Update 13 - 9 November 2006
de casemod (again)
Deze update gaat over het lossen van de mal en het verbeteren van de hier en daar gehavende delen op de mal.

foto van de casemod voor het lossen.

foto van de obelisk voor het lossen.

De makkelijkste manier voor dit ding was een deel schuim eruit halen.
en de handel er daarna langzaam uit trekken.

De temple is aanzienlijk moeilijker, ik heb er dan ook voor gekozen om deze in 6!!! stukken te zagen, deze stukken worden later weer aan elkaar gezet dmv. boutjes.

ook deze zagen.

langzaam de mal van het schuim aan het wrikken.

Zit nog flink vast....

de "staart" van de temple...

de "staart" door de midden

Ook de obelisk even door midden gezaagt.

Een holle basis van de obelisk zoals je kan zien is deze redelijk goed van het schuim los gekomen, wel moet ik overal VEEEEL gips weg halen. dat laat zich niet makkelijk gewonnen geven.

een hoopje casemod

De binnenbek

Zie hier nog meer klote gips

En nu het ergste... zoals verwacht zou de mal op deze punten ook niet goed gaan , er is duidelijk te zien dat het erg ruw is en dat er amper gelcoat zit, dit zal volledig geplamuurd moeten worden, ik gebruik hiervoor staalplamuur.

dat is dit goedje

beetje harder erbij en gaan

lekker vol kliederen

ook de kleine hoekjes.

en laten drogen.
even laten zien dit tussendoor...

Ik heb een 100mW laser gekocht

kunnen we lekker ver schijnen
Vlammenwerper test miniatuur
Dit behoeft geen uitleg geloof ik meer, ik ben aan het testen hoe ik de beste mengverhoudingen kan berijken met vloeistof/ lucht combinaties, ik heb daarom even een klein prototypetje in elkaar gezet waarmee ik simpel een paar combinaties kan testen.

ff de centerboor in een brokkie alu

Mooi schuin koppie eraan draaien.

dan 1mm gat erin boren.

closeup

In de freesbank spannen om het gat in de zijkant te maken.
Ik heb met een frees even een stukje glad gemaakt en met een pons een puntje om zo in te boren.

freesbank onder een hoekje gezet, ik vermoed namelijk dat als ik de vloeistof schuin afblaas (intern) dat er meer vloeistof uit komt.

Even tappen.

En hier het uiteinde aan de andere kant verspanen tot 6 mm om de lucht slang aan te sluiten

Mooi nippeltje maken.

mooie foto zo.

het resultaat

andere hoek
Vandaag ben ik het apparaat gaan testen en de resultaten vielen me nogal tegen, het blijkt moeilijker dan ik gedacht had om een vlam in stand te houden...
Ik heb hier een klein filmpje van de resultaten
Zoals jullie kunnen zien is dit niet Al te aardig, ik ben nu druk aan het denken hoe ik de resutaten kan verbeteren.
Heeft iemand toevallig wat kennis en formules om uit te rekenen hoe ik de straal breder krijg en
de lucht/brandstofverhouding kan verbeteren?