Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Bluetooth Stereo (A2DP) topic

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
Spam schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:55:
Heb sinds een paar weken de Jabra 620 gesynched met mijn Qtek S100 (magician) met BT stack uitbreiding.

Goed :
  • Eerste keer pairen ging makkelijk
  • BT audio enablen ging vrij vlot, wel wat vertraging in de initiele connectie
  • Headset functie knop start gelijk de voice dialer op en ik kan inspreken. Erg fijn.
  • Ziet er gelikt uit
Slecht :
  • Kwaliteit is echter niet zo best. Het lijkt wel alsof de frequenties worden afgekapt.
  • Overdreven bass in het geluid
  • Alleen Windows Mediaplayer word ondersteunt. Dit is zeer onhandig omdat deze apart moet worden opgestart, steeds weer de library selecteerd moet worden om muziek te krijgen en de pauze knop sluit het hele programma af :?
  • Headset gaat na een tijdje irriteren aan je oren.
  • Geen mogelijkheid om voor en achteruit te spoelen (ik dacht dat dat kon :'(
  • Geen aparte knoppen om te pairen of uit te zetten. Dezelfde knop vasthouden en wachten tot ie knippert of permanent blauw word. Dat is nogal onhandig als je in de auto zit en je het ding op je hoofd hebt :(
Mijn vragen :
  1. Bestaat er een beter muziekprogramma wat A2DP en AVRCP ondersteunt ? Ik gebruikte voorheen PocketMusic en vond die wel fijn. Grote knoppen die makkelijk te bedienen waren. Maar ja, die werkt dus niet met BT audio of AVRCP.
  2. Bestaat er betere BT software welke het makkelijker maakt om te pairen en BT audio te enablen/disablen ? Ik loop namelijk niet altijd met dat ding rond en soms wil ik gewoon dat de speakers het doen. Dan moet ik nu apart BT eerst uitzetten, disablen etc. En om het weer aan de gang te krijgen moet ik een heuze reset doen :(
Al met al ben ik niet zo tevreden. Heb er een A320 dongle bij en heb er al mee geskyped maar nog geen audio mee beluisterd. Misschien dat die kwaliteit beter is :?

Er bestaat een programmaatje VJ Volubilis. Daarmee kun je de audio gateway naar je BT-device openzetten en dan gaat alle geluid van je PDA naar je BT-headset of -carkit.
Let even op: als je VJ Volublis installeert op een Nederlandse ROM verwijzen de snelkoppelingen in de map "windows\startmenu\programma's\vijay555\vj volubilis" naar de verkeerde locatie. Je moet in deze snelkoppelingen handmatig "\program files\" veranderen in "\programmabestanden\".

Dit heb ik van het HTC (MDA Vario) forum gekopieerd, ikzelf gebruik het ook en het werkt perfect (hij stuurt ALLE geluid door). Het is een van laatst behandelde topics en het staat er met een link.

HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 12

Even een klein berichtje aan Robert: op jouw site verwijs je naar een cab bestand voor WM2003SE devices om A2DP uitbreiding te krijgen op je BT stack (http://forum.xda-developers.com/download.php?id=2574) welke bestand PDA2K_BroadcomCorp_BTUpdate.cab binnenhaalt. Dit bestand is niet juist en werkt niet. Sterker nog ; het hele audio gebeuren is dan disabled.

Het bestand wat je moet hebben is : BCHS_FOR_POCKET_PC_OZONE.ARMV4.CAB . Ik dacht namelijk te kijken of de BT kwaliteit verbeterde door die link op jouw site en moest daarna mijn hele PDA resetten en opnieuw de cab installeren die ik eerst gebruikte. Alleen deze cab enabled BT audio en bijvoorbeeld BT file transfer en printing.

http://forum.xda-developers.com/files/img_0270.jpg

De plek waar ik dit bestand gevonden heb is via deze thread op xda.developers.com

Misschien even updaten ;)

quote:
Spam schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:38:
Even een klein berichtje aan Robert: op jouw site verwijs je naar een cab bestand voor WM2003SE devices om A2DP uitbreiding te krijgen op je BT stack (http://forum.xda-developers.com/download.php?id=2574) welke bestand PDA2K_BroadcomCorp_BTUpdate.cab binnenhaalt. Dit bestand is niet juist en werkt niet. Sterker nog ; het hele audio gebeuren is dan disabled.

Het bestand wat je moet hebben is : BCHS_FOR_POCKET_PC_OZONE.ARMV4.CAB . Ik dacht namelijk te kijken of de BT kwaliteit verbeterde door die link op jouw site en moest daarna mijn hele PDA resetten en opnieuw de cab installeren die ik eerst gebruikte. Alleen deze cab enabled BT audio en bijvoorbeeld BT file transfer en printing.

[afbeelding]

De plek waar ik dit bestand gevonden heb is via deze thread op xda.developers.com

Werkt u link ook onder WM 5?
Met die cab file kan je ook over bluetooth printen als ik het goed begrijp?

Acties: [quote]

Door: disturbedsaint

Heeft iemand (Robert) enige informatie of gebruikerservaring (kunnen vinden) over de MSI FS310?
Dit is ook een bluetooth stereo headset, alleen zonder geintegreerde headset en zonder display.
Zie: http://www.msi.com.tw/pro...ro_cmu_detail.php?UID=627

Hij's binnen: de HBH-DS970. Geweldig ding, wel even wennen aan die oordopjes. Maar als die dopjes zitten, merk je ze niet meer. Even getest met oude t68i: zelfs dat werkt onmiddelijk.
Nu nog even een nieuwe gsm uitzoeken. :)

quote:
Spam schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:38:

[afbeelding]

Ik heb het progje op mijn Qtek 9100 geistaleerd, heel mijn geluid ontregeld, niks ging nog zelfs niet streamen, heb het er af gehaald en het doet het weer.
Zijn er nog die daar problemen mee hebben?

Hallo,

Mijn eerste bericht op dit forum, erg spannend allemaal zeg.

Even een korte vraag... Is het mogelijk om mijn windows mobile 2003 smartphone (SPV C500) ook A2DP te laten ondersteunen dmv bijvoorbeeld een setup bestand zoals een paar posts boven mij genoemd is. Deze werkt niet omdat hij volgens mijn telefoon "niet geschikt is voor dit aparaat", en alleen voor pda's bedoeld zal zijn.

Als jullie een oplossing hebben, dan zou dat fijn zijn. Ik zit namelijk nog een half jaar aan deze telefoon vast en mijn oordopjes zijn kapot en niet meer verkrijgbaar.

Graag reactie

Groet Wilco

Door: SayWhatAgain!

Weet iemand toevallig of je de HBH-DS970 i.c.m. een K800i als antenne kunt gebruiken voor de FM radio?

quote:
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:15:
Weet iemand toevallig of je de HBH-DS970 i.c.m. een K800i als antenne kunt gebruiken voor de FM radio?
Gaat niet lukken. Elke GSM gebruikt het snoer van een bedraade headset als antenne.

quote:
r.webbe schreef op zondag 09 juli 2006 @ 09:55:
[...]
Huh? :?

Bedoel je via de Blueplayer plug-in wellicht?
In de lijst zet ik alleen toestellen die het native (standaard) ondersteunen. De 6131 die ik heb getest (meestal met de eerste firmware release) had het zeker niet. Wellicht is er dan nu een update gekomen waar het wel in zat (zoals bij de 8800 ook gebeurde) maar het zou mij hoogst verbazen.

Volgens Nokia heeft die het ook niet: http://nds.nokia.com/uaprof/N6131r100.xml

Uit een review van Mobile-review

Hardware features of Nokia 6131

Bluetooth. On the model’s announce in Cannes it was widely speculated that the handset will do well not only as a mid tier phone, but also will show off music capabilities including A2DP profile (stereo-sound transferring to Bluetooth-headset). These functions were demonstrated to all visitors at the exhibition, and it is onboard of the commercial units nowadays. So it was very strange not to find any paragraphs on A2Dp support in Bluetooth module certification documents.

Daarom dacht ik dat hij A2DP had.
Naja, dan ruil ik `m binnenkort wel weer een keer om tegen een toestel die wel over A2DP beschikt

quote:
Jerome! schreef : over zijn ervaringen met een Ebay headset

Jerome! Ik heb inderdaad pech. Het is een headset met batchnr 05139W. De headset hapert ook elke 50 seconden, en soms zelfs een paar keer achter elkaar. Al is de geluidskwaliteit wel weer super.
Daarnaast ziet de afwerking er niet netjes uit. Ook het Motorolie logo liet al aan een kant los toen ik de doos opende.
Het lijkt me een redelijk goed gelijkende kloon, maar daar heb ik niks aan.

Ik heb de verkoper mijn bevindingen gemaild (vanuit Ebay). Als hij niet snel genoeg replied, start ik direct een claim.

Overigens werkt de headset wel zonder haperingen als ik via een BT audio toggler alle audio naar de headset stream. Echter is de geluidskwaliteit dan als een oude krant.

Door: sneaky1there

Ik heb zelf de BT620s van Jabra samen met de Jabra A320s
(gekocht bij Casema voor heel weinig! 89 euro voor de bundel http://www.serviceplanet....;cat=enter&subcat=all )

Ik moet zeggen dat mijn eerste indruk ook een teleurstelling was. Echter is het de complexiteit van de mogelijkheden die de teleurstelling veroorzaakte. Als je eenmaal snapt dat je hem kan pairen als twee verschillende producten (mono met microfoon of full stereo) dat het een beetje begint te werken.

Na wat proberen werkt ook de bediening via de knoppen op de headset en ook het dubbel pairen (ik heb een blackberry en de usb dongle van mijn pc tegelijk gekoppeld) werkt nu. Hij wisselt automatisch tussen je telefoongesprek (mono met microfoon) en stereo geluid van mijn PC (full stereo). Het bereik van mijn bluetooth dongle is geen 10 meter maar een meter of 7. Na meer dan 7 meter gaat hij haperen.

Al met al ben ik nu tevreden. Goede kwaliteit, goede prijs en gaat lekker lang mee op batterij.
Het beetje frubelen neem ik voor lief!

Ik heb gezelfde combinatie. Alleen wil ik dubbel pairen tussen mijn PC en PDA. Alleen wil ik zowel de muziek als handsfree functie op beiden. Kan dat ook ?

Het verbaasd me dat je de geluidskwaliteit goed vind. Is er dan iets niet goed met de mijne ? Ik heb dezelfde dongle en ik vind het geluid dof en afgekapt klinken. Zelfs uit mijn lullige USB boxjes kan ik nog beter geluid krijgen.

pvd : jouw deal bij casema is wel veel beter :( Heb zelf 89 betaald voor het toestel en nog eens 23 voor de dongle

quote:
Wricol schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:52:
Hallo,

Mijn eerste bericht op dit forum, erg spannend allemaal zeg.

Even een korte vraag... Is het mogelijk om mijn windows mobile 2003 smartphone (SPV C500) ook A2DP te laten ondersteunen dmv bijvoorbeeld een setup bestand zoals een paar posts boven mij genoemd is. Deze werkt niet omdat hij volgens mijn telefoon "niet geschikt is voor dit aparaat", en alleen voor pda's bedoeld zal zijn.

Als jullie een oplossing hebben, dan zou dat fijn zijn. Ik zit namelijk nog een half jaar aan deze telefoon vast en mijn oordopjes zijn kapot en niet meer verkrijgbaar.

Graag reactie

Groet Wilco
Struin het volgende forum maar eens af. Daar heb ik al mijn informatie gevonden. Je moet wel even de search functie gebruiken want het forum is niet zo geordend. Ter info : jouw toestel word C500 door orange genoemd maar is in feite een HTC Typhoon. HTC is de maker en gebruikt allerlei code namen. Op het eerder genoemde forum vind je onder die namen alle informatie.

Er is overigens ook nog een topic voor hier op GoT

quote:
chundo schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:30:
[...]

Ik heb het progje op mijn Qtek 9100 geistaleerd, heel mijn geluid ontregeld, niks ging nog zelfs niet streamen, heb het er af gehaald en het doet het weer.
Zijn er nog die daar problemen mee hebben?
Jouw toestel is een HTC wizard met Windows Mobile 5. Dan moet je andere acties uitvoeren. Ik meen me te herrineren dat je i.i.g. een AKU rom 2.0 moet hebben en dan kan je ergens in deze topics een cabje vinden

quote:
Spam schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:49:
[...]

Struin het volgende forum maar eens af. Daar heb ik al mijn informatie gevonden. Je moet wel even de search functie gebruiken want het forum is niet zo geordend. Ter info : jouw toestel word C500 door orange genoemd maar is in feite een HTC Typhoon. HTC is de maker en gebruikt allerlei code namen. Op het eerder genoemde forum vind je onder die namen alle informatie.

Er is overigens ook nog een topic voor hier op GoT

Het bovengenoemde is voor mij niets nieuws.......

Heb vorige week windows mobile 5 eroverheen geflashed, dus ik weet niet zozeer of alle programma van de c500 nog wel goed zijn? Kan ik nu niet beter kijken op een forum van bijvoorbeeld de c600?

-edit- jouw genoemde forum en het modaco forum melden allebei dat het niet kan of dat ze er nog geen oplossing voor hebben gevonden.

Ik zal me er wel bij neerleggen en wachten op de tytn die hopelijk wel a2dp ondersteund!!

quote:
Spam schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:41:
Ik heb gezelfde combinatie. Alleen wil ik dubbel pairen tussen mijn PC en PDA. Alleen wil ik zowel de muziek als handsfree functie op beiden. Kan dat ook ?

Het verbaasd me dat je de geluidskwaliteit goed vind. Is er dan iets niet goed met de mijne ? Ik heb dezelfde dongle en ik vind het geluid dof en afgekapt klinken. Zelfs uit mijn lullige USB boxjes kan ik nog beter geluid krijgen.

pvd : jouw deal bij casema is wel veel beter :( Heb zelf 89 betaald voor het toestel en nog eens 23 voor de dongle

De reactie liet even op zich wachten maar hier is hij dan!

Ja je kan dubbel pairen en dan met je rechteroor toets (om het zo maar te noemen) switchen tussen beide echter niet beide functies.. dus wat jij wil kan volgens mij niet.

Die kwaliteit ligt aan de soort verbinding die je hebt gemaakt. Ik had eerst een verbinding als mono en microfoon. Dat klinkt als een blik inderdaad. Maar full stereo klinkt prima!

Waar heb je jou exemplaar gekocht? Ik kijk altijd eerst op de Casema webshop die hebben wel meer koopjes die er echt uitspringen. Ik zit nu te kijken naar zo'n PVR met dual tuner en media center functie. Ik zoek alleen iemand met ervaring met die Siemens Gigaset decoder.

Als hij nu blijft klinken als een blik zou ik teruggaan en mijn geld terugvragen en dan bij Casema een nieuwe kopen >:)

http://se-info.nl/files/Bluetooth_Stereo_Headset_HBH-IV900.jpg

Ik heb de HBH-IV835 even verbouwd.
Wanneer, denken jullie, zal zoiets op de markt komen? Is het (al) te realiseren?

Een A2DP Headset als hierboven heeft veel voordelen imo.
- Geen aso grote koptelefoon
- Minder snoeren (zoals bij de SE HBH-DS970)

Geachte meneer TinuX,

Graag zou ik bij u een bestelling willen plaatsen voor 1x een SonyEricsson HBH-IV900.

De factuur mag naar het gebruikelijke adres verzonden worden.

Met vriendelijke groet,

Guido H. (Ginz)

Geachte heer H.

Bedankt voor uw bestelling. Hieronder kunt u de status van uw bestelling bekijken.

Producten:
----------------------------------------------------------------
1x Sony Ericsson HBH-IV900

----------------------------------------------------------------
Leverdatum: onbekend :+

Met vriendelijke groeten,
TinuX

Heb net om te proberen een BH-501 gehaald, de A2DP meuk volgens http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=48502 geïnstalleerd en het werkt op m'n S200.

Nog ff een vraag herhalen die al een aantal keer gesteld is, maar waar ik het antwoord maar niet op kan vinden:

Die logitech/HP headset, heeft die nu wel of geen microfoon ?

quote:
TinuX schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:38:
[afbeelding]

Wanneer, denken jullie, zal zoiets op de markt komen? Is het (al) te realiseren?

ARGHHH!!! Denk ik bij het zien van de afbeelding...DAMNNNNN...Daar is die dan!!!

Is het een fake... :|

Edit: Je moet die afbeelding opsturen naar SE :P

quote:
sneaky1there schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:59:
Ik heb zelf de BT620s van Jabra samen met de Jabra A320s
(gekocht bij Casema voor heel weinig! 89 euro voor de bundel http://www.serviceplanet....;cat=enter&subcat=all )

ik heb daar vorige week ook besteld, maar nog niets gehoord? hoelang duurde het bij jou voordat het bezorgd werd? en inmiddels de headset gekregen!

werkt perfect!

zowel op de pc als met mijn qtek 9100/mda vario!

jammer dat het met pocketmusic niet werkt :(

quote:
TinuX schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:38:
[afbeelding]

Ziet er idd erg mooi uit. Als dit ooit om de markt komt, hoop ik dat hij een beter prijskaartje krijgt. Deze bt headset kost nu al 100 euro en stel je dan voor hoeveel hij moet kosten als hij er zo uit ziet en dus a2dp heeft :|

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: