Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Oneens met de actie van een moderator? Post het hier

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
bigchristiaan schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:35:
Dat is erg jammer :( Vinden jullie dit zelf ook niet erg triest?
Start gerust een topic in Lieve Adjes om dit probleem voor te leggen. Ik vindt zelf dat de regel inderdaad ietwat scherp is nu Apple zijn hardware met X86 uitbrengt. Evenwel ben ik geen Moderator APL en ben ik dus niet degene die dit kan beslissen; maar wellicht kun je met een LA topic in gesprek treden met de APL moderators en users over het hoe en waarom van deze regel :)

Hallo,

In verband met het probleem met die java, dus het is al langer gekend dat mensen nu met errors 'lopen'? Want het topic werd al gesloten, en ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit...

Zoals in de slotjes van je topics al verteld werd; GoT is geen helpdesk, we verwachten dat je zelf ook probeert om anderen te helpen. Ook heb je amper inzet -> Zoek zelf via Google, daar is het makkelijk zat terug te vinden.

quote:
rapattack schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:18:
Hallo,

In verband met het probleem met die java, dus het is al langer gekend dat mensen nu met errors 'lopen'? Want het topic werd al gesloten, en ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit...
Volgens mij heb je duidelijk antwoord gehad in dat topic.

Overigens denk ik dat je wel een nieuw record hebt gemaakt op GoT.

quote:
rapattack schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:18:
Hallo,

Het is al een hele tijd dat er geen Microsoft Virtual Machine meer in windows zit.
Als je dat in google had ingetikt, kwam je vanzelf op de link die ik in het topic heb gezet voordat die gesloten was.
Zelf zoeken doe je niet, maar aangegeven punten aannemen ook niet.

Ik wist wel dat die niet meer in de windows inbegrepen was, hoor.

Ik heb mijn vraag dan verkeerd gesteld, denk ik.

Sorry.

Ik vroeg me enkel af of het normaal is dat je pc automatisch reboot, na die nieuwe beveiligingspatch.

In alle topics die je tot nu toe hebt geopend laat je ook maar niks merken aan eigen inzet. Je hebt een probleem, daar maak je een topic over aan en je gaat door naar je volgende probleem. Je geeft totaal niet aan wat nu het exacte probleem is, wat je al gedaan hebt om het op te lossen, waar je al naar gezocht hebt, etc. Hier op GoT verwachten we dat je eerst wat zoekwerk pleegt, en bepaalde factoren probeert uit te sluiten (slechte hardware/gare windows installatie etc).

Begin eerst eens rustig met de algemene FAQ te lezen, en dan voornamelijk over de punten wat je moet doen voor je een topic start. Daar staan een hoop tips in hoe je een probleem moet oplossen voor je hier een topic opent. Als je dat teveel werk vindt dan is GoT niet voor jou geschikt, je kunt het dan beter proberen op fora zoals www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl. :)

ff een vraag over het waarom mijn topic gesloten is.
Topic: Ervaring met MOS?

de topic is gesloten omdat:"véél te weinig informatie om een nuttige discussie te vormen."
Opleidingen gerelateerd aan software zouden ook kunnen, maar vertel dan ten
minste iets meer over de opleiding. Voordat ik deze post ging posten, heb ik
gezocht op "opleidingen, mos, mcse." Ik heb gekeken hoe de vraag daar gesteld
is, voordat ik mijn vraag ging posten. In een andere topic was er ook een vraag gesteld over mcse. Zonder daar de uitleg bij te geven wat mcse inhoud. Mijn theorie was ook, als je weet waar het overgaat, post je anders toch niet..
Ik vermoedde dat mijn vraagstelling duidelijk was. Is dat niet het geval, geef me dan in ieder geval de kans om het te veranderen, staat het in de verkeerde topic, excuus. Ik zag er een aantal andere bijstaan, dus mijn eerste reactie was.. plaatsen. Wellicht was het beter onder de topic WOS..

Mijn concrete vraag is, zou het topic weer geopend kunnen worden, zodat ik mijn
vraagstelling kan aanpassen, en/of zou de topic naar de juiste groep gezet kunnen worden?

r00terr0r: Pasta geeft, volgens mij, in de sluitmessage aan dat als je een topic maakt dat aan de daar genoemde voorwaarden voldoet, en de normale voorwaarden natuurlijk, en het over een opleiding gaat gerelateerd aan software, je die gewoon kan openen :) . Verder is het gebruikelijk dat je zélf uitzoekt waar je topic thuishoort, en niet het topic plaatst waarna dat eventueel verplaatst kan worden. Als je twijfelt kan je het natuurlijk altijd, eventueel via mail aan een mod, vragen.

Euh, JHS bedoelt sanfranjake waarschijnlijk maar goed. Ik ben het an sich wel met sanfranjake in "Ervaring met MOS?" eens. Je geeft veel te weinig informatie, want ik dacht bij MOS ook idd eerst aan het spul dat aan de noorderzijde van een boom groeit. :+

Topicstarts van 2 regels nodigen 99 van de 100 keer niet echt uit tot een discussie. Als sanfranjake je topic niet had gesloten dan had ik verwacht dat de eerste vraag zou zijn wat MOS is. Leg er eerst even iets over uit, en kom met een wat concreter iets dan de vraag wat anderen er van vonden. Dat nodigt meer uit tot een discussie, en zal het topic alleen maar ten goede komen. :)

Als MOS echt puur een MS OS gerelateerde opleiding is, dan zou het beter thuishoren in Windows Operating Systems. Maar dat is me, met je gesloten topic, niet echt duidelijk geworden. :)

edit:
Voor de duidelijkheid, in Windows Operating Systems loopt ook een topic over MSCE, zoals je ziet heeft die een veel uitgebreidere startpost dan jou topic. :)

Erw, ja, :X

quote:
pasta schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:58:
Euh, JHS bedoelt sanfranjake waarschijnlijk maar goed. Ik ben het an sich wel met sanfranjake in "Ervaring met MOS?" eens. Je geeft veel te weinig informatie, want ik dacht bij MOS ook idd eerst aan het spul dat aan de noorderzijde van een boom groeit. :+

Topicstarts van 2 regels nodigen 99 van de 100 keer niet echt uit tot een discussie. Als sanfranjake je topic niet had gesloten dan had ik verwacht dat de eerste vraag zou zijn wat MOS is. Leg er eerst even iets over uit, en kom met een wat concreter iets dan de vraag wat anderen er van vonden. Dat nodigt meer uit tot een discussie, en zal het topic alleen maar ten goede komen. :)

Als MOS echt puur een MS OS gerelateerde opleiding is, dan zou het beter thuishoren in Windows Operating Systems. Maar dat is me, met je gesloten topic, niet echt duidelijk geworden. :)

edit:
Voor de duidelijkheid, in Windows Operating Systems loopt ook een topic over MSCE, zoals je ziet heeft die een veel uitgebreidere startpost dan jou topic. :)

Zoals ik ook al in mijn vraag had gezegd, staat deze in de verkeerde post.. excuus.... bla bla bla..
Ik zeg helder en duidelijk.. Dit is een voor mij heldere uitleg. rest my case.. ;)
;)

quote:
pasta schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:14:
[...]

Het overleg is afgerond, je kunt je thread hier weer terugvinden. :)
Ik kan ook niet zeggen dat ik uw antwoord erg kan waarderen; u kunt op z'n minst iemand fatsoenlijk te woord staan. Wat dacht u? Dat ik mijn vraag over de geluiden bij poppeeeper al niet láng zelf had geprobeerd te zoeken. Dus a.u.b. niet direct gaan oordelen; het is niet te geloven zeg dat iemand zich zó ver verheven voelt boven 'het gewone, domme volk'. Ik zou zeggen: kijk maar uit dat u niet naar beneden tuimelt. Dát zou pas jammer zijn en u sluit maar gewoon af. Met wélk recht eigenlijk?

Je geeft hem maar 2 regels de kans om een oordeel over je te kunnen vellen, dus de conclusie van pasta is prima, op basis van de beschikbare gegevens.

En wie gaf jou ook alweer het recht om vragen te dumpen? Je bent toch akkoord gegaan met de registratievoorwaarden?

Overigens wordt er niks gezegd over slim of dom, pasta impliceert alleen dat je weinig inzet hebt getoond. En dat doet hij netter dan ik dat zou doen.

quote:
Cheatah schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:48:
Je geeft hem maar 2 regels de kans om een oordeel over je te kunnen vellen, dus de conclusie van pasta is prima, op basis van de beschikbare gegevens.

En wie gaf jou ook alweer het recht om vragen te dumpen? Je bent toch akkoord gegaan met de registratievoorwaarden?

Overigens wordt er niks gezegd over slim of dom, pasta impliceert alleen dat je weinig inzet hebt getoond. En dat doet hij netter dan ik dat zou doen.

Laat ik nu toch denken dat deze site daarvoor was bedoeld om vragen te stellen
(na zelf lang gezocht te hebben). Pasta kan impliceren wat hij wil; daarom is het nog niet DE waarheid. Ik vind jullie gewoon een stel ego trippers, of gewoon schoolmeesters die denken dat ze
meer zijn dan een ander. Er hoeft geen oordeel over me geveld te worden; daar kom ik niet voor en veel mensen zullen zich wel een paar keer bedenken voordat ze een vraag gaan stellen op deze site. Je wordt direct voor lui aangezien. Ik wist niet dat we in 'het heilige der heiligen' waren beland O-) O-)

Dit is gewoon een forum voor de wat 'gevorderde gebruiker'.
Maar ook beginners kunnen hier aardig terrecht hoor, zolang je je maar aan de regels houdt en je een goede, uitgebreide topicstart geeft en ook zelf moeite doet.

Voor kant en klare antwoorden kan je beter op andere sites kijken als www.beginnersweb.nl :)

quote:
zijderveld schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:57:

(na zelf lang gezocht te hebben).
Toch heb je dat fout. En je hebt helemaal niet lang gezocht.
quote:
Pasta kan impliceren wat hij wil; daarom is het nog niet DE waarheid. Ik vind jullie gewoon een stel ego trippers, of gewoon schoolmeesters die denken dat ze meer zijn dan een ander. Er hoeft geen oordeel over me geveld te worden; daar kom ik niet voor en veel mensen zullen zich wel een paar keer bedenken voordat ze een vraag gaan stellen op deze site. Je wordt direct voor lui aangezien. Ik wist niet dat we in 'het heilige der heiligen' waren beland O-) O-)

Tsja, je zegt niet dat je gezocht hebt, je zegt niet met welke zoekwoorden je gezocht hebt, je zegt niet waarom je daar niet uit kwam, dus voor de gemiddelde forumbezoeker kom je lui over.

De waarheid kunnen wij niet raden, dus wat je niet in je post vertelt, is nooit gebeurd. Ga nou niet doen alsof wij het ineens gedaan hebben.

quote:
Cheatah schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:04:
[...]

Toch heb je dat fout. En je hebt helemaal niet lang gezocht.
Dat kunt u niet beoordelen of ik niet lang genoeg gezocht heb!!!!!

[...]

Tsja, je zegt niet dat je gezocht hebt, je zegt niet met welke zoekwoorden je gezocht hebt, je zegt niet waarom je daar niet uit kwam, dus voor de gemiddelde forumbezoeker kom je lui over.

De waarheid kunnen wij niet raden, dus wat je niet in je post vertelt, is nooit gebeurd. Ga nou niet doen alsof wij het ineens gedaan hebben.

En dán maar weer zeuren dat het bericht té lang is; volgens mij hebben jullie wel altijd wat aan te merken. Gevorderde wijze mensen, ik zou me bijna gaan verontschuldigen (maar niet heus).
Ik wens jullie veel succes met deze gevorderde vragensite; zet dat er dan ook duidelijk bij. Dat heb ik n.l. nergens zien staan. Dat is wat gemakkelijker voor ons dan weer hè? 8)7

quote:
zijderveld schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:57:
[...]

(na zelf lang gezocht te hebben). Pasta kan impliceren wat hij wil; daarom is het nog niet DE waarheid. Ik vind jullie gewoon een stel ego trippers, of gewoon schoolmeesters die denken dat ze
meer zijn dan een ander. Er hoeft geen oordeel over me geveld te worden; daar kom ik niet voor en veel mensen zullen zich wel een paar keer bedenken voordat ze een vraag gaan stellen op deze site. Je wordt direct voor lui aangezien. Ik wist niet dat we in 'het heilige der heiligen' waren beland O-) O-)

Volgens mij staat er nergens dat GoT en zijn moderaters de waarheid zijn. Je komt over als een klein verveeld kind wat zijn zin niet krijgt, beetje jammer.

Indien je een probleem hebt, en hier mee bezig bent geweest om het op te lossen, eventuele oplossing hebt gezocht en uitgeprobeerd, dan open je een topic waarin je de genomen stappen beschrijft, eventuele gerelateerde foutmeldingen en terzake doende configuraties meld.
Doe je dat op beschreven manier dan lijkt het me dat er geen enkel modje zo'n topic op slot gooit met de melding: Ga maar googlen.

Aan de andere kant heb je best kans dat met zo'n opmerking die je nu maakt bij een aantal personen de vraag laat rijzen:"Waar doe ik het allemaal voor?" Enig idee hoeveel tijd er in het modden gaat zitten?

quote:
zijderveld schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:15:
zet dat er dan ook duidelijk bij. Dat heb ik n.l. nergens zien staan.
quote:
Dé forum FAQ, bovenaan, onder het kopje registratievoorwaarden:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Hoe duidenlijk wilt u het hebben?

quote:
[...]

En dán maar weer zeuren dat het bericht té lang is; volgens mij hebben jullie wel altijd wat aan te merken. Gevorderde wijze mensen, ik zou me bijna gaan verontschuldigen (maar niet heus).
Ik wens jullie veel succes met deze gevorderde vragensite; zet dat er dan ook duidelijk bij. Dat heb ik n.l. nergens zien staan. Dat is wat gemakkelijker voor ons dan weer hè? 8)7

Knap, je registreerd je vandaag en laat gelijk twee topics sluiten. De eerste heel erg netjes, foutje gemaakt, kan gebeuren. Vervolgens zie je in het tweede topic dat je de moeite niet hebt genomen om de FAQ van het programma door te lezen, en ben je geluidjes kwijt. Er staat in beide topics geen goede omschrijving van het probleem en bij beide niet wat je zelf gedaan hebt.
Ook is de sluitmessage bij het tweede topic netjes, waar je nu je frustratie vandaan haalt is mij compleet een raadsel

quote:
Niet? Dan heb je blijkbaar niet de registratievoorwaarden gelezen, ik quote even een klein stukje:
quote:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren
Het lijkt me vrij duidelijk dat het daar dus wel staat. ;) Daarnaast staan onderin de registratievoorwaarden ook nog de kernpunten van Algemene gedragsregels (Netiquette). Ik noem ook nog even een paar puntjes uit deze FAQ:
quote:
  • Leg je probleem goed uit.
Je topicstart bevatte 3 regels, en pas later werd uiteindelijk duidelijk wat nu eigenlijk je vraag was.
quote:
  • Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Je geeft nu aan dat je wel gezocht hebt, maar nog steeds niet waar je naar gezocht hebt, of waarom datgene wat je vond niet voor jou relevant was. Dat was het punt wat ik bedoelde qua eigen inzet. Je hebt wat geprobeerd, maar geef dat dan ook aan. ;)

Tuurlijk, we hebben veel regels op GoT, maar die regels zijn aan de andere kant ook nodig om het niveau dat we hier hanteren ook zo te houden. Deze regels onderscheiden ons van andere fora, en gezien we het grootste ICT-techforum van Nederland zijn zou ik zeggen dat we een goed forum draaien. Het hogere niveau (en bijkomende regels) is de redenen waarom dat veel mensen hier komen en blijven terugkomen. ;)

quote:
De_Koele_Man schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:22:
[...]

[...]

Hoe duidenlijk wilt u het hebben?

Och laat u ook maar; ik heb er genoeg van. U mag het van mij winnen en ik ben zeker geen verwend klein kind. Maar iemand die voor de eerste (en laatste) keer een vraag heb gesteld. En u had niet eens in de gaten dat ik reageerde bij een heel andere topic (mijn vraag bestond n.l. uit méér dan twee regels) Dus beter opletten in het vervolg! :+
En dan nog een laatste opmerking: voor mensen die 'op niveau met elkaar communiceren' mag u wel eens wat aan uw spelling gaan doen. Het woord is n.l. duidelijk (dus zonder de "n" erin). Geen dank hoor, graag gedaan!

quote:
McMiGHtY schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:24:
[...]

Knap, je registreerd je vandaag en laat gelijk twee topics sluiten. De eerste heel erg netjes, foutje gemaakt, kan gebeuren. Vervolgens zie je in het tweede topic dat je de moeite niet hebt genomen om de FAQ van het programma door te lezen, en ben je geluidjes kwijt. Er staat in beide topics geen goede omschrijving van het probleem en bij beide niet wat je zelf gedaan hebt.
Ook is de sluitmessage bij het tweede topic netjes, waar je nu je frustratie vandaan haalt is mij compleet een raadsel
Ja, wat dat betreft heb ik mensen vlug door; en wat nog mooier is: ik heb dankzij een andere help-site de geluiden gevonden hoor. En niets geen vervelend gedoe; gewoon een antwoord. En ik hoefde niet eens voor de rechter te verschijnen. Goed wel? :X

Jammer dat je vervalt in taalgeneuzel (goed gespeld hoop ik). De frustratie komt dus voor uit het feit dat door onvolkomendheden in je eigen topicstart, waardoor hierop een aantal vragen voortkomen?

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: