Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: How to become a Producer

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Okee mensen aangezien er in het htbadj topic erg veel vragen werden gesteld over producen, midi etc. dacht ik laat ik maar een topicje beginnen over how to become a producer, aangezien veel (wannabe) dj's zoals ik ook met het maken van muziek zelf bezig zijn....

ik gebruik zelf nu Reason 2.0 in combinatie met een Evolution mk225c master keyboardje, na jaren geleden al eens een blauwe maandag aan fasttracker en screamtracker gespendeerd te hebben
en heb eergisteren een nieuwe terratec geluidskaart besteld om m'n huidige suckende sb live te vervangen... ik weet het niet echt professioneel ofzo maar daarom heet dit topic ook how to become a producer ;) (je kan moelijk in 1 klap een studio van een paar duizend euro op gaan lepelen)

Om maar even een aanzetje te geven: wat voor apparatuur gebruiken jullie zoal, wat voor muziek produceren jullie en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik gebruik zelf
- Yamaha cs2x, cs1x
- Roland Mc303
- Ibanez Rg270dx
- Dean performer SE
- Reason
- Cakewalk als sequencer

Wat voor muziek maak je?

ik schommel zelf een beetje tussen techno/techhouse en drum 'n bass in

quote:
Ener-G schreef op 26 oktober 2002 @ 13:02:
Wat voor muziek maak je?

ik schommel zelf een beetje tussen techno/techhouse en drum 'n bass in

Eigenlijk van alles.

Electronisch:

RnB, rap, trance, dance, techno, gamemuziek

Acoustisch:

Tsjah gewoon kleine liedjes met zang en gitaar.. :)

Ik gebruik niet zoveel , namelijk :
Reason 1.01
Roland mc303

en ik maak breakbeat ofzo maar dan anders :P
merk wel dat een MIDI keyboard eigenlijk wel erg handig / vereist is om een goeie melodie te maken.

Mja sinds ik dat keyboard heb is het leven een stuk simpeler geworden met Reason, maar ook met de Matrix in Reason kan je leuke dingen doen (is erg handig om bijvoorbeeld lekker snel een bassline te maken icm subtractor)

mooi

softwares:

cooledit
cakewalk
hamerhead
vaz

enkele jaren geleden maakte ik daarmee ook wat tracks, zoals deze: http://users.skynet.be/wg/The_au_jasmin.mp3 (techno)

nu heb ik een MC303 op de kop kunnen tikken en daarmee denk ik te herbeginnen, in combinatie met een midiprog maar eerst moet ik die MC303 wat onder de knie krijgen

je bedoelt zo'n mc 303 groovebox?

public energy - 303 :)

mc303 = idd groovebox

ik vind dat de topic titel even aangepast moet worden als er je met producer bedoelt: iemand die zijn eigen electronische muziek maakt.
in pop muziek is een producer vaak toch iemand anders, en niet degene die met midi en .. reason .. loopt te frotten...
maar goed... beetje verwarrend.. mensen met ideeen voor andere termen?

en om dan ook maar wat toe te voegen:
ik maak mijn muziek met logic, wat samples, softsynths zoals de fm7, absynth, pro53, emagic synths, en andere spullen die me voor mn voeten geworpen worden ;), als mixer en geluidskaart: o2r icm rme hammerfall dmv adat. nog een soundcanvas gm module, rd 700 keyboard. dat was het wel zo'n beetje...

psst............... http://www2.hku.nl/~jan5/muziek/

quote:
Ener-G schreef op 26 oktober 2002 @ 13:00:
Okee mensen aangezien er in het htbadj topic erg veel vragen werden gesteld over producen, midi etc. dacht ik laat ik maar een topicje beginnen over how to become a producer, aangezien veel (wannabe) dj's zoals ik ook met het maken van muziek zelf bezig zijn....

Leuk idee!! :)

quote:
Om maar even een aanzetje te geven: wat voor apparatuur gebruiken jullie zoal, wat voor muziek produceren jullie en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Voorlopig nog Reason 2 en Soundforge, maar wil over een tijdje wat gaan proberen met Cubase SX in combinatie met VST plugins; Absynth, FM7, etc

Wat produceer ik; laatste weken voornamelijk wat trance nummertjes gemaakt, maar wil me toch meer gaan storten op groove funk house (wat ook mijn draaistyle is).

http://www.xs4all.nl/~vthart/demo/ <-- hier kan je een trancenummertje vinden overigens :)

Ik wil (moet) ook nog een midi keyboard aanschaffen, maar dat komt binnenkort (laatste maand veel uitgaven gehad: nieuwe mixer en veeeeeeel platen).

trebla: leuke melodie! beetje langdradig vind ik hem maar ik ben niet zo thuis in de trance wereld als het ware.. maar iig wel leuk wat ik zo gauw gehoord heb...

thanks! over dat langdradig klopt, ik moet nog wat afwisseling erin maken en nog wat extra's ... maargoed ik heb wel meer halve nummers hier liggen. Ben nu zo'n 6 weken bezig met Reason, eerste weken alleen maar wat proberen om te kijken wat ik eruit kan krijgen / halen :)

Binnenkort ga ik dus nummers maken die in mijn draaistyle passen, wordt wel wat moeilijker dan trance .. maar wel leuke uitdaging d8 ik zo :D

trebla dude je wil toch niet zeggen dat je dat ene nr wat je gepost had zonder een master keyboard gemaakt had?? :D

Jawel :P :D

Hoi mensen,

Ik produceer electronische grooves(lees:house,tech-house,techno,deep-house,funkhouse) en dat doe ik met o.a.:

Pc met cubase SX,reason 2.0,vsti's zoals fm7,absynth,pro52,etc.....rebirth338,recycle,wavelab,cooleditpro2 en nog wat van die strekking en heb verder nog een boss dr202,roland xp-30 synth,mengpaneel,effectenbakken.

meestal gebruik in cubase in combinatie met reason(rewired),en dat is echt een dodelijke combinatie. 8)

www.besonic.com/nicajo

oh ja en als er mensen zijn die vragen hebben met betrekking tot deze software,wees niet verlegen ze te stellen want ik denk dat ik er wel wat vanaf weet en misschien kan ik je een beetje op weg helpen.

ok groeten, DeLaMuerte!

tja da's ook een van de redenen dat ik dit topic gestart heb he ;)

delamuerte> heb je ook tracks uitgebracht op 12" ? en onder welke naam?

quote:
DeLaMuerte schreef op 27 oktober 2002 @ 10:27:
Hoi mensen,

Ik produceer electronische grooves(lees:house,tech-house,techno,deep-house,funkhouse) en dat doe ik met o.a.:
Yow .. met jou kan ik praten (Funk house :D)!
quote:
meestal gebruik in cubase in combinatie met reason(rewired),en dat is echt een dodelijke combinatie. 8)
Dat heb ik al meer gehoord, ik moet me er ook maar 's in verdiepen. Ben nu alleen nog bezig met Reason.
quote:
Damn lekkere muziek man 8)

quote:
delamuerte> heb je ook tracks uitgebracht op 12" ? en onder welke naam?

Ik heb helaas maar een 12" uitgebracht en dat was een whitelabel en jaren geleden.In mijn hip-hop tijd zal ik maar zeggen heb ik wel wat werk op cd uitgebracht maar dat is nu niet relevant meer dacht ik.

quote:
Yow .. met jou kan ik praten (Funk house )!

...dat moeten we dan maar eens doen :D ...tegenwoordig zijn de meeste mensen toch wat trance-minded en dat is niet echt mijn merk koffie, met alle respect!

quote:
Damn lekkere muziek man
dank u wel :)

Ja inderdaad die hardtrance meuk vind ik ook zo platvloers, en ook zo makkelijk te maken

geef mij ook maar een lekkere stevige funky techhouse plaat
trouwens veel van de betere techno/house producers hebben een achtergrond in de hiphop schijnt :)

Reason 2.0
Ableton Live
Cubase sx
Absinth
Soundforge
Nuendo

Hill 16:2 mixer
Roland midi keyboard
Alesis compressor
Delta 66 geluidskaart
Alesis m1 mk2 active monitoren...

Dat is het wel z'n beetje....stijl.... IDM,Lo-fi,deephouse achtige shit

quote:
DeLaMuerte schreef op 28 oktober 2002 @ 11:29:
...dat moeten we dan maar eens doen :D ...tegenwoordig zijn de meeste mensen toch wat trance-minded en dat is niet echt mijn merk koffie, met alle respect!

Inderdaad, dat vind ik dus ook!

Heb je toevallig MSN (mijne is avhart@hotmail.com) ?

quote:
dank u wel :)
No problem, als het ik niet goed vond had ik het ook wel gezegd hoor :)

DeLaMuerte: Ik kwam nog wat (oudere) nummers van je tegen @ reasonstation.net ;)

afoolzflow vind ik erg lekker, lekker deep ook man :D

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: