Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
jwisgerhof schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:53:
Grrrrene klinkt een beetje geirriteerd door de Grrrrenetjes! Tis een hele eer toch om ze naar je vernoemt te krijgen? O+
Ik kan best tegen een geintje, maar ik zie niet in waarom ik zo bijzonder ben dat er zoveel moeite moet worden gedaan om deze foutjes aan mijn naam te koppelen. Het is niet alsof ik ze continu maak of de eerste ben die dit doet. Kijk, 1 keer kan ik wel om lachen, 2 keer ook wel, maar onderhand is de lol er (voor mij) iig wel vanaf :Z
quote:
Ik start vanavond als 3e op de grid dus veel beter kan het niet _/-\o_ .. Heb alleen totaal geen kans gehad om mijn regen afstelling te testen... P/W/Q waren droog en de race is 15+ mm regen dus tja. Heb mn vleugels maar dik aangepast aan de hand van wat historische data.

Hoop eigenlijk dat het me gaat helpen in de race, denk niet dat veel mensen deze gok hebben genomen zonder het te testen eerst :)
Nah, ik neem aan dat de gemiddelde C3'er z'n vleugels aanpast voor de regen :?

Ik sta er ook minder goed voor dan verwacht, p en wu netjes 8ste en nu opeens 10de in de qual.
Vermoed dat het verschil in de fuel load zit en misschien ook nog een paar teinde in de banden, wat in zou houden dat ze gaan ploffen.

Het zou best kunnen dat door alle aanpassing die tadas de afgelopen tijd heeft gemaakt het verschil tussen de verschillende strategieen groter is geworden.
neem bij ons bv Nguyen Hoai-Nam
slaat tijdens de P nog geen deuk in pakje boter, WU is hij opeens al midden moot en tijdens de qual staat hij opeens op de pole.

Volgens mij gaan mensen de race missen, omdat ze denken dat die morgen pas is. Bij ons in de groep zijn er pas 13 rijders gekwalificeerd (15 practice gedaan). En dat terwijl de vorige races de meesten ruim van tevoren klaar waren.

Mijn voorlopig 3e plek zegt dus nog niets, al is het wel postief dat ik enkele coureurs achter me hou die de vorige races sneller waren. Het gat met de top in Q begint te slinken en dan heb ik nog geen eens een revision van mijn engine gedaan.

quote:
brid schreef op maandag 24 september 2007 @ 08:25:

slaat tijdens de P nog geen deuk in pakje boter, WU is hij opeens al midden moot en tijdens de qual staat hij opeens op de pole.
Da's een collega van BluePanther geloof ik. Ik ben benieuwd naar zijn tactiek, misschien een 4-stopper op softs ofzo? Of misschien probeert hij een 3-stopper op softs en gaat dat faliekant mislukken? We zullen het snel weten :) Ik vind het jammer dat Tadas zo blijft prutsen met de parameters tijdens een seizoen: je kunt er nu niet van op aan dat je tactiek goed werkt, want je weet niet zeker hoe de verschillen tussen de banden zijn.

Dat hij in P en WU zo matig presteerde is voor mij een duidelijk teken dat hij het in de race niet gaat redden daar vooraan. Hij _moet_ wel licht aan de start staan, want een 1e plek past niet echt in zijn straatje, hoewel hij niet zo slecht is als jij nu doet vermoeden, volgens mij. Ik kan me herinneren dat hij in de Q meestal rond mijn positie stond? Hij stond zelfs 2 van de 3 races voor jou in de Q :) Sterker nog: hij heeft alle 3 de keren voor mij gekwalificeerd. Alleen in de race valt hij dan terug of uit...

quote:
jwisgerhof schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:53:
Grrrrene klinkt een beetje geirriteerd door de Grrrrenetjes! Tis een hele eer toch om ze naar je vernoemt te krijgen? O+

Ik start vanavond als 3e op de grid dus veel beter kan het niet _/-\o_ .. Heb alleen totaal geen kans gehad om mijn regen afstelling te testen... P/W/Q waren droog en de race is 15+ mm regen dus tja. Heb mn vleugels maar dik aangepast aan de hand van wat historische data.

Hoop eigenlijk dat het me gaat helpen in de race, denk niet dat veel mensen deze gok hebben genomen zonder het te testen eerst :)
Warmup in onze groep was toch echt wel nattig ;)

Dus ondanks mijn #6 in qualifying heb ik goede hoop voor de race aangezien ik de afstelling heb bepaald tijdens de warmup waar ik nu (nog) #1 sta. :+

Hij heeft inderdaad normaal een betere qual dan mijn.
Ik geef ook niet aan dat hij het altijd slecht doet....de ontwikkeling van zijn ronde tijden is deze race alleen vreemd.
Dat wou ik aangegeven.

Moet trouwens wel lachen om je sugestie 3 of 4 soft.....met de temps die wij hebben, mag je denk blij zijn als je soft banden het 5 ronden vol houden :)

Ik ben nou toch ook wel heel benieuwd wat er bij Grrrene fout gegaan is, hopelijkt brengt de race het antwoord en stopt iedereen voor je al na 6 rondjes ofzo. Vorige race stond er in mijn groep ook ineens vanuit het niets een of andere ijslander in de top5 maar die ging als enige voor een 4 stopper.
Ging hem tactisch nog goed af maar dat bleek wel dat ie daarvoor verder naar voren stond.

En door mijn fueltest die ik tijdnes wu heb gedaan scheelt 20 liter benzine meer of minder toch aanzienlijk na de laatste aanpassingen.

Ik denk dat het onderhand geen geheim meer is dat ik op harde banden een 2-stopper ga proberen en ik ben ervan overtuigd dat er wat 3-stopper voor me zitten ;) We zien wel tijdens de race... :)

@brid: Softs durfte ik ook niet aan, maar er zijn er ongetwijfeld wat die het wel gaan proberen. Je staat soms echt versteld hoe weinig sommige mensen leren van fouten uit het verleden :X

Nou, mijn teamgenoot kon ook geen potten breken in de kwalificatie.

Ik sta 2e, op 0.064 van de #1. M'n teamgenoot 9e op 0.7s. Top 13 binnen 1 sec en de nummers 3 t/m 17 ook. Ik en de #1 staan dus 4 tienden los van de rest van het veld.

Gister avond stonden er nog maar 15 mensen op de grid, nu alweer 25... :P

Idd Rene, daar verbaasde ik mij ook over. In mijn eerste C3 race dit seizoen verwachte ik heftige tegenstand maar alle ex-C2 mensen stonden voor de eerste pitstop beiden zonder benzine (???), je zou toch zeggen na een aantal seizoenen dat je zoiets basics wel onder knie hebt. Ook heel veel ploffende bandjes.. nou kan je zeggen iemand die het probeerd, een risico neemt en het niet haalt. Had ik zelf ook de eerste race zo van maak volgens mij geen kans .. proberen en zien waar het schip strand, maar een fuel pickup problem als je dit spelletje al een seizoen of 4 a 5 meedoet.... diep schamen en in de hoek staan :)

quote:
JesterRace schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:44:
Idd Rene, daar verbaasde ik mij ook over. In mijn eerste C3 race dit seizoen verwachte ik heftige tegenstand maar alle ex-C2 mensen stonden voor de eerste pitstop beiden zonder benzine (???), je zou toch zeggen na een aantal seizoenen dat je zoiets basics wel onder knie hebt. Ook heel veel ploffende bandjes.. nou kan je zeggen iemand die het probeerd, een risico neemt en het niet haalt. Had ik zelf ook de eerste race zo van maak volgens mij geen kans .. proberen en zien waar het schip strand, maar een fuel pickup problem als je dit spelletje al een seizoen of 4 a 5 meedoet.... diep schamen en in de hoek staan :)
Misschien komt dat omdat ze in C2 gewend zijn dat ze tot het alleruiterste moeten gaan, en dan soms dus net iets te ver gaan. Of ze zijn gewoon niet voor niets gedegradeerd ;).

Ik heb de komende race ook weer een ietwat tricky situatie.. 32 graden, twijfelachtig of m'n DRP echt heel hoog gaat worden. Maar wel een 2 stopstrategie. Ik denk dat ik net de pits inkom met worn tires.. hopelijk dan :). Vorige race had ik trouwens een DRP van 99, dat hielp wel mee met het behouden van m'n bandjes.

Vooralsnog het beste race weekend tot nu toe :) Practice p6, WU p2 en vooralsnog in de Q p9. Ik verwacht nog maximaal 3 mensen die zich gaan kwalificeren dus op z´n slechtst P12 bij de start... best een groot verschil met de vorige race waar het dodelijk saai achteraan rijden was.

Ik heb een probleempje met de marketing, ik heb 3 aanbiedingen staan, ik heb 1 sponsorplaats over, als ik op accept klik krijg ik netjes het popup schermpje dat ik het hele contract moet uitdienen, dan klik ik op OK en dan blijft het offer netjes in de lijst met aanbiedingen staan.....

quote:
JesterRace schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:44:
Idd Rene, daar verbaasde ik mij ook over. In mijn eerste C3 race dit seizoen verwachte ik heftige tegenstand maar alle ex-C2 mensen stonden voor de eerste pitstop beiden zonder benzine (???), je zou toch zeggen na een aantal seizoenen dat je zoiets basics wel onder knie hebt.
Out of fuel kan ook voorkomen als je door omstandigheden niet op tijd je raceorders hebt gezet. Dat is nu eenmaal het gevolg van het feit dat je al start als je Q hebt gedaan en niet eerst race orders moet ingeven.

Raceorders helemaal vergeten is ook niet bepaald slim :P

@lameeuw: probeer het nog eens een paar keer, als het dan niet werkt.... bugforum, of een andere browser/pc

Pff... Ik (R. Götz) zit in class 4 - groep 18, en dat zou de minst actieve groep moeten zijn in het hele spel. Van de 30 mensen in de groep zijn er deze racemaandag 4 gekwalificeerd. Waarvan ik dan op pole sta. Ben tevens leider in het kampioenschap met 6 punten voorsprong op de #2 na 3 races. Deze race op de Hongaroring een mooie 3-stops strategie op medium banden.

quote:
Grrrrrene schreef op maandag 24 september 2007 @ 08:51:
[...]

Da's een collega van BluePanther geloof ik. Ik ben benieuwd naar zijn tactiek, misschien een 4-stopper op softs ofzo? Of misschien probeert hij een 3-stopper op softs en gaat dat faliekant mislukken? We zullen het snel weten :) Ik vind het jammer dat Tadas zo blijft prutsen met de parameters tijdens een seizoen: je kunt er nu niet van op aan dat je tactiek goed werkt, want je weet niet zeker hoe de verschillen tussen de banden zijn.

Dat hij in P en WU zo matig presteerde is voor mij een duidelijk teken dat hij het in de race niet gaat redden daar vooraan. Hij _moet_ wel licht aan de start staan, want een 1e plek past niet echt in zijn straatje, hoewel hij niet zo slecht is als jij nu doet vermoeden, volgens mij. Ik kan me herinneren dat hij in de Q meestal rond mijn positie stond? Hij stond zelfs 2 van de 3 races voor jou in de Q :) Sterker nog: hij heeft alle 3 de keren voor mij gekwalificeerd. Alleen in de race valt hij dan terug of uit...
Ghehe ik weet niet wat mijn collega heeft gedaan. Aangezien ik op dit moment in de ziektewet zit... Maar hem kennende is hij wel iemand die graag een gokje durft te nemen met tactiek. Dus zal het me niks verbazen dat hij op mediums of zelfs softs gaat proberen. Ik neig naar Mediums... Omdat hij denk ik zojuist een perfect rondje neergezet heeft wan hiervoor na 2 rondjes reed ie 0,8sec langzamer... Dus dan zou die beredenering er wel in gaan.

René denk dat jij niks fout hebt gedaan. Jij kijkt nu puur naar posities.... Maar als je kijkt naar je tijden sta je gewoon waar je hoor te staan. En het is eenmaal allemaal kort op elkaar. En ja reed perfect rondje... dat is enige vreemde(bug?) Maar er staan 100% zeker minstens 5 op een driestopper. Pas als je Zoltan heet mag je je zorgen maken ;)

quote:
Joss schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:04:
Raceorders helemaal vergeten is ook niet bepaald slim :P
Vergeten idd niet, maar het kan natuurlijk ook overmacht zijn. Ik zie dit seizoen ook regelmatig dat iemand practice en warmup doet, maar uiteindelijk niet aan de start komt. Niet iedereen geeft even veel prioriteit aan dit spelletje en dan laat je gewoon af en toe wat liggen omdat je opeens andere bezigheden hebt.

Ik heb ff naar de door JesterRace aangehaalde race gekeken en daar bleek het overigens een geval van iets te krap rekenen:

Driver x is entering the pit lane
Driver x out of fuel _O-

Vanaf de pitstraat mag je aangeduwd worden, dus das een rare uitvalbeurt :P

Hmm wordt een leuke race denk ik. Rene, ik ga inderdaad voor 3 stops, dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken. Voorop staat deze race dat ik wil aankomen. Dat ik daarbij nu ook nog eens een mooie uitgangspositie heb is mooi meegenomen. Ik ben benieuwd of ik het ook kan waarmaken vanavond / vanacht. Het zou niet gek zijn als er vandaag eens een positief resultaat uitrolt.

P: 5e
W: 1e
Q: 2e

Ziet er goed uit qua snelheid deze race :)

quote:
andrestouwe schreef op maandag 24 september 2007 @ 06:52:

@ Roeloffie: Had je coureur peper in z'n reet of zo? Ik heb je nog niet eerder zo ver naar voren zien staan... 8)7
Nee, dat niet eens, alle laps kwam die wel met een fout, de prutser :P Ik denk dat het aan de strategie ligt.
quote:
Grrrrrene schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:39:
Ik denk dat het onderhand geen geheim meer is dat ik op harde banden een 2-stopper ga proberen en ik ben ervan overtuigd dat er wat 3-stopper voor me zitten ;) We zien wel tijdens de race... :)
aha...
quote:
Bluepanther schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:13:
[...]
Dus zal het me niks verbazen dat hij op mediums of zelfs softs gaat proberen. Ik neig naar Mediums... Omdat hij denk ik zojuist een perfect rondje neergezet heeft wan hiervoor na 2 rondjes reed ie 0,8sec langzamer... Dus dan zou die beredenering er wel in gaan.

Maar er staan 100% zeker minstens 5 op een driestopper. Pas als je Zoltan heet mag je je zorgen maken ;)
@Grrrrrene: Ik zal je blij maken, aangezien hier openhartig over de strategie wordt gelult...

Ik sta dus op een 3 stop medium, de harde banden met een zelfde fuel load zijn in mijn geval 7-8 tienden per ronde langzamer, laat staan wat het verschil is met de load voor een 2 stop hard....
Dus als Tadas Bubblefiets woord gehouden heeft, en de fuel load nu ook daadwerkelijk in de rondetijden te merken is, zou het een goede keus moeten zijn.

...als je banden het houden :+

Maar goed, dat verklaart al heel wat. Bij mij scheelde het een stuk minder tussen hard en medium, maar eigenlijk had ik m'n keuze al wel gemaakt om voor harde banden te gaan. Ik heb al 's eerder op een circuit gereden waar het iets minder heet was dan hier en daar kon het maar net uit met mediums, terwijl die dus al een veel lagere wear-factor hadden dan mijn huidige banden. Niettemin kijk ik vol interesse naar jullie prestaties. Als jullie het echt halen op mediums: petje af. Ik ben dan compleet kansloos, vrees ik :o

Edit: En over dat openhartige: iedereen staat wel op de grid, 't is niet dat je nu nog ff je strategie aan kunt passen :)

quote:
Grrrrrene schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:00:
...als je banden het houden :+

Maar goed, dat verklaart al heel wat. Bij mij scheelde het een stuk minder tussen hard en medium, maar eigenlijk had ik m'n keuze al wel gemaakt om voor harde banden te gaan. Ik heb al 's eerder op een circuit gereden waar het iets minder heet was dan hier en daar kon het maar net uit met mediums, terwijl die dus al een veel lagere wear-factor hadden dan mijn huidige banden. Niettemin kijk ik vol interesse naar jullie prestaties. Als jullie het echt halen op mediums: petje af. Ik ben dan compleet kansloos, vrees ik :o
Het is een gok, dat klopt, maar liever strijdend ten onder dan roemloos rondjes rijden op een paar laps achterstand. Het zou moeten kunnen echter,, een goede DRP denk ik(aan de DQP kan het niet liggen 8) ) En ehh, ik heb het eerder geflikt in C4..... Overigens hoop ik ook voor jou dat je banden het houden, ik heb genoeg klabbanden gezien bij mensen op een 2 stop op de harde michelin, net zo veel als mensen op 3 stop medium....
Wat ik echt vreemd vind is de tijd van die Zoltan 8)7

Weer leuke info....
Vind trouwens ook dat de strategie hier gewoon besproken moet kunnen worden, zodra de mensen hun qual hebben gedaan.
Zoals rene al aangaf, je kan je strategie toch niet echt meer aanpassen....kan alleen extra geplande stop maken.
Sta trouwens ook op 2 stop hard, moet net gaan.
Zat eerst te spelen met de gedachte aan een 3 stopper, maar als de fuel load nu goed mee word genomen, hoop ik dat een 2 stop sneller is.
Ik vermoed trouwens dat medium plof zegt zodra het 44/45 graden is :X

@roeloffie: Zou die een 1-stopper proberen? Zal toch wel niet? :D

Ik vind wat Remus Daniel Filionescu doet nog gekker: die heeft 20 rondjes P gereden, staat daar 6e, maar heeft geen WU en Q gedaan. Zou hij niet doorhebben dat de race vanavond al is? :X

@brid: Als jij op een 2-stopper staat, snap ik al helemaal niet meer wat er aan de hand is met m'n coureur :( Niet lullig bedoeld, maar de afgelopen 3 races stond ik toch echt een stukje voor jou en Hans en ook in de race kon ik dat waarmaken. Nu sta ik met een perfect rondje een eindje achter jullie :o OK, jullie hebben die banden voor warme temperaturen, maar maakt dat zoveel uit joh? :o
quote:
Ik vermoed trouwens dat medium plof zegt zodra het 44/45 graden is :X
Dat vermoed ik ook :+ Volgens mijn excel sheet kan het iig net niet met Michelins, Bridgestones misschien wel, maar daarvan weet ik de standaard wear-index niet.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: