Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat)

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Waarschuwing:
Even ter informatie:

- Communicatie gaat middels dit forum. Niet om antwoorden via je e-mail vragen
- Pas op met warez, dat is hier ook niet toegestaan
- Aanhef en groeten is niet nodig

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Ook ik heb er gister even mee mogen spelen en deel alle hierboven genoemde ervaringen; snel, degelijk, mooi, veel leuke functies, eenvoudig te bedienen ennnn...met een accu! Volgens mij heeft mijn Sebring 2.7iV6 8) (dank, baas!) geen metaal-opgedampte ramen oid. maar het signaal wordt op een weg door het bos al snel aangemerkt als "te zwak" om het vervolgens weer snel op te pikken als je het bos uit komt. Het correct uitklappen van het antennetje helpt misschien nog een beetje maar da's nog even uitvinden. Het apparaat komt uiteindelijk in de Clio Baccara van mijn vrouw dus misschien ga ik nog even zoeken naar een extern antennetje; op het apparaat zit een goudkleurige externe antenne-aansluiting die lijkt op die van GSM's (hoe heet zo'n aansluiting eigenlijk?).

Oh ja, gister nog een aardige preek gehad; Kruidvat mág helemaal geen artikelen reserveren voor klanten, dus ik heb geluk gehad. :)

Ik heb hem ook sinds gisteren, hij werkt geweldig, alleen het zoeken van de satelieten duurd soms lang, maar hoe hou je de navigatie up to date? zoals nieuwe wegen etc ? en hoe kan ik flitspalen en file info op deze navigatie zetten ? weet iemand dat ?

Als het destinator draait dan zou ik 's op de destinator forums van de pocketpc club kijken.

Er zit een 128Mb SD-kaartje in dit apparaat.
Kan er een 1Gb kaartje in en heeft dat zin?

quote:
JHMvP schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:22:
Er zit een 128Mb SD-kaartje in dit apparaat.
Kan er een 1Gb kaartje in en heeft dat zin?
Als jij met de auto naar oost-rusland wil ;)

is de externe antenne aansluiting een MC of een MCX aansluiting? kan het nergens vinden, en wil voor dit apparaatje toch wel een externe antenne kopen, bij slecht weer valt het signaal veel meer weg.

http://www.virtual-life.net/img/getimg/image.jpg

Ik heb dit speeltje ook aangeschaft, maar heb toch een serieus probleem met de verbindingen naar de satellieten toe. Van zodra ik in de wagen stap, worden al de verbindingen verbroken. Buiten is het geen probleem, maar in de wagen jawadde.
Ik heb gisteren een half uurtje ergens in de omgeving van een wei gestaan met mijn wagen, dus dat er geen storende elementen in de buurt waren, maar toch kon hij geen verbinding maken. Zodra ik uit de wagen stapte wel.
Hoe kan dit probleem oplossen. Ik heb ergens gelezen dat er een activatie van de satellieten op het toestel moet gebeuren, maar weet echter niet hoe.

quote:
ses173 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:28:
Ik heb dit speeltje ook aangeschaft, maar heb toch een serieus probleem met de verbindingen naar de satellieten toe. Van zodra ik in de wagen stap, worden al de verbindingen verbroken. Buiten is het geen probleem, maar in de wagen jawadde.
En wat voor wagen is dit?

quote:
ses173 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:28:

Klinkt als een voorruit met warmtelementen of andere vage coating? Die houden de GPS-signalen wat tegen...

Probeer hem eens achter je binnenspiegel te houden, soms is daar een plekje "gewoon" ruit.

quote:
Een Peugeot 307SW

quote:
NightRaider schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 04:33:
is de externe antenne aansluiting een MC of een MCX aansluiting? kan het nergens vinden, en wil voor dit apparaatje toch wel een externe antenne kopen, bij slecht weer valt het signaal veel meer weg.

[afbeelding]
wij hebben zo'n eentje, en geloof mij .. we hebben bijna altijd 6 satellieten.. (ik was die patser van de Becker). Hij zit rechtsonder bij het voorraam want, kan ik mij herinneren, daar had je het best ontvangst omdat er radio door het raam loopt..

Omdat de bijgeleverde SD kaartje slechts 128 Mb is kun je als je bv naar Frankrijk gaat een gedeelte van de kaart van Frankrijk installeren. Dat bespaart geheugenruimte en hoef je dus niet eerst een groter SD kaartje aan te schaffen of onderweg van kaart te wisselen.
Wie heeft er inmiddels ervaring met het installeren van "geknipte" kaarten? En ging dat zonder slag of stoot en/of waren er fout meldingen zoals het niet geinstalleerd zijn van bepaalde wav of txt bestanden?

quote:
Ewald ! schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:11:
[...]

wij hebben zo'n eentje, en geloof mij .. we hebben bijna altijd 6 satellieten.. (ik was die patser van de Becker). Hij zit rechtsonder bij het voorraam want, kan ik mij herinneren, daar had je het best ontvangst omdat er radio door het raam loopt..
ik heb normaal krap 4 sattelieten :(

Help;
ook dinsdag dit speeltje gekocht
tot nu toe nog geen gebruik van kunnen maken
omdat het stemmetje mij vertelt
geen signaal controleer de antenne...dus ver kom ik zo niet
voor de rest er nog niks uitgekregen
dus wordt dit nu terug brengen en op zoek gaan
naar een die wel mij breng waar ik komen wil?
of heeft iemand een tip voor mij?

quote:
Dat verklaart 't. Mijn 307 heeft een voorruit die weinig warmte weert maar wel heel goed GPS signalen blockt. Mede daarom heb ik voor een mio gekozen, daar zit standaard een externe antenne bij.

quote:
rotjeknor 3 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:48:
Help;
ook dinsdag dit speeltje gekocht
tot nu toe nog geen gebruik van kunnen maken
omdat het stemmetje mij vertelt
geen signaal controleer de antenne..

Heb je het apparaat al eens een uurtje buiten neergelegd (niet in de auto, niet in de regen) met vrij zicht op de hemel? Zet bij voorkeur de satelliet-status op het scherm, dan zie je wat hij ontvangt. Bij alle GPS apparatuur is het normaal dat het initialiseren van de satellietsignalen de eerste keer tamelijk lang kan duren. Dit heeft te maken met het ontvangen van de almanac-data.
Als hij het in de auto niet goed doet kan dat te maken hebben met een warmtewerende voorruit.

Ik sta op het punt zo'n Axxion ding te kopen, maar ik heb nog een paar vragen:

- Zijn de bijgeleverde kaarten van West-Europa (dus oa. geheel Duitsland) geschikt voor deur tot deur navigatie, of worden alleen de hoofdwegen geleverd. (met alleen de hoofdwegen heb je er weinig aan, ik kan ook zonder GPS wel naar bijv. Bremen rijden)

- Kan ik in 1 keer (zonder kaartwissel) van bijv. de Kerkstraat 1 in Apeldoorn naar de Bahnhofstrasse 22 in Bremen navigeren, of moet ik tussentijds kaarten wisselen, nieuwe routes invoeren enz.

- Ik had al begrepen dat het apparaat op Destinator PN draait (bron: pocket pc club forum), maar welke versie? (dat werd er op het forum niet bijgezegd)

Kan iemand mij hier antwoord op geven? En zijn er misschien al mensen die meer ervaring met dit systeem hebben?

Mvg,
Ing. Bazz

Ik heb er ook een gekocht en heb m sinds vandaag in mijn bezit. Na uitpakken de handleiding geraadpleegd. Eerst de batterij van off op on gezet en daarna de stroom stekker erin gedaan. Maar er gebeurde niets, het scherm bleef zwart en het acculampje linksboven op de voorkant bleef ook uit.

heeft iemand soortgelijke ervaringen of doe ik iets fout?

bedankt,
axxie.

he axxie: wel de handleiding lezen -> er zit een knop onder het apparaat dat moet je naar " on " schakelen....

heb sinds gisteren ook dit systeem aangeschaft.. en moet zeggen dat het prima bevalt.. .. voor diegene die slechte onvangst heeft: dit kan komen doordat je dikke ruiten en/of een soort folie op je ruiten (nieuwere auto`s) hebt.. daardoor kan het dus zijn dat het signaal te zwak is.. als je goed kijkt zit er ook een externe aansluiting op voor een antenne.. (15 euro voor zo`n antennetje) gebruik deze en je hebt altijd bereik..
software is ook overal wel te krijgen ( >:)

als er vragen zijn dan mag je me wel mailen.. peter.audi@gmail.com

peter

bedankt wonder ,dat stond al in mijn berichtje,de batterij on/of. Maar wat kan ik nog meer doen? Terugbrengen?

8)7 ik krijg de axxion ook niet aan de praat. Satellieten vind'ie niet of nauwelijks. Ik heb kruidvat gebeld, en die hebben inmiddels een speciaal tel. nr voor problemen met de axxion; 0300-0977. Ik wordt morgen teruggebeld, en krijg dan ook een handleiding gemaild.
Daarnaast is mijn handleiding niet goed; er staan figuren en afbeeldingen in, op mijn pc. krijg ik andere figuren en afbeeldingen.
Tenslotte heb ik een ronde, zwarte plaatje. Lijkt op een cd rom, maar dan 3 keer zo dik, met onderop een 3m sticker, wat moet ik daar nu mee?

Nou, vooruit, nog een. Op blz. 31 van de gebr. aanwijzing staat een gps-antenne/ontvanger afgebeeld op een dashbord ve auto. zo'n ontvanger heb ik niet, en dat hoeft toch ook niet?
Nou, voorlopig heb ik hem niet aan de praat.....

0900-0977 natuurlijk

bij dit kruidvat tel. werd gezegd dat de axxion helemaal recht neergelegd moest worden. En verdomd, dat klopt!
Maar zo ga je natuurlijk niet auto rijden.

Er zijn dus genoeg mensen die zo'n ding gekocht hebben. Maar ik hoor alleen maar opmerkingen over het bereik. En de dikte van autoruiten.

Is er al iemand die daadwerkelijk genavigeerd heeft?

Ik wil zo graag weten of de West Europa kaarten (buiten de BeNeLux om) gedetaileerd zijn, of dat het hier alleen om de hoofdwegen gaat.
En of het mogelijk is om grensoverschrijdend te navigeren. (er van uitgaande dat ik nog wel 512mb sd kaartjes rond heb slingeren)
En welke versie PN versie van Destinator geinstalleerd is.

Er zal toch nu wel iemand zijn die de inhoud van de cd's bekeken heeft.

Ik heb vanmiddag een deel van Frankrijk geinstalleerd. Op het zelfde SD kaartje als waar Benelux op staat. Het lijkt er sterk op dat je niet grensoverschrijdend kunt navigeren... Jammer, maar misschien zijn er reeds anderen die hier al wat meer over weten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: