Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: het iRiver 7xx/8xx Serie Topic

Let op:
  • Reageer altijd ontopic en behulpzaam.
  • Schop geen oude topics omhoog zonder een goede reden.
  • Respecteer je mede-users, zij komen hier ook voor hun lol.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

quote:
Waarom? Een kleurenscherm is toch leuker ten opzichte van een monochroom scherm?
Ook al gebruik je het misschien niet vaak, het blijft gewoon leuk.
En daar hoef je geen materialistische patser voor te zijn, dat kan met een iPod ook wel.

Leuk, en dan. Een kleurenscherm kost 40 euro extra en voegt niets toe aan je luistergenot. Het scherm moet functioneel zijn, de rest van het scherm is voor mij ultra laag van prioriteit. Maargoed, ik mag niet klagen, bijna iedereen laat de 900 serie links liggen. Bovendien is die leukigheid er na een paar weken toch wel vanaf, uiteindelijk gaat het om de muziek.

Offtopic troll: En ja, een iPod is slecht. Hij blinkt uit in design en gebruiksgemak en dat verkoopt goed (de naam zelf ook), maar over batterijduur moet je bijv. niet spreken, vooral niet in dit topic :)

quote:
Yokozuna schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:44:
[...]

Leuk, en dan. Een kleurenscherm kost 40 euro extra en voegt niets toe aan je luistergenot. Het scherm moet functioneel zijn, de rest van het scherm is voor mij ultra laag van prioriteit. Maargoed, ik mag niet klagen, bijna iedereen laat de 900 serie links liggen. Bovendien is die leukigheid er na een paar weken toch wel vanaf, uiteindelijk gaat het om de muziek.

Offtopic troll: En ja, een iPod is slecht. Hij blinkt uit in design en gebruiksgemak en dat verkoopt goed (de naam zelf ook), maar over batterijduur moet je bijv. niet spreken, vooral niet in dit topic :)

Leuk kost meestal meer geld ja :P
Ik ben het wel met je eens, ik zou het kleurenscherm ook niet nodig hebben, maar ik kan het me voorstellen dat mensen het leuk vinden om op een kleurenscherm te kijken.
Zelf heb ik een Archos Gmini 400 (met functioneel kleurenscherm ;) ) en ik kan toch al echt niet meer zonder O+

Kleurenscherm vreet meer batterij, als er geen goede functionele waarde aanzit dan is het nutteloos.

Acties: [quote]

Door: sjakietrekhakie

Heb inmiddels de iFP-895 binnen (795 hadden ze niet meer) en ben zeer tevreden.
Prima geluidje, handige bediening (lijkt omslachtig in het begin, maar het is even wennen) en hij ziet er gelikt uit (zwart). Hij word geleverd in een mooie doos met een USB kabel, uitgebreide handleiding, Sennheiser MX300/400 (kan ze niet onderscheiden) oordopjes en een line in kabel om direct op te nemen van bv een cd speler.

512MB valt toch nog tegen... ik heb veel op 192kpbs en een paar leuke nummers erop en hij is vol. Ach ja, zo heel vaak zal ik hem toch niet gebruiken. Het is vooral voor in de trein enzo. Als je een uitgebreide muziekcollectie hebt op 192kpbs (of lange nummers) kan ik je aanraden om voor de 1GB variant te gaan. Ik ben al blij dat ik geen 256MB heb genomen.

Al met al een goede aankoop.

Ik heb mn speler (799) nu een week op vakantie gehad en bevalt prima.

Paar minpuntjes wel zijn dat op firmware versie 1.24 EU de shuffle optie niet echt werkt. Bepaalde nummers hoor je 10 keer tegenover andere nooit. Dit kan met de firmware verholpen worden en ik hoop dat 1.29 een betere shuffle heeft.
Ook de radio-ontvangst is minder goed dan de rest van de speler. Ik vind dat er nogal snel ruis door de ontvangst komt. Een meter of twee naar rechts, links of wat dan ook stappen scheelt soms al een graad...

Plus is wel weer de backlight. Ik gebruik m nauwelijks, maar 's nachts (ja, k heb het ding ook 's nachts op straat aan gehad :P) schijnt ie zo goed dat je m bijna als zaklamp kan gebruiken. Handig voor als je je sleutel niet in het slot krijgt :P

Shuffle is inderdaad slecht op die oudere firmware, de speler bepaalde gewoon op voorhand de "geshuffelde volgorde" en speelde die dan telkens opnieuw. Upgraden dus (ik heb nu versie 1.29, koreaans op m'n 799 staan).

Over de tuner: veel hangt (denk ik) af van het gebied waar je woont. Hier dicht bij de stad heb ik toch vrij goede ontvangst hoor, zeker wanneer ik "stereo" uitschakel (1x op play/stop duwen terwijl de radio speelt).

En de backlight is inderdaad extreem helder, soms zelfs verblindend wanneer ik 'm 's nachts in bed gebruik :)

Ah mooi. Laten we het leven interessant houden... shufflen dus :D

quote:
ulixes schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:42:
Shuffle is inderdaad slecht op die oudere firmware, de speler bepaalde gewoon op voorhand de "geshuffelde volgorde" en speelde die dan telkens opnieuw. Upgraden dus (ik heb nu versie 1.29, koreaans op m'n 799 staan).

Over de tuner: veel hangt (denk ik) af van het gebied waar je woont. Hier dicht bij de stad heb ik toch vrij goede ontvangst hoor, zeker wanneer ik "stereo" uitschakel (1x op play/stop duwen terwijl de radio speelt).

En de backlight is inderdaad extreem helder, soms zelfs verblindend wanneer ik 'm 's nachts in bed gebruik :)
Dat kan je allemaal instellen.

Shufflefunctie werkt pas naar behoren met nieuwe firmware.

Bij de tuner kan je afwisselen tussen stereo of mono, meer is er niet "in te stellen"

Helderheid van de backlight kan je niet instellen, enkel hoelang ie moet aanblijven (en 0 sec = geen backlight). Je kan wel het contrast van het scherm bijregelen, maar dat heeft geen effect op de achtergrondverlichting.

Wat het nut van jouw post is ... :?

Ik heb nu de nieuwe firmware (1.30EU ipv 1.24EU) en heb de indruk dat de shuffle functie naar behoren werkt. Meer tijd nodig om echt te weten.

Wel heb ik het idee dat op het zelfde volumeniveau het geluid nu zachter is dan met 1.24, ondanks dat ik hem pas een week of twee heb en er haast wel gelimiteerde firmware ivm het door de Fransen gewenste maximale geluidsniveau op moest zitten toen ik hem kocht...

Ik wil de 799 of 899 kopen (boeit me niet welke). Heeft iemand enig idee waar deze nog leverbaar is? Of is dit geen goede speler meer tegenwoordig (gezien de aardige kick die ik dit topique geef).

quote:
prinsrob schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:03:
Ik wil de 799 of 899 kopen (boeit me niet welke). Heeft iemand enig idee waar deze nog leverbaar is? Of is dit geen goede speler meer tegenwoordig (gezien de aardige kick die ik dit topique geef).

Het is en blijft een prima speler.
Is ie niet gewoon in de Pricewatch te vinden?

mp3spelers.nl heeft de 899 en volgens mij ook nog de 799.

Ik heb de 899 en bevalt prima. De shuffle kan makkelijk voor de gek worden gehouden;

1: een keer op de usb aansluiten en hij wist alles wat hij geleert heeft (ik heb vaak het idee dat hij nummers vaker gaat spelen die je helemaal afluisterd).

2: een paar keer voor EN achteruit spoelen en het is weer bijna random.

quote:
GieltjE schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:00:
mp3spelers.nl heeft de 899 en volgens mij ook nog de 799.

Ik heb de 899 en bevalt prima. De shuffle kan makkelijk voor de gek worden gehouden;

1: een keer op de usb aansluiten en hij wist alles wat hij geleert heeft (ik heb vaak het idee dat hij nummers vaker gaat spelen die je helemaal afluisterd).

2: een paar keer voor EN achteruit spoelen en het is weer bijna random.

mp3spelers.nl heeft geen flashspelers van iriver op voorraad, mp3man wel

Shufflefunctie werkt toch veel beter met de nieuwe firmware hoor.

quote:
prinsrob schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:03:
Waarom wil je per se die speler? Volgens mij zijn er op dit moment betere alternatieven, bijvoorbeeld de iAudio G3 of iAudio 5. Wel iets duurder overigens.

quote:
Henk007 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:54:
[...]

Waarom wil je per se die speler? Volgens mij zijn er op dit moment betere alternatieven, bijvoorbeeld de iAudio G3 of iAudio 5. Wel iets duurder overigens.

Ik zie niet in waarom die beter zijn.
Imho is de iRiver 7xx/8xx een echt goeie speler, tegen een redelijke prijs.
Zie niet in waarom ie em niet zou moeten kopen.

Ik had nog een paar vraagjes rond deze speler:

- kan je het shufflen beperken tot 1 map of shuffelt hij zowieso over alle liedjes die je erop hebt staan?

- heeft er iemand soms een filmpje van de menu in gebruik (cfr het topic over de Samsung Yepp 1Gb YP-MT6 speler). Dat is echt enorm handig om het gebruik van de speler een beetje in te schatten: hoe verloopt de navigatie om een bepaalde folder/file te spelen, zijn de menu's intuitief, enz...

- welke opties worden nu feitelijk uitgeschakeld door de UMS firmware te gebruiken?

- is er buiten het uiterlijk nog een verschil tusesn de 7xx reeks en de 8xx reeks?

Alvast bedankt!

heb men IFP-795 nu 2 dagen... SUPER speler. Stond met 1.24 EU, geüpgraded naar 1.30 EU. Alleen werd het volume zodanig "dichtgeknepen" dat ik nu 1.25 US erop heb staan. IMO dezelfde firmware als 1.30 EU, maar dan zonder de "limiter".

De ontvangst van de FM radio is idd zeer gevoelig.

Heb wel een vraagje: is het normaal dat het beschermklepje van de USB ingang zo prutserig is en dat dat ding vaak van zichzelf open valt?

Voor de rest: SUPER speler!! Heb +20 uur uit m'n 2300 maH batterij gehaald en dit met het doorlopen van alle menus incluis.

Gr

quote:
GVfB schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:50:

Heb wel een vraagje: is het normaal dat het beschermklepje van de USB ingang zo prutserig is en dat dat ding vaak van zichzelf open valt?

Nee, dat is niet normaal, dat klepje hoort stevig te zijn, en niet zomaar open te vallen

Vraagje: Zit er een arm- of polsband bij die spelers?
Want op de ene site staat er dat dit erbij zit en op de andere niet.

quote:
Pesser001 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:49:
Vraagje: Zit er een arm- of polsband bij die spelers?
Want op de ene site staat er dat dit erbij zit en op de andere niet.
Er zit er geen bij, heb er een bij gekocht, maar me armpjes zijn te dun, was zo'n fors Duits ding :p

Bij de vorige versie, de IFP390T zit wel een armband.
Mocht je echt een armband willen, kun je die ook overwegen, aangezien dat ook nog steeds een erg goeie speler is :)

Ik ben serieus aant twijfelen tussen de samsung yepp mtz6(1 Gig) en de iriver ifp 799 of 899.
Als er een armband bij de iriver zat, ging ik meteen voor deze maar das jammergenoeg niet zo :'(
De iriver is iets duurder en ik weet niet of ze hem in een winkel in mijn streek verkopen (brugge).
Ik ben niet zo voor internetverkoop, omdat da minder makkelijk is met de garantie.
Daarentegen heeft de iriver wel een mooier kleur en een werkende radio, hoewel ik da niet zo belangrijk vind.
De radio bij de samsung zit er wel in geloof ik, maar werkt niet door de firmware.

Iemand die serieuze pro's of contra's kent waardoor ik zeker 1 van die twee moet kopen? _/-\o_

quote:
Pesser001 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:51:
Ik ben serieus aant twijfelen tussen de samsung yepp mtz6(1 Gig) en de iriver ifp 799 of 899.
Als er een armband bij de iriver zat, ging ik meteen voor deze maar das jammergenoeg niet zo :'(
De iriver is iets duurder en ik weet niet of ze hem in een winkel in mijn streek verkopen (brugge).
Ik ben niet zo voor internetverkoop, omdat da minder makkelijk is met de garantie.
Daarentegen heeft de iriver wel een mooier kleur en een werkende radio, hoewel ik da niet zo belangrijk vind.
De radio bij de samsung zit er wel in geloof ik, maar werkt niet door de firmware.

Iemand die serieuze pro's of contra's kent waardoor ik zeker 1 van die twee moet kopen? _/-\o_

ik heb zelf wel een ifp 799 2 weken gelden gekocht en daar zat dus wel een keykoort bij met een armband of het overal zo is weet ik niet.

ik zou je 1 ding zeggen welke je ook koopt je zal er geen miskoop aan doen het is gewoon doen wat je gevoel zegt. Ik kan je 1 ding zeggen die ifp 799 weet zeker dat je er geen miskoop aan doet plus sensheiser oordopjes met echt goed geluid, ik had hiervoor nog een minidisc mdz 70 van Sony maar dat was al goed geluid als ik het vergelijk met mijn Iriver nu wow wat een wereld van verschil zo mooi geluid!

quote:
ExTrEmE25 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:59:
[...]

ik heb zelf wel een ifp 799 2 weken gelden gekocht en daar zat dus wel een keykoort bij met een armband of het overal zo is weet ik niet.

Het zou kunnen dat alleen bij de 512MB/1GB versie er een armband en een keycord bij zit.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: