Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: [LCD TV] Het grote LG LCD TV topic

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
solenoid schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:20:
[...]

Zwart nivo van de tatung & lg kan een verschil zijn. De contract ratio's verschillen 1600:1 bij 500 cd/m˛ en 1000:1 bij 550 cd/m˛. Ik verwacht dat de tatung meer rest licht zal geven door zijn sterkere lamp.
ik zie op verschillende sites de LG 37LC25r momenteel voor ¤999.
De tatung staat al een tijdje op (incl Wallmount&HDMIcable) ¤949

Wat zouden jullie aanraden? De 37LC25r ? Of liever de 37LC2/3r? Of tóch Tatung :+

(uit bovenstaande berichten en andere topics komen wel de verschillen, maar niet duidelijk een voorkeur voor een type naar boven)

Acties: [quote]

Door: NightNurse NIX

Na lang wachten de 42LC2RR gekocht.
Wat een beeld zeg!
In de winkel het verschil gekeken met de plasma uitvoering de 42PC2RR en ik vond het "harde" winnen van het "vage".
Tevens het gebruik van een htpc gaf de doorslag op de lcd ivm inbranden.
Dit nog niet getest want verwacht me dvi-hdmi kabel nog.
Upc digitaal is mooi om te zien, dvd een plaatje ook de gebrande versies.
Zal van het weekend wat pics maken.
Weet iemand de betekenissen van het service menu en vooral hoe je de hotelfunctie -->aangaan bij av1 moet instellen.
Het demonteren van de voet was even puzzelen maar gelukt.
Minpunt tot nu toe bij ophangen aan de muur komt de electrakabel vast te zitten en als je een kabel wilt toevoegen verwijderen moet de tv eraf..
Update van het weekend

quote:
solenoid schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:51:
[...]

Dit kun je uitzetten in het Beeld menu, hier kun je de zwartwaarde handmatig instellen. De dynamic contrast ratio wordt bepaald door de benodigde licht sterke van het beeld (hoeveel % wit ten opzichte van zwart).

Misschien kun je er een filmpje van maken en deze hier posten ? Dan kan iedereen het effect zien.
Ik zal eens kijken of ik er een filmpje van kan maken. Ik heb er voornamelijk last van met de hdmi/ component poort, soms met de scart poorten. Op het laatste heb ik het eigenlijk nooit goed getest. Het is alleen niet mogelijk om de zwart waardes in te stellen bij de hdmi/ component poort.

Ik hoop eigenlijk dat iemand niks te doen heeft en alle soorten pincodes kan testen om in het expert menu te komen :D Er schijnen dan wat belangrijke opties bij te komen, want de codes in het service menu word je niets wijzer van.

Ik heb trouwens mijn beeld als volgt ingesteld als ik films kijk (gebruiker 2). Dit vond ik persoonlijk het mooist:

Contrast: 95
Helderheid: 34
Kleur: 60
Scherpte: 37
Tint: 0

quote:
Phew schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:37:
[...]

Ik zal eens kijken of ik er een filmpje van kan maken. Ik heb er voornamelijk last van met de hdmi/ component poort, soms met de scart poorten. Op het laatste heb ik het eigenlijk nooit goed getest. Het is alleen niet mogelijk om de zwart waardes in te stellen bij de hdmi/ component poort.

Ik hoop eigenlijk dat iemand niks te doen heeft en alle soorten pincodes kan testen om in het expert menu te komen :D Er schijnen dan wat belangrijke opties bij te komen, want de codes in het service menu word je niets wijzer van.
Pincodes voor de expert menu hebben we nog niet gezien, volgende zal een monteur bij ons langs komen. Eens kijken wat hij doet.

Er is in het menu ook een bioscoop mode die je aan en uit kunt zetten, probeer deze eens.

Ik ben nog niet in bezit van een 25r dus ben zeer benieuwd naar je filmpje over het fade effect.

quote:
solenoid schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:30:
[...]

Pincodes voor de expert menu hebben we nog niet gezien, volgende zal een monteur bij ons langs komen. Eens kijken wat hij doet.

Er is in het menu ook een bioscoop mode die je aan en uit kunt zetten, probeer deze eens.

Ik ben nog niet in bezit van een 25r dus ben zeer benieuwd naar je filmpje over het fade effect.
De monteur onder druk zetten om de pincode er uit te krijgen :D Bioscoop effect kan ik volgens mij niet kiezen onder hdmi. Het viel me wel op dat ik verschillende functies van de XD engine uit en aan kan zetten. Ik ga daar eens mee aan de slag.

quote:
makkie ;) schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:08:
Net ook de 32" l2cr voor 579 bij de MediaMarkt. Net dingetje hoor. Kleuren zijn alleen wat lastig. Vandaag de HDTV decoder van Samsung es halen en kijken of het misschien aan de decoder danwel analoge kabels ligt. Zijn gewoon de standaard kabels.

Is er misschien al ergens een manual opgedoken voor het service menu? Kan veel van de opties niet echt plaaatsen.

Mooie start trouwens. Nice.
Is de samsung hd decoder de moeite waard? Hier in Utrecht namelijk hebben wij Casema en krijg je maar drie hdtv kanalen (discovery, nederland 1 en national geographic). Om nou 300 euro voor een decoder neer te leggen vind ik wel veel :D

Hallo,

Handig forum met veel interessante info!

Vraagje: ik twijfel tussen drie 32" LG schermen:

- 32LB2R, erg mooi maar minimaal 900 euro
- 32LC25R, lees ik veel goeds over, circa 700 euro
- 32LE2R, nu super voordelig volgens Kieskeurig: 600 euro! (bij Alternate geloof ik)

Ik las ergens op dit forum dat het in de basis om hetzelfde scherm gaat. Ik wil eigenlijk de LB2R hebben, maar heb moeite met het prijsverschil t.o.v. de andere schermen.

Heeft iemand ervaring met de LB2R? Ik neig nu naar de goedkoopste (maar dus niet de mooiste) oplossing...

Alvast bedankt voor de reacties!

quote:
jevendik schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:10:
Hallo,

- 32LB2R, erg mooi maar minimaal 900 euro
- 32LC25R, lees ik veel goeds over, circa 700 euro
- 32LE2R, nu super voordelig volgens Kieskeurig: 600 euro! (bij Alternate geloof ik)

Ik las ergens op dit forum dat het in de basis om hetzelfde scherm gaat. Ik wil eigenlijk de LB2R hebben, maar heb moeite met het prijsverschil t.o.v. de andere schermen.
32lb2r heeft 5000:1 net als de 32lc25R, dit zouden mijn keuzes zijn. De 32lc2r is het oude model
met 1200:1 en heeft geen DCDi (Faroudja Chip).

De LB serie is een vreemde eend in de bijt
  • 32LC serie 8ms paneel
  • 32LB serie 6ms, 120 Hz paneel
Als we de internationale persberichten lezen werd in augustus 2006 de LB serie geintroduceerd, dus de LB2R zou een opvolger kunnen zijn. Je zou je naast elkaar in een donkere ruimte moeten vergelijken nadat beide schermen gecalibreed zijn. In een winkel met veel licht en de TV niet afgesteld kun je geen vergelijk maken.

Ik update het forum gelijk voor je.

quote:
Phew schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:59:
[...]
Is de samsung hd decoder de moeite waard? Hier in Utrecht namelijk hebben wij Casema en krijg je maar drie hdtv kanalen (discovery, nederland 1 en national geographic). Om nou 300 euro voor een decoder neer te leggen vind ik wel veel :D
Dat hang natuurlijk van je kijk smaak af, maar er zijn weinig alternatieven. Ik doe alles via de PC en maak gebruikt van TS of h264 bestanden, dit kost veel tijd ivm downloaden, uitpakken etc maar bied meer dan de kabel. In de loop van de tijd zullen er meer HD kanalen op de kabel komen en blu-ray/HD-dvd zullen ook meer content gaan bieden. Alles heeft natuurlijk zijn prijs ...

Lukt het met deze LG LCD TV's om via de PC de native resolutie aangestuurd te krijgen (dus waarschijnlijk 1366x768), dus echte 1:1 weergave?

quote:
solenoid schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:18:
[...]

32lb2r heeft 5000:1 net als de 32lc25R, dit zouden mijn keuzes zijn. De 32lc2r is het oude model
met 1200:1 en heeft geen DCDi (Faroudja Chip).
Het design van de LB serie vind ik iig nog strakker! (maar of dat een paar honderd euro waard is...).

Vraag: wat doet de DCDi / Faroudja Chip? (zit niet in de 600 euro variant)

quote:
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:44:
Lukt het met deze LG LCD TV's om via de PC de native resolutie aangestuurd te krijgen (dus waarschijnlijk 1366x768), dus echte 1:1 weergave?
Leest de eerste post eens goed door, hierin staat het antwoord op je vraag.

heb afgelopen vrijdag bij alternate een lg 37 inch lc25r besteld.
toen stond er dat hij op voorraad was. na te hebben betaald stond hij een dag erna op 3 tot 5 werkdagen en nu staat hij op onbekende levertijd.
heb al een mail gestuurd met de vraag als ik hem nu wel snel krijg of lang moet wachten.

weet iemand als deze modellen beetje snel leverbaar zijn ?

quote:
solenoid schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:37:
[...]

Dat hang natuurlijk van je kijk smaak af, maar er zijn weinig alternatieven. Ik doe alles via de PC en maak gebruikt van TS of h264 bestanden, dit kost veel tijd ivm downloaden, uitpakken etc maar bied meer dan de kabel. In de loop van de tijd zullen er meer HD kanalen op de kabel komen en blu-ray/HD-dvd zullen ook meer content gaan bieden. Alles heeft natuurlijk zijn prijs ...
Sinds ik deze TV heb ben ik ook voornamelijk met die bestanden bezig, meer dan de moeite waard uiteraard. Ik ga gewoon voor een digitale decoder, vind het aanbod nog te karig. Misschien een keer dit jaar een schotel. Dat levert de beste kwaliteit.

Wat heb je exact nodig om de firmware te upgraden?

Ik heb nu sinds een jaar een 32LP1R (2 tuners) en heb problemen met de teletekst. Deze doet het alleen op NED 1 en 3 en alle andere zenders niet. Nu heb ik hiervoor al eens LG gemaild en die zeiden dat ik even moest bellen en dan zou er een monteur langskomen. Heb er alleen niet meer aan gedacht om dat te doen en ben nu uit volgens mij uit de 1 jaar onsite garantie. Als ik nu zelf de firmware zou kunnen upgraden zou mn probleem misschien wel opgelost zijn?

quote:
Danfoss schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:40:
. Als ik nu zelf de firmware zou kunnen upgraden zou mn probleem misschien wel opgelost zijn?
Voor de upgrade heb je een speciale tool & firmware nodig, ik heb die nog niet oline kunnen vinden. Probeer de helpdesk van LG eens, never try never know. Tot nu toe hoor veel positieve reacties over de service (vriendelijk maar je moet wel even geduld hebben).

Na mijn telefoontje werd ik terug gebeld door een bedrijf uit groningen die datum & serrienummer van het toestel wilde weten. Nu wordt het onderdeel besteld (volgens mij alleen een firmware) en wordt er een afspraak gemaakt voor de montage. Er zat ongeveer 1 week tussen het contact en de aanmelding dus ik vermoed een totale doorlooptijd van 4-5 weken.

quote:
solenoid schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:18:
[...]

Leest de eerste post eens goed door, hierin staat het antwoord op je vraag.
Daarin staat dat 1:1 pixel mapping ondersteunt wordt via de VGA interface. Volgens mij werkt dit echter niet via de HDMI interface.
Ik ben al 2 dagen bezig met dit uit te proberen op een 32LC3R maar zonder succes tot nu toe :X. De resolutie 1366x768 staat in elk geval niet in de EDID die door de televisie gerapporteerd wordt.

Als er iemand dit wel via HDMI aan de praat heeft gekregen hoor ik het graag.

quote:
Bubsy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:08:
[...]

Daarin staat dat 1:1 pixel mapping ondersteunt wordt via de VGA interface. Volgens mij werkt dit echter niet via de HDMI interface.
Ik ben al 2 dagen bezig met dit uit te proberen op een 32LC3R maar zonder succes tot nu toe :X. De resolutie 1366x768 staat in elk geval niet in de EDID die door de televisie gerapporteerd wordt.

Als er iemand dit wel via HDMI aan de praat heeft gekregen hoor ik het graag.
Via de HDMI krijg je "last" van overscan, via powerstrip is dit soms op te lossen voor de desktop maar dit heb ik nog niet geprobeerd op de 37lc3r. Horizontaal lever je z'n 64 (32 links, 32 rechts)pixels in op de desktop. Veel merken hebben dit probleem zoals je misschien zelf al hebt gelezen. HDMI is geen PC aansluting maar ontworpen voor digitale video signalen.

1366-1280=86 pixels, dit zou de overscan kunnen zijn. Het kan nu de taak van de player zijn om hier gebruik van de maken. Zoomplayer zou een goede hulp kunnen zijn.

Ik ga vanavond een VGA kabel halen om mijn pc op die manier aan te sluiten. Als de TV overscan doet op een via HDMI inkomend beeld van 1366xx768 dan krijg je geen 1:1 pixel mapping meer.

Ik heb op enkele plaatsen gelezen dat 1:1 pixel mapping via HDMI wel zou werken op de 37" modellen (ik heb het 32" model). Dit komt overeen met wat er deze info. Hier staat dat enkel de 37" en 40" modellen van de LC2R reeks 1:1 pixel mapping via HDMI ondersteunen. Dit is het vorige model maar veel kans dat deze beperking ook voor de LC3R bestaat.

...puzzel mij al een tijdje suf over het woord "eratie" in de titel. De dikke van Dale geeft mij ook geen antwoord... wat wil de TS ermee zeggen :?

quote:
LOST schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:55:
...puzzel mij al een tijdje suf over het woord "eratie" in de titel. De dikke van Dale geeft mij ook geen antwoord... wat wil de TS ermee zeggen :?
haha, ik vroeg het met idd net ook af! :P

quote:
Beach177 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:31:
[...]

haha, ik vroeg het met idd net ook af! :P
een typo !

quote:
Bubsy schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:50:
Ik ga vanavond een VGA kabel halen om mijn pc op die manier aan te sluiten. Als de TV overscan doet op een via HDMI inkomend beeld van 1366xx768 dan krijg je geen 1:1 pixel mapping meer.

Ik heb op enkele plaatsen gelezen dat 1:1 pixel mapping via HDMI wel zou werken op de 37" modellen (ik heb het 32" model). Dit komt overeen met wat er deze info. Hier staat dat enkel de 37" en 40" modellen van de LC2R reeks 1:1 pixel mapping via HDMI ondersteunen. Dit is het vorige model maar veel kans dat deze beperking ook voor de LC3R bestaat.
goede info die zeker een aanvulling bied op dit draadje !,

Ik heb mij 8800gts met de WHQL drivers geinstalleerd (97.92). De 37lc3R (firmware 3.18) via een DVI-HDMI kabel aangesloten. Via de standaard functie "Aangepaste Timming" werkt bij mij de volgende setting:

1368x768, 60HZ op 32Bits

Waarde : Horizontaal, Verticaal
Voorportaal:72 -1
Active: 1368 (pixels) - 768 (lijnen)
Totaal: 1800 - 795
Sync.breedte: 144 - 3
Sync.pol H+,V-

quote:
solenoid schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:39:
[...]

goede info die zeker een aanvulling bied op dit draadje !, de 37lc3r wil (tot nu toe) alleen de 1280*720 resolutie in overscan slikken. Ik ga de 1366x768 proberen en hou je op de hoogte.
Ik heb ook de 37lc3r thuis en deze heb ik via een dvi/hdmi kabel aan mijn htpc hangen met een Radeon 9550. En dan draai ik dus op 1360x768 met 1:1 pixel mapping. Ik heb dus rechts en links 3 pixel-rijen die op zwart staan. 1366x768 krijg ik niet aan de praat, maar dat vind ik verder niet erg, want nu ziet het er al perfect uit.

Ik heb overigens wel een Omega Catalyst-driver geďnstalleerd (welke versie weet ik nu even niet) en die gaf volgens mij extra resoluties welke niet in de normale Ati-drivers zit.

quote:
Mr. Furious schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:01:
[...]

Ik heb ook de 37lc3r thuis en deze heb ik via een dvi/hdmi kabel aan mijn htpc hangen met een Radeon 9550. En dan draai ik dus op 1360x768 met 1:1 pixel mapping. Ik heb dus rechts en links 3 pixel-rijen die op zwart staan. 1366x768 krijg ik niet aan de praat, maar dat vind ik verder niet erg, want nu ziet het er al perfect uit.

Ik heb overigens wel een Omega Catalyst-driver geďnstalleerd (welke versie weet ik nu even niet) en die gaf volgens mij extra resoluties welke niet in de normale Ati-drivers zit.
Interessant... dat is meer dan ik bereikt heb tot dus ver. Anderzijds kan dit mischien liggen aan het verschil tussen 32" en 37"? Er zijn wel meer verschillen, zoals 1 HDMI connector t.o.v.2 bij het 37" model.

Ikzelf draai linux (is een MythTV media box). Heb een onboard nvidia 6150 video chip (Asus M2NPV-VM). Ik kan wel degelijk 1366x768 (50Hz en 60Hz) uitsturen via de DVI connector (volgens de X server logs) maar de TV zegt 'geen signaal'. Standaard 720p (1280x720 @ 50Hz) geeft geen probleem maar dan heb ik wel overscan.

Voor diegenen met linux ervaring, ik heb volgende modelines geprobeerd:
Modeline "1366x768@50" 68 1366 1462 1526 1685 768 772 782 807 -hsync -vsync
Modeline "1366x768@60" 72.3 1366 1414 1446 1526 768 770 775 790 -hsync -vsync

Ik heb me gebaseerd op timing-info in de 32" panel informatie link in de eerste post voor het aanmaken van deze modelines.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: