quote:
session1978 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 15:52:
In 2003 toen ik nog Chello abbonee was (Way back....) werd dit
truckje al toegepast. FTP servers op andere poorten dan 21 werden
gewoon hard geknepen.
's ochtends was de snelheid 200 KB p/s (classic)
en dezelfde verbinding werd vanaf 14:00 uur steeds langzamer, tot 10 KB p/s
om ongeveer 19:00 uur.
De server waarvan werd gedownload had een 10 mbit pijp, dus daar heeft het nooit aan gelegen.
Toen ik dit heb gemeld werd er hard over gelogen. Ik heb Chello er toen direct uitgedaan.
Hard gelogen?
Dat zeker niet. Er werd niets afgeknepen, alleen de notoire downloaders (top zoveel provent qua verbruik) werden via een alternatieve server gerouteerd die een beetje traag was, waardoor ze niet de rest van de gebruikers hinderden
Dat was in de tijd toen op het interne netwerk van chello de bandbreedte nog erg schaars was...
quote:
Mijn adres toen was zonegge in Zevenaar, Oost-Gelderland. Ik vermoed dat Chello dit
geintje alleen toepast op plaatsen waar de routers vol zitten. Ze gaan liever knijpen dan
dat ze nieuwe apparatuur plaatsen blijkbaar.
Dat was waarschijnlijk tig jaar terug met een Lancity of Com21 uit het stenen tijdperk
Nouja, de Lancity was trouwens duidelijk uit het ijzeren tijdperk nu ik erbij stilsta
Het probleem bij die dingen was niet totale bandbreedte, maar beschikbare bandbreedte. Die werd per online modem verdeeld of het nu gebruikt werd of niet. Dat is bij EuroDOCSIS gelukkig niet het geval.
quote:
Gewoon een goeie tip voor jullie. Neem ADSL bij een betrouwbare provider.
Ben je in een keer van het gezeik af, want dit is heel erg frustrerend.
XS4All zou ik zowat als enige echt 'betrouwbaar' noemen (maar daar betaal je dan ook voor...), verder is het grotendeels een pot nat, waarbij iedere provider eigen eigenaarigheden heeft.
Chello nu op wat 2.5 jaar terug gebeurde beoordelen is even zinnig als Versatel nu op Zonnet's eerste missers afrekenen