Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: [Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
emiel1984 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:24:
[...]

ik citeer;

Amazing sleeve. If they can make more sizes that would be amazing. The Dell 600M fits into the 15" medium size well, but there is still a little too much room in it. Still, its an amazing sleeve. I got the black one, and it looks sweeeeet.

[afbeelding][afbeelding] is een 14 inch

zo te zien is die niet veel kleiner dan de M6V, maar idd toch nog een risico. Als iemand interesse heeft zou ik gewoon effe mailen om het te vragen(lijkt mij wel overigens anders vind ik t iig geen 15 inch sleeve zoals ze het erbij zetten.)

Die Dell 600 laptopjes zijn een stuk kleiner dan de M6Ne met zijn 15", die is best aan de grote kant.
Reken er maar niet op dat die gaat passen aangezien een M6V zo'n beetje dezelfde afmetingen heeft als de M6Ne.

In het Apple Talk subforum staat een thread over tassen en sleeves voor die Apple dingen, er staat daar ook een link naar een Nederlandse winkel waarbij je heel mooi kunt checken of de desbetreffende laptop in een bepaalde sleeve/tas past. De Asus M6ne staat er iig bij, ik heb die ook gebruikt, ik weet alleen niet meer hoe die winkel heet :( Je moet dus ff dat topic doorzoeken en wat links bekijken ben ik bang. Het moge dan voor Apple zijn maar het werkt ook prima voor andere notebooks (x86, SPARC, etc.).

@ppl ; net al even mijn post geupdate :)

Dan nu voor de Firefox gebruikers een leuke mededeling...
Men neme de officiele synaptics drivers voor Windows 2000/XP van synaptics.com versie 8.1.6 en installeert deze op de Asus M6Ne en na een rebootje ga je een vreugde dansje doen omdat nu zowel verticaal als horizontaal scrollen in Firefox 1.0.6 werkt :)
Voorheen lukte alleen verticaal scrollen met een oude synaptics driver, maar nu dus niet meer, wahoe!

FF een simpel vraagje tussendoor, een die ik iig niet in de user manual van de M6 vond. Sinds kort staat er een rood-ledje aan in mijn S/PDIF mini-jack gaatje? (Wist niet eens dat daar een LED-je zat)

Iemand een idee wat dat kan betekenen?(Kan die ook uit?)

Volgens mij is dat voor optisch geluid. Met zo'n glaskabeltje ;)

Cool ik ben nieuwsgierig geworden, ik wil het licht ook zien :9~

Nog maar een vraag namens deze jongen.

Er zitten qua specs nogal heel wat verschillen tussen de M6V en de M6Va.
Nu is het dus dat je bij verschillende resellers Barebones kan bestellen en dat je dus op een betrekkelijke prijs die M6Va kan samenstellen.

Nu zit ik dus enorm te twijfelen tussen deze twee laptops. Heel veel mensen op dit forum zijn al voor de M6Va gegaan. In hoeverre is zo'n een 15,4 Inch (WXGA) aantrekkelijk? Kan je toch maar beter voor de 15,1 Inch (SXGA+) gaan met een hogere resolutie?

Ik zit te dubben wat ik dus eigenlijk moet nemen. Zekers omdat er geen enkele foto voorhanden is van zo'n 15,1 Inch scherm (bijvoorbeeld zo'n M6Va-8003 met 15,1 inch). Omdat er namelijk gebruik wordt gemaakt van hetzelfde chassis, zit ik niet te wachten op een grote laptop met grote zwarte rouwbanden om het scherm. Kan iemand wat foto's die zo'n 15,1 Inch scherm heeft online zetten.
Of linkjes posten.

Nu heb ik wat pics gevonden maar ik kan dus niet zeker zijn of dit van die laptops zijn.

Is dit bijvoorbeeld de M6Va met die zilveren rand? Want dat ziet er te gek uit!!!!!! :*)
http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6/images/02.jpg

Dit zal dan de gewone M6V wel zijn:
http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6/images/03.jpg

Maar wat dit van laptop is weet ik dus niet. Dit zou maar zo die M6Va ook kunnen zijn. Dan bedoel ik op dat moment dat enorme scherm met die zwarte randen. Dit vind ik dus bepaald niet mooi!!!

http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6/images/06.jpg

Maar kijk er ff naar. Ik wacht de antwoorden wel af _/-\o_

Ehm B.T.W. volgens mij zijn dit pics afkomstig van iemand van GoT. Hopelijk mag ik ze ff lenen ;)

haha lol, dat is mijn Lycos webspace die ik gebruik om de plaatjes te hosten van de startposts van alle Asus topics die ik geopend heb. No problem met het lenen hoor. ;)

Anyway, die met de zilveren rand is de 15,1 inch, dat heeft mijn M6Ne (15,1 inch SXGA+) namelijk ook (1e foto), de zwarte rand is die van de 15,4 inch scherm (2e foto). Ken namelijk iemand die de M6Ne 15,4 inch heeft en die heeft een zwarte rand met speakers ingebouwd. Die laatste foto met die hele brede rand is volgens mij de 14,1 inch versie, die heeft wel hele brede randen (3e foto).

Zie anders ff mijn review in de startpost, ik heb iets van 15 foto's erin van mijn 15,1 inch M6Ne.
En mijn redenen voor mijn keuze voor 15,1 SXGA+ ten opzichte van 15,4 WXGA. Enjoy.

Hehe stom toevallig dus ;)

/Quote
Zie anders ff mijn review in de startpost, ik heb iets van 15 foto's erin van mijn 15,1 inch M6Ne.
En mijn redenen voor mijn keuze voor 15,1 SXGA+ ten opzichte van 15,4 WXGA. Enjoy.
/Quote

Dat M6Ne 15,1 Inch scherm is dat gemaakt op hetzelfde chassis als die van de M6Va?
Dan zal het scherm qua afmetingen niet afwijken van die van de M6Va.
Dan heb ik namelijk zo ff een idee hoe groot dat scherm is t.o.v. het chassis en hoe zich dat verhoudt qua balken (c.q. rouwbalken) om het scherm.

Iemand die al de gelukkige eigenaar is van de Asus M6Va-8003 of Asus M6Va-8004 kan die ff ergens hi-res foto's online zetten? Zodat anderen ook inzage hebben hoe die laptop er precies eruit zien. Dit in verband met het ontbreken van goede foto's.

Thx for the reply, toch wel een lekker forumpje zow.

quote:
Tom82 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:12:
FF een simpel vraagje tussendoor, een die ik iig niet in de user manual van de M6 vond. Sinds kort staat er een rood-ledje aan in mijn S/PDIF mini-jack gaatje? (Wist niet eens dat daar een LED-je zat)

Iemand een idee wat dat kan betekenen?(Kan die ook uit?)
quote:
Farmerwood schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:28:
Volgens mij is dat voor optisch geluid. Met zo'n glaskabeltje ;)
quote:
Ody2005 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:30:
Cool ik ben nieuwsgierig geworden, ik wil het licht ook zien :9~

Ik heb gevonden waardoor het LEDje is aangegaan. Ik heb namelijk mijn M6 aan mijn audio versterker gezet via een mini-jack-->tulp kabeltje en toen bij config-->geluiden en audioapparaten-->[tabblad volume]-->Luidsprekerinstellingen-->geavanceerd: de mic veranderd in "Stereo speakers voor het bureaublad"....

Weet iemand of dat de juiste instelling is als je via de AUX ingang van normale versterker in plugged?

quote:
S/PDIF Short for Sony/Philips Digital Interface, a standard audio file transfer format. Developed jointly by the Sony and Phillips corporations, S/PDIF allows the transfer of digital audio signals from one device to another without having to be converted first to an analog. format. Maintaining the viability of a digital signal prevents the quality of the signal from degrading when it is converted to analog.

quote:
thestiffmeister schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:19:

Iemand die al de gelukkige eigenaar is van de Asus M6Va-8003 of Asus M6Va-8004 kan die ff ergens hi-res foto's online zetten? Zodat anderen ook inzage hebben hoe die laptop er precies eruit zien. Dit in verband met het ontbreken van goede foto's.

Volgens mij is de hele M6Va nog niet leverbaar in NL. De reden dat ik nog op de mijne wacht, is dat ie niet leverbaar is bij laptops4u en dat ligt volgens mijn aan Asus. Maar hij komt 09-09 ;( bij laptops4u (als het goed is...) binnen, dan kan ik je meer vertellen.

Ik heb wel een link naar foto's van de behuizing voor je: Behuizing M6Va
Maar of dit klopt weet ik niet, en hij's dichtgeklapt :O

http://nl.asus.com/products/notebook/m6series/m6000va/m6va_L.jpg
dit is de afbeelding die asus geeft bij de m6000va op hun website.

http://nl.asus.com/prog/s...Va%20Series&langs=10#

quote:
FongWan schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:02:

Zeg FongWan heeft de M6va hetzelfde type scherm als A6va? Heb zelf namelijk geen zin in al dat colorshine-glare gedoe :)

Thx

weet ik niet eerlijk gezegd, mijn M6Ne heeft een gewoon (niet spiegelend) scherm.
Ik denk dat je dat beter aan een retailer kan vragen.

Als het scherm op mijn foto's spiegelend eruit zien dan komt dat door de platic sheet die over mijn scherm geplakt was met 4 stukjes tape. Ik had dat er toen nog niet af gehaald.

Ik heb een m6v en die heeft wel een spiegelend scherm. Supermooi, maar als er zonlicht in de buurt is en vooral buiten wordt het lastig om wat te zien.

De a6a heeft een colorshine scherm. De m6v heeft een color en cristal shine scherm. Wat het verschil is, geen flauw idee.

@Onshore
/Quote
dit is de afbeelding die asus geeft bij de m6000va op hun website.
/Quote

Owkay, maar dit is nog steeds het breedbeeld scherm. Aangezien die M6Va ook een 15,1 scherm heeft en op hetzelfde chassis wordt geplaatst is natuurlijk de vraag hoe zulke zwarte enorme lijsten je om het scherm hebt. Aangezien een breedbeeld scherm een totaal ander formaat is als een 4:3 scherm.

1 ding is zeker: Die speakers onder het scherm zullen bij die 4:3 versie niet aanwezig zijn. De vraag blijft dus: Hoe zo'n zwarte lijsten krijg ik links en rechts van het scherm bij de 15,1 Inch scherm?

Aan de andere kant heeft FongWan gelijk. Tis een lekkere hogere resolutie en dat maakt het werken zeer fijn.

@Matthijs999
/Quote
De a6a heeft een colorshine scherm. De m6v heeft een color en cristal shine scherm. Wat het verschil is, geen flauw idee.
/Quote

Op de Asus site staan bij de verschillende types A6Va en M6Va het een en ander over dit uitgelegd. Het heeft te maken met het beter weergeven van beeld. Iets m.b.t. contrast etc. Beetje een marketing verhaal. Hoef je niet zoveel van aan te trekken.

@Manolo666
/Quote
Zeg FongWan heeft de M6va hetzelfde type scherm als A6va? Heb zelf namelijk geen zin in al dat colorshine-glare gedoe
/Quote

Dat spiegelende gebeuren heet GLARE bij Asus. Als er GLARE op staat heb je een spiegelend scherm. Aan de ene kant ziet het er leuk uit. Maar buiten valt er niet mee te werken. Tenzij je een zonnebril hebt. Maar dan is het backlight weer net te zwak om weer wat te zien.

Dus geen GLARE voor mij.

Verder heeft mijn Pa een W1000 serie van Asus. En dat scherm is echt bruut. Een WSXGA+. Maar dat zou bij een M6V wel niet te betalen zijn vrees ik. Dit aangezien je ook M6V's 15,4 Inch schermen kan krijgen met WSXGA+.

heb net gevraagt hoe het met de status is van me laptop.

hij heeft nu te horen gekregen dat het 14 sept wordt. maar ze bang waren dat zelfs dat niet gehaald wordt!

You have got to be kiddin me... Tegen die tijd zal de prijs van de verschillende onderdelen toch al wel gedaald zijn? Pfff, ik heb m ook eind juli besteld bij laptops4u. Ik wil 'm nu ;(

Acties: [quote]

Door: thestiffmeister

quote:
SayWhatAgain! schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:33:
You have got to be kiddin me... Tegen die tijd zal de prijs van de verschillende onderdelen toch al wel gedaald zijn? Pfff, ik heb m ook eind juli besteld bij laptops4u. Ik wil 'm nu ;(
Mochten jullie hem eindelijk ontvangen hebben. Kunnen jullie dan wat hi-res pics hiervan maken? Wegens gebrek aan dit soort foto's zou dit super zijn. Alvast bedankt!!

quote:
SayWhatAgain! schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:33:
ja als ik hem echt heb wil ik hem natuurlijk wel voor de prijs wat hij dan kost. en niet toen ik hem bestelde.

Mja, maar ik had al korting bedongen omdat ik er 3 tegelijk bestelde... En hij is ondertussen 50E duurder geworden.

@the stiffmeister: dat zal ik tzt doen!

Sinds vrijdag ben ik in het bezig van een Asus M6Q00NE, strak ding(design). Gespot en gekocht bij de Vobis in Leeuwarden.

iemand nog een idee van een verglijkbaar laptopje?
dus zogoed als zelfde specs van de m6va en met 15"sxga scherm?

Acties: [quote]

Door: thestiffmeister

Nope helaarsch nog niet :-(

Andere merken vind ik qua specs en design allemaal slechter. Owkay, Asus is ook best duur. Maar dan heb je ook wat! Dus ik wacht nog wel ff. :'(

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Net mail: Hoi SayWhatAgain!,

Het heeft even geduurd, maar morgen krijgen we dan toch eindelijk de M6Va binnen. We doen onze uiterste best alle backorders meteen klaar te maken, woensdag avond of donderdag morgen kun je een telefoontje verwachten voor het maken van een afspraak voor bezorging.

Met vriendelijke groet,

Jan

Laptops4U

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: