Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: i-mate SPL

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

De i-mate™ SPL is een goed uitziende platte telefoon met de Smartphone editie van Windows Mobile 5.0 aan boord. De SPL is een GSM/GPRS tri-band telefoon met 128MB ROM/64MB RAM, 65k 2.2” kleuren LCD scherm, MiniSD slot en Bluetooth v1.2. De camera van de SPL is er eveneens een met 2.0 megapixels. De processor is een 200 Mhz TI OMAP 730. Een telefoon die de concurrentie aankan met de rest van de "niet UMTS" markt.

Normalitair paste i-mate telefoons van HTC aan, met eigen branding e.d., deze telefoon komt uit Azië en is voor het eerst een windows-mobile device door i-mate gemaakt, en deze keer een niet HTC omgebouwde telefoon.

Specificaties i-mate SPL
BandGSM 900/1800/1900MHz
CPUOMAP 730, 200MHz
WANCSD, GPRS
Afmetingen49 x 114.5 x 12
Gewicht102 gram
Batterij1100 mAh 150 uur standby, 4 uur spreektijd
Display64k kleuren TFT LCD, 240x320 resolutie, 2,2"
Camera1.92 megapixel
Max. resolutie: (camera) 1600 x 1200 pixels, (video) 176 x 144 pixels
VideoJa
MessagingMMS/SMS
EmailJa (POP/IMAP/SMTP/Push)
BluetoothJa , v2.0
InfraroodNee
Geheugen128MB ROM, 64MB RAM, miniSD memory card slot
OtherMicrosoft Windows Mobile 5.0 AKU3, voice speed dial, ClearVue Suite
Meegeleverde accesoires
  • Lederen hoes
  • Outlook 2002 + Activesync CD
  • Quick Start Guide
  • Manual
  • Headset (mini-usb)
  • Oplader

http://tweakers.net/ext/f/b1bc860b609e4f6ffaffce3570728b79/full.png

http://tweakers.net/ext/f/7125941ac4ec812a5b7fa66881b785ac/full.png

http://www.modaco.com/content/uploads/post-1-1161950883.gif

Een paar tweaks:

Plaats eerst deze app op je telefoon: RegEditSTG

Application Unlocking

Voordat je unsigned applicaties kunt installeren moet je telefoon eerst application unlocked zijn.

Download deze app om dit automatisch te laten doen.

Het is ook handmatig te unlocken, maar het schijnt dat deze methode niet 100% op de SPL werkt:

Start hiervoor eerst RegistryEdit op (zie hierboven), en voer de volgende stappen uit:
  1. Navigeer naar HKLM\Security\Policies\Policies\
  2. Druk op 'Values'
  3. Verander de waarde onder 00001001 van 2 naar 1
  4. Verander de waarde onder 00001005 van 16 naar 40

Het veranderen van het afsluit en opstartscherm
  • Maak een jpg of png met als afmetingen 176 x 220.
  • Kopiëer deze naar \Windows\. Plaats de afbeelding niet op de storage card!
  • Start een register edittor op, en navigeer naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft], en maak de key: "splas screen" aan.
  • Ga naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\splash screen] en voeg de volgende string values toe, met als Value name: CarrierBitmap', 'CarrierShutdownBitmap', 'MSBitmap' en 'MSShutdownBitmap'.
  • Bewerk deze string values zodat ze wijzen naar de afbeelding: Value Data \Windows\Bootimage.png.
  • Herstart het toestel.
Ik gebruik zelf deze:
http://kooskaspers.googlepages.com/bootimage.PNG

Operator branding removal
  • Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE_SOFTWARE_MICROSOFT/RIL/OPERATORNAMES/
  • druk op <Values>
  • Selecteer het item wat je nu ziet, en druk op <Menu -> Delete
.

De Rabo Mobiel operator name is nu weg, en het echte netwerk (Orange) zie je nu in je homescreen.

Branding removal
  • Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/SHELL/RAI.
  • Zoek de volgende keys op: - :MSCDIAL, - :MSCPROG and - :MSBRANDING.
  • In deze keys vind je de string: "BannerImage".
  • Deze string bevat de value data die leidt naar de bannerimage.
  • Verwijder deze data, en de banner is weg.
De standaard waarde is ms_mobile.gif (of iets anders)
MSCDIAL is het logo in het 'dial screen'
MSCPROG is ergens anders (weet niet precies waar)
MSBRANDINGS is het logo dat in het invoerscherm van de pincode verschijnt

Custom operator naam

Om "Rabo Mobiel" te slopen:

http://tweakers.net/ext/f/698ceb4a63957c47b59cfa1e07ac9f5c/full.jpg
afbeelding met dank aan dirk38

Ga met een register-editor naar de volgende key:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\RIL\OperatorNames]

Onder values creëer strings met als naam NETWORKID en als data de gewenste operator naam

Voorbeeld
Value name:
20408
Value data:
KPN Telecom

Volledige lijst operator codes Nederland:

KPN TELECOM 204 08
VODAFONE 204 04
TELFORT 204 12
T-MOBILE 204 16
ORANGE 204 20

Ik vind hem erg op de Motorola SLVR lijken. Niet lelijk dus.

In plaats van Qteks klonen ze nu Motorola's _O-

quote:
Artcore schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:31:
Met alle respect, eindelijk een mooi design gecombineerd met een juist OS.

Sommige leveranciers hebben deze al op voorraad. Hij is dus al bestelbaar. :)

Verder is het inderdaad een mooi ding, maar wel echt een cloon van de SLVR serie. :)

Ik ben als leek op zoek naar toestel dat geschikt is voor TOM TOM of ander navigatie systeem.
Wat zijn de mogelijkheden op dit toestel?

quote:
leek schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:24:
Ik ben als leek op zoek naar toestel dat geschikt is voor TOM TOM of ander navigatie systeem.
Wat zijn de mogelijkheden op dit toestel?

Uit de TS:

quote:

CPU OMAP 730, 200MHz
en
Microsoft Windows Mobile 5.0
Dus dit moet prima werken. :)

quote:
Dus dit moet prima werken. :)
Thnx. Ik zit te denken aan Rabo Mobiel. Enige tips hoe deze leek dit verder op kan pakken? Software, Gps ontvanger??

Ja inderdaad, hij wordt ook met Rabo Mobiel geleverd, iemand enig idee over welk netwerk dat gaat ?

over het orange netwerk

quote:
leek schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:25:
[...]

Thnx. Ik zit te denken aan Rabo Mobiel. Enige tips hoe deze leek dit verder op kan pakken? Software, Gps ontvanger??
Kant-en-klaar pakket van TomTom Navigator kopen?
Of je kunt een losse GPS-muis kopen, met daarbij de software van TomTom of Route 66.

Acties: [quote]

Door: Oscar Mopperkont

Leuke telefoon. Ik kan het niet helemaal goed zien, maar heeft ie nu wel of niet een flitser aan boord, het lijkt er op dat ik wel iets zie zitten namelijk.

Hier trouwens een review:
http://www.modaco.com/index.php?showtopic=247999

quote:
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:08:
Leuke telefoon. Ik kan het niet helemaal goed zien, maar heeft ie nu wel of niet een flitser aan boord, het lijkt er op dat ik wel iets zie zitten namelijk.

Hier trouwens een review:
http://www.modaco.com/index.php?showtopic=247999
Flipping over to the back of the device, you'll find the 2 megapixel camera in the top left, with a tiny mirror below it for self portraits. Below this sits the speaker, which is quite loud. Above the camera is a tiny port for an external antenna.

Een speakertje dus :).
Mooi toestel, ben dat qtek zat, zijn die rabofoons simlockvrij? Anders wil ik er wel 1tje voor 210 eurotjes :).

Hoe kom je bij ¤210 als ik het vragen mag ?

ja, moet je bij de rabobank een abonnement er bij afsluiten anders kun je voor 8,95 per maand dat ding hebben.... voor 24 maanden dus ongeveer 210 euri ;) das een mooie deal als je daar geen abonnement hoeft af te sluiten.

quote:
Artcore schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:31:
Sinds wanneer was i-mate actief met het klonen van toestellen van Qtek? Andersom zou het namelijk net zo zijn dan. De basis is altijd van HTC geweest, elk "merk" gaf zijn eigen invulling hieraan.

quote:
Q-bone schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:55:
ja, moet je bij de rabobank een abonnement er bij afsluiten anders kun je voor 8,95 per maand dat ding hebben.... voor 24 maanden dus ongeveer 210 euri ;) das een mooie deal als je daar geen abonnement hoeft af te sluiten.
Dat is inderdaad niet duur..
Maar daar moet je dus wel een abbo voor afsluiten...

quote:
J0YR1D3R schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:03:
[...]

Sinds wanneer was i-mate actief met het klonen van toestellen van Qtek? Andersom zou het namelijk net zo zijn dan. De basis is altijd van HTC geweest, elk "merk" gaf zijn eigen invulling hieraan.
Qtek en HTC waren vroeger dezelfde, lees dit bericht op T.net. Qtek kloonde dus helemaal niets. I-mate is een apart bedrijf.

Op elk moment opzegbaar
U kunt Rabo Mobiel op elk moment opzeggen. Ook als u een toestelabonnement van 12 of 24 maanden heeft. Houdt u wel rekening met een opzegtermijn van 3 maanden.
Van rabobank.nl
Dus je kan het abbo elk moment opzeggen alleen blijf je wel de maandelijkse toetsel kosten betalen. Je koopt hem als het ware op afbetaling.
Mijn vader krijg ergens deze week de imate met rabo mobiel.

quote:
Q-bone schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:55:
Je vergeet dat er minimale belkosten van 10 euro per maand bijzitten dus gaat het 18,95 per maand kosten dus wordt de telefoon bijna 455 euro.

quote:
beowulfx schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:34:
[...]

Je vergeet dat er minimale belkosten van 10 euro per maand bijzitten dus gaat het 18,95 per maand kosten dus wordt de telefoon bijna 455 euro.
Élk moment opzegbaar staat er toch? Met andere woorden: Je koopt het toestel direct 210 Euro, en vervolgens zeg je het meteen op, dus dan kost het je nog 3 tientjes extra (Opzegtermijn 3 MND). Ik heb nog even op de site nagezocht maar ik heb toch het idee dat dit moet lukken.

Wie zegt dan dat je het toestel gelijk met 210 kunt afbetalen ?

Naar mijn weten kun je het toestel ook los aanschaffen dus in een keer het volle bedrag.

quote:
gelukkie schreef op maandag 20 november 2006 @ 08:01:
Naar mijn weten kun je het toestel ook los aanschaffen dus in een keer het volle bedrag.
Als ik de site lees staat er volgens mij dat je ook een 12 maanden abo kunt afsluiten of direct het toestel kunt kopen, maar dan is de prijs anders. Wat die prijs dan is kan ik nergens vinden, daar zou je dus ff de klantenservice voor moeten bellen, maar ik neem aan dat ie dan flink hoger ligt. Wat je wel kunt doen is het toestel nemen met 24 maanden 8.95 per maand, direct opzeggen en de 8,95 de volle 24 maanden door betalen. Dan kom je dus op 24x8.95 +3x10 (opzegtermijn)=244.80 euro uit.

Als je na een jaar het toestel zat bent verkoop je hem weer, maar zit je nog wel 12 maanden aan de 8.95 per maand vast.

Als je gewoon inlogt op internet bankieren en je doet net alsof je hem gaat bestellen kun je ook alle prijzen zien.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: