Idd ZOU stil moeten zijn. Mijn M6Va is nooit echt stil geweest. Je hoort deze altijd. Als de Fan eenmaal aanspringt gaat deze ook niet meer uit. Mag ik hierbij opmaken dat jouw M6Va wel bij office gebruik stil is ?quote:W00fer schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:26:
Frietsaus: Gebruik je NHC wel met de juiste ACPI waarden ? Dan zou je M6 stil moeten zijn.
Nieuw reactie in topic: [Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Voldoende ondervolten van de CPU en ook de graka (ATI X700 in mijn geval) is bij internet & office gebruik de M6Va best stil te houden. HD temp: 34 en CPU temp 46 graden terwijl met NHC de laptop op 600Mhz draaitm en de videokaart rond de 110Mhz draait. Natuurlijk kan hij wel eens aanspringen, maar met NHC en ATI Powerplay is het allemaal in de hand te houden.
Hoe krijg jij je M6Va op 600 Mhz? Die van mij wil niet lager dan 800 Mhz.
Mijn videokaart is standaard lager geklokt, maar hij zit altijd rond de 55 graden en dan slaat ook de gpu-fan aan. Die heb ik nooit uit gekregen.
Mijn videokaart is standaard lager geklokt, maar hij zit altijd rond de 55 graden en dan slaat ook de gpu-fan aan. Die heb ik nooit uit gekregen.
Mijn M6Va is dat in ieder geval wel, maar ik maak gebruik van NHC...quote:Emiel1984 schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:46:
Idd ZOU stil moeten zijn. Mijn M6Va is nooit echt stil geweest. Je hoort deze altijd. Als de Fan eenmaal aanspringt gaat deze ook niet meer uit. Mag ik hierbij opmaken dat jouw M6Va wel bij office gebruik stil is ?
Via NHC is voor zover ik weet 800MHz de laagste snelheid, 600MHz is niet mogelijk, zo ja, dan ben ik benieuwd hoe dat gedaan is, want voor zover ik weet heb je een minimale FSB en MP... En dan kom je in 'ons' geval op 800MHz uit...
Hoe zit het trouwens met de XP licentiesticker, onderop de laptop? Deze laat bij mij (laptop is nét buiten de garantie) namelijk los. Kan ik hiervoor gewoon contact opnemen met Asus of de leverancier (laptops4u.nl)?
Eigenlijk ben ik ook op zoek naar een lijstje, met welk merk en type werkgeheugen werkt in de laptop. Dan kan ik namelijk de laptop uitbreiden naar 2GB geheugen...
Tevens ben ik ook op zoek, naar een extra batterij, ik wil echter niet de DVD-drive vervangen voor die batterij...
Ik heb ook laptops gezien, met een klein extern batterijtje, zijn deze er ook voor de M6Va? En zo ja, weet je toevallig een typenummer oid, zodat ik een questte kan beginnen om deze op te gaan zoeken?
Bij NHC kun je op de 2e TAB (CPU speed) rechtsbeneden nog een extra vertraging inbouwen door de CPU met een bepaald percentage te vertragen. De videokaart kun je via het tabblad Graphic underklokken. Samen met ATI Powerplay kun je dan nog iets aan het overijverige fanlawaai doen.
Voor de rest blijft het behelpen.
Op de Kingston-geheugenconfigurator bij Informatique (dacht ik) kun je de geschikte modules vinden:
KVR533D2S4/1G 1GB 533MHz DDR2 Non-ECC CL4 SODIMM
Ze werken prima, want de M6VA-laptop waarop ik dit typ, werkt met dezelfde modules
Op de Kingston-geheugenconfigurator bij Informatique (dacht ik) kun je de geschikte modules vinden:
Ze werken prima, want de M6VA-laptop waarop ik dit typ, werkt met dezelfde modules
Klopt, ik heb die ook in mijn laptop zitten, ben nog op zoek naar uitbreiding, eens kijken wat ze daar kosten, want kan in de Pricewatch niet dezelfde geheugen vinden (of ik kijk verkeerd).quote:Klojum schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:41:
Bij NHC kun je op de 2e TAB (CPU speed) rechtsbeneden nog een extra vertraging inbouwen door de CPU met een bepaald percentage te vertragen. De videokaart kun je via het tabblad Graphic underklokken. Samen met ATI Powerplay kun je dan nog iets aan het overijverige fanlawaai doen.
Bij SimmCity is ie aldus de pricewatch het goedkoopste
Zie ook
pricewatch: 1GB PC4200 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR533D2S4/1G)
Andere varianten:
pricewatch: Kingston KVR533D2S4/128
pricewatch: 256MB PC4200 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR533D2S4/256)
pricewatch: 512MB PC4200 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR533D2S4/512)
pricewatch: 2GB PC4200 DDR2 SODIMM CL4 (Kingston, KVR533D2S4/2G)
Iemand Corsair 512 mb module kopen ? 15 euro.
Heb ik over, want in mijn A6 zit nu al een andere. Ik had er 2 gekregen.
Heb ik over, want in mijn A6 zit nu al een andere. Ik had er 2 gekregen.
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Asus M6Ne met BIOS versie 208.
Mijn laptop wordt de laatste tijd erg heet. Als ik hem alleen aan heb staan is de CPU temperatuur 70 graden. Na het kijken van een filmpje ofzo is hij meestal 85 graden.
Soms als ik hem aan heb staan en het beeldscherm dichtklap en tijdje later weer open doe, dan is de temperatuur wel eens 95 graden. Dit heeft hij niet elke keer. Wanneer hij dit heeft, dan loopt de temperatuur ook snel omhoog. Ik heb zelfs eens gehad dat hij 102 graden werd, waarna ik hem heel snel heb uitgedrukt.
Het lijkt erop dat de fan niet goed aangestuurd wordt.
Heeft iemand dezelfde ervaringen? En zo ja, wat kan hier aan gedaan worden?
Groeten Wouter
Ik ben in het bezit van een Asus M6Ne met BIOS versie 208.
Mijn laptop wordt de laatste tijd erg heet. Als ik hem alleen aan heb staan is de CPU temperatuur 70 graden. Na het kijken van een filmpje ofzo is hij meestal 85 graden.
Soms als ik hem aan heb staan en het beeldscherm dichtklap en tijdje later weer open doe, dan is de temperatuur wel eens 95 graden. Dit heeft hij niet elke keer. Wanneer hij dit heeft, dan loopt de temperatuur ook snel omhoog. Ik heb zelfs eens gehad dat hij 102 graden werd, waarna ik hem heel snel heb uitgedrukt.
Het lijkt erop dat de fan niet goed aangestuurd wordt.
Heeft iemand dezelfde ervaringen? En zo ja, wat kan hier aan gedaan worden?
Groeten Wouter
Hoe lang heb je de laptop?
Misschien zit er (veel) stof in het ventilatiesysteem,
waardoor ie z'n warmte niet meer kwijt kan.
Misschien zit er (veel) stof in het ventilatiesysteem,
waardoor ie z'n warmte niet meer kwijt kan.
Ik heb nu zo'n 4 jaar de M6800n en hij bevalt nog steeds goed. Nu wil ik het geheugen wat gaan upgraden en ik zag dat ik er twee van de volgende reepjes in heb zitten:
- 256MB DDR-333Mhz-CL2.6 PC2700
Nu kan ik één van die reepjes vervangen door een 1GB reepje, dat kost zo'n 50 euro. Maar geheugen van een nieuwer type is goedkoper, kan ik er ook nieuwer goedkoper geheugen ingooien? Het gaat er mij niet om of het sneller is dat andere geheugen, maar meer dus of het ook past en werkt in mijn notebook. En als ik er geheugen bijplaats, kan ik dan op één bank 256MB hebben en op de andere 1GB, of werkt dat niet of heeft dat om andere redenen nadelige gevolgen?
- 256MB DDR-333Mhz-CL2.6 PC2700
Nu kan ik één van die reepjes vervangen door een 1GB reepje, dat kost zo'n 50 euro. Maar geheugen van een nieuwer type is goedkoper, kan ik er ook nieuwer goedkoper geheugen ingooien? Het gaat er mij niet om of het sneller is dat andere geheugen, maar meer dus of het ook past en werkt in mijn notebook. En als ik er geheugen bijplaats, kan ik dan op één bank 256MB hebben en op de andere 1GB, of werkt dat niet of heeft dat om andere redenen nadelige gevolgen?
Heb ook een m6800 en heb hetzelfde geheugen alleen ipv 2 reepjes van 256 heb ik er 1 van 512.
Hier heb ik speciaal om gevraagd bij de aanschaf ivm makkelijker upgraden.
Morgen ga ik er een pc3200 reepje van 512 bijhalen dus dan hoor je of het werkt, ik ga er van uit van wel zal dan alleen op pc2700 snelheid gaan draaien.
Let wel op dat je ddr1 koopt, ddr2 gaat niet passen.
Verder is het geen probleem om verschillende grootes te combineren aangezien er geen dual channel is.
Hier heb ik speciaal om gevraagd bij de aanschaf ivm makkelijker upgraden.
Morgen ga ik er een pc3200 reepje van 512 bijhalen dus dan hoor je of het werkt, ik ga er van uit van wel zal dan alleen op pc2700 snelheid gaan draaien.
Let wel op dat je ddr1 koopt, ddr2 gaat niet passen.
Verder is het geen probleem om verschillende grootes te combineren aangezien er geen dual channel is.
DDR1 is maximaal in pc3200 te krijgen of niet? Want als ik in de pricewatch zoek op DDR1, krijg ik ook snellere dingen te zien, maar als je naar de winkel gaat zie je dan dat het DDR2 geheugen is.
Ook ik heb een m6800, welke sinds een week of 2 serieuze probleem heeft. Ik vermoed dat een van de 2 reepjes van 512mb kapot is en dus zoek ook ik nieuw ram, maar ik schrok van de gigantische prijsverschillen tussen sodimms ddr1 en ddr2
Denk dat ik er maar een 1gb reepje inzet zodat ik meteen een ramupgrade pak. Over de snelheid durf ik niets met zekerheid te zeggen, maar voor zover ik weet wordt "snel" geheugen gewoon teruggeclocked naar de hoogst mogelijke snelheid.
Word wel terug geklokt ja, maar ddr1 kan alleen in ddr1 en ddr2 alleen in ddr2 sloten.
@ Oscar, pc3200 is ook het snelste laptop geheugen wat ik als ddr1 heb gevonden, bij gewoon ram is er wel sneller ddr1.
Morgen ga ik iig shoppen dus dan heb ik meer duidelijkheid, blijft jammer dat ddr1 dubbel zoveel kost als ddr2 dus daarom koop ik maar 512 wil niet al te veel geld aan een oude laptop besteden.
@ Oscar, pc3200 is ook het snelste laptop geheugen wat ik als ddr1 heb gevonden, bij gewoon ram is er wel sneller ddr1.
Morgen ga ik iig shoppen dus dan heb ik meer duidelijkheid, blijft jammer dat ddr1 dubbel zoveel kost als ddr2 dus daarom koop ik maar 512 wil niet al te veel geld aan een oude laptop besteden.
Dat vind ik dus ook zo jammer, maar 50,- wil ik er nog wel aan uitgeven en dan is 1GB het meeste wat je kunt krijgen. Maar sl je in de pricewatch krijgt wordt veel DDR2 geheugen aangemerkt als DDR1 geheugen en dan denk je dat het dus wel goedkoper kan, maar nu weet ik dus dat 3200 ws het goedkoopste geheugen is dat ik kan halen.quote:victenn schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 01:04:
Vanmorgen even langs de mycom geweest en een reepje 512 ddr1 pc3200 gekocht.
Deze draait nu in pc2700 snelheid naast mijn andere pc2700 reepje, met een kleine investering toch weer een mijn laptop een stukje sneller.
Enige upgrade nu nog zou een nieuwe hd zijn, maar dat is alweer een stukje duurder en dan moet ik alles weer opnieuw installeren. Maar een 5400 of 7200 toeren is toch een stuk sneller dan die 4200 toeren die ik nu heb. Ook zou ik er kwa ruimte een stuk op vooruit gaan.
Deze draait nu in pc2700 snelheid naast mijn andere pc2700 reepje, met een kleine investering toch weer een mijn laptop een stukje sneller.
Enige upgrade nu nog zou een nieuwe hd zijn, maar dat is alweer een stukje duurder en dan moet ik alles weer opnieuw installeren. Maar een 5400 of 7200 toeren is toch een stuk sneller dan die 4200 toeren die ik nu heb. Ook zou ik er kwa ruimte een stuk op vooruit gaan.
ik ging van een 4200 naar 7200 ibm: een wereld van verschil en zeker de moeite waard. Als je een 2,5 inch usb behuizing erbij koopt kan je de schijven ook gewoon copieren. Hoef je niets opnieuw te installeren...quote:victenn schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:49:
Vanmorgen even langs de mycom geweest en een reepje 512 ddr1 pc3200 gekocht.
Inderdaad, meer geheugen en een snellere harddisk doen veel wonderen, zeker wanneer je gebruik maakt van applicaties die veel geheugen vreten. Zelf heb ik een 256MB gecombineerd met een 1024MB module en deze upgrade was voor mij een wereld van verschil. Laatst moest ik terug naar 2x 256MB vanwege een defect in de grote en dan is het toch weer even afzien.quote:miloman schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:20:
[...]
ik ging van een 4200 naar 7200 ibm: een wereld van verschil en zeker de moeite waard. Als je een 2,5 inch usb behuizing erbij koopt kan je de schijven ook gewoon copieren. Hoef je niets opnieuw te installeren...
Even wat anders. Mijn huidige probleem heb ik al een keer eerder gehad, alleen viel het toen nog onder garantie. Het gebeurt me nu dus weer dat op random tijden mijn beeld volledig wit uitslaat, waarna ik de notebook alleen uit kan zetten, af moet laten koelen en ik pas weer verder kan werken. De vorige keer was het dus gemaakt, maar Asus heeft me niet kunnen aangeven waar het probleem dan lag. Zou het alleen te maken hebben met oververhitting of is mijn videokaart op z'n eind aan het lopen?
Ik heb intel proset versie 8.1, maar ik wil de 9.0.3.0 downloaden, maar ik vind die nergens. Ook niet op de asus website.
Ik weet niet of iemand mij hier kan bij helpen en een download linkje geven?
Laptop: ASUS
M6Ne
Intel Proset Wireless 2200BG
M6Ne
Je hoefte er heus niet speciaal een topic voor te openen hoorquote:phntje schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:44:
Ik heb intel proset versie 8.1, maar ik wil de 9.0.3.0 downloaden, maar ik vind die nergens. Ook niet op de asus website.
M6Ne
http://downloadcenter.int...oductID=1637&lang=eng
mocht je daar niet vinden dan heb ik 9.0.0.3 wel, heb toen win xp pro geselecteerd als ik het goed herinner, maar dat zou niet uit moeten maken voor de 32bit versie.
Anyway, mocht je het niet vinden dan upload ik hem wel voor je maar dat kan misschien een paar dagen duren aangezien ik nu midterms heb en ik ook in China zit. De upload hier op Tsinghua University is niet echt je van het.
mocht je daar niet vinden dan heb ik 9.0.0.3 wel, heb toen win xp pro geselecteerd als ik het goed herinner, maar dat zou niet uit moeten maken voor de 32bit versie.
Anyway, mocht je het niet vinden dan upload ik hem wel voor je maar dat kan misschien een paar dagen duren aangezien ik nu midterms heb en ik ook in China zit. De upload hier op Tsinghua University is niet echt je van het.
Die mag je uppen voor mij. Bedankt
Ik heb een nieuw toetsenbord nodig voor m'n M6Va, maar volgens Laptops4u gaat dat 69E exclusief verzenden kosten. Dat terwijl de M6 Azerty versie 32E kost. Kan ik niet gewoon de toetsen omwisselen zodat het een Qwerty wordt?
Edit: dat gaat dus niet schijnbaar.
Dan even wat anders: heeft iemand al een 7200rpm HDD groter dan 80GB in z'n M6Va zitten?
Volgens Asus ondersteund ie maar tot 80GB.
Dan even wat anders: heeft iemand al een 7200rpm HDD groter dan 80GB in z'n M6Va zitten?
Sorry voor late reactie maar ik heb er een 100GB in zitten, echter wel met 5400 rpm.quote:SayWhatAgain! schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:17:
Ik heb een nieuw toetsenbord nodig voor m'n M6Va, maar volgens Laptops4u gaat dat 69E exclusief verzenden kosten. Dat terwijl de M6 Azerty versie 32E kost. Kan ik niet gewoon de toetsen omwisselen zodat het een Qwerty wordt?
Ik heb zelf net even een 'schadeformulier' ingevult voor mijn M6Va. Het scherm gaf namelijk 'spots' en het beeld zag eruit alsof de videokaart kapot was. Gister deed het scherm het na een minuut of 20 a 30 het ineens wel weer. Gelukkig had ik een jaar extra garantie genomen
Heb meteen het probleem geluidsproductie met de 'notebook op netspanning' onder de aandacht gebracht.Ben benieuwd hoelang het gaat duren, aangezien ik de laptop vanaf januarie wel weer nodig heb.
nou sinds vandaag laadt mijn m6va ineens me accu niet meer op!!!
wordt een duur grapje en ben 3 maanden buiten de garantie!
laatste tijd deed hij het al slechter. kon er een klein uurtje op werken al was dat vroeger veel meer. en nu laadt hij helemaal niet meer. hij gaat 2 sec aan, teminste zolang brandt het accu laadt lampje, maar daarna blijft het erg stil (lampje uit!)
heb de contacten van de accu al schoongemaakt maar geen resultaat
wordt een duur grapje en ben 3 maanden buiten de garantie!
laatste tijd deed hij het al slechter. kon er een klein uurtje op werken al was dat vroeger veel meer. en nu laadt hij helemaal niet meer. hij gaat 2 sec aan, teminste zolang brandt het accu laadt lampje, maar daarna blijft het erg stil (lampje uit!)
heb de contacten van de accu al schoongemaakt maar geen resultaat