quote:
Trek dan niet de conclusie dat het aan de chip ligt. Zeg gewoon dat jij een slechte kaart heb waar toevallig ook een Bt8x8 chip op zit.
quote:
Je kunt volgens mij ook niet verwachten dat een eenvoudige consument (ik dus) echt een goed overzicht heeft over alle tvkaarten. Ik heb er drie, meer dan de meeste mensen, dus ik liet mijn mening horen voor de mensen die dat willen.
Je mening over je kaarten: prima
Je ononderbouwde mening over de chips erop: niet prima.
Wees anders volledig, zeg welke merk kaarten het betreft, welke tuner en welke chip. Software meld je hieronder

- dan kunnen we vergelijkingen trekken en bij meerdere meldingen de schuldige onderdelen wel onderbouwd aangeven.
quote:
Ow, en over die software waar je het over hebt, dat maakte niets uit, of ik nou e meegeleverde software, DScaler, mplayer of tvtime gebruikte, bij allemaal had je dezelfde bagger op het beeld.
Dan is het duidelijk dat software niet het probleem was bij jou, ik zou gokken op slechte analoge circuits overigens, wat dus meer merk- dan chip- of tunergebonden is. Je kunt trouwens makkelijk tuner uitsluiten: kijken wat de composite ingang doet. Als composite en RF ruis geven, zijn de analoge circuits de schuldigen, is beeld met composite goed, dan is tuner de schuldige.
Om gelijk het goede voorbeeld te geven mijn ervaringen:
Kaart: Pinnacle PCTV (versie van +-2001)
Chip: Connexant 878A
Tuner: Temic 3X7035 tuner
Software: van alles, vooral DScaler onder Windows en tvtime onder Linux
Oordeel: ranzig hoge PCI utilisation (eigen aan Connexant/Bt chips), maar prima kwaliteit, zowel op RF als op composite (kijk er nu naar met UPC Digitale TV, geen ruis te zien).
Kaart: ATi All-in-Wonder 128 (dus Rage128-based VGA gedeelte)
Chip: BrookTree/Connexant 829A
Tuner: onduidelijk
Software: ATi's eigen Multimedia Center 7.2 - verder niets wat deze kaart ondersteunt

- vooral naar voor Linux-gebruikers als ik, geen support. Deze software gaat trouwens ook vanaf Dx9.0B over z'n nek. Dat was ook het moment dat de kaart uit m'n XP bak gebonjourd werd...
Oordeel: mooie hardware, brakke software. Als het werkte, weinig ruis, native MPEG2 capture etc.
Kaart: 3dfx Voodoo3-3500TV
Chip: Videoplex Xpress
Tuner: Philips FM1236
Software: 3dfx VisualReality 3.10.06beta
Oordeel: beeldkwaliteit kon duidelijk beter, zowel op RF als composite, maar nog niet rampzalig, je merkt het alleen op een >20" monitor vrij snel. Wel lekker laag CPUverbruik.