Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Effe een kort vraagje over de Hauppauge WinTV PVR-150:
wat is het bereik van de afstandsbediening/remote? Ik heb namelijk mijn PC staan in de kamer langs waar de TV staat (afstand +- 5 meter).

Ik wil vandaag een TV kaartje gaan halen voornamelijk om eidenlijk TV te kunne kijken op mijn studentenkamertje (geen echte TV aanwezig dus). Aangezien ik vandaag de kaart wil gaan aanchaffen zit het online bestellen van een TV kaartje er niet in. In mijn omgeving zitten iig een Computerland, Mediamarkt en een Mycom (in centrum Den Haag dus).

Mijn wensen
- Aangezien ik zeker niet al te veel geld heb te besteden zal het dus echt een lowbudget kaart wezen.
- Een afstandsbediening is mooi meegenomen maar hoeft niet.
- Dubbele tuner is handig, maar ook niet echt een harde eis (wel een grote wens).
- FM radio en teletekst zijn onbelangrijk en zal ik hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken.

Nu heb ik al een beetje rongesnuffeld in die winkels en op hun websites en daarbij kom ik op de volgende kaarten uit:
  • Asus My Cinema-P7131 Dual voor E 59.95 @ Mycom
  • Pinnacle PCTV Analog 50i voor E 59,95 @ Mycom
  • Pinnacle PCTV 40i voor E 39,95 @ Computerland
  • Hauppauge WinTV PVR-150 MCE OEM voor E 59,50 @ Computerland

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar uit naar de Asus omdat deze beschikt over zowel een dubbele tuner heeft als een AB. De prijs is wat minder, maar is wel de enige met een dubbele tuner.

Graag zou ik wat advies willen over welke kaart voor mij een goed idee zou zijn. Weegt het dubbele tuner verhaal op tegen een wat minder merk op dit gebeied en tegen een goedkoper enkel tuner model?
Cappen van series etc. zal ik waarschijnlijk ook wel gaan doen, maar niet around-the-clock. Het is handig om zowel te kunnen capen als tv te kijken, maar kan je van de ene zender openemen en zelf naar een andere zender kijken?

Mijn specs voor zover die belangrijk zijn:
DFI Lanparty NF4 SLI-D
AMD Athlon 64 3500+
512 MB OCZ
7800GT van Asus
Windows XP SP2

Acties: [quote]

Door: jeroen.ijmuiden

Zijn er ook kaarten waarbij je je computer niet hoeft op te starten om tv te kijken? Stond laatst in de aldi folder maar kan t nie vinden op de websites van fabrikanten.

quote:
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:42:
Zijn er ook kaarten waarbij je je computer niet hoeft op te starten om tv te kijken? Stond laatst in de aldi folder maar kan t nie vinden op de websites van fabrikanten.
Dat noemen ze een tv toch?

Door: jeroen.ijmuiden

Hahahaha ja heb ik geen ruimte voor ;) Maar een tv kaart die dat kan |:(

Kan iemand mij vertellen of deze tuner compatible is met Windows MCE? Tot zo ver krijg ik alleen het antwoord dat dit niet zo is, terwijl ik toch wel graag wil. Het is de bedoeling dat ik tv(liefst ook digitaal) ontvang op mijn notebook, met Windows MCE en dit dat gebruik op een Xbox 360 via de media center extender functie.
Heeft er iemand misschien zo iezo ervaring met TV via een 360 in Nederland?

Vandaag toch een TVkaartje aangeschaft, maar het is niet de Asus geworden die ik gepland had. Het bleek namelijk dat de kaart die ze op de site aanbieden niet bleek te kloppen met het product in de winkel. In plaats van dat het een dualhead was, was het de hybride uitvoering (single tuner helaas). Bleek een fout in het syteem te zijn en/of op de website.
Uiteindelijk maar bij de Mycom een Pinnacle 50i gehaald met korting, heb er ¤ 52,85 voor betaald.

quote:
lochtejans schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:56:
Ik kan wellicht tweederhands een Hauppauge WinTV PVR 150MCE Kit aankomen, dus met afstandsbediening.
Werkt deze kit dan ook gewoon onder Windows XP Pro met alle functies net als de normale Hauppauge WinTV PVR-150?
Ik zou dit ook wel eens zeker willen weten _/-\o_

quote:
matsume schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:34:
[...]

Ik zou dit ook wel eens zeker willen weten _/-\o_

Iemand?
Ik zou dus graag willen weten of hij het sowieso doet op XP pro.
En wou ook graag weten of teletekst, afstandbediening en de fm radio het doet(onder XP)?

quote:
matsume schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:07:
[...]

Iemand?
Ik zou dus graag willen weten of hij het sowieso doet op XP pro.
En wou ook graag weten of teletekst, afstandbediening en de fm radio het doet(onder XP)?

Ik denk het niet, maar als je even de moeite zou nemen om op de website van Hauppauge te kijken had je iig kunnen zien dat er bij de systeem eisen Windows 2000/ Windows XP staat.
Er staat op die website ook bij de producten een kopje WinTV voor MCE. Als je daar bij de WinTV MCE kits gaat kijken zie je dat er een speciale upgrade voor de WinTV PVR-150 is voor MCE.
Hieruit trek ik dus de conclusie dat de WinTV PVR-150 niet geschikt is voor MCE.

Nog even een quote van de website van Hauppauge:
quote:
De WinTV Media Center upgrade kits voegen ondersteuning voor TV kijken en opnemen toe aan Windows XP Media Center Editie. De WinTV Media Center kits bevatten tevens een Media Center afstandbediening, een IR zender ("beanbag"), en een MediaCenter compatible MPEG decoder.

Lijkt me wel duidelijk zo.

Er is overigens ook gewoon een model voor MCE van de PVR-150, namelijk de WinTV-PVR-150 MCE. Deze staat ook gewoon op de website van Hauppauge.

Ik kan me overigens niet echt aan de indruk ontrekken dat je ook maar even gezocht hebt aangezien ik dit binnen een paar minnuutjes had gevonden op de Hauppauge site. Dit lijkt mij toch de meest voor de hand liggende methode om je natwoord te zoeken.
Daarnaast is het het topic kicken binnen 24 uur not done.

Ik kan aan een 2de handse Hauppauge PVR 150 retail komen(dus niet mce, wel met afstandsbediening) voor 55 euro. Ik twijfelde vooral tussen deze en de LeadTek TV2000 expert.
Is dit een goedkoop?(voor 2de handse met 1 jaar garantie) vergeleken met ene nieuwe voor 75(met 2 jaar garantie)?

heb net een xfx MPEG TV Tuner MCE ondersteund gekocht alleen hij doet een beetje vreemd namelijk ik kan wel tv kijke, opnemen etc in media center maar daarbuiten kan ik er niks mee doen dus als ik een third party programma gebruik krijg ik een melding "no capture card found" , trouwens wdm drivers wilt ie maar niet goed installeren, krijg een code 10 fout...

iemand die me verder kan helpe

quote:
matsume schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:51:
Ik kan aan een 2de handse Hauppauge PVR 150 retail komen(dus niet mce, wel met afstandsbediening) voor 55 euro. Ik twijfelde vooral tussen deze en de LeadTek TV2000 expert.
Is dit een goedkoop?(voor 2de handse met 1 jaar garantie) vergeleken met ene nieuwe voor 75(met 2 jaar garantie)?
Iemand??

quote:
matsume schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:51:
Wat dacht je ervan om zelf even te zoeken wat de nieuwprijs is? Je mag zelf best wat moeite doen hoor, voordat je een vraag dumpt op het forum.

quote:
Exirion schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:14:
[...]

Wat dacht je ervan om zelf even te zoeken wat de nieuwprijs is? Je mag zelf best wat moeite doen hoor, voordat je een vraag dumpt op het forum.

De nieuw prijs heb ik toch opgezocht, dat is 75 euro.
Mijn vraag is alleen of de 2de handse(met 1 jaar garantie) voor 55 euro een goede prijs is, of hij eigelijk te duur is?
Verder heb ik nog een vraag waar ik ook naar heb gezocht en dat is:
Dat de Hauppauge WinTV-pvr 150 MCE kit werkt op Xp pro weet ik wel, maar met volle functie's?(teltekst, ab, fm radio) Dat kan ik niet vinden. Misschien heeft iemand hem hier en kan die zijn ervaring delen? _/-\o_

Euh voor twee tientjes meer heb je een nieuwe... dan zou ik het wel weten 8)7

quote:
911GT2 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:32:
Euh voor twee tientjes meer heb je een nieuwe... dan zou ik het wel weten 8)7

Ah dus het is een beejte te duur.
Is 45 euro dan een redelijke prijs?

quote:
Wirf schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:02:
Dit is een belangrijk punt. Dit betekend namelijk dat je absoluut geen tvkaart moet hebben die hardware encoding doet (zoals de PVR serie van Haupauge) Die zorgen namelijk voor vertraging in het beeld waardoor het spelen van spellen haast onmogelijk wordt.

Dit schreef Wirf over xboxen op je pc monitor.
Klopt dit? of zijn er al nieuwe drivers die hier wel overweg mee kunnen?

quote:
matsume schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:16:
[...]

Dit schreef Wirf over xboxen op je pc monitor.
Klopt dit? of zijn er al nieuwe drivers die hier wel overweg mee kunnen?
Je kunt er niks aan veranderen dat is gewoon een van de eigenschappen van een MPEG econder. Je kunt geloof ik wel de mpeg encoder tijdelijk uitzetten met software

quote:
Skywave schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:46:
[...]

Je kunt er niks aan veranderen dat is gewoon een van de eigenschappen van een MPEG econder. Je kunt geloof ik wel de mpeg encoder tijdelijk uitzetten met software

Oh en dan werkt het wel gewoon?
Want dat is dan wel handig. Gaat dit met de standaard software of??

Door: ErikRedbeard

Jaha, voor alle gelukkige PCTV 50i en 110i + Windows XP Pro 64 gebruiken is er nu een onofficiële driver beschikbaar.

Deze drivers werken goed bij mij in combinatie met mijn PCTV 50i en Windows XP Pro 64.

Het kan dat deze ook op de andere werken zoals de 40i enzo, maar op een 100e zal het wel niet werken, maar je kan het proberen.

Download

Link driver mag in topic post.

Houdt in de gaten dat dit geen officiële drivers zijn en dat Pinnacle of de maker van de driver niet aansprakelijk is voor enige schade.

Even een bericht over een TV-kaartje van Marmitek namelijk de Free TV200.
Deze DVB-T ontvanger kan slechts 1 zender ontvangen. :(
Uit mijn testen blijkt dat er op dit moment in grote delen van het land geen enkele DVB-T zender in de lucht is. Ik heb dat getest via de bijgeleverde Cyberlink Powercinema4 software en tevens via Microsoft Media Center.

Digitenne wil aan het einde van het jaar in de rest van het land meer DVB-T zenders plaatsen maar maar alleen Nederland 2 is dan als free-to-air zender te ontvangen. Alle andere TV-zenders komen dan achter een decoder en daar heb je een abonnement voor nodig.

Al zou je aan het eind van het jaar een abonnement op Digitenne nemen dan kun je die zenders via de Marmitek Free TV200 niet ontvangen omdat de Free TV200 alleen free-to-air (geen gecodeerde zenders) kan ontvangen.

Per saldo heeft de Marmitek Free TV200 op dit moment dus geen zin. En aan het einde van het jaar is alleen 1 zender te ontvangen. Het is nu al zeker dat buitenlandse zenders maar in zeer beperkte gebieden in Nederland te ontvangen zijn.

Jammer dat Marmitek dit bovenstaande niet duidelijk communiceert. Mijn advies: Niet kopen dus (nu niet en nooit niet). ;-)

Nou ik heb de Hauppauge pvr 150 besteld. (krijg hem morgen of overmorgen binnen)
Ik zal voor de mensen die nog twijfelen even wat opnemen en dan uploaden.

quote:
matsume schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:06:
Nou ik heb de Hauppauge pvr 150 besteld. (krijg hem morgen of overmorgen binnen)
Ik zal voor de mensen die nog twijfelen even wat opnemen en dan uploaden.

Dat zou fijn zijn!
Zou je ook misschien het bereik van de afstandsbediening kunnen testen?

quote:
lochtejans schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:31:
[...]

Dat zou fijn zijn!
Zou je ook misschien het bereik van de afstandsbediening kunnen testen?

Zal ik doen.
Ik ben net thuis, en heb hem nog iet ontvangen, en ook geen papiertje met erop dat de postbode morgen weer terug komt. Ik hoop nog dat ie vandaag komt >:)

Edit: Ik heb hem binnen! beeldkwaliteit is erg goed vind ik zelf.
Maar hier heb ik wat opgenomen(niet op beste kwaliteit, maar moet ook wat uitproberen):
http://rapidshare.de/file..._20060615_171606.mpg.html

hoop dat jullie(twijfelaars) er wat aan hebben.

Ik ben er zeer tevreden mee alleen heb ik nog een vraagje:

Dscaler is mooier beeld dan de standaard software vind ik. Alleen werkt mijn ab daar niet, wat ik wel een must vind. Weet iemand een software die ook mooier beeld geeft dan de hauppauge software, maar ook de ab het doet(eventueel met een getweakte ini oid)? _/-\o_

En weet iemand hoe je de zenders op volgorde kan zetten?(met hauppauge software). Ik kan nu alleen de naam veranderen maar niet de zender nummer.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: