Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: [Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Nee als het een Sonoma is dan moet het volgende:

1) Dothan 533MHz
2) 915 chipset
3) 2915abg wireless

Mijn vermoeden is dat niet alle onderdelen er wel in zitten. Waarom, er zit een x700 in dus dat houdt in de 915PM chipset. Deze chipset heeft de features die jij noemt, dus dual channel ondersteuning, hd audio etc.. Dat houdt in dat er een Dothan 533MHz erin zit.

Er zit ook bluetooth in, b & g wireless. Het enige wat ik NIET terug zie is wireless a. Dus het kan zijn dat de oudere 2200bg wordt gebruikt met een aparte bluetooth chip.
Als dat het geval is dan is het GEEN Sonoma notebook maar het voldoet wel aan de Centrino specificaties, zie mijn post hierbpven ergens. Als wireless a erin zit dat is het zo goed als zeker de 2915abg wireless. Misschien dat enkele bezitters hier wat duidelijkheid hierover kunnen verschaffen. Als de 2915 erin zit is het wel een Sonoma Centrino.

Echter de notebook producent kan uit kosten overzichten besparen op de uitgangen waardoor je hardwarematig bijvoorbeeld wel hd audio kan hebben dit fysiek niet gebruikt kan worden vanwege de 2.0 uitgang (correct me if i'm wrong). Daarnaast is het ook zo dat je max. ddr2 553mhz geheugen in dual channel kan gebruiken maar de producent kan er bijvoorbeeld dd2 333mhz erin vrotten omdat het goedkoper is.

Dat een notebook aan alle 3 eisen voldoet betekend niet automatisch dat alle features gebruikt of aangeboden worden door een ptoducent.

Ik zou Asus of de leverancier hierover mailen om zekerheid te krijgen als ik jouw was.

Acties: [quote]

Door: SayWhatAgain!

Ik heb de leverancier erover gesproken. Zie edit vorige post. Het is wél een Sonoma notebook (de nieuwe dan, hij is in augustus pas leverbaar), ik heb een specs overzicht van de M6(Va) notebookserie gekregen en daar staat bij WLAN voor de M6Va: WLAN 802.11 abg. Ik neem aan dat Asus hun eigen pruductsheets wel kloppen. Standaard gooit Asus in de M6Va-8003P en M6Va-8004P het mindere 400MHz geheugen. Ik ga echter een barebone bestellen bij laptops4u met M750, 2x512MB DDR2 533MHz, 80 GB 5400rpm. Ik heb specifiek gevraagd om er wel 533MHz geheugen in te doen. Misschien wel iets duurder, maar ook sneller.

Edit: FongWan: Misschien wil je die specsheet voor je site?

quote:
SayWhatAgain! schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:26:
Ik heb de leverancier erover gesproken. Zie edit vorige post. Het is wél een Sonoma notebook (de nieuwe dan, hij is in augustus pas leverbaar), ik heb een specs overzicht van de M6(Va) notebookserie gekregen en daar staat bij WLAN voor de M6Va: WLAN 802.11 abg. Ik neem aan dat Asus hun eigen pruductsheets wel kloppen. Standaard gooit Asus in de M6Va-8003P en M6Va-8004P het mindere 400MHz geheugen. Ik ga echter een barebone bestellen bij laptops4u met M750, 2x512MB DDR2 533MHz, 80 GB 5400rpm. Ik heb specifiek gevraagd om er wel 533MHz geheugen in te doen. Misschien wel iets duurder, maar ook sneller.

Allereerst, ben geen vaste bezoeker van dit sub-forum. Maar de Asus M6Va is al ruim 3 weken op de NL markt hoor.

Mijn collega heeft de M6Va aangeschaft en is er enorm tevreden over, de X700 doet het prima in moderne games waaronder BF2, alleen ben ik van mening dat je dat nog altijd op een desktop kan spelen :D

"Mijn" leverancier is net een nieuwe winkel begonnen, dus daar kan het aan liggen. En deze leverancier levert barebones af. Voor mij persoonlijk wel belangrijk. Kun je wat meer vertellen over de specs etc dan? Klopt het wat ik zeg?
Maar welke leverancier heb jij dan? Want hij staat ook nog niet op de Asus site.

quote:

aha, ok dus volledig Sonoma dus. weet ik dat ook weer. :)

Kom maar met die specsheets, mail ze maar naar het e-mail adres in mijn profile. Alvast bedankt.

quote:
Ik heb de leverancier erover gesproken. .........Standaard gooit Asus in de M6Va-8003P en M6Va-8004P het mindere 400MHz geheugen. Ik ga echter een barebone bestellen bij laptops4u met M750, 2x512MB DDR2 533MHz, 80 GB 5400rpm. Ik heb specifiek gevraagd om er wel 533MHz geheugen in te doen. Misschien wel iets duurder, maar ook sneller.

Wel een beetje stom dat ze er 400 Mhz geheugen in hebben gegooit, zelfs in de nog komende 8003P. Maar vervalt je garantie dan niet als je het geheugen laat verwisselen voor 533.. of heeft/kan je leverancier dat rechtstreeks door asus laten doen ??

quote:
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:02:
"Mijn" leverancier is net een nieuwe winkel begonnen, dus daar kan het aan liggen. En deze leverancier levert barebones af. Voor mij persoonlijk wel belangrijk. Kun je wat meer vertellen over de specs etc dan? Klopt het wat ik zeg?
Maar welke leverancier heb jij dan? Want hij staat ook nog niet op de Asus site.
Nevermind, mijn collega heeft dus de "budget" uitvoering hiervan... De AV6, ook met een X700, echter niet met het mooie chassis van de M6.

quote:
emiel1984 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:05:
[...]

Wel een beetje stom dat ze er 400 Mhz geheugen in hebben gegooit, zelfs in de nog komende 8003P. Maar vervalt je garantie dan niet als je het geheugen laat verwisselen voor 533.. of heeft/kan je leverancier dat rechtstreeks door asus laten doen ??

Volgens de leverancier blijft er gewoon Asus garantie opzitten, ze leveren barebones. Je kan ook zelf de cpu kiezen en de hd. Hoe ze dat regelen weet ik niet. Ik neem aan dat je je Asus garantie gewoon hebt. Ik koop immers een Asus en doe er zelf niets aan.

Edit: Hey Tekn0z, kan ik er bij jou dan 3 bestellen voor een schappelijk prijsje? :9

Vraagje van m'n broertje, hij heeft sinds een maand of wat een Asus M6Ne laptop en wilt er een beetje betere boxjes voor thuis bij kopen. Dat zal neem ik aan wel gaan (toch?), maar is het ook mogelijk om meer dan 2.0 (of 2.1) erop aan te sluiten ( 5.1?). Ga er vanuit dat dit niet kan (sowieso niet meer dan één hoofdtelefoonuitgang hoorde ik van hem), maar wellicht dat het op een of andere mogelijk is (digitale ingang wellicht?).

5.1 of meer zal via een externe geluidskaart moeten dan, zo usb soundcard. vraag me alleen niet welk merk en model want ik ben daar echt niet van op de hoogte.

Even snel op de mycom site gekeken maar neem ook een kijkje bij andere webshops:
http://www.mycom.nl/MyCom...&productGroupCode=SOU

en dan deze audigy nx2g:
http://www.mycom.nl/MyCom...D=54471&productType=1

Ik zie dat er hier wel enkele personen zitten die een M6V hebben. Ik ben van plan volgende maand een nieuwe laptop te kopen en ik had de Asus M6V-Q039H ofwel de M6Va op het oog. Nu lees ik een review dat de batterijtijd enorm ondermaats is, kan iemand me zeggen of dit zo erg is als men beweert. Hoelang kan je er mee werken bij normaal gebruik? (Lees: Internetten via wireless, chatten, bureauwerk,...)

quote:
FongWan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:48:
5.1 of meer zal via een externe geluidskaart moeten dan, zo usb soundcard. vraag me alleen niet welk merk en model want ik ben daar echt niet van op de hoogte.

Even snel op de mycom site gekeken maar neem ook een kijkje bij andere webshops:
http://www.mycom.nl/MyCom...&productGroupCode=SOU

en dan deze audigy nx2g:
http://www.mycom.nl/MyCom...D=54471&productType=1
Voeg daar dan de interne (PCMCIA) kaart bij, en je hebt ook een leuke combi :D

Hoe zit het met de swap-ability van die kaarten? als ik dus mijn externe soundkaart eruit trek, is dan meteen de onboard soundkaart weer primary? En als ik hem er weer in doe dan word de externe kaart weer primary? Of hoe zit dat?

quote:
Thund3r schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:47:
Hoe zit het met de swap-ability van die kaarten? als ik dus mijn externe soundkaart eruit trek, is dan meteen de onboard soundkaart weer primary? En als ik hem er weer in doe dan word de externe kaart weer primary? Of hoe zit dat?
euhh tja ik heb er geen ervaringen mee, dus kan je niet helpen maar misschien weten ze dat in het audio forum, of anders google proberen.

quote:
d.C. schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:14:
Ik zie dat er hier wel enkele personen zitten die een M6V hebben. Ik ben van plan volgende maand een nieuwe laptop te kopen en ik had de Asus M6V-Q039H ofwel de M6Va op het oog. Nu lees ik een review dat de batterijtijd enorm ondermaats is, kan iemand me zeggen of dit zo erg is als men beweert. Hoelang kan je er mee werken bij normaal gebruik? (Lees: Internetten via wireless, chatten, bureauwerk,...)
ik heb deze laptop 2 weken geleden gekocht. De baterij is prima hoor, met powergear van geinstalleerd kan ik bij normaal office gebruik 3 tot 3,5 uur werken. Super laptopje.

Effe een vraagje over dat geheugen van 400 upgraden naar 533 MHz. Ik neem aan dat dat bevorderlijk is voor je cpu maar wordt je laptop dan ook niet warmer? Misschien doet asus ook daarom maar het 400 Mhz geheugen erin, omwille van warmteproblemen?

quote:
matthijsi schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:29:
[...]

ik heb deze laptop 2 weken geleden gekocht. De baterij is prima hoor, met powergear van geinstalleerd kan ik bij normaal office gebruik 3 tot 3,5 uur werken. Super laptopje.
Bedankt. Welke heb jij trouwens? De M6V of de M6Va? Ik heb schrik dat de M6Va meer zal verbruiken door de X700 Mobility die erin zit. Of scheelt dat niet veel met de X600?

Dat merk je alleen met gamen denk ik.

Ik ga ook de M6Va bestellen vandaag denk ik.

Doen Nederlandse shops vaak acties tegen het begin van het schooljaar? Ik wil mijn M6Va bij 4Launch in Eindhoven kopen, omdat het dicht bij de Belgische grens ligt. Als ze nog acties doen, wacht ik nog een tijdje. Zo niet, dan bestel ik hem nu al :)

quote:
d.C. schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:11:
[...]

Bedankt. Welke heb jij trouwens? De M6V of de M6Va? Ik heb schrik dat de M6Va meer zal verbruiken door de X700 Mobility die erin zit. Of scheelt dat niet veel met de X600?
ik heb de M6V met de x600 er in. heb ook geheugen bij geplaatst, wel 533 maar werkt prima (nu 1GB intern) wordt daar ook nier warmer door. Geen idee of hij meer gebruikt met een x700 voor office grbruik zal het niet veel schelen denk ik. Als ik ga gamen hang ik hem toch aan het stroom.

Verdorie :( Windows Vista beta 1 werk weer niet op mijn Asus m6Ne, net als de alpha versies. Elke keer onder setup een BSOD: The bios in this system is not fully ACPI complaint. en tiz niet te omzijlen... Baal hier enorm van, één van de redenen voor de aankoop van die notebook een half jaar geleden was juist longhorn/vista :(

quote:
_PoTaToX_ schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:34:
Verdorie :( Windows Vista beta 1 werk weer niet op mijn Asus m6Ne, net als de alpha versies. Elke keer onder setup een BSOD: The bios in this system is not fully ACPI complaint. en tiz niet te omzijlen... Baal hier enorm van, één van de redenen voor de aankoop van die notebook een half jaar geleden was juist longhorn/vista :(
Hmmm, en is er een kans dat het er ooit op gaat werken? Is dit bij ieder M6xx model? Als ik het toekomst Windows besturingssysteem niet kan draaien vind ik het niet de moeite om die laptop te kopen.

quote:
_PoTaToX_ schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:34:
Heb je de latest bios erop zitten? Volgens mij is 2.08 de meest recente bios, anders moet je even een kijkje nemen op de Asus download site.

dat zou wel jammer zijn, wou hem ook al gaan testen. Binnenkort maar ff proberen of het wel op de m6v wil installeren. Ik hou jullie op de hoogte.

quote:
FongWan schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:43:
[...]

Heb je de latest bios erop zitten? Volgens mij is 2.08 de meest recente bios, anders moet je even een kijkje nemen op de Asus download site.

Die BIOS (die alleen voor de M6Ne versie is!) heeft wel een goede ACPI implementatie aangezien de linuxgebruikers nu heel happy zijn met het feit dat zaken als de accu uitlezen en hibernate e.d. allemaal correct werken. De versies die daarvoor zitten hebben de foutieve ACPI implementatie wat dan uiteraard weer alleen met Windows goed gaat (soort zoekt soort???).

Waarom zou het de laptop zijn die de verkeerde ACPI implementatie heeft?
Als er 1 OS op de wereld is die heel slecht met ACPI om gaat dan is het Windows wel.
Tel daarbij op dat we het hier hebben over een beta versie dan is het denk ik niet raar om de conclusie te mogen trekken dat het Windows is die hier de mist in gaat.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: