Ik heb de voordelen van de 128MB versie t.o.v. de 64MB versie toegevoegd aan de TS.quote:Jit schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:17:
[...]
Wat ik her en der tegenkwam, werkt het vooral ook prettig als je veel van multimedia functionaliteit (en dan vooral slimserver) gebruik maakt.
Nieuw reactie in topic: [NAS] Synology DS-207 topic
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Hoe verhoudt dit ding zich tov een Readynas NV+ ? Ik wil eigenlijk alleen een iTunes/UpnP server en gewoon een berg opslag. Rest van de features die synology biedt intereseren me niet zo veel.
Blijft over snelheid en betrouwbaarheid....
Blijft over snelheid en betrouwbaarheid....
Als je voor veel opslag wilt, moet je kijken naar systemen met meer dan 2 schijven zoals bijvoorbeeld de Synology CS-407, zeg maar de grotere broer van de DS-207.
Want? DS-207 met 2*1TB is ook een berg opslag voor de gem. gebruiker. Ik denk dat hij meer doelt op de opslag capaciteiten van dit soort NAS'sen zonder veel extra poespas. Zelfde geldt voor mij, ik koop een NAS puur voor de opslag. PHP etc zal me een worst wezen.quote:megatronics schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 07:47:
Als je voor veel opslag wilt, moet je kijken naar systemen met meer dan 2 schijven zoals bijvoorbeeld de Synology CS-407, zeg maar de grotere broer van de DS-207.
Ik ben net bezig geweest met het benchmarken van de Disk Station. De tool IOZONE wordt daarvoor veel gebruikt, dus die heb ik maar even gedownload. Op Smallnetbuilder.com stond een goede syntax voor het gebruik…. Benchmarken maar!
Voor wie het ook wil proberen :
Hier kan je IOZONE downloaden : www.IOZONE.org
Dit is de syntax die op smallnetbuilder.com wordt gebruikt en ik ook heb gebruikt. Zo kan je je eigen snelheid vergelijken met die van andere getest NAS'sen.
iozone -Rab DS207.wks -i 0 -i 1 -+u -f z:\CPU-INFO\temp.tmp -q 64k -n 32M -g 1G -z
Voor het resultaten overzicht heb ik alleen en Read en Write perfomance met 64K record size genomen.
De test resultaten :

Mijn DS-207 en PC zijn aangesloten op een ASUS WL500G 100Mbps router/switch. Firmware van de DS-207 is 2.0.3 - 0514
Voor wie het ook wil proberen :
Hier kan je IOZONE downloaden : www.IOZONE.org
Dit is de syntax die op smallnetbuilder.com wordt gebruikt en ik ook heb gebruikt. Zo kan je je eigen snelheid vergelijken met die van andere getest NAS'sen.
iozone -Rab DS207.wks -i 0 -i 1 -+u -f z:\CPU-INFO\temp.tmp -q 64k -n 32M -g 1G -z
Voor het resultaten overzicht heb ik alleen en Read en Write perfomance met 64K record size genomen.
De test resultaten :

Mijn DS-207 en PC zijn aangesloten op een ASUS WL500G 100Mbps router/switch. Firmware van de DS-207 is 2.0.3 - 0514
Toegegeven: Synology maakt mooie dingen die er strak uitzien en ze zorgen goed voor hun software door features mooi te integreren. Dat heeft echter ook een prijs, want >300 euro voor een lege kast met een PPC op 266MHz vind ik nogal wat.
Ik draai zelf met een Buffalo Linkstation Pro (ARM 400MHz, 128MB, 320GB SATA ingebouwd) die me begin dit jaar 230 euro kostte. Met een complete Debian distributie erop een geweldig ding maar het vereist wat meer knutselwerk en je hebt geen RAID, tenzij je via USB extra schijven gaat aansluiten. Het is maar wat je voor eisen stelt
Ik draai zelf met een Buffalo Linkstation Pro (ARM 400MHz, 128MB, 320GB SATA ingebouwd) die me begin dit jaar 230 euro kostte. Met een complete Debian distributie erop een geweldig ding maar het vereist wat meer knutselwerk en je hebt geen RAID, tenzij je via USB extra schijven gaat aansluiten. Het is maar wat je voor eisen stelt
Leuk, maar hoe moet ik dit interpreteren?quote:
Ik zie een grafiek, maar de schalen hebben geen grootheden.
Aangepast....quote:job schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:05:
[...]
Leuk, maar hoe moet ik dit interpreteren?
Ik zie een grafiek, maar de schalen hebben geen grootheden.
Heeft er al iemand een "recept" om er een mail server van te maken ?
Ik heb een eigen domein en vast IP. Ik zou er graag een SMTP & POP3 mail server van willen maken, eventueel met webmail access.
Ik heb een eigen domein en vast IP. Ik zou er graag een SMTP & POP3 mail server van willen maken, eventueel met webmail access.
Link? Hoe weet je dat? Enig idee wanneer die komt?quote:simmayor schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:00:
Wist je trouwens al dat Synology ook met een DS-207+ komt? Dus i.p.v. een 266MHz PPC een 500MHz ARM processor!
Interessant:
http://www.synology.com/e...ewtopic.php?p=16578#16578
(Er komt geen 207+ met 128mb)
Het lijkt erop dat ze het bij de 128mb 266mhz versie houden. Kan natuurlijk ook een list zijn, omdat anders niemand nu meer een 207 koopt.
En ik lees weer verder:
http://www.synology.com/e...ewtopic.php?p=19670#19670
(Er komt toch wel een 207+, 500/128)
Interessant toch, hoe snel die lui van mening veranderen.
Ik wil toch wel even zien hoeveel stroom die 207+ dan gaat gebruiken, het gaat er mij wel om dat ik niet alsnog een hele computer aan stroom dag en nacht laat draaien.
http://www.synology.com/enu/products/compare_spec.php
Misschien moest ik toch maar gewoon de 107+ nemen om van het gedoe af te zijn.
Topquote:
Het is nu een stuk duidelijker.
Jammer dat de nas nog zo'n lage transfersnelheid heeft.
Zou je het ook kunnen testen met een gigabit verbinding?
Ik wil binnenkort een DS207 gaan kopen. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de DS207 64MB, DS207 128MB en de DS207+. Het zal afhangen van de prijs van de DS207+ en wanneer deze beschikbaar is.
Verder vraag ik mij af of ik de extra CPU snelheid en extra geheugen wel nodig heb. Volgens mij is dat alleen nodig bij extra third party software. Het zou leuk zijn als hier een lijstje kan komen met beschikbare third party software en of die software baat heeft bij een snellere CPU en of meer geheugen. Klopt mijn stelling dat als je geen extra software er op installeert dat je dan net zo goed gewoon de DS207 64MB kan kopen?
Ik heb overigens wel begrepen dat de DS207+ iets zuiniger is dan de DS207. Hoeveel dit scheelt weet ik niet. Is het de moeite waard om alleen hiervoor de DS207+ te kopen?
Tot slot twijfel ik ook nog een beetje over de harddisks die ik er in wil stoppen. Vanwege de goede berichten hier op GoT wil ik eigenlijk de Samsung SpinPoint T166 500GB kopen. Maar ik lees ook minder goede berichten over deze harddisk in combinatie met Synology nassen (o.a. op het forum van Synology en ook hier: http://www.mobileforum.nl/viewtopic.php?p=3827)
Verder vraag ik mij af of ik de extra CPU snelheid en extra geheugen wel nodig heb. Volgens mij is dat alleen nodig bij extra third party software. Het zou leuk zijn als hier een lijstje kan komen met beschikbare third party software en of die software baat heeft bij een snellere CPU en of meer geheugen. Klopt mijn stelling dat als je geen extra software er op installeert dat je dan net zo goed gewoon de DS207 64MB kan kopen?
Ik heb overigens wel begrepen dat de DS207+ iets zuiniger is dan de DS207. Hoeveel dit scheelt weet ik niet. Is het de moeite waard om alleen hiervoor de DS207+ te kopen?
Tot slot twijfel ik ook nog een beetje over de harddisks die ik er in wil stoppen. Vanwege de goede berichten hier op GoT wil ik eigenlijk de Samsung SpinPoint T166 500GB kopen. Maar ik lees ook minder goede berichten over deze harddisk in combinatie met Synology nassen (o.a. op het forum van Synology en ook hier: http://www.mobileforum.nl/viewtopic.php?p=3827)
Nadeel aan synology vind ik dat alleen raid01 jbod wordt ondersteunt voor zover ik weet. Een hardisk vervangen houdt simpel weg in dat je de huidige data eerst moet backuppen. Dat heeft mij besloten om voor de readynas te gaan.quote:Kaap schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:11:
[...]
Want? DS-207 met 2*1TB is ook een berg opslag voor de gem. gebruiker. Ik denk dat hij meer doelt op de opslag capaciteiten van dit soort NAS'sen zonder veel extra poespas. Zelfde geldt voor mij, ik koop een NAS puur voor de opslag. PHP etc zal me een worst wezen.
Wat houdt dat eigenlijk in voor het geval je een kapotte HD hebt?quote:lowfi schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:46:
Nadeel aan synology vind ik dat alleen raid01 jbod wordt ondersteunt voor zover ik weet. Een hardisk vervangen houdt simpel weg in dat je de huidige data eerst moet backuppen. Dat heeft mij besloten om voor de readynas te gaan.
tja, met maar 2 schijven heb je maar weinig keuze. Met je ReadyNas heb je trouwens hetzelfde als je op 4 schijven zit en je wilt ze vervangen door grotere exemplaren.quote:lowfi schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:46:
Nadeel aan synology vind ik dat alleen raid01 jbod wordt ondersteunt voor zover ik weet. Een hardisk vervangen houdt simpel weg in dat je de huidige data eerst moet backuppen. Dat heeft mij besloten om voor de readynas te gaan.
Edit:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is het volgende: Als je begint met een RAID1 van 2 x 500 GB en later als de 1000 GB schijven betaalbaar zijn die 500 GB wilt vervangen is het dan mogelijk dat je eerst 1 schijf vervangt met een 1000 GB schijf, deze laat repliceren met die 500 GB. Kun je dan nadat je de andere 500 GB schijf hebt vervangen de resterende 500 GB ook weer toekennen aan de partitie?
Dit verhaal gaat ook op bij een RAID5 systeem van 4 schijven, kun je dna ook zo makkelijk uitbreiden?
Bij RAID0 ben je alle data kwijt, Bij RAID1 heb je een kopie op de tweede schijf.quote:job schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:59:
Wat houdt dat eigenlijk in voor het geval je een kapotte HD hebt?
Bij JBOD vraag ik mij af of de data op de andere schijf nog benaderbaar is. In principe begint die op de eerste disk te schrijven en als die vol is gaat die door op de tweede.
Lees anders ook even de RAID FAQ door.
Nee bij de readynas kan je dus gewoon een kleine disk uittrekken en dan een grotere disk er voor in de plaats doen zonder verlies van data. Xraid noemen ze het. Ook hotswapable. Dus tijdens het afspelen van bv een film kan je een grotere harddisk erbij stoppen zonder dat de film stopt.
Drobo biedt iets soort gelijks maar is er alleen in een USB uitvoering. Tuurlijk heeft dit wel een prijs
Drobo biedt iets soort gelijks maar is er alleen in een USB uitvoering. Tuurlijk heeft dit wel een prijs
Ja oke, maar bij raid1 een nieuwe disk erin steken en hij gaat de boel weer rebuilden neem ik aan?quote:megatronics schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:04:
[...]
Bij RAID0 ben je alle data kwijt, Bij RAID1 heb je een kopie op de tweede schijf.
Of moet je eerst alles backuppen?
@lowfi
Kijk, daar kun je upgraden naar een grotere opslag zonder dataverlies, alhoewel ik dan wel benieuwd ben hoe die de beschikbare ruimte dan indeeld.
Als je bijvoorbeeld 4 x 500 GB erin hebt en dan 1 vervangt met een 1000 GB, lijkt mij dat die 500 GB RAID-loos is.
Als je dan een tweede 1000 GB erin stopt, mirrord die dan die 500 GB?
Zou wel knap zijn dat je alle ruimte dan nog steeds als een partitie ziet.
Kijk, daar kun je upgraden naar een grotere opslag zonder dataverlies, alhoewel ik dan wel benieuwd ben hoe die de beschikbare ruimte dan indeeld.
Als je bijvoorbeeld 4 x 500 GB erin hebt en dan 1 vervangt met een 1000 GB, lijkt mij dat die 500 GB RAID-loos is.
Als je dan een tweede 1000 GB erin stopt, mirrord die dan die 500 GB?
Zou wel knap zijn dat je alle ruimte dan nog steeds als een partitie ziet.
jaquote:job schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:11:
[...]
Ja oke, maar bij raid1 een nieuwe disk erin steken en hij gaat de boel weer rebuilden neem ik aan?
nee, alhoewel het veiligheidshalve niet gek isquote:Of moet je eerst alles backuppen?
Wat is die jongen toch weer ongeduldig he.quote:remmelt schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:05:
Link? Hoe weet je dat? Enig idee wanneer die komt?
http://www.synology.com/enu/products/DS207+/index.php
En ook:
http://www.synology.com/enu/products/compare_spec.php
Zelf wil ik ook een Synology DS-207 aanschaffen alleen nu lees ik her en der dat het streamen van bijvoorbeeld divx naar bijvoorbeeld een xbox vaak tot probemen lijd in de stream. Hik ups zeg maar. Alsof de snelheid te laag is. Klopt dit?
Ik lees net een beetje te veel slechte berichten over Samsung in combinatie met de Synology DS207. (Bijv. hier http://www.mobileforum.nl/viewtopic.php?t=1036). Nu kies ik waarschijnlijk de Western Digital WD5000AAKS (500GB, 7200rpm, 16MB, SATAII)quote:Franckey schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:54:
[...]
Lage transfer snelheid??quote:job schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:38:
[...]
Het is nu een stuk duidelijker.
Jammer dat de nas nog zo'n lage transfersnelheid heeft.
Zou je het ook kunnen testen met een gigabit verbinding?
Sorry maar dat begrijp ik niet, ik kan films streaming kijken niets aan de hand. Snel files kopieeren etc. Wat is bij jou dan snel als dit langzaam is? En is sneller dan ook beter?
Hieronder een nieuwe snelheidsmeting maar dan met mijn nieuwe Gigabit router/Switch van D-Link.

Wat mij betreft een hele mooie score.