Ik vind het ook niet meer dan normaal dat een virusscanner elke dag / meerdere keren per dag word geupdate hoor. Wat dat betreft zijn KAV en Bitdefender weer erg goed. Die updates meerdere keren per dag in tegenstelling tot sommige andere producten. Ik vind dat je dat gewoon mag verwachten tegenwoordig.
Nieuw reactie in topic: [Virusscanners] Discussietopic deel 3
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Zelfde verhaal hier en ik word er knettergek van (nou ja, om nou te zeggen dat ik er wakker van ligquote:loW schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:01:
Heeft er iemand last van Kaspersky in ze taakbalk?
Ik heb alle iconen die geen waarde hebben uitstaan in me taakbalk naast me klok. (always hide)
Alleen na een reboot staat hij er weer.
Heb alleen last van dit programma en heb het al een aantal maanden en op verschillende pc's.
quote:Bor de Wollef schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:09:
Ik vind het ook niet meer dan normaal dat een virusscanner elke dag / meerdere keren per dag word geupdate hoor. Wat dat betreft zijn KAV en Bitdefender weer erg goed. Die updates meerdere keren per dag in tegenstelling tot sommige andere producten. Ik vind dat je dat gewoon mag verwachten tegenwoordig.
helemaal mee eens. (aangaande het update gedeelte dan)
@vast word ook meerdere malen per dag geupdate.
meerdere malen per dag.
goede scan mogelijkheden
weinig resources en in de toekomst zelfs een anti spyware oplossing
Voor degenen die nog zoeken ik heb hier een mooi overzichtje wanneer je het beste pakket wil;
bron: http://antivirus.about.com/cs/beforeyoubuy/tp/aatpavwin.htm
1) Platinum Internet Security 2005
2) PC-cillin Internet Security 2005
3) BitDefender Professional Edition
4) ZoneAlarm Internet Security Suite
5) F-Prot for Windows
6) Kaspersky Anti-Virus Personal
7) G Data AntiVirusKit 2005 (AVK)
misschien veroudert maar het is het resentste wat ik kon vinden.
5) F-Prot for Windows
Leuk lijstje maar totaal niet nuttig imho omdat de onderzoeksmethoden nogal vaag zijn, er zaken als features worden meegenomen zonder goede weging etc. Ik kan mij ook totaal niet in de uitkomst vinden eigenlijk. Het komt ook niet echt / totaal niet overeen met andere testen en reviews.quote:Fugitive2006 schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:58:
Voor degenen die nog zoeken ik heb hier een mooi overzichtje wanneer je het beste pakket wil;
5) F-Prot for Windows
quote:Fugitive2006 schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:58:
5) F-Prot for Windows
Ik weet niet of je de site hebt bekeken maar ze hebben alleen de nummero 1 en 2 bekeken. De andere viruspaketten hebben geen review. Daarnaast is de betrouwbaarheid en kundigheid voor mijn gevoel ERG ver te zoeken.
Voor detectie-testen is er op dit moment maar 1 betrouwbare en goed gedocumenteerde tester en dat is Andreas Clementi van www.av-comparatives.org. De overige testen die ik tot nu op het internet ben tegen gekomen zijn i.m.o. waardeloos. Dit komt 9-10 door de gebruikte samples of de testmethode zelf die gewoonweg niet deugd.
Ik denk dat als je opzoekt ben naar een av-product of complete suite, dit het beste kan doen door ze gewoon uit te proberen middels een trial. Ieder product of suite heeft voor- en nadelen die ook een ieder aanspreken of juist tegenspreken. Eenvoud, instelmogelijkheden, uiterlijk, systeembelasting, extra functies, prijs, zijn enkele aspecten die je kunt gebruiken om een av-product of suite te kiezen.
quote:Bor de Wollef schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:09:
OneCare wordt ook meerdere keren per dag geupdate. Gebeurt overigens heel subtiel en je hebt er geen last van (krijgt een melding als het klaar is).
Mail testen is lastig overigens. Ik krijg het nog niet voor elkaar om een virus langs de scanners die 'mijn' mailservers gebruiken te krijgen om te kijken wat OneCare er mee doet.
@schouw hoe komt het dat kaspersky zo slecht scoort op trojans in de ProActive Test van november op av-comparatives.org?
wat ik gewoon heel verwarrend vind is dat elke test een andere uitkomst laat zien.
ik ben zelf van mening dat kaspersky op 1 staat
en NOD32 op 2
ik heb zelf al veel virusscanners getest namelijk:
norton2003/2004/2005
norton antivirus corparete edition 8.0
mcafee 2004/2005
Panda antivirus 2005
trend micro 2005
avg free en avg pro
antivir free en personal edition premium
sophos
en bitdefender
en van die test die fugutive liet zien lijkt me sterk dat panda zo goed is want die heb ik zelf ook geprobeerd en die vond niet alles en een vriend van mij heeft die ook en die pc zit vol met virussen.
ik ben zelf van mening dat kaspersky op 1 staat
en NOD32 op 2
ik heb zelf al veel virusscanners getest namelijk:
norton2003/2004/2005
norton antivirus corparete edition 8.0
mcafee 2004/2005
Panda antivirus 2005
trend micro 2005
avg free en avg pro
antivir free en personal edition premium
sophos
en bitdefender
en van die test die fugutive liet zien lijkt me sterk dat panda zo goed is want die heb ik zelf ook geprobeerd en die vond niet alles en een vriend van mij heeft die ook en die pc zit vol met virussen.
Bij mij staan de volgende "bovenaan" (op basis van eigen ervaring): Bitdefender, Kaspersky, NOD32 (ook in die volgorde).
quote:Bor de Wollef schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:22:
Bij mij staan de volgende "bovenaan" (op basis van eigen ervaring): Bitdefender, Kaspersky, NOD32 (ook in die volgorde).
bitdefender is idd ook erg goed staat bij mijn op 3 maar die had een virus niet gevonden die kaspersky en NOD32 wel vonden ik weet niet meer welke dat is want is namelijk alweer een tijdje geleden dat ik die had geinstalleerd.
Ikzelf gebruik touwens NOD32 omdat ie gewoon heel snel met scannen is en heel weinig sources gebruikt.
Vreemd gezien mijn eigen ervaring juist precies andersom is. Bitdefender detecteerde bij mij (op het systeem van een kennis dan) al twee keer een virus die KAV liet staan. Ik heb op dit moment KAV maar zal zeker overstappen op Bitdefender zodra mijn licentie is afgelopen.quote:Jazekerrrrr schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:32:
[...]
bitdefender is idd ook erg goed staat bij mijn op 3 maar die had een virus niet gevonden die kaspersky en NOD32 wel vonden ik weet niet meer welke dat is want is namelijk alweer een tijdje geleden dat ik die had geinstalleerd.
Ikzelf gebruik touwens NOD32 omdat ie gewoon heel snel met scannen is en heel weinig sources gebruikt.
weet je toevallig ook nog welke virus dat was die bitdefender wel vond en KAV niet ga ik het meteen ff testen.Mischien dat ik dan ook wel overstap naar bitdefender maar het gaat bij mijn ook om welke virus het ergste is zal ik maar zeggen.quote:Bor de Wollef schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:36:
[...]
Vreemd gezien mijn eigen ervaring juist precies andersom is. Bitdefender detecteerde bij mij (op het systeem van een kennis dan) al twee keer een virus die KAV liet staan. Ik heb op dit moment KAV maar zal zeker overstappen op Bitdefender zodra mijn licentie is afgelopen.
Ben toe aan iets nieuws nu mijn Mcafee internet security aan z'n eind is.
Zit zelf te denken aan bv Nod32 of Panda.
Nod 32 lijkt me wel wat maar dan zoek ik nog een steady Firewall erbij.
Of dan toch maar Panda met ingebakken Firewall?
quote:Jazekerrrrr schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:32:
[...]
Wat is jouw definitie van virus? Want de makers van AV software willen nog wel graag eens dingen dubbel noemen (als spyware en virus) zodat ze beter lijken dan ze zijn.
Maar je kan geen resultaten geven tenzij je op 12 identieke pc's, tegelijk 12 programma's installeerd en update en dan de test uitvoert.
Voorbeeld, ik installeer Norton, ik test vind iets niet, ik installeer NOD32, die heeft net een update uitgebracht voor een virus (die inmiddels ook voor Norton uit is) en die vind het virus wel, dan kan je de conclusie trekken dan Norton hem niet vond, wat feitelijk niet juist is.
quote:Takkesteeg schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:48:
Ben toe aan iets nieuws nu mijn Mcafee internet security aan z'n eind is.
Ik heb zelf Panda gekocht, en vind de firewall van de titanium versie iets te streng, als iemand iets download van ftp wil ie de verbinding wel eens weggooien omdat ie het ziet als portscan. Ook activesync geeft problemen, maar dat is de schuld van dat rotprogramma van MS zelf, die heeft ruzie met zowat alle firewalls.
Kan iemand iets zeggen over de kwaliteit van de scanner van Avast, want ik heb op mijn thuis pc nu de gratis versie geinstalleerd en ben wel onder de indruk van de mogenlijkheden, ik heb alleen geen idee hoe goed de scanner zelf is (in het detecteren van ongewenste software).
PS Sorry voor de 2 posts achter elkaar.
Wrong button.
Excuus
Excuus
Helaas, daarna is alweer een reinstall uitgevoerd waardoor de logs niet zijn bewaard.quote:Jazekerrrrr schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:48:
[...]
weet je toevallig ook nog welke virus dat was die bitdefender wel vond en KAV niet ga ik het meteen ff testen.Mischien dat ik dan ook wel overstap naar bitdefender maar het gaat bij mijn ook om welke virus het ergste is zal ik maar zeggen.
Ik zie iedereen zijn of haar mening geven over virusscanners, maar zijn er ook feiten? Bijvoorbeeld al die VS die aan het begin zijn gepost, zijn die getest, resultaten?
Zelf gebruik ik nu Norton Internet Security 2006, maar aangezien ik een goede firewall in m'n Linksys router heb zitten is die NIS firewall overbodig, misschien wel handig als je WLAN verbonden bent...
Zelf gebruik ik nu Norton Internet Security 2006, maar aangezien ik een goede firewall in m'n Linksys router heb zitten is die NIS firewall overbodig, misschien wel handig als je WLAN verbonden bent...
Panda vind ik niet echt een "super" pakket, hij loopt hier te ouwehoeren over Windows updates (die netjes gedaan zijn), firewall verbindingen etc. etc. en dat 10 a 15x per dag. Ook is panda niet echt een klein licht pakketje, computers starten er 2,5 min. langzamer mee op ('t is dan wel een 450mhz maar toch)..
Heb nu op mijn laptop McAfee draaien (die ik gratis bij xs4all kreeg) en dat bevalt me goed eigenlijk.
Heb nu op mijn laptop McAfee draaien (die ik gratis bij xs4all kreeg) en dat bevalt me goed eigenlijk.
Je zou kunnen kijken naar nod32 is een heel licht programmatje en komt bij veel tests er als beste uit ook bitdefender is een heel goei virusscanner maar vind ik iets zwaarder als nod32.quote:M@rijn schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:35:
Panda vind ik niet echt een "super" pakket, hij loopt hier te ouwehoeren over Windows updates (die netjes gedaan zijn), firewall verbindingen etc. etc. en dat 10 a 15x per dag. Ook is panda niet echt een klein licht pakketje, computers starten er 2,5 min. langzamer mee op ('t is dan wel een 450mhz maar toch)..
Ik gebruik al een tijdje nod32 bevalt goed alleen 1 ding kan ik niet vinden.
hoe kan ik een bestand uitsluiten van scannen? in amon kun je dit aangeven,
maar in nod32 scanner niet en hij vind heletijd een bestand als virus wat geen virus is.
kan dit wel een bestand uitsluiten ofniet?
hoe kan ik een bestand uitsluiten van scannen? in amon kun je dit aangeven,
maar in nod32 scanner niet en hij vind heletijd een bestand als virus wat geen virus is.
kan dit wel een bestand uitsluiten ofniet?
Als het geen virus is, dan zou ik het sowieso even mailen naar NOD32, wellicht dat zij een false-positive hebben gemaakt. Zo niet, dan zou ik dat als argument gebruiken in Wel of niet een virusscanner gebruiken?

Is nu niet mogelijk, maar als alternatief kijk eens onder taakplanner, met als optie eenmalig uitvoeren bijv.
http://www.wilderssecurit...ad.php?t=37509&page=3 (Start bij Post 70)
en dan met /exclude=..........pad naar het bestand als uitsluiting (switches bij Post 77)
en dan met /exclude=..........pad naar het bestand als uitsluiting (switches bij Post 77)
bedankt dit ga ik dan eens proberenquote:kapitein schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:37:
Is nu niet mogelijk, maar als alternatief kijk eens onder taakplanner, met als optie eenmalig uitvoeren bijv.
ik gebruik nu al een tijdje nod32. bevalt erg goed omdat je nauwelijks merkt dat hij er is (weining resources) Zoals andere mensen al gezegd hebben kun je idd weinig instellen in nod32 maar ik vind dat niet echt een gemis. Hiervoor gebruikte ik bitdefender die ook erg fijn werkte. Ik heb hem weggedaan omdat hij grote conflicten had met utorrent en andere torrent programma's bij nod32 heb ik nog nooit gemerkt dat hij problemen heeft met andere programma's