Toch lijkt de 2x Kingston KTA-MB667/1G het probleem niet bij mij; net de meegeleverde 512 MB dimm weer teruggezet, en de applicaties die problemen opleveren, doen het nog steeds niet.
Nieuwe reactie in topic: [Mem-ervaringen] Intel Mac
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Heb je toevallig met een app als Monolingual powerPC code weggehaald? Want als je dat doet werkt Rosetta niet meer.
Heb ondertussen een reinstall van OSX gedaan, en nu lijkt het wel te werken. Met name de freenx client, die ik echt nodig heb, doet het nu wel, ipv een kernel error te geven.
quote:nicxz schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:55:
Heb ondertussen een reinstall van OSX gedaan, en nu lijkt het wel te werken. Met name de freenx client, die ik echt nodig heb, doet het nu wel, ipv een kernel error te geven.
Hoe precies heb je een reinstall gedaan? Archive & Install of Erase & Install? En had je de installatie gecustomized?
Ik zou ook wel willen reinstallen, maar krijg m'n beestje met 2x Kingston KTA-MB667/1G maar niet door de installatie heen...
Ik heb vanaf de meegeleverde CD's een Erase & Install gedaan. Heb de notebook toch nog maar 2 dagen, dus niet veel instellingen verloren. Omdat alles nu naar behoren lijkt te werken, is het waarschijnlijk dat ik per ongeluk ergens aan heb gezeten waar ik af had moeten blijven
Wat voor foutmelding krijg je bij de installatie? Heb je de modules los (1 tegelijk) geprobeerd? Misschien zit er 1 slechte tussen.
Wat voor foutmelding krijg je bij de installatie? Heb je de modules los (1 tegelijk) geprobeerd? Misschien zit er 1 slechte tussen.
Heb de SODIMMs omgewisseld en werkt nu perfect!
Heb nu 2 GB van flashman in me MacBook, alles draait prima en sneller. Frontrow opstarten gaat lekker snel en alles is gewoon vlotter. Voor 130/135 euro is het een goeie deal, raad het iedereen aan. Of tenminste 1GB, dan heb je 1,25 in je MacBook. 512 is echt te weinig om soepel te draaien imo.
Inmiddels ook 2gb in mijn MacBook zitten, TwinMOS aangeschaft bij 4launch. Geen geld en 5 jaar garantie. Werkt als een speer (nu een week in gebruik, nog geen kernel panics oid)!
Ook hier zweten geblazen bij het inbouwen (of is dat het warme weer?). Heb het al honderden keren gedaan bij pc's en laptops, maar dit was toch een zware bevalling. Heb uiteindelijk de achterkant van een tang gebruikt, om zo gelijkmatige druk te kunnen zetten. De geisoleerde handgrepen beschadigen bovendien de geheugenmodules niet.
Ook hier zweten geblazen bij het inbouwen (of is dat het warme weer?). Heb het al honderden keren gedaan bij pc's en laptops, maar dit was toch een zware bevalling. Heb uiteindelijk de achterkant van een tang gebruikt, om zo gelijkmatige druk te kunnen zetten. De geisoleerde handgrepen beschadigen bovendien de geheugenmodules niet.
Wat is de gemiddelde tijd die de gotters hebben tussen het moment dat flashman een mailtje stuurt dat je bestelling onderweg is het het moment dat je het ontvangt?
Ik kan namelijk niet wachten. flash en photoshop zijn nu niet vooruit te branden.
Ik kan namelijk niet wachten. flash en photoshop zijn nu niet vooruit te branden.
Volgens het mailtje kan het 11 werkdagen duren. Bij mij duurde het maar 8 dagen.
Ik heb mijn 2Gig via ebay van kaseller_hk gekocht voor 127 euro incl verzenden.
In 10 werkdagen was het binnen.
Nu de Macbook nog
Nu de Macbook nog
Bij hem (kaseller_hk) had ik het ook besteld, binnen 10 dagen geleverd. Helaas moet ik het nog ophalen (3 dagen later), pakketpost en werken gaan niet samen.quote:blimmel schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:48:
Ik heb mijn 2Gig via ebay van kaseller_hk gekocht voor 127 euro incl verzenden.
Nu de Macbook nog
quote:4POX schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:19:
Wat is de gemiddelde tijd die de gotters hebben tussen het moment dat flashman een mailtje stuurt dat je bestelling onderweg is het het moment dat je het ontvangt?
Ik heb 2 keer bij hem besteld.
Beide duurde 8 dagen vanaf betaling.
Ging toch kuren vertonen, en getraced naar een defect linkerslot. Is nu weg naar garantie bij de Mexpert. Nog nooit zo vriendelijk geholpen trouwens!quote:
Ik heb in m'n MacBook gelijk in de winkel er 2x512mb in laten zetten.
Kreeg ik nog korting voor de terugname van de 2x250mb die erin zaten.
1gig is voldoende als je er niet te zware programma's mee draait
Kreeg ik nog korting voor de terugname van de 2x250mb die erin zaten.
1gig is voldoende als je er niet te zware programma's mee draait
OK, scrap that. Zojuist opgehaald. Ze hebben het logic board vervangen, maar het probleem is niet verholpen. And worse: ze hebben een 1.83 GHz in een zwarte MacBook gezet. What were they thinking?!quote:roderickvd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:44:
[...]
Ging toch kuren vertonen, en getraced naar een defect linkerslot. Is nu weg naar garantie bij de Mexpert. Nog nooit zo vriendelijk geholpen trouwens!
Het wordt nu echt eens tijd om geheugen te gaan bestellen, Photoshop is zo nu en dan een drama van de traagheid... maar door al die bomen zie ik het bos niet echt meer... ik wil het gaan bestellen bij 4launch.
Mogelijke opties:
Kingston 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 ¤99,50
TwinMOS 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 ¤87,50
OCZ 1GB DDR2 SODIMM PC5400 CL5.0 ¤92,-
Corsair 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 Value ¤88,50
Ehm...help? welke kan ik het beste nemen? ik heb echt geen flauw idee...ik zie geen verschil in specificaties...alleen in merk (en dan ook gelijk in prijs) wie kan mij advies geven?
Mogelijke opties:
Ehm...help? welke kan ik het beste nemen? ik heb echt geen flauw idee...ik zie geen verschil in specificaties...alleen in merk (en dan ook gelijk in prijs) wie kan mij advies geven?
Maakt niet uit welke je neemt, ze voldoen allemaal aan de eisen. Alleen de PC5400 wordt teruggeschaald naar PC5300.quote:Xevox schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:30:
Het wordt nu echt eens tijd om geheugen te gaan bestellen, Photoshop is zo nu en dan een drama van de traagheid... maar door al die bomen zie ik het bos niet echt meer... ik wil het gaan bestellen bij 4launch.
Mogelijke opties:
Dan wordt het Corsairquote:Daedalus schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:10:
[...]
Maakt niet uit welke je neemt, ze voldoen allemaal aan de eisen. Alleen de PC5400 wordt teruggeschaald naar PC5300.
Als je dit topic doorbladerd, dan blijken de Corsair modules niet altijd te werken met MacBooks. Ik zou nog eerder een "B" merk nemen (lees A-Data, PQI), waarmee nog geen slechte ervaringen zijn, dan een A merk waarmee het al vaker mis is gegaan.
Alle Corsair reepjes die ik in Macs gestoken hebt (en aangezien ik altijd Corsair koop omwille van de prijs zijn dat er niet weinig) werken perfect. Zowel in PPC als Intel macs.
Ik heb nog maar een keer last gehad van crashes met Corsair geheugen, en dat was gewoon een brak reepje. Teruggestuurd, nieuwe gekregen, niets meer aan de hand.
Ik heb nog maar een keer last gehad van crashes met Corsair geheugen, en dat was gewoon een brak reepje. Teruggestuurd, nieuwe gekregen, niets meer aan de hand.
Ik heb eerlijk gezegd ook niks dan goede ervaringen met Corsair (typ dit vanaf een met Corsair gevulde G5) , maar ik heb het los van dit forum in meerdere fora gezien (altijd i.c.m. MacBooks) dat het misgaat. Dan stap ik liever voor een keer van Corsair af om het risico te verlagen.
Ik heb zojuist twee stuks "PQI SODIMM DDR2 PQI 1Gb 667 CL5.0" in m'n MacBook gezet, werkt prima. Memtest met vier iteraties gedraaid, allemaal ok.
Drie weken geleden bij obcs.nl besteld, en ondanks dat ze toen volgens de website op voorraad waren duurde het dus drie weken voordat er werd geleverd
Prijs is in die drie weken overigens 23 euro p/s gestegen (nu 95 euro per GB) , dus ik denk niet dat het nog interessant is hier te bestellen.
Drie weken geleden bij obcs.nl besteld, en ondanks dat ze toen volgens de website op voorraad waren duurde het dus drie weken voordat er werd geleverd
Hier ook vorige week 2 reepjes van 1gb bij flashman besteld en in mn macbook pro gezet.
Deze week begon mijn macbook af en toe spontaan te herstarten. Of dit door het warme weer of door het geheugen komt weet ik niet.
Memtest aangezet, en bij de eerste run herstart hij elke keer na een tijdje.
What's wrong?
Deze week begon mijn macbook af en toe spontaan te herstarten. Of dit door het warme weer of door het geheugen komt weet ik niet.
Memtest aangezet, en bij de eerste run herstart hij elke keer na een tijdje.
What's wrong?
ik zou denken, maar ik ben maar een domme leek, dat als je memtest progje crasht er iets met je geheugen aan de hand is.. maar dat is mijn leken mening hoor