemand die ergens wat info weet staan, welke veranderingen er moeten gebeuren met de setup bij regen.
Ja, ik! In mijn Excel-file staat daar het een en ander over, maar ik heb dat net als jij zult moeten doen, zelf uitgevonden. Gewoon proberen. 't Is geen schande om 's af en toe af te gaan doordat je een foutje maakt: daar leer je van. (Goh, hier gaan weer opmerkingen over komen :Z).

Anyway: dat moet je zelf uitvinden, vind ik.

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:55:
[...]

Ja, ik! In mijn Excel-file staat daar het een en ander over, maar ik heb dat net als jij zult moeten doen, zelf uitgevonden. Gewoon proberen. 't Is geen schande om 's af en toe af te gaan doordat je een foutje maakt: daar leer je van. (Goh, hier gaan weer opmerkingen over komen :Z).

Waarom zouden er opmerkingen over komen. Het leuke van dit spel is dat iedereen die er serieus mee bezig de informatie aan zichzelf houdt. Waardoor iedereen wordt gedwongen om het zelf uitzoeken wat het spel alleen maar leuker maakt. Het is namelijk net die kleine edge in eigen vindingrijkheid op een bepaald gebied die het kampioenschap bepalen.

Zucht afgelopen race in de laatste ronde de overwinning aan mijn teammaatje gegeven door een klapband...
Wie had gedacht dat de temperatuur zo'n groot verschil zou betekenen. gewoon 4 rondes minder dan bij een lagere temperatuur.

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:55:
[...]
Ben ik met je eens, maar je mag toch best tippen bij raceweekend te kijken ;)

quote:
Dauthi schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:53:
[...]

Waarom zouden er opmerkingen over komen.
René verwachtte waarschijnlijk een opmerking op het "foutjes maken", omdat... Ja... :X

quote:
Joss schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:48:
[...]

René verwachtte waarschijnlijk een opmerking op het "foutjes maken", omdat... Ja... :X
Ok die begreep ik ook niet. Hij zit er toch mee dan ;)

quote:
Joss schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:48:
[...]

Ach Joss, kan de beste gebeuren...

Zit er veel verschil in het brandstof verbruik wanneer je een ander banden type gebruikt?

Want ik heb vanmiddag de warm-up gedaan maar wel met de verkeerde banden 8)7

Ik wil niet precies horen hoeveel verschil er in zit maar zit er verschil in en is dit zoveel dat ik beter kan zorgen dat ik wat teveel fuel mee neem?

zo net ff de verplichte nummertjes er door heen gestampt.....driver was weer lekker bezig tijdens de qual, gewoon 2 pretty clean laps. Ben benieuwd hoeveel ik deze keer naar beneden flikker tijdens de start, 8 plaatsen is tot nu toe het record >:)

Wat betreft fuel/banden ..... meten is weten ..... gewoon wat marge in de fuel houden en de volgende keer tijdens de warmup uit proberen

oh oh, nee toch, het zal toch niet waar zijn. ben er ook ingetrapt :(

welk lettertype had jij gebruikt in jouw sheet grrrrene?

quote:
j1nx schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:05:
oh oh, nee toch, het zal toch niet waar zijn. ben er ook ingetrapt :(

welk lettertype had jij gebruikt in jouw sheet grrrrene?
Is dat de echt belangrijke op ervaring gebaseerde informatie die je probeert los te peuteren in dit topic? :+

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:27:
[...]

Is dat de echt belangrijke op ervaring gebaseerde informatie die je probeert los te peuteren in dit topic? :+
Vind toch eigenlijk dat hij dat zelf moet uitvinden hoor... Gevoelige informatie zeg ik je!

Als 2e gekwalificeerd... 0,027 achter de gast die altijd #1 is :D

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: