Ik wil vandaag een TV kaartje gaan halen voornamelijk om eidenlijk TV te kunne kijken op mijn studentenkamertje (geen echte TV aanwezig dus). Aangezien ik vandaag de kaart wil gaan aanchaffen zit het online bestellen van een TV kaartje er niet in. In mijn omgeving zitten iig een Computerland, Mediamarkt en een Mycom (in centrum Den Haag dus).
Mijn wensen
- Aangezien ik zeker niet al te veel geld heb te besteden zal het dus echt een lowbudget kaart wezen.
- Een afstandsbediening is mooi meegenomen maar hoeft niet.
- Dubbele tuner is handig, maar ook niet echt een harde eis (wel een grote wens).
- FM radio en teletekst zijn onbelangrijk en zal ik hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken.
Nu heb ik al een beetje rongesnuffeld in die winkels en op hun websites en daarbij kom ik op de volgende kaarten uit:
- Asus My Cinema-P7131 Dual voor E 59.95 @ Mycom
- Pinnacle PCTV Analog 50i voor E 59,95 @ Mycom
- Pinnacle PCTV 40i voor E 39,95 @ Computerland
- Hauppauge WinTV PVR-150 MCE OEM voor E 59,50 @ Computerland
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar uit naar de Asus omdat deze beschikt over zowel een dubbele tuner heeft als een AB. De prijs is wat minder, maar is wel de enige met een dubbele tuner.
Graag zou ik wat advies willen over welke kaart voor mij een goed idee zou zijn. Weegt het dubbele tuner verhaal op tegen een wat minder merk op dit gebeied en tegen een goedkoper enkel tuner model?
Cappen van series etc. zal ik waarschijnlijk ook wel gaan doen, maar niet around-the-clock. Het is handig om zowel te kunnen capen als tv te kijken, maar kan je van de ene zender openemen en zelf naar een andere zender kijken?
Mijn specs voor zover die belangrijk zijn:
DFI Lanparty NF4 SLI-D
AMD Athlon 64 3500+
512 MB OCZ
7800GT van Asus
Windows XP SP2