Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Abel telecom Ervaring

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Abel telecom heeft een aantal erg interessante abonnementen.

Maar, wat ik blijkbaar nergens kan vinden is ervaring. Niet op google en niet op got.
Is het een erg nieuwe provider oid?

Mijn vraag dus ook, wie heeft er ervaring mee? Hoe is de kwaliteit, stabiliteit van internet en de internet telefonie(volgensmij gaat het via het BBNed netwerk)?
Het zou moeten dienen als vervanger voor het huidige abonnement.

Uit je vraag begrijp ik dat je het over Internet hebt? Dacht in eerste instantie dat je het over bellen had via Abel.

Ervaringen betaalde VoIP-diensten

Wat is er gunstig aan, om voor 10 euro per maand je vaste nr's af te kopen? Als je bijv. de Solcon tarieven ziet, moet je wel heeeeeel veeeeeel naar vaste nrs bellen, anders ben je gegarandeerd een stuk duurder uit.

dubbel

En nog eens.. :X

Het gaat over internet + telefonie.

We betalen nu over de 80 euro per maand nu alles los is.(20 euro internet, 16 euro telefoon en dan de gesprekskosten nog)

Als we ons eigen nummer houden bij kpn én een nieuw nummer van abel telekom bij nemen scheelt dit minimaal 10 euro per maand en gaat me internet van nu 1Mbit naar 8Mbit.

Daarom was ik erg benieuwd of het een beetje kwaliteit is wat ze aanbieden.

quote:
mhr-zip schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:24:
Ervaringen betaalde VoIP-diensten

Wat is er gunstig aan, om voor 10 euro per maand je vaste nr's af te kopen? Als je bijv. de Solcon tarieven ziet, moet je wel heeeeeel veeeeeel naar vaste nrs bellen, anders ben je gegarandeerd een stuk duurder uit.

Je standaard abonnement bij kpn(belbudget) kost ook ¤9,67.
Daarnaast zou ik nooit naar Solcon willen gaan aangezien zij sites filteren.(tenzij dit 100% uit is te zetten.)

quote:
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:33:
[...]

Daarnaast zou ik nooit naar Solcon willen gaan aangezien zij sites filteren.(tenzij dit 100% uit is te zetten.)

Is uit te zetten. Als je t aanzet ga je via een transparante proxy en wordt t gefilterd ja.

dat hebben mn ouders

quote:
DJSmiley schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:39:
[...]

Is uit te zetten. Als je t aanzet ga je via een transparante proxy en wordt t gefilterd ja.

dat hebben mn ouders

Ik zit toch nog een beetje in me maag met die hoge instapkosten.
Dit is meer dan 130 euro.

Binnen 2 jaar zullen er vast wel weer nieuwe, leuke aanbiedingen zijn denk ik.

quote:
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:11:
[...]

Ik zit toch nog een beetje in me maag met die hoge instapkosten.
Dit is meer dan 130 euro.

Binnen 2 jaar zullen er vast wel weer nieuwe, leuke aanbiedingen zijn denk ik.

Solcon is gewoon filter vrij.

Het is niet de goedkoopste, maar bestaat al wel lang. En is gewoon een degelijke provider.
Ik heb meerdere mensen aangesloten ism smc modem. En werkt perfect.
Zelf heb ik xs4all, maar wel solcon voip en een zyxel modem, werkt ook als een trein.

quote:
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:33:
[...]

Ik dacht dat het over los voip abo ging.

Dan heb je al 9,67 voor kpnbudget + adsl + 10 euro abeltelecom.
Dan is bijv. solcon al snel voordeliger, of je moet heeeel veel naar vast bellen.

quote:
mhr-zip schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:15:
[...]

Ik dacht dat het over los voip abo ging.

Dan heb je al 9,67 voor kpnbudget + adsl + 10 euro abeltelecom.
Dan is bijv. solcon al snel voordeliger, of je moet heeeel veel naar vast bellen.

Nee, het gaat over internet + voip. Sorry dat ik daar niet duidelijk genoeg over was.

Het kpn abo zal altijd blijven(iig zolang het in de kinderschoenen staat) zodat we een 2e lijn hebben.

Ik ben nu bezig met een lijstje aan het maken en dan uitrekenen hoeveel we bij speedlinq, abelcom en solcon kwijt zijn als we hetzelfde belgedrag aanhouden.

Solcon ziet er inderdaad erg goed uit. Al moet ik dan nog even zien hoe dat allemaal aangesloten gaat worden. smc naar telefoon, draadloos naar router boven, die zit op printer en server en dan door het huis. Maar is vast wel op te lossen.

Eigenlijk hoort dit al niet meer in het draadje thuis maar:

Momenteel loopt er nog een contract van versatel/tele2/zonnet tot september. Hier willen we vanaf maar zijn wel bereid de kosten hiervoor te betalen tot september.

Even ter bevestiging: als je tussentijds wil overschakelen moest je dan een andere ISP + ander netwerk nemen?

Dus bijv van tele2 -> bbned omdat tele2 -> tele2 niet werkt?

quote:
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:45:
Eigenlijk hoort dit al niet meer in het draadje thuis maar:

Momenteel loopt er nog een contract van versatel/tele2/zonnet tot september. Hier willen we vanaf maar zijn wel bereid de kosten hiervoor te betalen tot september.

Even ter bevestiging: als je tussentijds wil overschakelen moest je dan een andere ISP + ander netwerk nemen?

Dus bijv van tele2 -> bbned omdat tele2 -> tele2 niet werkt?
Op het zelfde netwerk blijven heet ISP - ISP.

quote:
mhr-zip schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:11:
[...]

Op het zelfde netwerk blijven heet ISP - ISP.

Ja, hoppen. en telco -> telco.

Ik heb voor het 20Mbit solcon gekozen. Hopelijk bevalt dit wat.

quote:
LED-Maniak schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:15:
[...]

Ja, hoppen. en telco -> telco.

Ik heb voor het 20Mbit solcon gekozen. Hopelijk bevalt dit wat.

Welk netwerk?

Babyxl heeft altijd mijn voorkeur. Maar dat verschilt van persoon tot persoon.

quote:
mhr-zip schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:16:
[...]

Welk netwerk?

Babyxl heeft altijd mijn voorkeur. Maar dat verschilt van persoon tot persoon.

Babyxl is niet beschikbaar hier.

Ik heb voor kpn bitnet gekozen. Ik kon kiezen tussen versatel(waar ik nu al zit) en bitnet, aangezien het een telco -> telco migratie is lijkt bitnet de enige mogelijkheid.

Ik las hier op got dat bitnet voor bedrijven was, duurder maar erg goed.
De prijs was alleen hetzelfde als versatel.

quote:
LED-Maniak schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:14:
[...]

Babyxl is niet beschikbaar hier.

Ik heb voor kpn bitnet gekozen. Ik kon kiezen tussen versatel(waar ik nu al zit) en bitnet, aangezien het een telco -> telco migratie is lijkt bitnet de enige mogelijkheid.

Ik las hier op got dat bitnet voor bedrijven was, duurder maar erg goed.
De prijs was alleen hetzelfde als versatel.
Ik weet niet precies hoe het met bitstream zit. Weet alleen dat het gunstige tarieven zijn, voor kpn netwerk!

Wel apart dat dit een ervaringen topic is maar dat er nog geen enkele reactie in staat m.b.t. ervaringen met Abel Telecom.

Ik overweeg om (voor iemand anders) een abbo bij Abel af te sluiten, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Ja, idd grappig.. Ik had dit topic een aantal maanden geleden ook al gezien. Ik heb toen besloten om de sprong naar Abel maar te maken en heb Abel telefonie genomen en KPN opgezegd. Absoluut geen spijt van, verbinding is prima en heb nog geen enkel probleem gehad.
Op basis van mijn ervaringen heeft een kennis Abel ADSL en bellen genomen en ook KPN de deur uit gedaan. Ook hij heeft prima ervaringen; de snelheid is prima en ligt boven vergelijkbare abonnementen voor dezelfde prijs bij andere providers.
In een ander topic bij een weblog heb ik wel gelezen over slechte service van Abel, zoals lange wachttijd voor het ontvangen van modem e.d., maar hier heb ik of mijn kennis niets van gemerkt.
Voor wat het waard is kan ik je de overgang naar Abel van harte aanbevelen.

OK, bedankt voor het delen van jouw ervaringen.

Het enige verschil is dat ik een BBNed abbootje wil afsluiten.

Abel is blijkbaar 1 van de weinige providers die niet selectief (qua postcode) aanbiedingen heeft... Dat mag wat mij betreft beloond worden!

Uit de algemene voorwaarden:
quote:
9.2. Afnemer is ervan op de hoogte dat ABEL de persoonsgegevens van Afnemer verwerkt, met inbegrip van gegevens over Afnemers activiteiten op de Website, zoals de bezochte pagina's, de tijd die op verschillende onderdelen van de Website wordt doorgebracht, het internetadres van de Website waar Afnemer vandaan komt en de Producten of Diensten die Afnemer heeft besteld. ABEL slaat deze gegevens op in een databank die wordt gebruikt voor de uitvoering van de Overeenkomst, waaronder mede begrepen maatregelen om de dienstverlening aan Afnemer te verbeteren en het verstrekken van informatie of aanbiedingen aan Afnemer.
quote:
9.3. Afnemer mag de gegevens die ABEL over hem heeft verzameld desgewenst inzien en laten corrigeren. Afnemer heeft het recht ABEL te vragen daarvoor in aanmerking komende gegevens van Afnemer te verwijderen of af te schermen. ABEL zal op dit verzoek binnen 4 (vier) weken beslissen, na afweging van het betrokken belang van ABEL en het privacybelang van Afnemer en zal, in geval van een besluit tot afscherming of verwijdering, Afnemer informeren in hoeverre daardoor het gebruik dat Afnemer van Producten en/of Diensten maakt, kan worden beperkt of verhinderd.
http://www.abeltelecom.nl/index.php?pageID=9

quote:

Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat dit negatief is t.o.v. andere aanbieders?

Bedankt voor de tip i.i.g.

==================

Hier wat andere ervaringen:

http://weblog.columni.st/?p=130

Ik denk toch dat ik het maar niet ga doen. Ga wel voor een iets duurdere provider als Het Net ofzo...

quote:
grizzlybeer schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:24:
[...]

Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat dit negatief is t.o.v. andere aanbieders?

Bedankt voor de tip i.i.g.

Zeker niet positief :+
Gaat er zegmaar kort door de bocht om dat ze bijhouden welke sites dat je bezoekt om je zo reclame voor te kunnen schotelen...

Ik heb toevallig gisteren een bericht geplaatst in een ander topic (Linksys SPA3000), maar het gaat vooral ook om ervaringen met Abel Telecom vandaar dat het hier thuis hoort.
Ik vind de voorwaarden nogal vreemd overkomen.

Ik zoek verder geen ADSL aansluiting want die heb ik al, maar in feite alleen een (goedkoop) Voip abonnement al dan niet met een Voip ATA zoals de Linksys SPA3000 of SPA3102.

Klik hier voor hetTopic

Op de Home site van Abel Telecom staat "Gratis adapter twv ¤129,-" (dat is de Linksys SPA3000), maar in de actievoorwaarden staat dat je een Linksys SPA3000 ter beschikking gesteld krijgt en ook nog een borg moet storten van ¤ 30.
Dat klopt dus niet.
Gratis is gratis, en in bruikleen is in bruikleen.
Wat er ook in de voorwaarden staat is dat je Afsluitkosten (a ¤ 30) moet betalen als je het abonnement wilt opzeggen. Ook merkwaardig, je bent dan meteen je borg kwijt die je eerst gestort hebt.
Wel jammer dat men geen duidelijke voorwaarden heeft, want het abonnement op zich lijkt me niet verkeerd. Als ik het zo hoor/lees/zie ga ik toch maar eens uitkijken naar een MediaMarkt exemplaar.

Actie voorwaarden Abel Telecom

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: