Zo na 2 weken overwegen en zoeken op internet ben ik ook voor de 32lc25r gegaan. ik heb hem vandaag bij pixmania betseld voor 630,- en hoop hem zaterdag binnen te hebben dan kan ik de hele dag spelen
. Ik ben nu wel op zoek naar zo'n calibratie dvd om de tv meteen goed in te stellen. Als er nog tips zijn om het beeld mooi te krijgen zijn die natuurlijk altijd welkom. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor de xbox360.
Nieuw reactie in topic: [lcd-tv] Het grote LG LCD TV topic
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Ik heb al een aantal maanden de 37LC2R.
Prima beeldje moet ik zeggen. Ben tot op heden erg tevreden.
Nu was ik laatst een beetje aan het pielen om mijn laptop aan de TV te koppelen via een VGA kabel aan de VGA ingang.
Dat werkte op zich prima (wel eerst de handleiding van de TV lezen, want eerst op 1024x768, 60 Hz zetten).
Alleen toen ik een HD film wilde afspelen werd het TV beeld ineens zwart?
Toen ik de HD player weer afsloot, kwam het computerbeeld weer feilloos op het tvscherm.
Wat doe ik fout?
Moet ik nieuwe drivers voor de videokaart in mijn laptop installeren?
Kan de TV dit gewoon niet aan, of zie ik iets anders over het hoofd.
Nu was ik laatst een beetje aan het pielen om mijn laptop aan de TV te koppelen via een VGA kabel aan de VGA ingang.
Dat werkte op zich prima (wel eerst de handleiding van de TV lezen, want eerst op 1024x768, 60 Hz zetten).
Toen ik de HD player weer afsloot, kwam het computerbeeld weer feilloos op het tvscherm.
Wat doe ik fout?
Heb sinds dit weekend een LG 32LE2R en hetzelfde probleem!quote:bigpapa schreef op zondag 11 maart 2007 @ 09:37:
Wie weet waar ik moet zijn in het service menu.
Ik heb een probleem met het geluid via de versterkers.
De stekkers aangesloten via de variable output maar geen geluid op mijn versterker.
Kan je dat nog via het service menu veranderen of is ie gewoon kapot.
Ik heb gekeken op het service menu maar ben een beetje huiverig van het menu, omdat ik bang bent dat ik iets veranderd zonder dat ik het weet.
Maar als ik weet waar ik kan kijken dan is het iets makkelijker.
En de hotel optie zie ik er bij mij niet opzitten.
Geen geluid te krijgen via de audio out van de tv!
Ik heb al geprobeerd via het inhouden van de menu-toets op tv en afstandsbediening (tegelijk) in het service menu te komen, maar dat lukt me echt niet. Ik krijg telkens de vraag voor een code.
Loslaten van de knoppen als het normale menu verdwijnt werkt ook niet.
Iemand intussen al een oplossing voor de audio out activate voor LG LCD's?
Medewerker van MM zei me ook al dat de audio-out bij LG's via "het menu" geactiveerd zou moeten worden... leuk.. als ze je niet zeggen via welk menu en hoe je daarin komt
Heb dit probleem ook op onze 37LC3R.quote:Danny the dog schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:12:
[...]
Heb sinds dit weekend een LG 32LE2R en hetzelfde probleem!
Ik heb al geprobeerd via het inhouden van de menu-toets op tv en afstandsbediening (tegelijk) in het service menu te komen, maar dat lukt me echt niet. Ik krijg telkens de vraag voor een code.
Medewerker van MM zei me ook al dat de audio-out bij LG's via "het menu" geactiveerd zou moeten worden... leuk.. als ze je niet zeggen via welk menu en hoe je daarin komt
Je moet in het menu van de tv, bij geluid of audio kijken. Daar staat de optie luidsprekers aan/uit, die moet je uit schakelen en dan het volume redelijk hoog zetten.
Dan moet het gaan heb ik gehoord, vindt dit geen oplossing dus gebruik dit zelf niet, heb de digitale decoder doorgelust naar de receiver voor als ik tv kijk.
pas op: als je optie weer terugzet, dat je het volume weer terugschroeft.
Tja... bedankt voor je oplossing.. maar het moet toch ook echt anders kunnen?quote:carismagdi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 08:41:
[...]
Heb dit probleem ook op onze 37LC3R.
Je moet in het menu van de tv, bij geluid of audio kijken. Daar staat de optie luidsprekers aan/uit, die moet je uit schakelen en dan het volume redelijk hoog zetten.
Dan moet het gaan heb ik gehoord, vindt dit geen oplossing dus gebruik dit zelf niet, heb de digitale decoder doorgelust naar de receiver voor als ik tv kijk.
Vind t sowieso vreemd dat een standaard uitgang gelocked is via een verborgen menu...
Hoop toch echt dat iemand een oplossing heeft zodat de uitgang altijd geluid doorgeeft...
Ik ga nog eens bij MM vragen denk ik... En anders LG eens mailen.
Je moet de overlappinginstellingen goed instellen in je besturingssysteem:quote:Peeetor schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:38:
Ik heb al een aantal maanden de 37LC2R.
Wat doe ik fout?
De grote tv-out FAQ (is wel voor tv-out faq, maar geldt ook voor vga out)
Hoe kom ik er overigens achter of ik de component bug heb zonder eerst een component apparaat te moeten kopen? Dit ivm eventuele x-box 360 aanschaf. Wil het ding alleen hebben als m'n 32lc25r wel normaal beeld geeft met component.
Ok ik wil deze week de knoop doorhakken, omtrent welke lcd ik ga halen. Het wordt een 37"-40". Ik wil uiteraard zo min mogelijk uitgeven, de lg's vind ik kwa design wel mooi (de 3 serie echter niet).
Dan blijft voor mij over:
37lc25r ¤900
37le2r ¤800
de lc25r is die ¤100 meer wel waard neem ik aan?
En hoe verhoudt de lc25r zich ten opzichte van de 37r71b van samsung? Deze is iets duurder, en eigenlijk de enige concurrent in het 37" segment waar ik op dit moment naar kijk (wilde eerst een philips met ambilight maar die actie is helaas afgelopen).
Dan blijft voor mij over:
37lc25r ¤900
37le2r ¤800
de lc25r is die ¤100 meer wel waard neem ik aan?
En hoe verhoudt de lc25r zich ten opzichte van de 37r71b van samsung? Deze is iets duurder, en eigenlijk de enige concurrent in het 37" segment waar ik op dit moment naar kijk (wilde eerst een philips met ambilight maar die actie is helaas afgelopen).
De LB serie bevat dus de "High End" toestellen. Maar de 3R series zijn dus de 3de generatie tv's. Weet iemand hoe de LB2R toestellen zich verhouden ten op zichte van bijv. de LC3R toestellen? Welke serie bevat nou de kwalitatief betere toestellen?
Weet iemand hoe ik mijn 32LC25R naar de originele fabrieks-instellingen terug kan zetten? Dus in feite hetzelfde alsof 'ie net nieuw uit de doos komt? Heb volgens mij per ongeluk iets in het service-menu veranderd en nu is mijn gewone menu niet meer in het Nederlands en lijkt het of er een donkere waas over het scherm valt. Wie weet raad? Alvast bedankt voor de moeite.
ik zit te twijfelen tussen de LG 26LC3R en de Samsung LE26R71. ze zijn nagenoeg gelijk alleen het contrast van de samsung is 1000:1 en van de LG 800:1. het verschil in prijs is wel 60 euro in het voordeel van LG. heeft iemand deze LG en is het wat? want ik heb de samsung al is bekeken en die ziet er goed uit.
Ik zou als je alleen externe audio gebruik via een aparte receiver gewoon een scartblokje gebruiken. Probleem is namelijk dat alle geluidsfuncties van de tv bij de aanwezige uitgangen nog steeds invloed hebben op het geluid. Dat wil je niet. En bovendien is het uitgangsvolume een stuk prettiger. Ik heb ook eerst de ingebouwde uitgangen geprobeerd maar daarna meteen weer m'n vertrouwde scartadapter ingeplugd.quote:carismagdi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 08:41:
[...]
Heb dit probleem ook op onze 37LC3R.
Ik heb dit inderdaad ook maar gedaan. Er staat ook niet voor niks "variable audio out" bij de plugjesquote:The_nv40_man schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:17:
[...]
Ik zou als je alleen externe audio gebruik via een aparte receiver gewoon een scartblokje gebruiken. Probleem is namelijk dat alle geluidsfuncties van de tv bij de aanwezige uitgangen nog steeds invloed hebben op het geluid. Dat wil je niet. En bovendien is het uitgangsvolume een stuk prettiger. Ik heb ook eerst de ingebouwde uitgangen geprobeerd maar daarna meteen weer m'n vertrouwde scartadapter ingeplugd.
Heeft bij mij ook ff geduurd voordat ik dat doorhad.
Dus gewoon lekker via de scart en de DVD speler via component en dan kan je altijd nog je old-school videorecorder of wat kwijt op n scartje.
Vraag me wel nog steeds af hoe je nou op n makkelijke manier in t service menu komt... (32LE2R)
Heeft anders iemand de standaardinstellingen van het service-menu van de 32LC25R voor me? Dan zou ik ook zeker geholpen zijn. En heeft iemand een idee of het veranderen van die instellingen "schadelijk" kan zijn voor het scherm en/of garantie?
Afstandbediening op de tv richten en zowel op de ab als op de tv de menuknop ingedrukt houden.quote:Danny the dog schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:02:
[...]
Vraag me wel nog steeds af hoe je nou op n makkelijke manier in t service menu komt... (32LE2R)
Ik heb sinds een tijdje een 32LE2R voor op de slaapkamer, en ik ben er zeer tevreden mee, heb er een xbox via component op 720P op draaien voor XBMC, en als MCE extender,om gewoon tv te kijken hangt deze aan de kabel van de locale kabelboer.
De TV onthoud prima welke zender op welk volume je aan het kijken was voor dat je deze uitzette, maar hij onthoud niet welke externe aansluitbron je als laatst hebt geselecteert.
Oftewel als een externe invoerbron wil kiezen rijg ik een lijst met alle ingangen, en de component ingang is ergens 7e, dus wanneer ik wil switchen van Kabel-tv naar xbox moet ik 7 keer de selecteer externe bron indrukken, kan dat niet handiger, kun je bv de volgorde van die lijst bepalen ??
De TV onthoud prima welke zender op welk volume je aan het kijken was voor dat je deze uitzette, maar hij onthoud niet welke externe aansluitbron je als laatst hebt geselecteert.
Oftewel als een externe invoerbron wil kiezen rijg ik een lijst met alle ingangen, en de component ingang is ergens 7e, dus wanneer ik wil switchen van Kabel-tv naar xbox moet ik 7 keer de selecteer externe bron indrukken, kan dat niet handiger, kun je bv de volgorde van die lijst bepalen ??
Je zou ook kunnen proberen om de menu-omhoog toets eens in te drukken als je de lijst ziet 
Moet ik nog 3 a 4 keer drukkenquote:johnnyv.nl schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:05:
Je zou ook kunnen proberen om de menu-omhoog toets eens in te drukken als je de lijst ziet
als je een oplossing hebt hoor ik dit graag. Als ik de de audio out (tulip) op de tv verbind naar de audio in op de home cinema set dan moet ik het geluid op 80 setten. Als ik de xbox 360 erop aansluit staat het geluid op 20. dus als ik dan een keer het geluid vergeet terug te zetten dan zijn mijn boxen denk ik meteen opgeblazen. het probleem zit het hem in de audio versterking van het uitgangssignaal van de tv. ik denk dat dit gewoon moet zijn op te lossen. eventueel met firmware update. alhoewel ik niet weet hoe dat moet.quote:Danny the dog schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:12:
[...]
Heb sinds dit weekend een LG 32LE2R en hetzelfde probleem!
Typisch geval van een scartadaptertje gebruiken dus. Die geeft een redelijk normaal uitgangssignaal en wordt bovendien niet onnodig beinvloed door de geluidsinstellingen op de tv zelf.quote:DennisWeijers schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:09:
[...]
als je een oplossing hebt hoor ik dit graag. Als ik de de audio out (tulip) op de tv verbind naar de audio in op de home cinema set dan moet ik het geluid op 80 setten. Als ik de xbox 360 erop aansluit staat het geluid op 20. dus als ik dan een keer het geluid vergeet terug te zetten dan zijn mijn boxen denk ik meteen opgeblazen. het probleem zit het hem in de audio versterking van het uitgangssignaal van de tv. ik denk dat dit gewoon moet zijn op te lossen. eventueel met firmware update. alhoewel ik niet weet hoe dat moet.
Mensen gezocht die ervaringen hebben met de LG 32LC2R.
Is momenteen in de aanbieding bij de Scheer en Foppen. Zou graag willen weten of dit een juiste keuze is.
Zal voornamelijk een Xbox360 en een PS3 op aangesloten worden.
Is momenteen in de aanbieding bij de Scheer en Foppen. Zou graag willen weten of dit een juiste keuze is.
[Ik zie nu pas dat je kijkt naar de 32" versie, die heeft geen component...]quote:davej0h schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:00:
Mensen gezocht die ervaringen hebben met de LG 32LC2R.
Ik heb de 37LC2R nu ca 9 maanden en bevalt nog steeds goed. Het grote probleem is echter de inmiddels bekende component bug. Ik heb mijn PS2 en Wii geprobeert aan te sluiten via component maar het beeld is in beide gevallen onbruikbaar donker.
Ik ben hierover al een paar maanden aan het zeuren bij LG en binnenkort komen ze voor de 2e keer langs. De vorige keer hebben ze met het servicemenu zitten prutsen maar kregen er geen verbetering in. Nu gaan ze 'm meenemen om het uit te zoeken...
Ehm component = hdtv signaal (de 3 cinch/tulp plugjes).
Composite is echter wat een PS3, Wii, en standaard AV kabel van de PS3 heeft (1 geel tulp stekkertje).
Echter zou ik deze toch niet gebruiken... Wel de ''echte'' component ingang
Ik ben op het moment echter aan het twijfelen tussen de 32LC2R en de 32LE2R
Composite is echter wat een PS3, Wii, en standaard AV kabel van de PS3 heeft (1 geel tulp stekkertje).
Echter zou ik deze toch niet gebruiken... Wel de ''echte'' component ingang
Ik ben op het moment echter aan het twijfelen tussen de 32LC2R en de 32LE2R
Beste mensen ik heb een probleem. Ik heb op mijn nieuwe LCD scherm van LG een slecht beeld.
Als ik mijn LCD van PC en TV naast elkaar zet en ik speel in bijde gevallen dezelfde DVD af dan lijkt het net of mijn PC scherm meer kleuren weergeeft, scherper is en dat zwarte plekken meer details hebben
Mijn TV-LCD van LG lijkt maar 16bits of zelfs maar 256 kleuren weer te geven. En er zitten veel minder details in donkere gedeeltes.
Hoe kan ik er voor zorgen dat dit opgelost word? Want als dit niet opgelost kan worden dan heb ik dus geld uit gegeven aan een scherm die het niet waard is.
TV-LCD: LG 37LC25R
PC-LCD: Samsung 940BW
Als ik mijn LCD van PC en TV naast elkaar zet en ik speel in bijde gevallen dezelfde DVD af dan lijkt het net of mijn PC scherm meer kleuren weergeeft, scherper is en dat zwarte plekken meer details hebben
Mijn TV-LCD van LG lijkt maar 16bits of zelfs maar 256 kleuren weer te geven. En er zitten veel minder details in donkere gedeeltes.
Hoe kan ik er voor zorgen dat dit opgelost word? Want als dit niet opgelost kan worden dan heb ik dus geld uit gegeven aan een scherm die het niet waard is.
even bellen met een service monteur als die zegt dat het zo hoort dan een nieuwe kopen.quote:sn33ky schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:26:
Beste mensen ik heb een probleem. Ik heb op mijn nieuwe LCD scherm van LG een slecht beeld.
Je kunt ook altijd de tv calibreren (dit is zoiezo aan te raden). Dit kun je doen mbv het thx optimizer op een starwars dvd of met een speciale calibratie dvd die voor 20,- te koop is.
Ja calibratie CD's heb ik al geprobeert maar dit bied geen oplossing. Heb al 24uur voor mijn TV doorgebracht om te kijken of ik het kon oplossen. ik ga wel de service desk bellen want het is sowiezo niet normaal. Sat is zeker. vergeleken met andere LCD's is dit brak! als dat niet helpt doe ik maar een aangetekende brief naar LG.Phillips. Ga niet weer zo veel geld uit geven je denk toch niet dat ik het geld op mijn rug heb groeien?