Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Fritz!Box Fon

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

In het mei/juni nr van MacFan staat een lovende recensie van twee typen Fritz!Box Fon VOIP modems. In Duitsland worden de Fritzen ook door Tiscali gebruikt. Het interessante is dat hierop tot 10 sipaccounts zijn in te stellen. Diverse aanbieders van sipaccounts vragen betaling van 10 Euro beltegoed maar bieden veel gratis lijnen aan naar allerlei landen. Zie http://www.voipproducts.eu. Dat beltegoed vervalt na 3 maanden of langer. Verder is interessant dat dit modem ook een aansluiting heeft voor het vaste telefoonnet waardoor een apparaat als de AX520/1 lineswitch overbodig is. Zijn er mensen die al ervaringen hebben met de VOIP prestaties van een Fritz!Box, bijvb. over een Tiscali-DSL lijn?

Ik binnekort, ik heb er een staan, gebruik alleen de voip functies nog niet, omdat pilmo geen voip gegevens wil geven. Dus moet ik deze uit m'n addpac voicefinder halen, en dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan :P Het moet namelijk via een speciaal rj45 <-> db9 serieel kabeltje via de console, dan met hyperterminal connecten. Alleen het is nog niet gelukt... pin layout verkeerd zeker. Zijn meerdere van te vinden op internet....

yep
gebruik deze al een hele tijd, tot volle tevredenheid. Vele instelmogelijkheden, makkelijk in te stellen
ik gebruik hem achter mijn @home internet, al ca een half jaar met voipbuster. Vrijwel nooit en probleem gehad met slechte geluidskwaliteit of andere dingen

Heb een Fritz!Box Fon 5050, en werkt prima (behalve met Budgetphone kan ik geen gesprekken beginnen, maar dat probeer ik op het moment op te lossen mbv hun helpdesk, ligt volgensmij aan hun servers).

Verder vind ik de VoIP-kwaliteit goed via dit ding, en de PSTN/ISDN-lijn (op de 5050 kan ISDN-apparatuur en een ISDN-vaste aansluiting) is zonder echo, wat van een Sipura bijna nooit is te zeggen (eigen ervaring).

Qua instelmogelijkheden is hij toch wat beperkter dan een Sipura, je kan bijvoorbeeld alleen bepaalde voorvoegsels via bepaalde aanbieders laten gaan, en geen ingewikkelde dialplans in elkaar zetten. Die 10 SIP-servers zijn inderdaad erg fijn, en het is natuurlijk leuk dat er mods voor zijn te maken en gemaakt zijn :)

Een nadeel van de Fritzbox is de maximale snelheid. Hij kan max 6 mbit aan volgens mij. Heb je de adsl variant dan kan deze maar 12 of 16 mbit aan.
Net als de upload die volgens mij maar op max 832 kbit komt.

Ik gebruik de FritzBox icm met 1un1 ADLS+voip.

Modem functioneert goed, er zijn 3 aansluitingen voor anal;oge telefoons. Als de voip verbinding niet gemaakt kan worden dan kan je via de vaste lijn naar buiten bellen.

Voor de rest kan je extreem veel opties configureren (zoals welke telefoon overgaat wanneer niet e.d.)

Kan er alleen maar lovend over zijn.

Ik kende het apparaat niet maar heb drie maanden geleden één aangeschaft. Zeer goed, stabiel en goed te configureren. Ben dus zeer tevreden. Lekker goedkoop bellen via voipstunt, ik heb alleen nog geen provider gevonden die de telefoontjes naar mobiele toestellen goedkoop heeft.

Iemand een tip ?

Ik heb net een Fritzbox Fon Ata aangeschaft. Kan hbeck, mij vertellen hoe ik deze voor Voip Stunt of Buster kan configureren. Of weet iemand anders dit misschien?
Ik ben niet superhandig dus vrij uitgebreid uitleg is erg welkom.

Vast bedankt,
Sacha

Begin even met het installeren van de update van de machine die onder andere een goede wizard heeft om je router te kunnen instellen. Lukt het daar niet mee dan zie ik het wel en zal ik je erdoor heen leiden.

Ik ben er van overtuigd dat het met de wizard wel gaat lukken.

Ik heb een Fritz fon aangeschaft (duitse versie) maar krijg hem totaal niet aan de praat. Wat voor instellingen ik ook doe het ding werkt niet. Wat je allemaal moet instellen is duidelijk aangegeven, echter ik heb zo mijn twijfels over de simpele werking van dit apparaat. Is hier misschien iemand die weet hoe en wat je moet doen om het werkend te krijgen. De Fritz die ik heb plug ik in op mijn speedtouch 510I isdn modem/router. Overigens is de beschrijving die erbij geleverd wordt erg summier.

Acties: [quote]

Door: flipjevandejam

Het is wel handig om het type dat je hebt erbij te vermelden, aangezien er vele soorten en maten van het apparaat zijn. Ik zit er over te denken om de 7050 of nog beter de 7170 te kopen over een tijdje als de prijzen wat gezakt zijn. Het is gewoon een alles in 1 apparaat, waarbij je bij de 7170 er ook nog eens USB-media op aan kan sluiten (denk: Externe HDD die voor het hele netwerk zichtbaar is).

Het is de Fritz Fon Box Ata en heeft verder geen aanduiding met een nummer o.i.d. Ik ben nu pas enkele dagen bezig met alle mogelijke verschillende instellingen maar het ding weigert dienst. Geen enkele verbinding m.b.t. telefonie is mogelijk.

Acties: [quote]

Door: petervandamme

Ik heb ook hulp nodig. Ik heb een FritzBox Fon. Ik wil hem aansluiten op mijn ADSL modem en gebruiken om te bellen met Voipbuster. Ik begrijp geloof ik dat ik de Fritzbox dan gebruik als ATA.

Die wizard verteld mij alleen hoe ik de boel moet aansluiten als ik de Fritzbox als volledig modem gebruik maar dat is in mijn geval dus niet zo.

Welke aansluitingen sluit ik aan op wat? Ik heb 7 aansluitingen: DSL, LAN, USB, ISDN/analog, FON1, FON2 en Power. Die Power snap ik wel natuurlijk..
(Ik zou zelf denken alleen DSL naar de modem en FON1 naar de telefoon).

Alvast bedankt,
Peter

Ik gebruik sinds begin april de Fritz!Box fon ata 1020 icm voipbuster voor alle uitgaande sprekken en ik merk hierbij geen verschil met de vaste lijn.

btw ik heb wel meteen de laatste (engelse) firmware (11.04.01) erop gezet.

Gertjan welke instellingen heb jij dan gedaan om contact te kunnen maken vanuit jouw ATA met voipbuster? Mijn probleem is waarschjnlijk dat de instelllingen zoals genoemd op de site van voipbuster e.d. niet werken. De ATA geeft namelijk in het overzicht aan dat er geen verbinding is. En in mijn router vindt ik ook de aansluiting van De Fritz niet terug. Al met al is het niet simpel om de Fritz fon te configureren.

Peter bij de Fritz zit in de verpakking ook een cd-rom. Indien je de CD-rom in je computer doet start deze automatisch op en geeft duidelijk aan, stap voor stap, ondersteund d.m.v. plaatjes hoe de zaak aan te sluiten.

Is er misschein een netwerk expert die mij kan vertellen hoe de Fritz fon geconfigureert moet worden. Het apparaat is zeer gebruiksonvriendelijk en zeer ingewikkeld te configureren. Het probleem bij mij zitém waarschijnlij in de netwerkinstellingen. Het apparaat is niet in staat dit automatisch correct uit te voeren. Dus wie het weet mag het zeggen.

quote:
petervandamme schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:26:
Ik heb ook hulp nodig. Ik heb een FritzBox Fon. Ik wil hem aansluiten op mijn ADSL modem en gebruiken om te bellen met Voipbuster. Ik begrijp geloof ik dat ik de Fritzbox dan gebruik als ATA.

Die wizard verteld mij alleen hoe ik de boel moet aansluiten als ik de Fritzbox als volledig modem gebruik maar dat is in mijn geval dus niet zo.

Welke aansluitingen sluit ik aan op wat? Ik heb 7 aansluitingen: DSL, LAN, USB, ISDN/analog, FON1, FON2 en Power. Die Power snap ik wel natuurlijk..
(Ik zou zelf denken alleen DSL naar de modem en FON1 naar de telefoon).

Alvast bedankt,
Peter
LAN moet naar je modem en FON1/2 moet(en) naar je telefoontoestel(len). DSL is voor als je de Fritz!Box als ADSL-modem wilt gebruiken. Je moet in de Fritz!Box dan volgensmij wel instellen dat je hem via een router wilt laten werken, en niet via zijn ingebouwde ADSL-modem.

Ik ben het met jullie eens dat ie lastig te configureren is. Ik ben zelf regelmatig met deze apparaten bezig maar kreeg hem ook niet aan de praat. De eerste heb ik na een uurtje of 12 prutsen terugezonden en heb een nieuwe gekregen. Ik heb ook daar de update geïnstalleerd en daarmee ben ik opnieuw gaan prutsen. Weer maar eens met de helpdesk in Nijmegen gebeld die wel heel vriendelijk zijn maar niet altijd even effectief maar ik had geluk.
Ik kreeg een meneer aan de lijn die en veel geduld en veel verstand van zaken had. Hij legde mij onder andere uit dat het modem van mijn provider (quicknet) er tussen uit moets "want twee moedems achter elkaar zullen nooit werken". Dit was in tegenstelling met de mededeling dat de Fritz modulair in te zetten is en dat het modem gedeelte niet gebruikt hoefde te worden. Modem er tussen uit en toen ging het snel voorwaarts. DSL was aanwezig en de getoonde snelheid heeft wel de snelheid van mijn abbo. Alle rare verbinding stekkertjes van Fritz ook maar aangesloten en ik kon bellen via mijn vaste lijn. Provider gegevens van voipstunt ingevoerd en ik bel nu 2 maanden veel en storingsvrij met Voipstunt. Het ding is nu stabiel en gaat als een speer. Tijdens het bellen gaat ie een bepaalde bandbreedte voor het gesprek reserveren en werkt dus goed. Snachts stuurt ie me even een mail met een verslag van alle gesprekken, wie heeft er op de router gezeten, hoeveel is er gedownload.

Ik ben dus zeer tevreden maar hij is inderdaad heeeeel lastig aan de praat te krijgen. Geen speelgoed voor de newbes onder ons

Enerzijds ben ik blij dat er iemand schrijft dat de Fritz fon een ingewikkeld en moeilijk te configureren apparaat is. Ik ben er inmiddels al veel tijd mee bezig en het apparaat doet niet wat het belooft te doen, dus al meteen een manco. Verder is de uitleg erg summier en eigenlijk alleen geschikt voor mensen met de nodige ervaring. Ik heb mede dit apparaat gekocht omdat er over het algemeen erg positieve berichtgeving over is, echter in de 20 jaar dat ik met computers bezig ben heb ik nog nooit zoiets slecht werkends gehad, een grote ramp. Ik heb inmiddels dus al erg veel spijt dat ik het gekocht heb. Gewoon een netwerk aanleggen in configureren is 100 keer makkelijker dan dit ding aan de praat krijgen. Morgen ga ik bellen en indien ze me niet kunnen vertellen hoe het werkend te krijgen is stuur ik heb terug. Wellicht is hier iemand die me wel een fatsoenlijk te configueren apparaat kan aanbevelen.

De mensen in Nijmegen weten niet allemaal hoe je het aan de praat krijgt maar er zijn positieve uitzonderingen. Htet is wel de moeite waard pm het aan de praat te krijgen, ben nu een zeer tevreden (en goedkope beller) geworden.

Als je specifieke tips wil laat me dat dan even weten.

Wie mss iemand waar een aangepaste firmware beschikbaar is?

quote:
Bartjuh schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:13:
Ik binnekort, ik heb er een staan, gebruik alleen de voip functies nog niet, omdat pilmo geen voip gegevens wil geven. Dus moet ik deze uit m'n addpac voicefinder halen, en dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan :P Het moet namelijk via een speciaal rj45 <-> db9 serieel kabeltje via de console, dan met hyperterminal connecten. Alleen het is nog niet gelukt... pin layout verkeerd zeker. Zijn meerdere van te vinden op internet....

hey psst, geheimpje weten? Koop ergens zo'n blauwe cisco console kabel, dan kan je erin ;)
het psst, nog een geheimpje weten? Er zit en wachtwoord op die console interface, 4 jaar geleden persoonlijk door * rac-on bedacht, dus bespaar je de moeite :p

Anyway, de Fritz!Box werkt best relaxed met voip. Makkelijk in te stellen en met dialingrules kan je op basis van het gebelde nummer laten bepalen welk sip-account er gebruikt wordt _/-\o_
ik heb alleen geen idee meer welke versie ik precies getest heb, was 1,5 jaar terug

Ik vind de Fritz!Box juist erg makkelijk te configureren! In vergelijking met een Sipura bijvoorbeeld (heb ik ook eentje van) is hij best beperkt in de instellingen.

Jammer genoeg vertelt niemand precies wat hij wel en niet kan met zijn Fritz!Box: kan je de webinterface in, kan je bellen, functioneert hij als ADSL-modem of achter een router, hoe het aangesloten zit, welk type is het precies (Fon, Fon 7050, Fon ATA, etc). De meesten zeggen alleen dat "het" niet werkt. Ik heb goede ervaringen met mijn Fon 5050 (nu Budgetphone ook werkt) en ik wil mensen met problemen best helpen. Dus wees specifiek! :)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: