quote:
RoD schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:11:
[...]
Als er behoefte is aan 10-15 topics, ja. Maar ik ga er eigenlijk niet vanuit dat het zover komt. Er zijn een aantal populaire fabrikanten die waarschijnlijk een topic zullen krijgen, maar ik denk niet dat het er 10-15 worden. Het zou wel een beetje veel worden inderdaad

Voorlopig is er nog maar 1 topic geopend, met 11 reacties.
quote:
[...]
Aankoopadvies doen we sowieso niet aan op GoT. Er geldt nog steeds dat we vinden dat je zelf tot je keuze moet komen. Dat het oordopjestopic hier vaak voor misbruikt is geeft waarschijnlijk een verkeerd beeld van wat we op GoT van iemand verwachten.
Als iemand een keuze moet maken over iets waar hij geen verstand van heeft, is het logisch dat diegene om advies vraagt. Dat is ook de gedachte van een forum. Ik snap ook niet wat je hier tegen hebt. Mensen mogen elkaar toch wel helpen? Waarom is dat misbruik van een topic? Het oordopjestopic was juist zo nuttig en handig omdat men elkaar op een perfecte manier kon helpen wat oordopjes betreft. Wat is daar mis mee?
quote:
In ieder geval, als je met twijfel zit tussen een aantal modellen, dan is het zaak om de verschillende ervaringen in de desbetreffende topics door te lezen en op basis hiervan tot je conclusie te komen.
Ervaringen zijn leuk om te lezen, maar zonder vergelijkingsmateriaal zijn ze praktisch waardeloos. Dat een setje oordopjes goede lage tonen weergeeft maar het wat laat afweten in het middengebied, daar kan je niet zoveel mee. Waar je wél wat mee kan, is om te weten dat V-Moda Vibes een betere bassweergave hebben dan CX300's, om maar wat te noemen. Men wil kunnen vergelijken, bijvoorbeeld met de oordopjes die momenteel in bezit zijn. Aan ervaringen alleen heb je niet zoveel. En júist omdat:
quote:
Geluid is verder subjectief. Wat goed is voor de een hoeft niet persé goed voor de ander te zijn.
Dit maakt de objectieve waarde van een persoonlijke ervaring nóg minder. Immers geluid is toch subjectief?
quote:
Lees daarom reviews, bekijk verschillende ervaringen en weeg wat je hebt gevonden voor jezelf af. Net zoals dit gebeurd in de andere subfora. Hetzelfde geldt namelijk voor de PMD's die hier besproken worden. Daar rijst ook de vraag "welke geeft het beste geluid". Of bijvoorbeeld bij speakers. Zo vreemd is het dus niet.
Tuurlijk, dat moet je allemaal doen. Maar waarom het verbieden van één groot discussietopic? Als je honderd reviews gelezen hebt kan je het overzicht kwijtraken. Het is dan handig om even alle informatie op een rijtje te zetten in het algemene topic, waarna je met anderen die informatie kan delen. Vervolgens kunnen zij ook nog hun inzichten verschaffen. Dit kan nu allemaal niet meer.
quote:
Zoals gezegd willen we hier op GoT ervoor zorgen dat de grote topics geen verzamelbak is voor allerlei vraagjes, maar dat ze een specifieke invulling hebben, namelijk die van ervaringen en discussie. Het is misschien vervelend om geen algemeen topic te hebben waar je je vraag kunt "dumpen", maar dat is sowieso al
niet toegestaan
Zo kan je ook zeggen dat GoT zelf één grote verzamelbak is voor allerlei vraagjes. Het punt is juist dat het oordopjestopic wél een specifieke invulling had. Namelijk het beantwoorden op de vraag "Wat zijn goede oordopjes?". En dáár draait het toch allemaal om!
quote:
Vragen over oordopjes en de kwaliteit ervan mogen nog steeds gesteld worden, dus wat dat betreft zie ik het probleem niet. Ook mogen er best topics geopend worden over specifieke vragen en problemen (dit moet zelfs) dus er wordt je genoeg ruimte geboden om informatie te vergaren.
Nogmaals, het gaat om het vergelijken. Als je 5 setjes uit dezelfde prijsklasse wil vergelijken, hoe moet dat nu? 5 dezelfde berichten plaatsen in 5 verschillende topics?
quote:
Verder wil ik nog wel even benadrukken dat het niet offtopic is om in het topic over fabrikant X een vergelijking te maken met fabrikant Y. Als daar iets zinnigs over gezegd kan worden heeft dat alleen maar meerwaarde

En met fabrikant Z, en A, en B? Zó krijg je júist een chaos!
Het oude systeem vond ik echt heel handig. Stel je wilt iets weten over een setje oordopjes, je gebruikt gewoon de search in het topic en je krijgt een stuk of 20 berichten waar verschillende meningen aan bod komen. En ook nog vergelijkingen met andere setjes!
De topicreeks bestond al sinds 2003, en al die tijd liep het geweldig. Niemand had er problemen mee, en niemand had er toch last van? Waarom moet het nu opeens anders?
En oh ja, als broertje zijnde van
de originele topicstarter is het vervelend om te zien dat de topicreeks van m'n broer na 5 jaar opeens op slot moet.
Never change a winning team