Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

XMS - XtraMediaServices

Dit is een vervolg thread van de thread XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)

Deel 1: [Portaal] 10 Mb/s internet?
Deel 2: XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)
Over XMS
Een aantal jaar geleden is de woningstichting Portaal begonnen met plannen voor het aansluiten van al haar huurwoningen op een glasvezelnetwerk. Uiteindelijk is de investeringsmaatschappij GNEM hierbij betrokken geraakt. De structuur van het netwerk is open dus elke partij kan diensten gaan leveren op het glasvezelnetwerk.
Er was echter bij de start van het project wel een partij nodig die de eerste nieuwe diensten zou gaan leveren en hiervoor is uiteindelijk het bedrijf XMS opgericht. XMS bied momenteel diensten als analoge televisie over het glasvezelnetwerk, glasvezelinternet en voip-telefonie en is druk bezig met de ontwikkeling van nieuwe diensten zoals digitale tv, IPTV, zorg&alarmeringsdiensten/etcetc.
Op dit moment ontsluit XMS voornamelijk huurwoningen van de woningcorporaties waarmee wij afspraken hebben. Dit zijn Portaal, Dudok en SCW/Alliantie.

Het is ook voor niet portaal/scw/dudok huurders mogelijk om een aansluiting te krijgen. Indien mensen interesse hebben kunnen ze zich vrijblijvend aanmelden via de website www.xmsnet.nl.
Indien het mogelijk is om de woning aan te sluiten zal de aannemer contact opnemen om een afspraak te maken.

De aansluiting van een woning kost XMS tussen de 1200 en 1500 euro per woning. Een groot deel hiervan komt op rekening van de GNEM, maar per woning zijn er uiteindelijk 150,- euro aansluitkosten voor de aanstaande klant. Hiervoor krijgt men in de meterkast een CPS gemonteerd waarop men een computer kan aansluiten (netwerkaansluiting) en een DRG-22 VoIP-adapter waarop men analoge telefoons kan aansluiten.

Belangrijk: Met Portaal/SCW/Dudok zijn er afspraken gemaakt waardoor de huurders GEEN kosten berekend krijgen voor de glasvezelaansluiting dus in dit geval zal de verhuurder de kosten op zich nemen. De verhuurder blijft dus ook eigenaar van de hardware in de meterkast en de glasvezelaansluiting.
Support
In het vorige topic heeft denan veel vragen beantwoord vanuit een officiele positie binnen XMS. Hij heeft inmiddels ander werk waardoor hij helaas geen support meer zal leveren vanuit dit topic, je zal dus gewoon contact op moeten nemen met de supportdesk.

Telefoonnummer: 0800 555 2 555
E-mail: support@xtramediaservices.nl
Website: www.xmsnet.nl
Handleiding: http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=3400

Abonnementen

Alle abonnementen worden geleverd via het glasvezel netwerk welke in een aantal steden is aangelegd. Je kan je aanmelden voor een aansluiting op de website van XMS. Het is echter zeer goed mogelijk dat er geen aansluiting mogelijk is.

Er worden verschillende abonnementen aangeboden waarin een aantal diensten (Internet, TV & radio en telefonie) met elkaar worden gecombineerd. Zodoende hoeft je niet alle diensten bij XMS af te nemen maar kan je bijvoorbeeld TV blijven kijken via de schotel maar bellen en internetten via XMS.
Internet

Voor de meeste tweakers zal de internetverbinding wellicht het meest interessant zijn daar er sprake is van een symmetrisch verbinding. Je download snelheid is dus gelijk aan je uploadsnelheid. Het standaard abonnement bied je een verbinding van 24Mbit waarmee je met ongeveer 2.6 tot 2.8 MB/ps kan up en downloaden. Uiteraard zijn er legio mogelijkheden om deze snelheden te benutten.

Wie gebruik wil maken van een vast IP adres kan dit instellen via het control panel op http://mijn.xmsnet.nl tegen een eenmalig bedrag van ¤ 24.95

Het is tevens mogelijk om een verbinding van 48 of 100 Mbit af te nemen tegen een maandelijkse meerprijs van repectievelijk ¤ 37,95 en ¤ 59,95.
TV & Radio
Op dit moment wordt er enkel een analoog signaal geleverd. Op dit moment is er wel een pilot gaande met digitale televisie maar hierover is erg weinig informatie beschikbaar. Zodoende is het ook onduidelijk wanneer deze dienst geintroduceerd zal worden.

Het zenderpakket van XMS bestaat uit 40 TV zenders en 30 radiozenders voor een overzicht van deze zender kan je terecht op de website van XMS: http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=8088
Telefonie
Het telefonie netwerk van XMS maakt gebruik van VOIP (Voice-over-IP) waarop je een een doorsnee analoge telefoon op kan aansluiten welke gebruik maakt van tonen in plaats van pulsen. Een ouderwetse telefoon met een draaischijf zal dus niet werken.

Klankbordgroepen

In diverse plaatsen waar XMS haar dienstverlening aanbiedt zijn klankbordgroepen actief. Doel hiervan is om XMS glasvezel gebruikers plaatselijke actief te betrekken in het XMS/Glasvezel gebeuren.
Tevens zal dit een podium zijn om ideeen aan te dragen of problemen te bespreken en centraal door te geven aan de XMS medewerkers. Dit gebeurt tijdens een overleg dat eens per kwartaal plaatsvindt.

De agenda van zo'n overleg ziet er (ongeveer) als volgt uit:

- Bespreking bestaande producten/problemen;
- Nieuwe technieken/demo's/pilots waar we mogelijk als klankbordgroep leden aan mee mogen doen;
- Vragen/opmerkingen over XMS.

In de volgende plaatsen zijn reeds klankbordgroepen actief of in oprichting:
Hoogland
Nijmegen
Soest / Soesterberg
Utrecht UGlas
Vathorst
Initiatiefgroepen

In enkele plaatsen is de wens onder bepaald soort bewoners groot, in eerste
instantie lijken zij buiten de doelgroep te vallen welke op XMS ontsloten
gaan worden.
Lokale initiatieven zijn opgericht om voldoende bewoners te vinden zodat
het voor XMS interessant is om een gebiedt te gaan ontsluiten.

In de volgende plaatsen zijn dergelijke initiatiefgroepen actief:
Nieuwland (Amersfoort)
Forum
Naast dit topic op het Tweakers forum staan er ook diverse onderwerpen op
het onofficiële XMS Forum op http://www.xmsforum.nl.

FAQ

Hieronder zal ik proberen een aantal veelgestelde vragen met antwoorden proberen te verzamelen. Mocht je nog een aanvulling hebben dan kan je uiteraard contact met me opnemen per DM.
Internet
Q: Welke pingtijden en downloadsnelheden haal je met een XMS verbinding?
A: Met een abonnement van 24Mbit haal je tussen de 2.6 en 2.8MB/ps met zowel up als downloaden. Ten alle tijden blijft de ping zo rond de 4 ms.

Q: Biedt XMS ook nieuwsgroepen aan?
A: XMS biedt enkel de tekstgroepen aan via hun nieuwsserver textnews.xmsnet.nl. Voor de binaire groepen zou je gebruik kunnen maken van andere aanbieders.
TV & Radio
Q: Wanneer wordt er digitale TV aangeboden?
A: Het enige wat bekend is is dat er momenteel een pilot gaande is. Waneer andere klanten hier gebruik van kunnen maken is helaas niet bekend.
Telefonie
Q: Ik probeer te bellen naar een extern nummer maar krijg een in-gesprek toon bij alle nummers?
A: Er zit standaard een limiet op de telefonie kosten, wanneer je boven dit limiet uit komt kan je dus niet meer bellen. Je kan dit limiet laten aanpassen via de klantenservice.

Ik zal uiteraard mijn best doen de topicstart bij te houden, mocht je echter nog ideeën hebben over de inhoud dan kan je me per DM bereiken.

gereserveerd

@sPENKMAN dank je voor je reactie,ik hou ze er gewoon even bij.
Hertzinger,Volkers en een derde partij komen nu meten wat er mis is met het signaal,en hoe meer mensen zich er over melden des te sneller zal men er iets aan willen doen want zoals de netbeheerder al zei,het is geen reclame voor XMS als haar televisiedienst niet goed is.

Overigens het knipperende screensavertje van een goedkoop dvd spelertje op de lokale kanalen is nu ook weg.
In plaats daarvan (en in plaats van de originele testbeelden die dus van een dvd speler kwamen) is er nu niets meer.

Wat het geluid op NGC betreft,dat probleem speelt hier niet,er is hier in Leiden geen NGC.

Over de in de pilot voor digitale tv gesproken "decoder" http://www.aminocom.com/products/pdf/AmiNET110_flyer.pdf nog even het volgende: ik lees in de specs dat het ding ook nog over macrovision protection beschikt.. kan je er niet van opnemen,iemand die hier iets over weet ?
En blijft Lijbrandt de leverancier ?
Deze heeft namelijk al diverse boetes gehad omdat ze zich niet houden aan de adviezen van programmaraden en gewoon vandaag besluiten zender x niet meer door te geven...
Zender aanbod ziet er redelijk uit,ik had echter gehoopt dat er ook iets van scifi channel en zo bij zat,ook geen Film1 of Sport1,geen Hallmark of welk film kanaal dan ook... jammer weer...

Aanbod digitale tv: http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php

Wat ik me wel afvraag bij IP tv: gaat dit van de internet bandbreedte af of wordt het tv glasvezeltje gebruikt ?

quote:
Nick39 schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:15:
Over de in de pilot voor digitale tv gesproken "decoder" http://www.aminocom.com/products/pdf/AmiNET110_flyer.pdf nog even het volgende: ik lees in de specs dat het ding ook nog over macrovision protection beschikt.. kan je er niet van opnemen,iemand die hier iets over weet ?
En blijft Lijbrandt de leverancier ?
Deze heeft namelijk al diverse boetes gehad omdat ze zich niet houden aan de adviezen van programmaraden en gewoon vandaag besluiten zender x niet meer door te geven...
Zender aanbod ziet er redelijk uit,ik had echter gehoopt dat er ook iets van scifi channel en zo bij zat,ook geen Film1 of Sport1,geen Hallmark of welk film kanaal dan ook... jammer weer...

Aanbod digitale tv: http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php

Wat ik me wel afvraag bij IP tv: gaat dit van de internet bandbreedte af of wordt het tv glasvezeltje gebruikt ?
Volgens mij krijgen we helemaal niets te maken met de AmiNET110. Let op, XMS heeft nog niets officieel vrijgegeven. Zover ik uit diverse bronnen heb kunnen opmaken is de AmiNET110 al een tijdje in Soest in pilot fase, maar gaan ze daar volgende maand over op IPTV.
Op de InterNLNet site staat ook een vacature voor Philips I-TV projectmanager. Ik heb het idee dat er meer proeven in die richting gedaan worden.

Ook welke vezels voor wat actief gaan worden is nog onbekend. Ik hoop alles via 1 ethernet uitgang, en dat ze met bepaalde techniek wel de bandbreedte verdeling doen in het modem. Zo kan ik makkelijker van 1 switch en bestaande UTP bekabeling gebruik maken. Spannend dus nog...

quote:
Je download snelheid is dus gelijk aan je downloadsnelheid.
Typo.. ;)

quote:
sPENKMAN schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:38:
Belangrijk: ....
De verhuurder blijft dus ook eigenaar van de hardware in de meterkast en de glasvezelaansluiting.....
Mmm, ik denk dat de netwerkbeheerder de eigenaar is van de hardware en de glasvezelaansluiting in de meterkast.

quote:
Bij deze aangepast, bedankt voor het attenderen. Voor typo's/aanvullingen etc kan je het beste even contact opnemen via DM, dat houdt het topic net even iets schoner ;)
quote:
bbotje schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:31:Mmm, ik denk dat de netwerkbeheerder de eigenaar is van de hardware en de glasvezelaansluiting in de meterkast.
Dat deel van de topicstart heb ik 1 op 1 overgenomen van Denan. Ik mag toch aannemen dat die informatie correct is :)

Ik woon in Soest en heb een XMSnet verbinding en zou wel mee willen doen aan zo'n pilot voor iptv. Dus als Denan dit leest, dan mag je me mailen op xmsnet (at) heins.tk.

Ik zou trouwens zo goed mogelijk het KPN ITV proberen te kopieren, dat werkt namelijk erg gelikt als ik het goed heb gezien.

quote:
flipjevandejam schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 00:46:
Ik woon in Soest en heb een XMSnet verbinding en zou wel mee willen doen aan zo'n pilot voor iptv. Dus als Denan dit leest, dan mag je me mailen op xmsnet (at) heins.tk.

Ik zou trouwens zo goed mogelijk het KPN ITV proberen te kopieren, dat werkt namelijk erg gelikt als ik het goed heb gezien.
Denan is vanwege een andere job minder actief op dit forum geworden, dus ik ben even zo vrij om te reageren.

Klankbordgroepen (zie ook bovenaan bij de topic start) worden ingezet voor pilots, zo ook voor het IPTV gebeuren. In dit geval is dat de klankbordgroep van Soest/Soesterberg.
Je zou hun kunnen benaderen of er nog ruimte is voor nieuwe klankbordgroep leden, dit durf ik niet te zeggen gezien ik zelf voor de klankbordgroep Utrecht actief ben.

Hoe staat het tegenwoordig met hoe vaak het IP adres wijzigt als je geen vast IP adres hebt? Is dat nog steeds maandelijks of is de frequentie wat afgenomen?

quote:
martdj schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:56:
Hoe staat het tegenwoordig met hoe vaak het IP adres wijzigt als je geen vast IP adres hebt? Is dat nog steeds maandelijks of is de frequentie wat afgenomen?
Ik heb tot nu toe nog geen ander ip gehad (vanzelf,vanwege een ban van mijn zoon ergens heb ik zelf een ander ip genomen) had al 2,5 maand dezelfde..

@Raceman:
In het stukje van Berend Botje uit het andere forum staat:

"Tijdens de laatste klankbordgroep bijeenkomst is de DigiTV dienst besproken. En omdat, volgens XMS, de mogelijkheden van glas groter zijn dan alleen een digitale dienst is door XMS besloten over te gaan op het meer interactieve IPTV. Als STB zal de AmiNET110 blijven. De keuze van leverancier was ook al bekend en afgelopen zomer is de dienst in het lab bij XMS getest. Voor de daadwerkelijke uitrol landelijk, wil XMS de nieuwe dienst eerst in een proeftuin proberen en omdat de infrastructuur bij de testgroep er al ligt zal de nieuwe IPTV dienst hier als eerste een maand getest worden. Dit zou eind september, begin oktober plaats moeten vinden. Hierna zou de dienst stad voor stad uitgerolt worden. "

Ik heb even een stukje dikker gemaakt waaruit ik begrijp dat ze de AmiNET110 blijven gebruiken.
Lees ik verkeerd ?

quote:
Nick39 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:03:
[...]
@Raceman:
In het stukje van Berend Botje uit het andere forum staat:
..
Ik heb even een stukje dikker gemaakt waaruit ik begrijp dat ze de AmiNET110 blijven gebruiken.
Lees ik verkeerd ?
Nee, ik heb het blijkbaar verkeerd gelezen, en ook verward door de Philips ITV.
Volgens mij als ik de site van Amino bekijk kun je wel hun andere devices gebruiken. Maargoed, zonder HD content heb je daar ook weinig aan.

quote:
Raceman schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:06:
[...]

Volgens mij als ik de site van Amino bekijk kun je wel hun andere devices gebruiken. Maargoed, zonder HD content heb je daar ook weinig aan.
We zullen het toch af moeten wachten,zodra Casema met the sci-fi channel komt ben ik om ;)
Ik lees trouwens steeds over xms krantjes of xmsnieuws of zo ?
Is dat iets plaatselijks,want ik heb nog nooit iets van xms in de bus gehad.

quote:
Nick39 schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:15:
IPTV krijgt een eigen poort op het CPS, dus het zal niet van je beschikbare internet-bandbreedte af gaan. Wel is het zo dat de maximale capaciteit van het huidige CPS 100Mbit is. Mensen met een 100/100Mbit verbinding zullen dus wel 4-6Mbit missen voor normale digitale kanalen, en 10-18Mbit voor HD uitzendingen.
quote:
bbotje schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:31:
[...]

Mmm, ik denk dat de netwerkbeheerder de eigenaar is van de hardware en de glasvezelaansluiting in de meterkast.
Wettelijk zou dit niet mogen, bij de Portaal/dudok/scw woningen is de verhuurder eigenaar van alles wat op het erf ligt (glasvezel vanaf de erfscheiding). Ook de hardware is van hen, al blijft XMS natuurlijk wel verantwoordelijk voor storingen e.d.
quote:
flipjevandejam schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 00:46:

Helaas, de eerste pilotgroep bestaat uit klankbordgroep-leden. Zij hebben nu sinds ongeveer april versie 1 van de DTV dienst thuis draaien. Binnenkort (nee ik noem geen datum ;)) zal versie 2 hier uitgerold worden. De voorbereidingen hiervoor zijn al van start gegaan.
quote:
Raceman schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:06:
[...]

De opzet van de DTV dienst is redelijk stb onafhankelijk. Het inzetten van de HD versie van de amino zal geen enkel probleem zijn. Lijbrandt heeft zelf al een HD testkanaal draaien (volgens mij wel 720p, niet full HD) waarbij ze eigen content uitzenden (aka: lokaal nieuws).
quote:
Nick39 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:16:
[...]
Ik lees trouwens steeds over xms krantjes of xmsnieuws of zo ?
Is dat iets plaatselijks,want ik heb nog nooit iets van xms in de bus gehad.
De krantjes zijn regionaal/actiegebonden... momenteel is het meer een reclame-krantje (met hier en daar wat nieuwtjes) maar ik verwacht dat het in de toekomst meer uit productinfo/nieuws zal bestaan.

Bij de Jan Luykenlaan zijn ze momenteel actief bezig met aansluiten. Ze lopen echter tegen problemen aan met de handel die de vorige aannemer heeft geinstalleerd. Slecht gedocumenteerd en vaak niet aangesloten. Bij mij hangt inmiddels wel een modem, maar de vezel hebben ze nog niet kunnen blazen, omdat ze het uiteinde van mijn buis nog niet op hebben kunnen sporen. Niettemin heb ik goede hoop dat er binnenkort bij mij eindelijk een vezeltje ligt.

Ik heb geprobeerd de klankbordgroep Soest te mailen op soest@xsmnet.nl, zoals op hun site staat, maar dat mailadres is afgesloten :?.

quote:
flipjevandejam schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:34:
Ik heb geprobeerd de klankbordgroep Soest te mailen op soest@xsmnet.nl, zoals op hun site staat, maar dat mailadres is afgesloten :?.
Dat kan ook naar info@xmsnet.nl. Soest@xmsnet.nl verwijst sinds vanmorgen toch naar dat emailadres. De pilotgroep is echter al gekozen, dus nu lid worden van de klankbordgroep om aan de pilot mee te kunnen doen zal niet veel nut hebben ;)

Ik wil niet al te veel gaan speculeren, maar als fase 2 van de digitale tv test nu nog van start gaat betekend dat vrijwel zeker dat we als "normale" klant de komende 6 maanden niks hoeven te verwachten ;( Ik bedoel je test het een paar maanden, je evalueert, test wellicht nog een keer etc etc. Allemaal volkomen logisch hoor maar ik weet "officieel" nog steeds niet beter dan dat er in de zomer van 2006 digitale tv zou komen en op basis daarvan had ik uberhaubt glasvezel genomen.. Dit is al eerder ter sprake gekomen en ik wil die discussie niet weer opnieuw beginnen, maar het is wel weird

Tsja, communicatie blijft de grote achilleshiel van XMS. De mensen in de Jan Luykenlaan te Leiden hadden te horen gekregen dat ze januari 2007 aangesloten gingen worden. Op de dag van aansluiting riep er iemand via de telecom bij de bel dat het die dag niet meer ging lukken en ze de volgende week terug zouden komen. Daarna "officieel" nooit meer iets gehoord van XMS tot ergens afgelopen augustus er een brief in de brievenbus lag dat we die week ook niet aangesloten gingen worden. Geen verdere communicatie tot er deze week plotseling mensen op de stoep stonden om te gaan aansluiten. Is dus ook een mooi voorbeeld van mislopende communicatie.

hmmm...ja, in hoeverre je de blaam daarvoor bij xms neer kan leggen vraag ik me af. Ik neem toch aan dat zij nietiedere dag een telefoontje ontvangen van de aannemer (die niet voor hun werkt maar voor de eigenaar van het netwerk...)

quote:
martdj schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:06:
Tsja, communicatie blijft de grote achilleshiel van XMS. De mensen in de Jan Luykenlaan te Leiden hadden te horen gekregen dat ze januari 2007 aangesloten gingen worden. Op de dag van aansluiting riep er iemand via de telecom bij de bel dat het die dag niet meer ging lukken en ze de volgende week terug zouden komen. Daarna "officieel" nooit meer iets gehoord van XMS tot ergens afgelopen augustus er een brief in de brievenbus lag dat we die week ook niet aangesloten gingen worden. Geen verdere communicatie tot er deze week plotseling mensen op de stoep stonden om te gaan aansluiten. Is dus ook een mooi voorbeeld van mislopende communicatie.
Dus jij bent eindelijk aangesloten buurman? (ik heb nog niemand gezien hier)

Wel "leuk" om nieuws van de Jan Luykenlaan te horen,ik heb er jaren gewoond.
Jammer dat het zo loopt.

Ik ben blij dat de digitale tv niets van de bandbreedte afpakt,gewoon meer omdat ik bang ben dat als de kids flink aan het downloaden zijn ik dan geen tv zal overhouden.
Als die metingen tenminste iets opleveren.
Wat ik me wel afvraag @Denan: moet dat dan op een andere poort worden aangesloten op het modem (dus nieuwe kabels trekken ? )

Ook ?
Al die uit de grond stekende kabeltjes, loopt daar geen water in dat op den duur de hoofdvezel in kan ?
Komt er uiteindelijk geen ploeg die die kabeltjes onder de grond stopt danwel er een rubber kapje overheen duwt ?

Duiden het verdwijnen van de testbeelden op het info kanaal en het lokale kanaal er op dat er iets op gaat komen ?

Wat ik zelf erg jammer vind :
Portaal heeft jaren geleden dat glasvezelproject aangekondigd en er is jaren niets gebeurd. (niets zichtbaar voor de huurder)
Nu ligt het er maar in het 3 maandelijkse krantje van Portaal wordt er met geen woord over gerept.
Buitenlandse buren snappen er geen sikkepit van,we hebben toch kabel (casema).
Je zou denken dat dit project Portaal bakken met geld heeft gekost.
Maar ze promoten het totaal niet !
Op de Portaalpage zelf,niets te vinden over glasvezel.
Zoekoptie: 0 resultaten op glasvezel.
Geen krantjes,geen brieven,geen folders,niets op de site,helemaal niets.
Terwijl de concurrent weer de prijzen heeft verlaagd en weer 4 kanalen heeft toegevoegd aan digitale tv met nu al ruim 100 zenders.

Maar al zou je alleen al dat sublieme internet promoten,of gratis bellen onder Portaal abonnees,maar nee,niets !
Sterft het zo niet een langzame dood ?

quote:
Nick39 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:42:

Wat ik me wel afvraag @Denan: moet dat dan op een andere poort worden aangesloten op het modem (dus nieuwe kabels trekken ? )

Ook ?
Al die uit de grond stekende kabeltjes, loopt daar geen water in dat op den duur de hoofdvezel in kan ?
Komt er uiteindelijk geen ploeg die die kabeltjes onder de grond stopt danwel er een rubber kapje overheen duwt ?

Duiden het verdwijnen van de testbeelden op het info kanaal en het lokale kanaal er op dat er iets op gaat komen ?

(znip)

Maar al zou je alleen al dat sublieme internet promoten,of gratis bellen onder Portaal abonnees,maar nee,niets !
Sterft het zo niet een langzame dood ?
1) Je zult inderdaad een extra UTP kabel moeten trekken, waarschijnlijk zal dit op poort 6 aangesloten moeten worden.
2) Deze kabels zouden eigen 'afgedopt' moeten worden. Niet dat het kwaad kan als er geen dop op zit, maar het is wel netter en kan problemen (bvb zand) voorkomen. Het kan ook zijn dat er nog geen vezel in de kabel zit, dus dat alleen de huls uit de grond steekt. In dat geval zal de aannemer nog een keer langskomen om de vezels te blazen en alles netjes af te doppen.
3) Nog niet. Lokale kanalen zijn leuk, maar er moet natuurlijk wel content zijn en een partij die het kan/wil beheren. Hier lopen wel gesprekken voor.
4) Portaal heeft het project/traject wel gestart voor alle Portaal-woningen maar men heeft een jaar of twee terug besloten om alle communicatie vanuit XMS te laten verlopen. Men had eerst een website (portaalnet) opgericht waarop veel informatie over het glasvezelproject te vinden was. Aangezien op den duur alle links vervangen werden door 'kijk maar op www.xmsnet.nl' vermoed ik dat ze die site weggehaald hebben. Wel heeft Portaal al haar huurders een brief gestuurd met informatie over het glasvezelnetwerk met daarin de mededeling dat XMS de nieuwe partij zal zijn van waaruit de communicatie zal lopen. Er komen in ieder geval buitenlandse folders/infokrantes uit die wij in bepaalde doelgroepgebieden zullen gaan verspreiden.

quote:
milenko79 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:27:
[...]
Dus jij bent eindelijk aangesloten buurman? (ik heb nog niemand gezien hier)
Nee joh, zo snel gaat het niet. Dat weet je toch? ;)
Maar even serieus, ze zijn momenteel bij mijn gebouw (Vak E & F) druk bezig en vandaag zijn we telefonisch gebeld door XMS (dat is de eerste keer dat dat gebeurt) en is er een afspraak gemaakt om morgen de boel aan te komen sluiten. Vorige week hebben ze ook een poging gedaan toen ik langsliep, ze bezig zag en vroeg wanneer ze me aan dachten te gaan sluiten. Ze hebben toen wel een modem geplaatst, maar er zat "geen lucht op de buis" (met andere woorden, ze konden het andere uiteinde van mijn buis niet vinden wegens gebrekkige documentatie). Wellicht morgen dus een aansluiting. We zullen zien.

Nou, het is 1 oktober, de deadline van het project in De Laar (Arnhem).

Ben benieuwd of de 40% behaald is.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: