Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [Ubuntu] Linux MCE

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
Jelleh schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 07:58:
Ik heb ubuntu 7.04 geinstalleerd via de live cd, werkt allemaal perfect, maar na dat ik de mce installer geinstalleerd heb gaat het gout.

het gaat trouwens om mce1.0

Op m'n desktop krijg ik netjes een linkje, als ik deze start krijg ik de vraag mijn password in te voeren, maar verder komt hij niet.
Dit heb ik op gelost door in /usr/share/mce-installer/mce-installer.sh de eerste regel te editen die alle output naar /dev/null redirect, nu kreeg ik de fout melding dat liboobs-1.so.2 niet geladen kon worden, oplossing was simpel "ln -s /usr/lib/liboobs-1.so.3 /usr/lib/liboobs-1.so.2"

Setup start, maar nu komt het probleem waar ik dus niet uit kom.

Als de cd gecached is naar de local harddisk gaat MCE de packages installeeren maar daar stopt het met de volgende fout.

mce-diskless-tools (>= 1.0) depends on openbsd-inetd

Geprobeerd met apt-get install openbsd-inetd te installeeren maar dat gaat nooit lukken want dan moet zo ongeveer me hele systeem geuninstalleerd worden.

Iemand een oplossing ?
De nieuwe beta installeren, aangezien die het wel moet doen op Feisty.

Hoe lastig om TV out werkend te krijgen onder Linux? Want dit ziet er op zich wel netjes uit. :)
Want dan wil een wat oudere pc met TV out gaan installeren en zo alles kunnen streamen naar de TV.. :)

quote:
Michel-NL schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:17:
Hoe lastig om TV out werkend te krijgen onder Linux? Want dit ziet er op zich wel netjes uit. :)
Want dan wil een wat oudere pc met TV out gaan installeren en zo alles kunnen streamen naar de TV.. :)
Ligt eraan wat voor een videokaart je hebt. Met een NVidia kaart (en Nvidia driver) is het niet erg moeilijk, met een ATI of een of andere uitheemse kaart weet ik niet hoe moelijk het is.

quote:
eghie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:10:
[...]

De nieuwe beta installeren, aangezien die het wel moet doen op Feisty.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb een te nieuwe versie van Ubuntu gebruikt :X

quote:
Jelleh schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:26:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik heb een te nieuwe versie van Ubuntu gebruikt :X
Je begrijpt hem verkeerd :) Je moet dus Kubuntu 7.04 (Feisty Fawn) installeren, daarna de LinuxMCE 1.1 Beta. ;)

Acties: [quote]

Door: Goldwing1973

Weet iemand of dit werkt met een SkyStar 2 DVB-S kaart??

EDIT: Sjiiiit, heb ik weer, de afstandbediening van mijn pinnacle tv kaart beinvloed m'n phillips TV.
Als ik op "channel down" druk gaat m'n TV op stand-by, 3 is volume omhoog en 7 is volume naar beneden.
1 geeft een menu in beeld die ik nog nooit gezien heb..??..?? en ook niet in beeld kan krijgen met m'n gewone afstandsbediening.

Acties: [quote]

Door: Goldwing1973

Ok, poging 1:........ grandioos mislukt, ik vermoed door m'n onboard SIS 651 videokaart.
Ik heb nu de pinnacle TV kaart uit de PC getrokken, en er een ATI videokaart (met TV Kaart ingebouwd) ervoor teruggeprikt. (snik snotter, geen afstandsbediening meer)
Ben nu bezig met een fresh install.
Als dit niet werkt heb ik nog wel een hauppauge tv kaart en een nvidea videokaart liggen waarmee ik het kan proberen.

Als ik dit aan de praat heb, dan ga ik m'n SkyStar 2 erbij proppen, kijken of die ook aan de praat te krijgen is. (deze pc in een MCE kast zou een vette vervanging zijn voor m'n dreambox 7020)

OK, ook ik ga het proberen. Het redelijk wat linux ervaring dus dat zal geen probleem worden. Ik ga gebruik maken van een wat ouder pc-tje dan het gebruikelijke HTPC geweld, het apparaatje zal voornamelijk gebruikt worden om avi films op te kijken, wat wel moet lukken naar mijn idee. Ook ben ik van plan het machientje in een nieuw kastje te gaan verstoppen, aangezien hij bij mijn ouders' tv in de kast moet komen. Keep you informed!

Heb 2 vraagjes..
Is het mogelijk om met mijn Nokia N73 LinuxMCE-Beta2 te besturen?

en

Wil graag een dualboot Windows/Linux pc gaan installeren.

HD: Totaal 180GB
Windows XP Pro
Ubuntu 7.04 amd64 met LinuxMCE

Nu wil ik 1 partitie gebruiken voor Windows, 1 partitie voor Linux en 1 partitie voor al mijn films, games etc.

Kan ik dadelijk zowel met Windows als met LinuxMCE op deze derde partitie voor mijn films e.d.?
Zoja, hoe moet ik deze derde partitie dan inrichten?.. NTFS/FAT/ietsanders?

ntfs is in linux traag(althans ntfs-3g, nodig om te kunnen schrijven), fat kan geen bestanden >2GB aan, en is niet echt betrouwbaar, dus dan blijft over de ext2/3-drivers voor windows, alhoewel ik niet weet hoe betrouwbaar dat is. Tjah, het blijft lastig...

De makers van Linux MCE hebben RC1 van versie 1.1 uitgebracht, die de iets gewijzigde naam LinuxMCE 0704 RC1 mee krijgt.

http://wiki.linuxmce.com/index.php/Version_1_1

Ik ben het inmiddels aan het uitproberen en heb nu de installatie met deze versie, in tegenstelling tot de vorige versie's, met succes kunnen afronden. (AMD Duron 1800mhz, 256mb intern, asrock K7VM2 moederbord met 32mb onboard videokaart).

Het programma werkt inmiddels naar behoren op mijn computer, voor zover ik dat kan beoordelen zonder juiste tv-kaart in de computer en geen nadere randapparatuur aangesloten. De videoinstellingen moest ik op UI zonder OpenGL zetten omdat de 2 met OpenGL niet haalbaar zijn voor mijn videokaart (zo is mijn vermoeden).

Wel heb ik een bluetoothdongle in mijn computer die ik verbinding heb laten maken met mijn Nokia N73, volgens de beschrijvingen op de linuxMCE wiki. Ik kan hiermee de vraag van een vorige poster beantwoorden:
quote:
Is het mogelijk om met mijn Nokia N73 LinuxMCE-Beta2 te besturen?
Ik denk het niet. Ik kreeg na de instructies gevolgd te hebben wel het installatie-bestandje 'PlutoMO.sis' naar mijn telefoon gestuurd, maar bij het openen verscheen op mijn N73: "Installatie van 'PlutoMO.sis' niet ondersteund". Het zou natuurlijk kunnen dat ik toch nog iets fout heb gedaan, maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Ik heb alles 3 keer nagekeken.

Binnenkort maar eens een hauppauge pvr-150 of 500 in de computer prikken met nog wat extra geheugen. Misschien een ander videokaartje, en dan nog maar eens verder testen.

Ik ben op zoek naar een Linux Media Center, maar echt veel goede zijn er niet, ben alleen deze tegengekomen en Myth (maar dat is een ingewikkelde ramp).

Moet je voor LinuxMCE Kubuntu gebruiken, of kan je ook gewoon Ubuntu (met Gnome/Compiz Fusion) gebruiken?

quote:
laurencevde schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:52:
ntfs is in linux traag(althans ntfs-3g, nodig om te kunnen schrijven), fat kan geen bestanden >2GB aan, en is niet echt betrouwbaar, dus dan blijft over de ext2/3-drivers voor windows, alhoewel ik niet weet hoe betrouwbaar dat is. Tjah, het blijft lastig...
ext3 werkt imo nogal ruk in windows (kan regelmatig niet mounten)
ntfs in linux werkt beter :)

Nog nieuws van dit programma? Het ziet er toch allemaal veelbelovend uit. MythTV vind ik persoonlijk niet echt top, zeker in vergelijking met Vista MCE. Maar veel alternatieven zijn er geloof ik niet.

Dit ziet er goed uit,
Heb thuis een p4 3gig bak staan. Wil er een maxtor one lll aanhangen van 1terrabyte.
Voornamelijk wil ik er de muziek mee afspelen (70000mp3s) en tv op kijken.
ga zo toch een spieken naar vista mc

Nou ik heb de laatste versie van linux mce gedownload en gefixt. Echter als ik het netjes volgens de handleiding installeer krijg ik dus al gelijk na de eerste stap niet het icoon op mijn bureaublad voor het vervolg van de instal.Hij zegt netjes dat hij alles uitpakt maar verder weet ik niet waar en wat. Ben echt een supernoob in linux, heb gisteren op deze pagina's gezocht.
http://ubuntuforums.org/f...b0ec6685166f8dd&f=140
http://wiki.linuxmce.org/index.php/Version_0704

Ik vind hier heel veel info maar niks wat me verder help met de stap waar ik blijf hangen.

quote:
kromme schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:05:
Dit ziet er goed uit,
Heb thuis een p4 3gig bak staan. Wil er een maxtor one lll aanhangen van 1terrabyte.
Voornamelijk wil ik er de muziek mee afspelen (70000mp3s) en tv op kijken.
ga zo toch een spieken naar vista mc
Of kijk eens naar mythtv / mythbuntu.

quote:
IorGie schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:54:
[...]

Of kijk eens naar mythtv / mythbuntu.
Wil eigelijk gewoon MCE draaiende krijgen. las net trouwens iets wat ohmygod geplaatst had en ik over het hoofd had gezien.
Het werkt helaas ook alleen maar op ubuntu 6.10 geld dit ook nog als je die nieuwe versie heb gedownload LinuxMCE 0704 dit met Kubuntu 7.10 (gutsy gibon)?

edit: Dit staat op de pagina
The CD installer comes on 2 CDs and requires you to first install Kubuntu 7.04 using Kubuntu's Live CD, and then to install LinuxMCE on top.
Maakt het wat uit dat ik de alternate cd heb genomen ipv LIVE?

Kromme heeft een helder moment gekregen en Kubuntu 7.04 cd gedownload en gaat het hiermee proberen.(stiekem hoop ik toch nog dat het ook met mijn versie gaat).

weet iemand hoe ik de melding weg krijg of eigenlijk opgelost "orbiter failed to setup the transparency. Please check if the transparency manager is running!".
Ik krijg dit bij de eerste reboot na de installatie, wat trouwens goed verliep.
Als ik dit op google ga zoeken krijg ik alleen maar dingen over NASA.

Edit: Kromme weet intussen door de hele installatie opnieuw te doen dan dit zit in de resolutie. krijg nu een open GL foutmelding.

Er is ook een nieuwe instructie video uit; gesponsord door een bedrijf met LinuxMCE totaal oplossingen. De hele video wordt ook uitvoerig beschreven op de Wiki-pagina van het open source project zelf.... zodat je kunt lezen welke hardware componenten en instellingen zijn gebruikt.

Deze pagina kun je hier vinden: http://wiki.linuxmce.org/index.php/Video

Ik heb het topic even door gescant, maar heb geen antwoord op een voor mij (en volgens mij voor veel mensen wel) belangrijke vraag gevonden.
Ik ben ook weer aan het rondkijken voor een goede MCE, liefst Linux-based. Deze moet qua software zo klein mogelijk zijn, en het liefst op 2GB passen (dan kan ik daar mooi een CF-kaartje voor pakken die weinig kost).
Wat is de minimale omvang van een install met Linux MCE?

quote:
deepbass909 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:58:
Ik heb het topic even door gescant, maar heb geen antwoord op een voor mij (en volgens mij voor veel mensen wel) belangrijke vraag gevonden.
Ik ben ook weer aan het rondkijken voor een goede MCE, liefst Linux-based. Deze moet qua software zo klein mogelijk zijn, en het liefst op 2GB passen (dan kan ik daar mooi een CF-kaartje voor pakken die weinig kost).
Wat is de minimale omvang van een install met Linux MCE?
Ik denk dat je op zoek bent naar GeeXbox.
De nieuwste test versie ondersteund ook hdtv.

Ik heb weleens gekeken naar GeeXbox, maar vond het, om eerlijk te zijn, niet om aan te zien. Het ziet eruit als een platform spel uit de jaren 90...

Ik heb nu in een virtuele omgeving eens Debian geïnstalleerd samen met MythTV en redelijk wat uitbreidingen, en dat past vrij gemakkelijk in 2GB zonder te hoeven strippen. Ik denk dat ik het dan ook maar bij Debian ga houden, maar dan moet ik ook eerst nog even uitzoeken hoe ik z'n opstartroutine kan versnellen, want die vind ik vrij traag en zaken als automatische hardwaredetectie heb ik niet echt nodig.

Kan je je mce ook nog als server gebruiken als je dit installeerd?

(linux-noob)

quote:
ThE-FuNkY schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:23:
Kan je je mce ook nog als server gebruiken als je dit installeerd?

(linux-noob)
Linux MCE is een applicatie die op het Kubuntu systeem draait. Als jij er vervolgens ook nog apache, php, proftpd, mysql, openssh en/of andere server-like daemons op installeert maakt natuurlijk niet uit.

Je kan in Windows ook WMP muziek laten spelen en tegelijk in MS Word fullscreen tekst-editten ;)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: