Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: KPN begint met Digitale TV

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Is er al iemand die dit werkend heeft? Hoe werkt het opnemen van programma's via de Twin tuner? Stel je de tweede tuner automatisch in via de EPG?

Ik heb het dus aangeschaft, 3 tuners( max idd) waarvan 1 twintuner, kabel opgezegd en nu maar afwachten wanneer ik het in huis heb en werkend.

'k vind het aanbod wel erg magertjes, vooral ook het radio-aanbod is een lachertje :(
Lijkt me eigenlijk pas interessant als de apparatuur in TV en video/dvd-r gebouwd is. Nou zit je weer met extra kastjes, extra AB's, extra apparaat wat stand-by stroom staat te vreten.

Totaal niet aantrekkelijk vanwege het aanbod. Ik ga dan liever voor digitale tv via Casema, dan kan ik tenminste het voetbalkanaal ontvangen (als ik al digitale tv zou nemen, dan is het met name voor deze zender).

Als ze digitale tv aanbieden mag je ook wel een goede beeldkwaliteit verwachten maar ze zenden slechts op 480 x 576 (SVCD formaat) uit. Daar kan een goed kabel signaal makkelijk mee concurreren.

Ik zou eerder digitale tv van de kabelboeren overwegen als het beschikbaar is.

quote:
Gringo schreef op 22 oktober 2004 @ 11:02:
....Daar kan een goed kabel signaal makkelijk mee concurreren....

Daar zeg je wat. met de nadruk op goed. De meeste analoge kabelsignalen die ik thuis en om me heen zie zijn waardeloos, de digitale varianten zijn goed maar kosten dan wel ruim 10 euro duurder dan de goedkoopste variant van KPN (=7,95 per maand) (als je telefoon en ADSL van KPN hebt)

Aangezien de meeste huishoudens naar nederland 1-3, rtl4,5 sbs6,yorin, net 5,nickelodeon, discovery, mtv en tmf kijken lijkt me het zender aanbod compleet genoeg. Voor mij wel in ieder geval.
Zet ik dat dan tegenover de ruim 13 euro per maand die ik nu aan de Casema betaal voor een belachelijk slechte kwaliteit dan weet ik het wel.
Sowiso heeft kpn bij de digitale TV een binnen 8 dagen retour = geld terug, dus ik denk dat ik 't eens ga bestellen met een twin tuner.

Nog even wat extra info: ik las dat de single en twin tuner beide minimaal 1 RF uitgang hebben, dus een coaxje naar boven toe of naar de computer kan ook gewoon, ipv van een rare lange scart kabel te maken en leggen.

zeikerds :P

Het is een PRIMA! alternatief.

Ik gebruik nu al enkele maanden Digitenne, en wordt (hopelijk vandaag afgeleverd) vervangen door KPN (digitenne)

het aanbod in zenders is prima, en ik heb weldegelijk NBC e.d. zenders
Ook Discovery (errug belangrijk) en NG.

het neuk kanaal is een extra, maar stel je hier geen Amerikaanse kwaliteit bij voor :|

daarbij is het werkelij kspotgoedkoop.
heb je een telefoon en adsl van KPN, dan betaal je peanuts.

een ontvanger voor maar 30 EUR ( :o ) is ook helemaal niks.
3 kaarten max. per abo.
HEEL erg goed gedaan KPN

;)

quote:
remco_k schreef op 22 oktober 2004 @ 13:29:
[...]

Daar zeg je wat. met de nadruk op goed. De meeste analoge kabelsignalen die ik thuis en om me heen zie zijn waardeloos, de digitale varianten zijn goed maar kosten dan wel ruim 10 euro duurder dan de goedkoopste variant van KPN (=7,95 per maand) (als je telefoon en ADSL van KPN hebt)

Zet ik dat dan tegenover de ruim 13 euro per maand die ik nu aan de Casema betaal voor een belachelijk slechte kwaliteit dan weet ik het wel.
Als ieder alternatief beter is dan het kabelsignaal zou ik ook niet twijfelen. Het signaal is hier in de wijk (ook verzorgd door casema) prima. Het gaat mij er meer om in welke mate de technische mogelijkheden van dvb-t worden benut.

Vandaag werkend en tot me verbazing moet ik zeggen boven verwachting.

Prima beeld en prima geluid op me Phillips 100 hz TV'tje, zichtbaar mooier en strakker dan de kabel.

Heb 2 single en 1 twin aangeschaft, rest nog installen, ik zal eens kijken of ik een 2e tv kan aansluiten op de plek waar eigenlijk de video zou moeten en zal ook eens kijken of je 2 tv's kan aansluiten op 1 single tuner.

Heb dus volle korting en betaal ipv bijna 14 euro nu bijna 8 euro.

quote:
Flame17 schreef op 23 oktober 2004 @ 00:07:
Vandaag werkend en tot me verbazing moet ik zeggen boven verwachting.

Prima beeld en prima geluid op me Phillips 100 hz TV'tje, zichtbaar mooier en strakker dan de kabel.

Heb 2 single en 1 twin aangeschaft, rest nog installen, ik zal eens kijken of ik een 2e tv kan aansluiten op de plek waar eigenlijk de video zou moeten en zal ook eens kijken of je 2 tv's kan aansluiten op 1 single tuner.

Heb dus volle korting en betaal ipv bijna 14 euro nu bijna 8 euro.
én een nueqe kanaal

Moet ik nog even aanvragen dus zodra dat er is zal ik wel posten of dat wat is, kijken is wel aardig maar sexen moet je gewoon doen! :9

Oke dan, alles werkend nu en 2 tv's en 1 pc op 1 single tuner, moet dan wel op alle tv's zelfde net kijken maar dat is hier geen probleem omdat de kinderen overdag kijken en Pa en Ma in de avond, radio is goed geluid en het beeld nog even aangepast van de TV en dus tot nu toe een tevreden digitale TV kijkerd :Y)

Wat moet je eigenlijk doen met dat contract in de doos? Er wordt met geen woord meer over gerept.

Hmm, ik heb het hier geïnstalleerd en ik vind de kwaliteit toch erg matig. Het beeld is niet scherp bij veel zenders. Dan houd ik toch maar bij de kabel.

Sowieso ontvang ik niet alle zenders hier of ik moet de ontvanger zo'n beetje buiten neerzetten, dus pakket gaat weer terug naar KPN. Toch jammer, want qua prijs is het wel een perfect alternatief.

quote:
msx2 schreef op 24 oktober 2004 @ 01:50:
Hmm, ik heb het hier geïnstalleerd en ik vind de kwaliteit toch erg matig. Het beeld is niet scherp bij veel zenders. Dan houd ik toch maar bij de kabel.

Sowieso ontvang ik niet alle zenders hier of ik moet de ontvanger zo'n beetje buiten neerzetten, dus pakket gaat weer terug naar KPN. Toch jammer, want qua prijs is het wel een perfect alternatief.
Misschien handig voor de mensen die willen aanschaffen welke regio je zit?

Misschien een rare vraag, en zag hem al eerder hier in deze topic maar las er geen antwoord op.

Kan je met een twintuner op 2 tv's 2 verschillende kanalen ontvangen of moet je echt TV + Videorecorder?

quote:
Flame17 schreef op 24 oktober 2004 @ 02:08:
[...]

Misschien handig voor de mensen die willen aanschaffen welke regio je zit?

Ik zit net onder Haarlem, qua ontvangst kan dit inderdaad per regio verschillen.

Echter ik blijf de kwaliteit van het beeld (voor de zenders die wel goed doorkomen) erg slecht vinden. Ondertitels die niet scherp zijn enz.

quote:
msx2 schreef op 24 oktober 2004 @ 13:07:
[...]

Ik zit net onder Haarlem, qua ontvangst kan dit inderdaad per regio verschillen.

Echter ik blijf de kwaliteit van het beeld (voor de zenders die wel goed doorkomen) erg slecht vinden. Ondertitels die niet scherp zijn enz.
Hmm, vreemd zit hier niet ver van je vandaan( Haarlemmermeer) en soms een kleine ribbel in het beeld, beetje met de antenne schuiven en je komt een heel eind.

heb je de antenneversterker wel ingeschakelt? 5V antenna power heet 't geloof ik (tenminste, op m'n Hauppauge DEC2540 @ Digitenne heet 't zo).

Hier in Heemstede (ook vlak bij Haarlem) werkt het super 99/100%... Wat ik mij nou af vroeg... Is het mogelijk op 1 abonnement 2 kastjes te kopen. De ene in Haarlem neer te zetten en de ander in Hoofddorp?

Op 1 abbo zelfs 3 kastjes(maximaal) en met de smartcard acitveer je, zonder te weten waar je bent.

Dus 1 in Haarlem en 1 in Hoofddorp moet werken dacht ik zo, ze maken ook reclame dat het zo makkelijk is al je op de camping zit( indien dekking daar)

Vandaag bij Primafoon een startpakket gehaald. Sluit de tv in de woonkamer via de scart aan en die op slaapkamer via coax op één tuner. Gebruik altijd maar 1 tv tegelijk! :)

Verwacht een goede ontvangst (Hilversum), maar dat laat ik wel weten als het up and running is!

Hier ook een nieuwe gebruiker!

Werkelijk fantastisch dit. Nadat de kabel voor de zoveelste keer geen beeld gaf, waren wij casema spuug en spuug zat. Gister naar primafoon gegaan, twee abbos afgesloten voor 15 euro per maand en 5 decoders gekocht.

Het aansluiten was werkelijk waar 3 tellen werk en dan is alle klaar. Over de kwaliteit ben ik uiterst tevreden. Soms heb ik wel het idee dat va rtl4 de kleuren wat flets zijn, maar verder is alles haarscherp en absoluut geen spikkeltje ruis.

Wat ook grappig is, dat ik een decoder ook bij mijn buren of famillie kan plaatsen. Kan je onderling de abbo kosten delen :)

Sterker nog, waar dekking is kan je hem meenemen, handig als ik op me werk voetbal willen kijken( alleen maar Ned 1,2 en 3).

Met een Twintuner kan je alleen gebruiken om 1 op te nemen en 1 te kijken, dus niet beide verschillend kijken of beide verschillend kijken, of dit zo is weet ik niet zeker omdat ik het nog niet heb uiteprobeerd, maar als ik alles bekijk moet dit haast wel, iemand dit dit wel heeft uitgetest?

Even een vraagje aan degenen die al digitale tv van KPN hebben:

Als je naar de Primafoon, of een andere winkel, gaat om zo'n starterkit te kopen, heb je dan ook legitimatie nodig?

Wacht namelijk nog op nieuw paspoort en de oude is al onbruikbaar gemaakt :)

rijbewijs of andere identiteitsbewijs misschien?

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: