morgen middag staat er bij chubbchubb een mannetje met een pakje met daarin een M6VA voor de deur (hoopt chubbchubb) 
Nieuwe reactie in topic: [Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Ik hoop dat het interim me snel uitbetaald zodat ik kan bestellen
Maar damn ik ben blij dat ze nu al op stock zijn ... want wachten tot de 9de had ik echt niet veel zin in. By the way als je een M6Va-8004P vergelijkt met een barebone met dezelfde CPU dan komt het operating system op 17.29¤ uit
Dat is ook wel mooi meegenomen denk ik voor een windows XP pro NL. (bij laptops4u hé)
Vanmiddag is er gebelt, helaas net te laat om er nog even langs te rijden. Meteen afspraak gemaakt
voor het ophalen. Review ga ik maken als ik hem een week of 1 a 2 in bezit heb om het reeël te houden. Foto's zal ik indien andere dat nog niet hebben gedaan online zetten a.s.a.p.
ok .. besteld
Een M6Va bij laptops4u.nl. Toch nog maar de optie genomen om een 760 er in te knallen want de laptop moet wel enkele jaartjes toekomen
Ik hoop ook maar dat de adapter klein genoeg is om dagelijks mee te sleuren .. maar afgaand op de foto hieronder zal dat wel geen probleem vormen.
http://www.ynot2k.com/pro...z70v/resample/z70v.h2.jpg
By the way .. van zodra iemand hem heeft .. pics!! sjnel
By the way .. van zodra iemand hem heeft .. pics!! sjnel
Hij is er hij is er hij is er!
heb wat foto's maar geen plaats om die te sharen, als iemand zich geroepen voelt om te sharen, zeg t me dan effe en dan stuur k ze wel op, maar ga nu wat bezig met me laptop
denk dat je me wel begrijpt. Er staat ook al winxp pro op met sp2 hoewel k dat niet gevraagd had, zie wel wat ik er mee doe, en een cd met een pixeltest, zullen ze erin vergeten zijn, was alleen een beetje raar toen k hem opstartte, ging ie vage plaatjes tonen en dacht ik van ojee, een kapotte...
toch maar opnieuw installeren, liever geen nederlandse xp en er staat weer allerlei randzut bij zoals norton, ook de partities moeten anders
Plaatje op imageshack (popups!)
Foto's nemen zonder flits was nogal moeilijk.
heb wat foto's maar geen plaats om die te sharen, als iemand zich geroepen voelt om te sharen, zeg t me dan effe en dan stuur k ze wel op, maar ga nu wat bezig met me laptop
toch maar opnieuw installeren, liever geen nederlandse xp en er staat weer allerlei randzut bij zoals norton, ook de partities moeten anders
quote:Chubbchubb schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:25:
Hij is er hij is er hij is er!
heb wat foto's maar geen plaats om die te sharen, als iemand zich geroepen voelt om te sharen, zeg t me dan effe en dan stuur k ze wel op, maar ga nu wat bezig met me laptopdenk dat je me wel begrijpt. Er staat ook al winxp pro op met sp2 hoewel k dat niet gevraagd had, zie wel wat ik er mee doe, en een cd met een pixeltest, zullen ze erin vergeten zijn, was alleen een beetje raar toen k hem opstartte, ging ie vage plaatjes tonen en dacht ik van ojee, een kapotte...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@Chubbchubb
Welk type Asus Laptop is dat? Is dat een M6Va of een M6V??
Is dat het model met een 15,1 Inch SXGA+ Scherm?
M6VA, idd 15.1"
edit: al dat rebooten...

edit: al dat rebooten...
wow ziet er strak uit.
Als je kans ziet om wat highres foto's te maken van het schern en toetsenbord ben ik je dankbaar.
Welke configuratie heb je precies gekozen? 8004, 8003 of barebone?
edit:
Hoe bevalt het scherm trouwens? Aangezien nogal wat mensen dat blijkbaar niks vinden...
Als je kans ziet om wat highres foto's te maken van het schern en toetsenbord ben ik je dankbaar.
Welke configuratie heb je precies gekozen? 8004, 8003 of barebone?
edit:
Hoe bevalt het scherm trouwens? Aangezien nogal wat mensen dat blijkbaar niks vinden...
De M6V heeft toch gewoon dezelfde bezuizing als zijn oudere broer de M6N?
Dus mijn vraag is dan waarom iedereen zo op die foto's van M6V zit te geilen?
Dus mijn vraag is dan waarom iedereen zo op die foto's van M6V zit te geilen?
Ik volg deze thread(s) al een tijdje en heb me nu toch maar eens geregistreerd om wat foto's te posten. De meeste foto's heb ik buiten gemaakt ivm het licht.
EDIT: Het scherm stond niet op de felste stand omdat hij automatisch op een energie besparende stand sprong toen ik de stekker uit het stopcontact haalde. Daarom lijkt het beeld niet echt helder op de foto's. Als er behoefte is aan foto's van het scherm op volle sterkte dan hoor ik dat wel.
Het gaat om een M6Va Barebone, gekocht bij laptops4u.nl
Specs:
2ghz Pentium M
15.1" TFT 1440x1050
2x 512mb DDR2
Hitachi 7K60 7200rpm 60gb
Ati mobility x700 128mb
URL: http://members.lycos.nl/m6va/
(sorry, ff geen tijd om netjes thumbnails enzo te maken.. druk met installeren
)
EDIT 2: Toch maar ff een nette gallery met thumbnails gemaakt
EDIT: Het scherm stond niet op de felste stand omdat hij automatisch op een energie besparende stand sprong toen ik de stekker uit het stopcontact haalde. Daarom lijkt het beeld niet echt helder op de foto's. Als er behoefte is aan foto's van het scherm op volle sterkte dan hoor ik dat wel.
Het gaat om een M6Va Barebone, gekocht bij laptops4u.nl
Specs:
2ghz Pentium M
15.1" TFT 1440x1050
2x 512mb DDR2
Hitachi 7K60 7200rpm 60gb
Ati mobility x700 128mb
URL: http://members.lycos.nl/m6va/
(sorry, ff geen tijd om netjes thumbnails enzo te maken.. druk met installeren
EDIT 2: Toch maar ff een nette gallery met thumbnails gemaakt
heb een m750
1gig ram
80 gig HD
zit nu te kutten om een firewire netwerk te krijgen met mijn desktop die verbonden is op een netwerk en dat netwerk heeft internet. Alleen wil dat firewire netwerk nig niet echt lukken, iemand een idee hoe dat gaat? Dde laptop en desktop hebben elkaar al wel eens gezien, ik kon bestanden sharen, maar op de laptop kon k nog niet op het internet.
laat maar, tis gelukt
, paar kleine dingetjes vergeten aan te vinken... dom
1gig ram
80 gig HD
zit nu te kutten om een firewire netwerk te krijgen met mijn desktop die verbonden is op een netwerk en dat netwerk heeft internet. Alleen wil dat firewire netwerk nig niet echt lukken, iemand een idee hoe dat gaat? Dde laptop en desktop hebben elkaar al wel eens gezien, ik kon bestanden sharen, maar op de laptop kon k nog niet op het internet.
laat maar, tis gelukt
Is het nu glare ? want op de fotos is het precies niet uit te maken
Newayz men bestelling is al klaar voor transport. Morgen rap langs de bank lol 
Eneuh .. is de power supply nu groot ?
Eneuh .. is de power supply nu groot ?
het is wel behoorlijk schijnend ja, foto's zijn lastig te maken, met een flits zie je helemaal niks, alleen maar de flits en zonder flits is het ook niet echt denderend.
Heb even aquamark gedraaid en daar haal ik 44284 punten, ben k best tevreden mee aangezien mijn 9800pro, amd 2800 bak nog geen 40000 haalt.
power supply is groot en zwaar, da's wel minder
Heb even aquamark gedraaid en daar haal ik 44284 punten, ben k best tevreden mee aangezien mijn 9800pro, amd 2800 bak nog geen 40000 haalt.
power supply is groot en zwaar, da's wel minder
Chubbchubb .. Ik hoop dat het niet te groot is want daar zou ik toch niet mee kunnen leven .. komt het overeen met de poweradapter op deze foto ?
If not ... veel groter ?
If not ... veel groter ?
quote:SpoBo schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:02:
Chubbchubb .. Ik hoop dat het niet te groot is want daar zou ik toch niet mee kunnen leven .. komt het overeen met de poweradapter op deze foto ?
If not ... veel groter ?
Zo te zien is die adapter net zo groot als de voeding van mijn pa's laptop.
Dat is een Asus W1700 (aluminium). Dus qua grootte valt die mij dus mee
Verder een leipe laptop. Bedankt @Chubbchubb!!!!
In ieder geval besteld deze jongen ook een Asus M6Va (met 760)
t is dezelfde adapter
me m6va is echt super. alleen mij voedingsadapter wordt mega warm!! Hebben meerdere dit?
Chubbchubb thx for the info. Dat valt goed mee dan denk ik zo.. 
die adapter wordt bij mij ook erg warm, k kan er nog net mijn hand op blijven houden. Alles is iig goed geinstalleerd en ik moet zeggen: hij doet het super en ziet er ook nog eens goed uit, de bijgeleverde tas lijkt me ook goed genoeg om te gebruiken, ik hoop alleen maar dat ie nog een paar jaar op deze manier blijft werken. Ben ook zeer tevreden over het scherm, wanneer ik terugga naar mijn 19" samsung 959nf scherm moeten mijn ogen toch eerst effe wennen 
Yes! Heb em ook sinds gisteren (m6VA) binnen.
Prachtig dingetje mag ik wel zeggen.
Ik heb de Pentium M 750 variant met 2048 mb geheugen en dat draait als een spreekwoordelijke tiet.
Wat betreft de batterij: Deze lijkt het +/- 3 uurtjes vol te houden (wat normaal is dus).
Wel viel het me op dat bij systeemeigenschappen mijn processorsnelheid als 1,86 ghz werd aangegeven. Maar dat er tevens bij stond 355 mhz.
Iemand enig idee wat dit wil zeggen?
Prachtig dingetje mag ik wel zeggen.
Ik heb de Pentium M 750 variant met 2048 mb geheugen en dat draait als een spreekwoordelijke tiet.
Wat betreft de batterij: Deze lijkt het +/- 3 uurtjes vol te houden (wat normaal is dus).
Wel viel het me op dat bij systeemeigenschappen mijn processorsnelheid als 1,86 ghz werd aangegeven. Maar dat er tevens bij stond 355 mhz.
Iemand enig idee wat dit wil zeggen?
Ik heb m ook binnen (M6Va). Gisteren na het werk uitgepakt; dooie subpixel 
Dus weer opgeborgen in de doos. Ik Laptops4u vanochtend gebeld. Maandag sturen ze een nieuwe op, en ik kan deze gewoon installeren. Maandag ff hd overzetten en de andere weer terugsturen.
Allemaal gratis. Tot nu toe supergoede ervaring met Laptops4u, volgende week zal ik een survey schrijven. En vandaag spelen!
@the stiffmeister; ik weet niet of je al genoeg foto's hebt. Zo niet laat het dan maar weten.
Dus weer opgeborgen in de doos. Ik Laptops4u vanochtend gebeld. Maandag sturen ze een nieuwe op, en ik kan deze gewoon installeren. Maandag ff hd overzetten en de andere weer terugsturen.
Allemaal gratis. Tot nu toe supergoede ervaring met Laptops4u, volgende week zal ik een survey schrijven. En vandaag spelen!
@the stiffmeister; ik weet niet of je al genoeg foto's hebt. Zo niet laat het dan maar weten.
Gisteren ook een M6Va ontvangen, met ook een dode subpixel
@SayWhatAgain: had jij een speciale pixel verzekering of zo, want in de Asus garantie staat dat ze pas vervangen van een stuk of 4 dooie pixels..
@SayWhatAgain: had jij een speciale pixel verzekering of zo, want in de Asus garantie staat dat ze pas vervangen van een stuk of 4 dooie pixels..
Ik heb de M6Va-(8003p) net opgehaalt bij laptops4u. Echt heel erg vet en de mensen van laptops4u zijn erg vriendelijk en informatief. ( ben niet eens verkeerd gereden dus is erg makkelijk te vinden als je een beetje voorbereid)
Maar ik heb een vraagje aan andere m6va-8003p bezitters,;
Staat er bij jullie op de buiten en binnen-doos ook gewoon M6Va-8004p ??
De hardware klopt overigens wel..
2Ghz 100 Gh 5400 rpm schijf..etc
Edit:
Net gezien dat ik wel een windows XP pro install erop heb staan ondanks dat ik dat niet had aangegeven. Dat scheelt me weer een half uurtje
. Drivers enz.. moeten nog wel erop gezet worden+ windows installatie (persoonlijke informatie) afmaken(3 minuten werk ofzo
.
Dat silverkleurige randje is echt erg mooi en maakt hem naar mijn mening een beeld van "dit is een exclusief product :p" Echt heel erg mooi. Ben blij dat ik niet de V6V-8095 toendertijd heb besteld of mijn bestelling heb laten omzetten door de vertraging. Ik ga vanavond kijken of ik dode subpixels heb. Heeft iemand enig idee hoe je dat het beste kan zien ? Ik heb heir nog geen ervaring mee. En de mensen met dode subpixels, waar bevinden die van jullie zich ?
Maar ik heb een vraagje aan andere m6va-8003p bezitters,;
Staat er bij jullie op de buiten en binnen-doos ook gewoon M6Va-8004p ??
De hardware klopt overigens wel..
2Ghz 100 Gh 5400 rpm schijf..etc
Edit:
Net gezien dat ik wel een windows XP pro install erop heb staan ondanks dat ik dat niet had aangegeven. Dat scheelt me weer een half uurtje
Dat silverkleurige randje is echt erg mooi en maakt hem naar mijn mening een beeld van "dit is een exclusief product :p" Echt heel erg mooi. Ben blij dat ik niet de V6V-8095 toendertijd heb besteld of mijn bestelling heb laten omzetten door de vertraging. Ik ga vanavond kijken of ik dode subpixels heb. Heeft iemand enig idee hoe je dat het beste kan zien ? Ik heb heir nog geen ervaring mee. En de mensen met dode subpixels, waar bevinden die van jullie zich ?
@pdnl: Ik heb ook de extra pixelgarantie van Laptops4u genomen, omdat ik gewoon een pixelperfect scherm wil.
Klopt het trouwens dat WinXP aangeeft dat er een 2200BG wireless chip in zit? Dit moet namelijk een 2915 zijn. Anders heb ik voor niets een dual band wireless router gekocht...
Volgens mij is die XP er bij Asus al op gekomen. (install date 25-08). Maar ja, ik doe toch een format C: want er staat teveel meuk op. En het is een NL versie, waar ik niet vrolijk van wordt...
Edit subpixelcheck: ik maak altijd in paint ff een achtergrondje (1400*1050) in groen rood en blauw. Taakbalk laten verdwijnen, pictogrammen niet weergeven en alle kleuren even als achtergrond instellen en kijken maar. Mijne zit rechtsonder, ong. 2 cdm van de onderrand en 5 cm van de rechterrand. Er is een groene kapot, dus ik heb nu een rood puntje in mn wittige Asus windows achtergrond.
Klopt het trouwens dat WinXP aangeeft dat er een 2200BG wireless chip in zit? Dit moet namelijk een 2915 zijn. Anders heb ik voor niets een dual band wireless router gekocht...
Volgens mij is die XP er bij Asus al op gekomen. (install date 25-08). Maar ja, ik doe toch een format C: want er staat teveel meuk op. En het is een NL versie, waar ik niet vrolijk van wordt...
Edit subpixelcheck: ik maak altijd in paint ff een achtergrondje (1400*1050) in groen rood en blauw. Taakbalk laten verdwijnen, pictogrammen niet weergeven en alle kleuren even als achtergrond instellen en kijken maar. Mijne zit rechtsonder, ong. 2 cdm van de onderrand en 5 cm van de rechterrand. Er is een groene kapot, dus ik heb nu een rood puntje in mn wittige Asus windows achtergrond.
alternatief subpixelcheck: even de achtergrondkleur van je desktop instellen op de drie primaire kleuren (rood groen blauw).
@SayWhatAgain: hmm, ik had liever jouw dode subpixel gehad. De mijne zit in het blauw, zo'n 5 cm van links en zo'n 8 cm van onder (ja da's precies waar je altijd het forum zit te lezen idd).. en baal, ik heb dus geen extra verzekering afgesloten, want ik dacht dat dat wel onder die ZBD policy zou vallen..
Ik vind de M6Va in vergelijk met m'n M6Ne trouwens wel een heel luidruchtige laptop, de fan staat continue te blazen en dan nog houdt 'ie de CPU maar op ongeveer 59 graden.
@SayWhatAgain: hmm, ik had liever jouw dode subpixel gehad. De mijne zit in het blauw, zo'n 5 cm van links en zo'n 8 cm van onder (ja da's precies waar je altijd het forum zit te lezen idd).. en baal, ik heb dus geen extra verzekering afgesloten, want ik dacht dat dat wel onder die ZBD policy zou vallen..
Ik vind de M6Va in vergelijk met m'n M6Ne trouwens wel een heel luidruchtige laptop, de fan staat continue te blazen en dan nog houdt 'ie de CPU maar op ongeveer 59 graden.