Ik ga nog geen kritiek geven op je zaag & meet werk, omdat je nog bezig bent met schuren & plamuren. Moet alleen wel zeggen dat ik het erg jammer vind van die wielen... Dan was dit Plaatje op imageshack (popups!) of dit Plaatje op imageshack (popups!) toch mooier geweest kijk hier eens http://www.colson-europe.com/msg-nl.htm? Verder mooie bak hoor 
Nieuwe reactie in topic: [CiP] Red Rogue
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, wijs dan een moderator erop via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij in CME hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Van mij mag je het nu geven hoor, als ik iets over het hoofd zie word ik er nog op geattendeerd! 
Beter nu dan dat de lak er al op zit, dus kom maar op!
Heb overigens al wel de aansluiting rechts-voor aardig gefixt door in de kast zelf tegen de balkjes een alu profiel te plaatsen die de boel strak trekt.
Wat betreft de wielen, is ook een kwestie van smaak natuurlijk, ik ga deze nog wel iets modden. Van degene die jij geeft is vooral het tweede setje mooi vind ik.
Heb overigens al wel de aansluiting rechts-voor aardig gefixt door in de kast zelf tegen de balkjes een alu profiel te plaatsen die de boel strak trekt.
Wat betreft de wielen, is ook een kwestie van smaak natuurlijk, ik ga deze nog wel iets modden. Van degene die jij geeft is vooral het tweede setje mooi vind ik.
Ik neem aan dat je dit gedeelte bedoeld met rechts-voor?quote:Godric schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:32:
Van mij mag je het nu geven hoor, als ik iets over het hoofd zie wordt ik er nog op geattendeerd!
Plaatje op imageshack (popups!)
Dit ook gelijk het enigste wat me stoorde
Verder weet ik niet hoe breed je kast is anders is dit misschien ook nog wel iets alleen zijn ze maar 129mm breed.
Plaatje op imageshack (popups!)
Met dit soort wieltjes
http://img151.imageshack....0/paaaiancodpdafbpbg8.jpg
suc6 verder
je laatste link klopt niet
Ik bedoel dat gedeelte idd met rechtsvoor. De voorplaat wordt nu iets verder naar binnen getrokken. Verder zal je de aansluiting niet zien aangezien hier een alu profiel op gezet wordt, netjes behandeld met staalwol en blanke hoogglans lak! De kap krijg ik helaas niet strakker tegen het frame aan, dat is een beperking van dit ontwerp.
Die 'vork'is inderdaad gaaf, helaas wel te smal, de kast is 36 cm breed, 36 cm lang en 60 cm hoog. Dan kukelt die om. Ik blijf deze wieltjes gebruiken, de vorken ervan ga ik nog opschuren en er gaat blanke lak overeen. Ook gaan er denk ik nog dopmoeren op aan beide kanten. Als ik de zwarte wieltjes niet mooi vind kan ik altijd nog voor rode skate wieltjes gaan.
Die 'vork'is inderdaad gaaf, helaas wel te smal, de kast is 36 cm breed, 36 cm lang en 60 cm hoog. Dan kukelt die om. Ik blijf deze wieltjes gebruiken, de vorken ervan ga ik nog opschuren en er gaat blanke lak overeen. Ook gaan er denk ik nog dopmoeren op aan beide kanten. Als ik de zwarte wieltjes niet mooi vind kan ik altijd nog voor rode skate wieltjes gaan.
Mooie kast ! maar waarom wit ? dan wordt het zo'n Ikea ding. maak 'm anders paars of zwart ?
Ikeaquote:opteronx4 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:54:
Mooie kast ! maar waarom wit ? dan wordt het zo'n Ikea ding. maak 'm anders paars of zwart ?
Een beetje hoogglans zwart, dan is het heus geen donker hol. Rood met zwart is bijna altijd een prima combinatie.
* TeslaMaster kijkt naar buiten... Hmm, m'n boot is ook rood met wit, ook geen slechte combinatie...
* TeslaMaster kijkt naar buiten... Hmm, m'n boot is ook rood met wit, ook geen slechte combinatie...
Dat dacht ik dus ook!quote:TeslaMaster schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:21:
En ok...zwart met rood kan ook prima
wat dacht je van lichtgrijs, met bordeauxrood? en dan dat grijs mat en het rode zijdeglans? 
Misschien is het wat om die rand dicht te plamuren?
Lijkt me best dat die rand mooi op te vullen is toch?
Ben zelf bezig met info etc te verzamelen om zelf een MDF kast te gaan maken.
Daarom heb ik een vraagje, heb je die kast in elkaar gezet met deuvels en lijm?
En is het mogelijk om in de zijkant van de MDF te schroeven?
Ja dat is mogelijk alleen dan dien je wel heel goed voor te boren in de goede maat.. ik heb dit eerst gedaan met iets te kleine boortjes en dan gaat het scheuren..
Zoals je ziet op deze foto kan je deuvels zowel in zijkanten als de planken zelf zetten. Boor iig wel goed voor met de juiste maat. Anders komt er teveel druk op en dan scheurt MDF snel. De kap zit vast met deuvels en gewone houtlijm, een stukje zit PU construct vast, dit is vullende lijm en erg stevig.quote:Ramius23 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:49:
Misschien is het wat om die rand dicht te plamuren?
In de kast zelf zitten maar 12 schroeven, ik heb schroeven echt vermeden omdat deuvels een mooier resultaat geven. Je kan wel schroeven in de zijkant van mdf, maar let goed op je groote en dikte schroef en met welke dikte je voorboort. Mocht je de boel in elkaar gaan schroeven, dan zou ik ook houtlijm gebruiken.
Ik kan die rand niet btw dichtplamuren, dan krijg ik mijn kast niet meer open
De kast staat bijna helemaal in de verf, maar ik heb de laatste tijd niet veel tijd. Als hij helemaal geverfd is zal ik weer updaten.
Idd deuvels zijn wel stukje netter 
Heb ff vergeleken, maar deuvels zijn wel stuk netter.
Je ziet er haast niks van
Ehm, nee dan zou ik er ook geen plamuur op doen
Mis nog stom vraagje, maar ben zelf aan het ontwerpen met illustrator.
Waar heb jij die hardware plaatjes vandaan?
Heb ff vergeleken, maar deuvels zijn wel stuk netter.
Je ziet er haast niks van
Ehm, nee dan zou ik er ook geen plamuur op doen
Mis nog stom vraagje, maar ben zelf aan het ontwerpen met illustrator.
Waar heb jij die hardware plaatjes vandaan?
Ik heb de boel in elkaar geflanst met Google Sketchup. Leuk progje om snel dingen te doen, maar mist functionaliteit om de boel netjes te doen. De onderdelen heb ik van deze site gehaald http://scc.jazzle.co.uk/.
Vanmiddag de hele boel in hoogglans wit gezet, toch met verf, spuiten ging te lang duren en ik had geen ruimte waar ik het goed kon doen. (Woon op een flat, wel in de schuur beneden geprobeerd maar dat werd me toch wat te benauwd.) Ik ben benieuwd hoe het er morgen uitziet!
Vanmiddag de hele boel in hoogglans wit gezet, toch met verf, spuiten ging te lang duren en ik had geen ruimte waar ik het goed kon doen. (Woon op een flat, wel in de schuur beneden geprobeerd maar dat werd me toch wat te benauwd.) Ik ben benieuwd hoe het er morgen uitziet!
Thx!
Vanavond is ff proberen
Kom zelf toch niet zo heel ver met illustrator...
Ben benieuwd naar de volgende pics
Vanavond is ff proberen
Kom zelf toch niet zo heel ver met illustrator...
Ben benieuwd naar de volgende pics
Zo het heeft even mogen duren, maar dit is dan ook wel een flinke update geworden.
Vooral door tijdgebrek, maar ook ruimtegebrek moest ik even wat rustiger aan doen met de mod.
Maarja, inmiddels is het meeste echte werk klaar!
Deze foto laat het ruimtegebrek zien, plamuren en schuren op het balkon!

Spuiten moest ook op het balkon, een aangezien ik de metalen onderdelen ook wit wilde hebben heb ik eerst een teststukje gespoten op een stuk van de kast dat ik om die reden bewaard had.

Netjes in de verf.

Toch best netjes.

De midlevel plank heb ik toen ook gespoten, ik vond het echter niet mooi genoeg pakken. Uiteindelijk toch maar besloten weer met de roller aan de slag te gaan. Ook omdat ik geen goede, ruime spuitplek heb, zoals al eerder gezegd werd het me in de schuur toch iets te benauwd. Hier zie je de gaten in de plank voor de kabels die naar boven moeten.

Dit is mijn oplossing geworden om de rechtervoorkant iets meer naar binnen te trekken. Werkt uitstekend.

Dit is de werkplaats, mijn schuurtje die bij de flat hoort.

Hier komen de HDD led en PWR led.

En dit is uiteindelijk de aan-knop geworden. De elektroboer deed te lang over het bestellen van een knop en ik vond geen zichtbare aanknop ook wel grappig. Mocht ik ooit nog tegen een erg mooie knop aanlopen kan hij er altijd nog in, dan kan die achterste een CMOS reset knop worden

En na het verfen, schuren, verfen en sommige onderdelen nog eens schuren en verfen staat hij er zo bij! Even een showcase

De aansluiting van de kap en kast is al stukken beter, en aangezien de gebrushte profielen er nog opkomen is dat geen probleem meer. Alle vaste onderdelen hangen al in de kast. Ik moet van de andere fans nog de kabels inkorten, dan kan ik ze ook gaan meshen en in de kast hangen. Vind zelf dat het pci rack zo wel mooi weggewerkt is in het wit. Het schuim dat ik eerder nog wilden gebruiken komt er denk ik niet meer in.
Ik heb nog ideeën zat, ik wil bijvoorbeeld de vorken van de wieltjes rood gaan spuiten, net als de achterkant van het pci rack zodat er ook rood in de achterkant van de kast zit.
Nog genoeg leuks te doen
Vooral door tijdgebrek, maar ook ruimtegebrek moest ik even wat rustiger aan doen met de mod.
Maarja, inmiddels is het meeste echte werk klaar!
Deze foto laat het ruimtegebrek zien, plamuren en schuren op het balkon!
Spuiten moest ook op het balkon, een aangezien ik de metalen onderdelen ook wit wilde hebben heb ik eerst een teststukje gespoten op een stuk van de kast dat ik om die reden bewaard had.
Netjes in de verf.
Toch best netjes.
De midlevel plank heb ik toen ook gespoten, ik vond het echter niet mooi genoeg pakken. Uiteindelijk toch maar besloten weer met de roller aan de slag te gaan. Ook omdat ik geen goede, ruime spuitplek heb, zoals al eerder gezegd werd het me in de schuur toch iets te benauwd. Hier zie je de gaten in de plank voor de kabels die naar boven moeten.
Dit is mijn oplossing geworden om de rechtervoorkant iets meer naar binnen te trekken. Werkt uitstekend.
Dit is de werkplaats, mijn schuurtje die bij de flat hoort.
Hier komen de HDD led en PWR led.
En dit is uiteindelijk de aan-knop geworden. De elektroboer deed te lang over het bestellen van een knop en ik vond geen zichtbare aanknop ook wel grappig. Mocht ik ooit nog tegen een erg mooie knop aanlopen kan hij er altijd nog in, dan kan die achterste een CMOS reset knop worden
En na het verfen, schuren, verfen en sommige onderdelen nog eens schuren en verfen staat hij er zo bij! Even een showcase
De aansluiting van de kap en kast is al stukken beter, en aangezien de gebrushte profielen er nog opkomen is dat geen probleem meer. Alle vaste onderdelen hangen al in de kast. Ik moet van de andere fans nog de kabels inkorten, dan kan ik ze ook gaan meshen en in de kast hangen. Vind zelf dat het pci rack zo wel mooi weggewerkt is in het wit. Het schuim dat ik eerder nog wilden gebruiken komt er denk ik niet meer in.
Ik heb nog ideeën zat, ik wil bijvoorbeeld de vorken van de wieltjes rood gaan spuiten, net als de achterkant van het pci rack zodat er ook rood in de achterkant van de kast zit.
Nog genoeg leuks te doen
Ziet er lekker strak uit! Zeker met rood erbij 
inderdaad dat ziet er mooi strak uit zo in het wit 
Nice job
Wat heb je trouwens voor grondverf gebruikt?
Ga volgende week zelf inkopen doen en heb van die alabastine MDF grondverf gezien...
Ga volgende week zelf inkopen doen en heb van die alabastine MDF grondverf gezien...
Woon je toevallig in Capelle a/d ijssel? Ik herken die huizen aan de overkant.
Dank voor de complimenten, mochten mensen nog leuke ideeën hebben of kritische opmerkingen, laat je horen! 
.
Ik heb gewone grondverf gebruikt. Had ik nog staan, ik heb wel de MDF vuller gebruikt, werkt wel leuk maar voor het echt fijne plamuren is echte plamuur nodig ipv vuller. Voor schroefgaten etc. is het echt prima spul.quote:Ramius23 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:58:
Nice job![]()
Nope, Enschede is mijn woonplaats. Iets uit de richting dusquote:Darx-Jordi schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:09:
Woon je toevallig in Capelle a/d ijssel? Ik herken die huizen aan de overkant.
Zeer, zeer netjes gemaakt allemaal!!! ben benieuwd naar het eindresultaat, paar neonbuisjes zou ook leuk zin nog
of leds die vanuit onder je kast op je wieltjes schijnen, het zijn maar ideetjes:)
ik blijf je topic volgen!
Word mooi man
Een hele eer hé dat wij als enige dit jaar door BG-computers gesponsord worden
We staan zelfs op hun site, (misschien dat je dat nog niet wist) 
Dankjewel, er komen UV ccfl's en rode ccfl's in. Geen idee hoe dat gaat worden, ben benieuwd. Bij de wielen lijkt me ook leuk, had al eens vluchtig naar de mogelijkheden gekeken, zal wel gaaf zijn denk ik.quote:bladzijde schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:41:
Zeer, zeer netjes gemaakt allemaal!!! ben benieuwd naar het eindresultaat, paar neonbuisjes zou ook leuk zin nogof leds die vanuit onder je kast op je wieltjes schijnen, het zijn maar ideetjes:)
Dankjewel. Ik ben vooral blij met de sponsoring, scheelt mij een boel uitgaven. Ik wist wel dat het op de site zou komen, hadden ze over gemaild, maar had het nog niet gezien. Ziet er wel grappig uit.quote:X-GAMER-X schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:54:
Word mooi manEen hele eer hé dat wij als enige dit jaar door BG-computers gesponsord worden
We staan zelfs op hun site, (misschien dat je dat nog niet wist)
Forum » Tweaking » Casemodding » [CiP] Red Rogue » Reageren