wat vinden jullie eigelijk zoal van de Human Interface van het apparaatje. Bezien vanuit het perspectief van een gemiddelde consument
en niet een tweaker geek
. Is het allemaal redelijk intuitief ?
Nieuwe reactie in topic: Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat)
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Ik heb ergens gehoord dat het wel moet kunnen, maar je bent als je er mee gaat knoeien je garantie kwijt en als er dan wat mis gaat heb je niets meer.
Als ik het goed heb moest je een of andere explorer op het kaartje plaatsen maar dit weet ik niet zeker meer....
Ben hier wel voorzichtig mee, als je er iets verkeerd mee doet kun je het apparaat opzeep helpen.
Verder heb ik ergens gehoord dat als de batterij helemaal leeg is en hij doet verder niet meer het wel eens wil helpen de stekker van de voeding er een aantal keer in en uit te halen. Op een of andere manier laad de accu dan toch op.
Suc6 met autorijden (rijd niet te hard
)
Als ik het goed heb moest je een of andere explorer op het kaartje plaatsen maar dit weet ik niet zeker meer....
Ben hier wel voorzichtig mee, als je er iets verkeerd mee doet kun je het apparaat opzeep helpen.
Verder heb ik ergens gehoord dat als de batterij helemaal leeg is en hij doet verder niet meer het wel eens wil helpen de stekker van de voeding er een aantal keer in en uit te halen. Op een of andere manier laad de accu dan toch op.
Suc6 met autorijden (rijd niet te hard
he Pimmetje,
bedankt voor je tips, heb je nog links waar ik deze zogenaamde "explorer vandaan kan halen ???
bedankt
bedankt voor je tips, heb je nog links waar ik deze zogenaamde "explorer vandaan kan halen ???
bedankt
quote:w0nder schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:29:
he Pimmetje,
bedankt
Het spijt me maar kan ik niet zeggen. (Weet het namelijk niet presies heb het ook maar gehoord).
Wat ik wel weet is dat als het lukt je iets leuks hebt
Succes
Pimmetje
------------------------------------------Edit--------------------------------------------------------------------------------
Heb het inmiddels even opgezocht.
Je hebt een Windows CE explorer nodig.
Het is aan te raden met je gewone computer al je bestanden van de nav. te backuppe, de explorer dient overigs op het geheugenmeduim geplaatst te worden.
Let op!!!
Ga hier alleen mee aan de gang als je weet wat je doet! Je garantie vervalt officeel als je met dit soort dingen aan de gang gaat de ben voorzichtig!
Er zijn hier nog al wat mensen die hun navigatie terug sturen als hij niets meer doet
Zonde!!!
Hier de oplossing.
Schakel het apparaat uit (zeer belanrijk) en steek de voeding in de navigatie en haal hem er weer uit. Herhaal dit een aantal keer en je zult zien dat hij de navigatie weer oplaad. (Vergeet wel niet de stekker in het stopcantact te steken
Succes er mee
Pimmetje
Dus ik kan de PDA "ombouwen" door alleen de voedingstekker een aantal maal erin te pluggen ? mmmm erg vaag maar ik gaan het proberen....groet W.
Je kunt active sync installeren en dan in de autorun van het apparaat f een link copy pasten naar explorer.exe en dan krijg je iig de fileexplorer op na een reset. Vanuit daar kun je weer verder klooien in windows.. het is mogelijk een startbalk te krijgen.. maar geen agenda en dergelijke.. Wat ik er mee wilde bereiken bij een degelijk apparaat van medion destijds is navigator vervangen voor tomtom5.. en dan kan.
quote:w0nder schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:23:
Dus ik kan de PDA "ombouwen" door alleen de voedingstekker een aantal maal erin te pluggen ? mmmm erg vaag maar ik gaan het proberen....groet W.
Nee dit had ik extra appart gezet. Ik had hierboven namelijk een aantal keren gelezen dat mensen hun navigatie terug sturen omdat hij niets meer doet! Dit komt omdat de accu dan helemaal leeg is en het laadsysteem dan niet kan starten. Mijn advies stuur het apparaat niet terug maar los het zelf op doormiddel het apparaat uit te schakelen en de voedingsstekker een aantalmaal er in en er uit te halen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het ombouwen is mogelijk door een windows CE explorer op je SD kaartje te zetten. Deze zal dan windows CE starten
Nogmaals: Ga hiermee NIET aan de gang als je niet weet wat je doet, ik kan je namelijk NIET helpen als er iets verkeerd is gegaan.
hopend dat het zo duidelijker is.
Gr. Pimmetje
Jongens allemaal bedankt,
ik heb besloten dat ik het toch niet doe, er is geen gedetailleerde stappenplan en ook geen versie beschrijving van explorer, en geen roll-back mogelijkheid etc etc...
bedankt
ik heb besloten dat ik het toch niet doe, er is geen gedetailleerde stappenplan en ook geen versie beschrijving van explorer, en geen roll-back mogelijkheid etc etc...
bedankt
quote:Cellentano schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:21:
Ik heb het systeem aangeschaft omdat we naar Italië zijn geweest op vakantie. Het systeem is mij 100% meegevallen en ben super tevreden over de axxion. Wel in het begin steeds wat problemen gehad met de satteliet ontvangst maar na 1 keer een "soft" reset is de ontvangst steeds perfect geweest (zelfs bij zware onweersbuien) en ik heb tevens een warmte werende voorruit.
Ik heb soms wel twijfels gehad over de routes in kleine dorpjes omdat ik soms langs wegen gestuurd werd die ik zelf nooit zou kiezen maar toch bleek het achteraf steeds goed te zijn. Heb dus veel vertrouwen in het systeem gekregen. Het enige nadeel wat het heeft is dat ik de kaarten Duitsland, Alpenlanden en Italië apart moest kiezen als ik in dat land was (maar gelukkig passen ze allemaal op 1G SD kaartje, vooraf de routeplekken in favorieten gezet). Je kent het vast wel: je staat in het centrum van een grote stad en je wilt weer naar de snelweg, nou met dit systeem is dat probleem helemaal opgelost, het loodst je zo naar je plek van bestemming, zonder wegvallen van sattelieten) Een geweldig systeem wat zeker geen miskoop is geweest.
Belangrijke vraag:
HOE KOM IK AAN UPDATES voor de kaarten? Heb contact opgenomen met navigator.nl, maar daar melden ze dat de software niet zomaar past op de axxion. Het nummer 0900-0977 is niet meer te bereiken (wel 10 x geprobeerd de laatste dagen, maar er is niet doorheen te komen).
Kan iemand me helpen?
HOE KOM IK AAN UPDATES voor de kaarten? Heb contact opgenomen met navigator.nl, maar daar melden ze dat de software niet zomaar past op de axxion. Het nummer 0900-0977 is niet meer te bereiken (wel 10 x geprobeerd de laatste dagen, maar er is niet doorheen te komen).
Kan iemand me helpen?
Kick!
Morgen is de Axxion navigatiedinges weer te koop bij de kruidvat!
'

Voor de prijs van 299,-
Nu zit ik te twijfelen, of om vor die kruidvat actie te gaan, of die van de aldi. Dat aldi-systeem komt dan binnenkort naar nederland toe, dat is altijd met die acties, dusjah, dan heb ik 't systeem wat later.
Wat zouden jullie doen, dat aldi systeem, of dat kruidvat systeem.
Morgen is de Axxion navigatiedinges weer te koop bij de kruidvat!
'

Nu weet ik dat er bij de Aldi in duitsland binnenkort ook een aanbieding is (donderdag 18 december), het gaat hierbij om dit apparaat:quote:Axxion Navigatiesysteem
All-In-One met kaarten van West-Europa.
Snel te bedienen door Touch Screen bediening. Dit navigatiesysteem is binnen enkele seconden te plaatsen en te verwijderen.
Volledige GPS navigatiesysteem, met o.a.:
- 3.5" TFT scherm met heldere 2D- of 3D-weergave
- Geïntegreerde GPS-ontvanger, dus geen losse GPS-ontvanger nodig
- Geïntegreerde speaker
- Geïntegreerde oplaadbare accu
- Keuze instructiestem uit 8 talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Zweeds of Deens
- Navigatiesoftware met (NAVTEQ) kaarten van West-Europa
- SD-Card slot voor aflezen van diverse kaarten (inclusief SD-Card, 128 MB)
- Inclusief USB kabel,m installatie en software op 2 CD's, 12 Volt adapter (sigarettenaansteker) en 230 Volt adapter en een carry-case
- Houder voor in de auto met zuignapbevestiging
- Weergave: snelheid, geschatte aankomsttijd, nuttige plaatsen, afstand tot bestemming, weergave van de gereden route (route opname)
- Met fietshouder
- 2 jaar garantie aan huis, gratis draagtas en gratis helpdesk
Bestel nu online deze super handige navigatiesysteem voor maar 299,00 Euro.
Voor meer GiftGuides artikelen KLIK HIER
Van ¤ 349,-
Voor ¤ 299,-

quote:Auspacken, einschalten und navigieren! Kartenmaterial für Deutschland auf 256 MB Speicherkarte vorinstalliert.
Kartenmaterial für Deutschland, Österreich, Schweiz
inklusive Sonderziele (z.B. Hotels, Tankstellen, Restaurants...) sowie Hauptverbindungsstraßen Europas zusätzlich auf CD-ROM
3,5” Touch Screen TFT-Display mit 65.536 Farben und Stylus-Stift
integrierter MP3-Player
SD/MMC-Kartenleser
Kabellos navigieren über integrierte GPS-Antenne. GPS-Antenne für Satellitenempfang einfach aufklappen!
Technische Daten:
Das MEDION MD 96800 ist ein auf Windows® CE 4.2 basierendes Navigationssystem.
Arbeitsspeicher 64 MB
Samsung 266 MHz Prozessor
Gewicht ca.: 177 g
Maße ca.: 112 x 70 x 16/24 mm (B x H x T)
Weiteres im Lieferumfang
USB-Synchronisationskabel
Netzadapter
Autohalterung mit Saugnapf
Stylus-Stift
Fahrradhalterung
Outdoor-Tasche
12 Volt Auto-Ladekabel
Stereo-Ohrhörer
256 MB Speicherkarte
Etui
Umfangreiches Software-Paket
Microsoft® Active Sync
3-D-Sicht
MEDION Navigator 5.1 Version 2005
Auto Navigation mit Geschwindigkeitsprofil
Kompass
Geschwindigkeitsangabe
15 Sprachen auswählbar (Deutsch vorinstalliert)
Mit Service-Hotline.
3 Jahre Garantie
Voor de prijs van 299,-
Nu zit ik te twijfelen, of om vor die kruidvat actie te gaan, of die van de aldi. Dat aldi-systeem komt dan binnenkort naar nederland toe, dat is altijd met die acties, dusjah, dan heb ik 't systeem wat later.
Wat zouden jullie doen, dat aldi systeem, of dat kruidvat systeem.
Wanneer zou die van de aldi dan in Nederland komen. Ik ga de 24ste naar Oostenrijk dus hoop dat hij er dan al is 
Welke van de 2 zou dan beter moeten zijn?
Welke van de 2 zou dan beter moeten zijn?
Ik gok dat die van de aldi binnen een maandje ofzo wel in nld zal zijn, die acties volgen elkaar vaak op. Ik ga denk ik voro die van de aldi. Het is medion, mij meer vertrouwd, betere support als er iets kapot gaat (vooral bij de aldi, daar doen ze vaak niet moeilijk), die van de aldi heeft meer geheugen er standaard bij geleverd.
Ik *hoop* dat die van de aldi om te bouwen is naar bv tomtom. Zou die medion ook te gebruiken zijn als pocketpc?
Ik *hoop* dat die van de aldi om te bouwen is naar bv tomtom. Zou die medion ook te gebruiken zijn als pocketpc?

Draagbaar en gebruiksvriendelijk deur-tot deur navigatiesysteem met Benelux detailkaarten op 128 MB SD kaart.
--------------------------------------------------------------------------------
Garantietermijn
2 jaar
--------------------------------------------------------------------------------
Eigenschappen
Gesproken instructies
Oplaadbare batterij
Geïntegreerde GPS-ontvanger
2.83" TFT LCD-kleurenscherm (resolutie 240 x 320
Ook 299,-
hier
Productspecificaties: Verklarende woordenlijst
Processor: 200 MHz Intel PXA 255
Geheugen:
RAM Geheugen: 32 MB
Display:
Schermgrootte: 2.8 inch
Schermresolutie: 240 x 320 pixels
Kleurenscherm: Ja
Aantal kleuren: 262144
Touch screen: Ja
Multimedia:
Camera: Nee
Geluidsopname: Nee
Handschriftherkenning: Nee
Navigatiesoftware: TeleAtlas
Navigatiehardware: Geïntegreerde GPS Antenne
Software- en systeemeisen:
Bijgeleverde software: TeleAtlas
In de doos:
Navman iCN 320, bevestigingsbeugel met zuignapbevestiging, autolader, SD-kaart 128 MB inclusief detailkaarten van de gehele Benelux, Li-Ion accu
BOL heeft hem voor 289,- echter met maar 1 jaar garantie.
Ik ben iig zeer tevreden met de Axxion. Heb er zelf een SD kaartje bij gekocht van 1 gig en een externe attenne an ik moet zeggen hij werkt echt perfect. Ik gebruik hem regelmatig iig bijna elke dag en hij heeft me nog geen een keer fout gestuurd.
Het enige wat in mijn ogen een nadeel zou kunnen zijn is, dat ie je af en toe door straten laat rijden die jezelf niet zou hebben gekozen. (lees middle of nowwhere
)
Over de Medion kan ik helaas niets zeggen, maar ook daar zul je voor en tegens hebben.
Grt RVBF1
Het enige wat in mijn ogen een nadeel zou kunnen zijn is, dat ie je af en toe door straten laat rijden die jezelf niet zou hebben gekozen. (lees middle of nowwhere
Over de Medion kan ik helaas niets zeggen, maar ook daar zul je voor en tegens hebben.
Grt RVBF1
Acer heeft ook een mooi navigatiesysteem op de markt gebracht voor euro 299,- incl. navteq west-europa en 256MB SD-geheugen, speelt ook nog eens MP3 en heeft een fotoviewer.
Een test van het ding staat op www.electronicsathome.nl
Best een mooi ding en een gunstige prijs.
Een test van het ding staat op www.electronicsathome.nl
Best een mooi ding en een gunstige prijs.
Ik heb ook een Axxion navigatiesysteem, alleen is mijn accu kapot!! Wie kan mij vertellen wat ik als alternatief kan gebruiken? Bij het kruidvat zeggen ze alleen dat het een 3,7 volt 1300 mah batterij is, dat had ik zelf ook al gezien
De batterij is beschreve met allerlij rare oosterse tekens! Ik weet intussen wel dat pin 2 de plus is en pin 5 de min.
Als er dus iemand is die mij kan vertellen welke batterij geschikt is, zou deze persoon mijn eeuwige dank hebben
Als er dus iemand is die mij kan vertellen welke batterij geschikt is, zou deze persoon mijn eeuwige dank hebben
KRUIDVAT axxion destinator OP
wie kan mij helpen ik kom er niet uit om wegen te vermijden
ik wil bvb vanaf goeree overflakkee via de haringvliet brug naar oud beijerland
mijn axxion / destinator OP wil via de N57 hoe krijg ik die weg geblokkeerd
heb bij wegen vermijden al N57 ingevult en ook bij items vinkje aan of uit
krijg geen verschil
hij blijft de route aangeven via de N57
alvast bedankt
Jan
wie kan mij helpen ik kom er niet uit om wegen te vermijden
ik wil bvb vanaf goeree overflakkee via de haringvliet brug naar oud beijerland
mijn axxion / destinator OP wil via de N57 hoe krijg ik die weg geblokkeerd
heb bij wegen vermijden al N57 ingevult en ook bij items vinkje aan of uit
krijg geen verschil
hij blijft de route aangeven via de N57
alvast bedankt
Jan
Bij het Kruidvat ligt ie nu voor 150 euro.
Je krijgt er namelijk 50% korting op.
Dit geldt voor ALLE Kruidvat filialen, mits op voorraad natuurlijk
Je krijgt er namelijk 50% korting op.
Dit geldt voor ALLE Kruidvat filialen, mits op voorraad natuurlijk
Ik heb de Axxion gisteren gekocht voor ¤ 149,00 bij het Kruidvat.
Gisterenavond eea voorzien van een 512 SD card met o.a. ook de Europese hoofdwegen.
En ook ik heb problemen met de activering van de Destinator. Registreren lukte wel.
Dus een mailtje naar A.S. Watson (Kruidvat).
Vandaag al een antwoord terug, waar ik jullie graag deelgenoot van maak:
"we adviseren u hierover contact op te nemen met de technische helpdesk jet, zij zijn tussen 10-20 uur met vaste telefoonaansluiting bereikbaar op 0800-2877463. zij zullen u naar alle tevredenheid verder van dienst zijn."
Altijd makkelijk zo'n nummer. Gebeld en na 20 seconden werd ik al te woord gestaan.
Hardwarematig regelen zij eea. Maar softwarematig(dus activatie en zo...) moet er contact worden opgenomen met STL in Venlo. (LENCO o.a.)
Dat is ook de firma die de bijbehorende losse antenne kan leveren. (tel 077-323 7137)
Aldus de info van de medewerker van de service-jet van Watson.
(ps: bij STL waren ze net gesloten en zaterdagochtend zijn ze weer bereikbaar)
Opgeladen en wel vandaag de eerste testen gereden.En die zijn me zeker niet tegen gevallen!!
Een paar keer gebeurde het dat er even geen contact was met de satelieten; maar dat was in omgevingen waarin het verklaarbaar was. Binnen luttele seconden pakt de Axxion eea weer op.
Bij fwijken van je route wordt er in een razend tempo een aangepaste route getoond.
Wat dat betreft doet de Axxion het niet minder dan de andere bekende merken.(uit ervaring)
Tot nu toe ben ik nog steeds tevreden. Zeker als je eea ook vergelijkt met de aanschafprijs!!
Ook "te voet" de axxion getest. Zonder problemen.
Wel heb ik de wens om up to date kaartmateriaal te vinden, alsmede (gratis) flitspaalinfo,
die op de sd gezet kan worden.
Ik hoop dat dit een beetje bijdraagt aan dit Axxion onderwerp.
Hopelijk hebben mensen ook iets aan de tel.nrs.
Vr. groeten.
Gisterenavond eea voorzien van een 512 SD card met o.a. ook de Europese hoofdwegen.
En ook ik heb problemen met de activering van de Destinator. Registreren lukte wel.
Dus een mailtje naar A.S. Watson (Kruidvat).
Vandaag al een antwoord terug, waar ik jullie graag deelgenoot van maak:
"we adviseren u hierover contact op te nemen met de technische helpdesk jet, zij zijn tussen 10-20 uur met vaste telefoonaansluiting bereikbaar op 0800-2877463. zij zullen u naar alle tevredenheid verder van dienst zijn."
Altijd makkelijk zo'n nummer. Gebeld en na 20 seconden werd ik al te woord gestaan.
Hardwarematig regelen zij eea. Maar softwarematig(dus activatie en zo...) moet er contact worden opgenomen met STL in Venlo. (LENCO o.a.)
Dat is ook de firma die de bijbehorende losse antenne kan leveren. (tel 077-323 7137)
Aldus de info van de medewerker van de service-jet van Watson.
(ps: bij STL waren ze net gesloten en zaterdagochtend zijn ze weer bereikbaar)
Opgeladen en wel vandaag de eerste testen gereden.En die zijn me zeker niet tegen gevallen!!
Een paar keer gebeurde het dat er even geen contact was met de satelieten; maar dat was in omgevingen waarin het verklaarbaar was. Binnen luttele seconden pakt de Axxion eea weer op.
Bij fwijken van je route wordt er in een razend tempo een aangepaste route getoond.
Wat dat betreft doet de Axxion het niet minder dan de andere bekende merken.(uit ervaring)
Tot nu toe ben ik nog steeds tevreden. Zeker als je eea ook vergelijkt met de aanschafprijs!!
Ook "te voet" de axxion getest. Zonder problemen.
Wel heb ik de wens om up to date kaartmateriaal te vinden, alsmede (gratis) flitspaalinfo,
die op de sd gezet kan worden.
Ik hoop dat dit een beetje bijdraagt aan dit Axxion onderwerp.
Hopelijk hebben mensen ook iets aan de tel.nrs.
Vr. groeten.
Hmm, activering van de Destinator ?
Ik heb hem ook van het Kruidvat maar heb niets moeten activeren.
Overigens werkt het kaart materiaal van Destinator 6 zonder problemen op de Axxion (waar volgens mij versie 5 van Destinator op draait).
Overigens werkt het kaart materiaal van Destinator 6 zonder problemen op de Axxion (waar volgens mij versie 5 van Destinator op draait).
De destinator werkt inderdaad bij mij dus ook zonder de activering hoor.quote:Chaser2600 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:09:
Hmm, activering van de Destinator ?
Maar het zal mogelijk iets te maken hebben met updaten van kaarten of zo??
En de Destinator6 heb je geistalleerd op je SD?
gr. Pedor
Ja, ik heb de benelux kaart gekopieerd van de Destinator 6 installatie cd (volgens mij was het cd2) naar een sd kaartje. Je moet wel opletten dat je de directory structuur van het originele kaartje behoud.quote:Pedor schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:05:
[...]
En de Destinator6 heb je geistalleerd op je SD?
gr. Pedor
Je hoeft dus Destinator 6 niet te installeren om gebruik te kunnen maken van de mappen omdat de Destinator 6 mappen schijnbaar dus ook met Destinator 5 werken.
Wil je meer doen metdit apparaat ga dan naar gpspassion.com en zoek op "GNAV10". Dit gaat over de Goodman GNAV10, die helemaal identiek is aan de AXXION navigatie unit. Zeg nou eerlijk het is toch dezelfde?

Hier vind je een link naar een site genaamd project Gnav en daar vind je weer een download om de Windows CE explorer werkende te krijgen. Hierna is deze AXXION niet meer een PNA maar een PDA en kan je er dus alle andere soorten van navigatie op zetten (mits ze natuurlijk draaien op CE 4.20).
Veel plezier met tweaken van je systeem! Laat hier weten wat je veranderd hebt, welke programma's je erop gezet hebt en natuurlijk welke navigatie!!

Hier vind je een link naar een site genaamd project Gnav en daar vind je weer een download om de Windows CE explorer werkende te krijgen. Hierna is deze AXXION niet meer een PNA maar een PDA en kan je er dus alle andere soorten van navigatie op zetten (mits ze natuurlijk draaien op CE 4.20).
Veel plezier met tweaken van je systeem! Laat hier weten wat je veranderd hebt, welke programma's je erop gezet hebt en natuurlijk welke navigatie!!