Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Tele2 ADSL ervaringen

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Vanaf vandaag biedt Tele2 ook ADSL aan!
Ze maken volgens mij gebruik van het KPN netwerk, maar meer info hierover kan ik niet vinden op de site...

ze bieden 3 verschillende paketten aan:
  • 512/256 (¤19,95)
  • 1024/352 (¤24,95)
  • 2048/416 (¤29,95)

meer info vind je op www.tele2.nl/adsl

Iemand al ervaringen?

Ze maken geen gebruik van kpn netwerk. KPN heeft geen 512/256 abonnement en 1024/352 bestaat sinds 1 feb ook niet meer.

JvS: Lezen! : )

Quote:

De telecomaanbieder maakt bij de nieuwe dienst gebruik van het netwerk van KPN. De keuze voor het KPN-netwerk is enigszins opvallend omdat de twee bedrijven regelmatig tegenover elkaar voor de rechter hebben gestaan. Vaak ging het daarbij om ruzies over tariefsvergelijkingen.

Webwereld.

Nou interessant. ALs het "adsl van kpn" is, dan zou het toch echt binnen de productprofielen van kpn moeten vallen. En nou ben ik al twee dagen niet op m'n werk geweest, maar de laatste keer dat ik checkte had kpn deze abo's:

slim 288/128
go 800 / 256
lite 1600 / 512
basic 3200 / 768
advanced 8000 / 1024

Dus dan kloppen OF die snelheden niet, OF ze bedoeling "via de kpn telefoonlijn" (wat alle adsl aanslutingen gaan, ook die op tiscali, versatel en bbned netwerken) OF webwereld tikt maar wat.

KPN doet nogal heel erg precies over deze productprofielen. KPN bepaalt ook 100% de snelheid van de aansluitingen, niet de ISP's (wat weleens ruzie veroorzaakt overigens :P). Dus OF die abo's die hierboven staan heeft kpn ineens 3 nieuwe profielen aangemaakt OF het is wat anders.

En ik hou het bij het laatste ;).

Het viel mij ook al op. Ik heb een postcode check gedaan, er stond dat ik het product gewoon kon bestellen terwijl hier enkel KPN-ADSL beschikbaar is.

quote:
DataBeest schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:44:
Het viel mij ook al op. Ik heb een postcode check gedaan, er stond dat ik het product gewoon kon bestellen terwijl hier enkel KPN-ADSL beschikbaar is.
Hier dus precies hetzelfde :)

Acties: [quote]

Door: ChangeLife4Ever

quote:
FoggyFreek schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:43:
...
...
Iemand al ervaringen?
Ja, ervaringen met informatie inwinnen. Zo snel zijn ze toch ook weer niet dat je nu al ervaringen hebt? :+

Tele2 maakt gebruik van Bitstream lijnen. Vandaar dat ze deze snelheden kunnen aanbieden.

hm: http://www.tele2.nl/adsl/support/info/privacy-policy.html

Voor aanmelding is nodig dat u uw NAW-gegevens (Naam, Adres, Woonplaats), uw vaste en eventueel uw mobiele telefoonnummer, emailadres en rekeningnummer verstrekt. Daarnaast vraagt Tele2 naar uw geslacht en uw geboortedatum en geboorteplaats.:
...
Daarnaast kan Tele2 de gegevens verwerken, en zonodig aan derden verstrekken, als dit nodig is voor de behartiging van een gerechtvaardigde belang van Tele2.
;(

Zou ik niet zo blij mee zijn.

edit:
XS4ALL vindt dat persoonlijke gegevens ook persoonlijk moeten blijven en garandeert u dat via de Algemene Voorwaarden. XS4ALL stelt de gegevens van de klanten niet ter beschikking van derden, niet in geïndividualiseerde en niet in geaggregeerde vorm, behalve in het geval van een wettelijke vordering.

Nou, ik heb net even de helpdesk gebeld. Ze leveren dus een Thompson speedtouch 510 met 1 poort. De 4 poorts versie (die ik nu al heb voor mijn huidige wanadoo abo) kan ik volgens hen niet gebruiken. Weet iemand of ik mijn huidige router modem kan aanpassen zodat hij de Tele2 verbinding pakt?

wat bewijst dat die helpdesk niet gehinderd wordt door enig inzicht.

quote:
Adjo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:12:
Nou, ik heb net even de helpdesk gebeld. Ze leveren dus een Thompson speedtouch 510 met 1 poort. De 4 poorts versie (die ik nu al heb voor mijn huidige wanadoo abo) kan ik volgens hen niet gebruiken. Weet iemand of ik mijn huidige router modem kan aanpassen zodat hij de Tele2 verbinding pakt?
zou gewoon moeten kunnen. de 4 poorts is exact dezelfde router,alleen dan met 4 poorten. volgens mij ook dezelfde firmware. ze willen vast niet dat je meerdere pc's erachter zet ofzo ;)

Maar moet ik dan nog instellingen in de router / modem wijzigen?

Adjo : vermoedellijk enkel je login + pass in de router aanpassen als je op Tele2 overschakeld ( nieuwe user en pass dat je dan krijgt ), tevens zal de dat dan iets zijn a la : login@TELE2 ipv login@KPN ofzo.

Hier in Belgie is Tele2 ook actief, men ouders hebben er hun telefoonlijn bij. Heb ze nog niet over horen klagen, maar je zit dus met een afrekening van de telefoonkosten van Tele2 en ff later het factuur van Belgacom met d ekosten van de huur van de lijn.
Benieuwd hoe dat met het ADSL gebeuren gaat gaan.
In elk geval, met de prijzen die ze in Nederland hanteren voor ADSl, ben ik zeker niet genijgd er naar over te schakelen :p
Ik zit hier aan een 34 Euro/maand als ikme niet vergis met een 3 Mbit download en als ik me niet vergis 765Kbit upload, is bij Belgacom Skynet. En als ikme niet vergis moet er nog voor eind van april een upgrade weer gebeuren van de upload.

Ik zie ook niets over nieuwsservers, of die ook gesupport worden ofzo... :S
Anders hoeft het voor mij ook niet :7 (Grabit)

Er is een nieuwsserver, deze hadden ze ook met inbellen dus ik neem aan dat dit hetzelfde is voor ADSL.

quote:
FoggyFreek schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:43:
....

....
Iemand al ervaringen?

Om ervaring op te doen is er tijd nodig (beleving x tijd = ervaring)

Iedereen hier kan de info afgegeven door Tele2 analyseren, maar daar deel je nog geen ervaring mee, of bedoel je of er mensen zijn die ervaring hebben met Tele2 in het algemeen ?

Nee, Ik wil de titel van het topic een lang leven geven ;)

zodra mensen Tele2 ADSL hebben kunnen ze hier hun ervaringen kwijt. Op die fiets.

net aangemeld via helpdesk voor de 2mbit versie, nu wachten op de levering...... :9

Tele2 kennende is ook dit weer een prima prijs/kwaliteit pakket voor de gemiddelde ADSL gebruiker. De echte die hard downloaders gaan toch liever voor de 2mbps en hoger.

Maar ik denk dan ook dat de die hard downloaders en techfreaks niet zo´n intresse hebben in tele2 ADSL, het zal vooral voor de gemiddelde huishoudens erg intressant zijn. En gezien mijn ervaringen met tele2 algemeen raad ik ook dit product aan !

Check in elk geval http://www.tele2.nl/adsl/index.html voor meer informatie !

mmmm 2 dagen geleden aangemeld, maar mijn status :
U heeft zich (nog) niet, of minder dan 24 uur geleden, aangemeld voor Tele2 ADSL. :(

Raar......

20 april wordt het geleverd..... :9
wordt vervolgd.....

quote:
killer2 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:18:
20 april wordt het geleverd..... :9
wordt vervolgd.....

Nog 1 dag wachten.
Wat duurt dat toch lang zeg, dat wachten :(

Ik heb gebeld naar de klantenservice (10ct pm :) ) en daar wisten ze me te vertellen dat het modem vandaag of morgen moet arriveren. Ze leveren hem pas als de lijn is opgeleverd.

ik ben benieuwd!

21 april geen modem.
ik bellen, ja er zit vetraging in het verzenden van de modem!

Ik roepen, maar ik heb er nog 1, van mijn vorige aansluiting, kunnen we de config niet doorlopen?
Nee, het is een unieke config. die niet gecommuniceerd mocht worden...duh!
Maar modem moet deze week komen....

Ondertussen 22 april 10:18...nog geen modem.... :'(
dus nog blijven wachten terwijl de lijn op 20 april al actief is. geeft de oude modem aan....

Iemand al wel een modem met een config??
:?

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: