Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: [CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, wijs dan een moderator erop via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij in CME hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

bednkt voor de tip
hoelang gebruik je het al?

Ik geloof niet dat destinator 3 volledig is geintergreerd in RC1. (zonder volledige kaarten)

Het is een probeerversie met een paar steden (berlijn, london en new york)

Wil je het goed gebruiken zul je destinator 6 kaarten moeten hebben.

Ik vind ook dat Centrafuse een geniale front end is.

quote:
Ghannes schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:07:
bednkt voor de tip
hoelang gebruik je het al?

Nu een weekje (omdat ik alle mogelijke frontends wilde testen), en ik ben er dus erg over te spreken. Versie 2.0 zal wel geld gaan kosten, maar als je het forum bekijkt loopt dat allemaal wel los. Donatie schijnt voldoende te zijn tegen die tijd. Er wordt op dit moment erg hard aan gewerkt, elke tip of suggestie die gepost wordt, komt vrijwel direct op de work-in-progress-list.

quote:
FJ1200 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:16:
Ik geloof niet dat destinator 3 volledig is geintergreerd in RC1. (zonder volledige kaarten)

Het is een probeerversie met een paar steden (berlijn, london en new york)

Wil je het goed gebruiken zul je destinator 6 kaarten moeten hebben.

Ik vind ook dat Centrafuse een geniale front end is.
Tja, tis maar wat je verstaat onder "volledig". De kaarten zijn inderdaad minimaal, maar Destinator 3 kaart van BeNeLux werkt hier wel aardig. Er zijn nog wat bugs, maar dat is niet bijzonder aangezien de navigatie functie nog in ontwikkeling is. Wat ik bedoelde met volledig geintegreerd is dat het binnen CentraFuse draait, wat mij erg aanspreekt omdat ik ziek wordt van de losse applicaties in een frontend...

Je hebt gelijk. Dat vindt ik ook.

Als ik jou was zou ik ergens de destinator 6 kaarten vandaan halen (marktplaats).

Binnen centrafuse werken deze perfect (bij mij tot nu toe zonder bugs)

Edit: werkt inderdaad een stuk beter zeg! Hij vindt nu netjes alles wat ik invoer. Super! Nu nog me GPS dongle vervangen....

Yay! * Spike_wolf heeft z'n GPS mouse binnen :*)
Nu nog navigatie software.. ik heb alleen de grootste moeite om windows versies te vinden :/ Weet iemand of je ergens trials kunt downloaden ofzo?
Destinator is naar ik overal lees dus een erg goed programma? Hier kan ik verder ook alleen maar commerciele versies voor PDA en telefoon voor vinden :/

Hmmz.. heb blijkbaar met m'n neus gezocht ofzo :/
K heb nu MapMonkey geinstalleerd staan.. hij pakt m'n GPS muis (USB) alleen niet :/ Ik heb de GPS muis uit de TS... volgens het software progje dat bij de muis zit zit hij op Com19... maar in MapMonkey , kan ik alleen kiezen tussen com 3 t/m 9 :/

[edit2]
En nu wil MM niet meer opstarten :? Krijg een of andere vage error :/

[edit3]
K snap nu wel waarom MM niet meer wilde opstarten.. als ik hem afsluit blijft hij aan staan... hij is alleen wel weg, maar in taakbeheer zie je hem nog staan, en daar mag ik hem niet afsluiten :(
Krijg een toegang geweigerd melding.. en als ie dus nog aan staat kan hij niet nog een keer opstarten...

Kan iemand mij een beetje wegwijs maken in alle via epia series ?

M, MII, ML, SP, EN.....ik kan het allemaal eve niet volgen.

Ik heb al een 7" TS en een voeding dus nu alleen nog een bordje.

Bij Salland heb ik deze gezien : VIA Moederbord EPIA M10000G (1.0 GHz CPU)

En wat wil ik ermee doen ? MP3 + NAV + DVD en evt. : DivX.

Is 256 MB mem dan voldoende ?
Misschien iemand nog tips voor een shop ?

Ik zelf heb een M-10000 LVDS (ook 1 ghz) met 256MB en dat werkt allemaal prima. Door de MPEG-2 encoder draait DVD prima, DiVX ook gewoon lekker met VLC Player. Ik heb XP wel erg gestript en draai CentraFuse als frontend. Maar al met al loopt het prima. Heb hier nog wel ergens 512 PC2100 liggen en ga die er wel inzetten, puur omdat ik em al heb liggen en het alleen maar beter kan worden. Let er wel op dat de M-serie een C3 Unichrome graphics-card heeft (correct me if I'm wrong here) en (mijn bordje iig) geen directx 9 ondersteund, en daarom wat beperkingen legt op grafisch gebied. Oplossing is echter vrij simpel: grafische kaart (PCI) kopen en die gebruiken.

Nou MapMonkey doet nu weer redelijk normaal, zomaar spontaan ineens :?
K heb het comnummer van de USB poort waar de GPS muis aanhangt veranderd van COM19 naar COM2.. MM ziet hem nu wel als ik hem laat zoeken.. alleen hem gebruiken lukt niet omdat COM2 blijkbaar ALTIJD in gebruik is volgens hem :?
Verder nog de standaard problemen dat ik geen Nederlandse kaart heb die hij wil slikken en dat hij andere maps niet wil openen doordat ik de SDK (nog) niet gekocht heb.. maar ik wil eerst zeker weten dat het allemaal goed werkt voor ik 50 dollar neer ga leggen voor een simpel DLL bestandje :/ :P
Iemand enig idee wat een NL/Benelux kaart voor destinator 6/MM kost?

Die $50 dll wordt niet meer verkocht: "As per the decision made by Destinator Technologies as of June 2, 2006; effective immediately the SDK trial software program has been terminated, we will no longer be selling or supporting the trial version of the software. The $50 SDK trial software is no longer been offered by Destinator Technologies"
Het was toch al een aflopende zaak. De laatste kaarten die probleemloos met die dll werkten waren 2004-Q3.
Recentere PN en zeker de destinator 6 kaarten werken zover ik weet op dit moment alleen goed met centrafuse 1.7

Acties: [quote]

Door: TylerDurden187

Net getest met CentraFuse 1.96 RC2 en de Destinator 6 kaarten werken daar ook prima.

Even een update.. ik ben aan het experimenteren voor een pc in mijn auto.
Heb daarvoor een ouwe intel 800 pc (jaja, eerst proberen) gepakt en een M2-ATX voeding van 160 watt gekocht via Ebay (61 euro inclusief verzending). Ik moet zeggen: ik ben onder de indruk. PC draait perfect met 1 HD, geluidskaart, netwerkkaart en cd-speler. Zelfs bij het starten van de auto blijft de pc perrfect aan (wel flikkeren van het beeld, maar die wordt niet gevoed via de M2-ATX). Dus wat mij betreft is die voeding een aanrader!

quote:
TylerDurden187 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:57:
Net getest met CentraFuse 1.96 RC2 en de Destinator 6 kaarten werken daar ook prima.

Ik heb nu de nieuwste beta van CentraFuse draaien en dat werkt allemaal super.. alleen heb ik kaarten voor Destinator 3.. en die werken niet lekker :/
Kaart werkt prima.. k kan alleen geen adressen opgeven.. dus navigeren werkt voor geen kanten.. eens zien hoe ik goedkoop aan een NL kaart voor D6 kom :P
Verder ziet het er allemaal toppie uit :)

Binnenkort maar een schermpje bestellen :)
Dan nog een versterkertje nodig om m'n speakers aan te sluiten op de flaptop.. en dan zien hoe ik flaptop en versterker handig van stroom voorzie.. kabeltjes trekken en inbouwen die hap :9~

Okay, dinsdag komt mijn nieuwe VIA EPIA MS-12000.. :P

Maar.... ik snap het niet meer :'( :$
Volgens de manual moet dit ding een DDR266 SODIMM in... Bij funprice staat alleen in de details iets van 266 MHz.. Bij Paradigit hebben ze het over DDR333 PC2700 :?

Klopt het dat 266 de minimum eis is en alles wat sneller is (zoals DDR333) ook werkt ?

Dinsdag wil ik alles in huis hebben. Custom case bouwen en m'n 2e scherm behuizing afmaken...
Alles inbouwen... Nog genoeg te doen dus :)

quote:
Dr.DNA schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:39:

Klopt het dat 266 de minimum eis is en alles wat sneller is (zoals DDR333) ook werkt ?
ja dat klopt

* Spike_wolf is helemaal tevreden over die beta van Centrafuse :)
Alleen hier spontaan ineens een wazig probleem... sinds vanochtend kan ik niet meer navigeren :?
Als ik centrafuse opstart werkt alles zoals het hoort... alleen het navigeren niet, als ik nav open krijg ik dit te zien:

http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/centrafuse/thumb_nav01.jpg

Links boven in de hoek en zwart en wit vlak... :?
En dit blijft gewoon zo staan.. veranderd verder niks... en als ik rechts onder op het pijltje terug klik zit ik weer gewoon normaal in het menu en werkt dat prima :?
Iemand dit eerder gehad?
K kan er niks over vinden op het centrafuge forum :/

quote:
Spike_wolf schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:51:
* Spike_wolf is helemaal tevreden over die beta van Centrafuse :)
Alleen hier spontaan ineens een wazig probleem... sinds vanochtend kan ik niet meer navigeren :?
Als ik centrafuse opstart werkt alles zoals het hoort... alleen het navigeren niet, als ik nav open krijg ik dit te zien:

[afbeelding]

Links boven in de hoek en zwart en wit vlak... :?
En dit blijft gewoon zo staan.. veranderd verder niks... en als ik rechts onder op het pijltje terug klik zit ik weer gewoon normaal in het menu en werkt dat prima :?
Iemand dit eerder gehad?
K kan er niks over vinden op het centrafuge forum :/

Post dit probleem in het Engels even op hun forum. De ontwikkelaar (david) is erg snel met reageren en voegt elk probleem dat ie tegenkomt direct toe aan de lijst met bugs. Hij doet er echt iets mee.

quote:
Spike_wolf schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:03:
[...]

Ik heb nu de nieuwste beta van CentraFuse draaien en dat werkt allemaal super.. alleen heb ik kaarten voor Destinator 3.. en die werken niet lekker :/
Kaart werkt prima.. k kan alleen geen adressen opgeven.. dus navigeren werkt voor geen kanten.. eens zien hoe ik goedkoop aan een NL kaart voor D6 kom :P
Verder ziet het er allemaal toppie uit :)

Binnenkort maar een schermpje bestellen :)
Dan nog een versterkertje nodig om m'n speakers aan te sluiten op de flaptop.. en dan zien hoe ik flaptop en versterker handig van stroom voorzie.. kabeltjes trekken en inbouwen die hap :9~
Wat is je email adres, ik heb net een advertentie op marktplaats gezien, die mail ik dan wel ff naar je.

Er staat op mp3cars.com (dacht ik) een onderwerp hoe je dit met een commando in je prompt kunt veranderen
http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=68

Is een bekend probleem (had ik ook)

even zoeken met "navigation problem"

quote:
TylerDurden187 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:43:
[...]

Post dit probleem in het Engels even op hun forum. De ontwikkelaar (david) is erg snel met reageren en voegt elk probleem dat ie tegenkomt direct toe aan de lijst met bugs. Hij doet er echt iets mee.

[...]

Wat is je email adres, ik heb net een advertentie op marktplaats gezien, die mail ik dan wel ff naar je.
M'n mail staat in m'n profiel... Roelveldhuyzen -apenstaartjuh- planet -puntje- nl :)
Thanks

En k ga die thread even doorlezen.. tanks FJ1200 :)
[Edit]
Yay.. t navigatie probleem is opgelost :) Thanks FJ :)

gebeurt niet vaak dat ik kan helpen.

Ik ben meestal de vragende partij.

Ben blij dat ik nu eens een keer mijn steentje kan bijdragen.

Graag gedaan

Wat ik me nu even aan het afvragen ben.. software matig heb ik inmiddels alles op orde :)
K heb m'n laptop vandaag in de bijrijders stoel mee genomen naar m'n werk om alles eens te testen, navigatie in combo met muziek gaat echt subliem met Centrafuse :) _O_
Nu heb ik dus alleen een scherm, versterker, kabels nodig om alles aan te sluiten..
Maar ik heb eigenlijk geen idee wat voor een soort versterker of iets ik nodig heb om de autoradio speakers aan die flaptop aan te sluiten...
Er een jackplug aan solderen zou werken als ze kleiner waren.. maar aangezien die speakers groter zijn dan oordopjes/headfones lijkt het me sterk dat de koptelefoon uitgang genoeg power heeft om ze aan te sturen, en zal er echt een versterker nodig zijn op de een of andere manier.

Iemand hier een linkje naar webshop met versterkers die jullie gebruiken? Ik heb echt alleen basic speakers in m'n auto.. niks fancys dus :P

En hoe hebben jullie alles van stroom voorzien?
De laptop heeft stroom nodig, de versterker, en het scherm ook neem ik aan.. op de pics van het scherm uit de ts staan er overal alleen kabels op de pic voor usb en vga.. :?

Voor de stroom zou ik het niet te ingewikkeld maken. Voor je laptop gewoon de daarvoor bedoelde autolader kopen (zou je voor elke laptop moeten kunnen krijgen.

Voor de autoradio zijn er verschillende oplossingen. Het ligt er een beetje aan wat voor een autoradio je hebt. De meeste autoradios hebben een manier om externe (aux) signalen binnen te krijgen. Via een ipbus of een tullipstekker aan de achterkant. Soms hebben ze een aux 3,5mm input aan de voorkant. dan wordt het helemaal makkelijk.

Wat voor een radio heb je??

Wil je een versterker (meer power) dan is het nog niet makkelijk want je kunt dan misschien wel via een tullip de laptop aansluiten maar dan kun je niet direct het volume regelen (natuurlijk wel via de laptop). Bijna alle versterkers hebben een tullip input (waar je je autoradio op aansluit) gewoon een tullip splitter kopen en aansluiten maar.

Ik zou gaan voor het aansturen van de autoradio (indien mogelijk) dan kun je alsnog een versterker aansluiten voor meer vermogen maar is niet nodig voor je externe geluidsbron

quote:
FJ1200 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:44:
Voor de stroom zou ik het niet te ingewikkeld maken. Voor je laptop gewoon de daarvoor bedoelde autolader kopen (zou je voor elke laptop moeten kunnen krijgen.

Voor de autoradio zijn er verschillende oplossingen. Het ligt er een beetje aan wat voor een autoradio je hebt. De meeste autoradios hebben een manier om externe (aux) signalen binnen te krijgen. Via een ipbus of een tullipstekker aan de achterkant. Soms hebben ze een aux 3,5mm input aan de voorkant. dan wordt het helemaal makkelijk.

Wat voor een radio heb je??

Wil je een versterker (meer power) dan is het nog niet makkelijk want je kunt dan misschien wel via een tullip de laptop aansluiten maar dan kun je niet direct het volume regelen (natuurlijk wel via de laptop). Bijna alle versterkers hebben een tullip input (waar je je autoradio op aansluit) gewoon een tullip splitter kopen en aansluiten maar.

Ik zou gaan voor het aansturen van de autoradio (indien mogelijk) dan kun je alsnog een versterker aansluiten voor meer vermogen maar is niet nodig voor je externe geluidsbron

Autolader voor de laptop.. op de site van acer staat zoals gewoonlijk niks :/ K wandel vanavond wel even langs de locale PC shops om te informeren daarover :)

En de autoradio zelf wil/hoef ik niet meer te gebruiken, ik luister toch nooit radio :P En het is een el cheapo ding van 10-15 jaar oud ofzo... cassette deck, meer niet.. en het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat hij ingangen heeft aan de achterkant, maar ik kan natuurlijk altijd kijken, want als hij kan functioneren om het geluid van de laptop naar de speakers te gooien is dat natuurlijk alleen maar mooi..
Maar omdat ik de radio in princiepe niet nodig zou hebben leek mij dat er een versterker nodig was om de speakers direct op de laptop te zetten..
Maar ik zal vanavond eens kijken of ik de radio even los kan halen en inspecteren.

quote:
Spike_wolf schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:05:
[...]

En de autoradio zelf wil/hoef ik niet meer te gebruiken, ik luister toch nooit radio :P En het is een el cheapo ding van 10-15 jaar oud ofzo... cassette deck, meer niet.. en het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat hij ingangen heeft aan de achterkant, maar ik kan natuurlijk altijd kijken, want als hij kan functioneren om het geluid van de laptop naar de speakers te gooien is dat natuurlijk alleen maar mooi..
Zelfs als de radio geen ingangen heeft kan je em dmv een fm-modulator (zit op de antenne ingang) nog steeds gebruiken om het geluid van je pc op de speakers te krijgen. De geluidskwaliteit is wel iets minder als een line in, persoonlijk heb ik er geen problemen mee.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: