Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: How 2 become an LJ.....?

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Ook nog ff wat foto's van drive-in show waar ik voor werk (visual productions)

http://www.large.nu/albums/album04/aab.sized.jpg

http://www.large.nu/albums/album04/aaa.sized.jpg

:) ziet er best netje suit toch ;) bovenste is op een strandfeest in st maartenszee vlak bij Den Helder

Onderste foto is op het Eemland College in Amersfoort ;)

tering hoeveel van die scan's hebben jullie wel niet :?

quote:
Op zondag 20 januari 2002 00:47 schreef Cue het volgende:
Zo is het toch met alles, als je eenmaal weet hoe het werkt dan vind je het niet moeilijk meer. Mensen die op van die grote EVO's gewerkt hebben die vinden het ook niet moeilijk, nou ga jij maar eens achter zo'n tafel zitten. Zo is het ook met lightjockey, en ik vind een ander groot nadeel van lightjockey dat je moeilijk kan zien wat je aan het doen bent.

Een voordeel is wel weer dat het erg veel functies heeft, maar of je de helft ook gebruikt :9

Ik zie meestal iedereen die lightjockey gebruikt met of een 19" monitor of twee monitoren, en dat is volgens mij juist iets wat je niet wilt als je ergens op lokatie bent. En ik vind het programma erg duur voor wat het bied, Visualdmx is een stuk goedkoper en IK vind het superr werken.

Is wel zo maar elk programma is gewoon lastig in het begin,

En even voor de duidelijkhied het programma is gratis de hardware betaal je voor.

En voor een DMX kaart begint het rond de 2 duizend peik.

ik heb de prijzen van visualDMX nog niet gezien maar dit zal wel enigssinds gelijk zijn.

bij visual DMX hebben ze een dongje die je aan je com poort hangt.,... ik wil idd ook eerst prijzen weten want alleen als je een product hebt van bijvoorbeeld 400,- per apparaat word het de grootste DMX hit ooit

quote:
Op zondag 20 januari 2002 18:18 schreef MR_WAZOO het volgende:
bij visual DMX hebben ze een dongje die je aan je com poort hangt.,... ik wil idd ook eerst prijzen weten want alleen als je een product hebt van bijvoorbeeld 400,- per apparaat word het de grootste DMX hit ooit

Bij visualDMX krijg je een hardware doosje er bij met DMX output (komt er ook een met DMX input). Dat kasje doet de zwaarste berekeningen, en je kan bijna elke soort scans er aan hangen worden echt super veel ondersteund, en als er eentje niet bijzit die je nodig hebt, kan je gewoon mailen.

Het pakketje is nu nogmaar te koop alleen bij Movitec (uit m 'n hoofd (http://www.movitec.net)

Het kastje zit rond de 800,- uit m 'n hoofd, maar weet het niet zeker. En het programma werkt gewoon echt superr je hebt veel overzicht en werkt makkelijk.

Ik heb gekeken maar de prijs staat niet op de site, je zou movitec even moeten bellen voor een prijs.

Over bovenstaande foto's de bovenste foto's zijn met movitec Moving headjes ;) "Movitec SL-250" de onderste zijn met Martin 812'jes ik geloof daar 8 stuks maar kunnen d'r ook 12 izjn weet ik niet meer uit m 'n hoofd is vorig jaar geweest dat feestje.

Voor meer vragen over VisualDMX, ik ben er al een tijd mee bezig, want ik vind het gewoon super en heb beetje hekel gekregen aan dat lightjockey, ik vind het concept gewoon bagger.

edit:
Je hebt dus geen dmx kaart nodig in je pc ofzo he, je hangt het kastje aan je compoort, en gaan met dat ding ;)

Ik ben eigenlijk benieuwd of mensen nog meer goed ervaringen over DMX software hebben?

Lightjockey wordt vaak in discotheken gebruikt en is daar wel OK voor, maar voor live zou ik het niet willen.
HogPC is een fantastisch pakket, en is zeker het proberen waard. Zeker zodra ze de USB-Wings eenmaal af hebben en leveren :9~ :9~

Grappig daar had ik het laatst nog met iemand over:: ze zouden voor lightjockey een soort van USB fader wing moeten maken, nou is High End (ok ok Flying Pig) ze toch voor :)

Damn, ik zie dit draadje nu pas.

zelf speel ik af en toe met geluid en licht op school.
Zoals de schoolband versterken.
Of de halve avond DJ op het schoolfeest.
en met culturele projecten geluid of licht.
met licht help ik dan voornamelijk met uitlichten en de instellingen bedenken.
iemand ander had deze dan ingeprogameerd.

maar helaas is het door mn leeftijd nogal onmogelijk om het als vakantie werk ofzo te doen.

Ik heb het idee dat er nogal wat mensen hier zijn die de capaciteit van de LichtJockey onderschatten voornamelijk voor live doeleinde. Maar dat kan ik jullie toch niet bij brengen als je er zelf niet mee werkt.

Bijvoorbeeld door de DMX in mogelijkheid kan je elke willekeurige tafel gebruiken om via de LichtJockey de bediening te doen.

Alles kan softwarematig gepatched worden een ingang kan gepacht worden op een uitgang maar ook kan een ingang gekoppeld worden aan een functie of een CUE of zelfs aan een Macro, Waarbij de DMX valua als min/max. waarde van een functie kan worden aangegeven.

Deze functie is vele male functioneler als een dedicated schuifen bak er bij, Nu ben je namelijk niet afhankelijk van de tafel die je wil door dat de fabrikant je een tafel verplicht op legt.

Ik ben helemaal niet zo kapot van die DMX4PC gevallen... PC is imho uberhaupt niet geschikt om handig licht mee te doen en al zou je een USB wing hebben> dan zit je nog met windows opgescheept ;) ;)

licht via de pc vindt ik ook nogsteeds niks,

wat wel goed te doen is is een fatsoenlijke tafel met daaraan gekoppeld een pc.

voor de rest blijven tafels gewoon fijner om mee te werken.

Visual DMX is bezig met MIDI Support, zodat je van die midi tafels er aan kan hangen ;)

echt visualdmx heeft echt toekomst, word door jongens gemaakt die al 13 jaar lang zelf een drive-in show hebben en veel met producties mee gaan, ze hebben dus erg veel praktijk ervaring, en het word steeds beter en beter.

volgens mij is de beste oplossing een touchscreen aan een windows of andersoortige pc met DMX dongle...:)

LichtJockey heeft Touchscreen support

quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 00:17 schreef mweert het volgende:
LichtJockey heeft Touchscreen support

hoeveel kost lightjockey??

zolang t boven de 400 euro kost is t geen optie voor mij

Dat Visual DMX wordt inderdaad door goeie jongens aan gewerkt, maar het blijft PC based, overigens wat ik zo heb gehoord van mensen die de maker kennen wordt het wel n stuk overzichtelijker dan LightJockey...

En dat DMX in verhaal ga ik inderdaad maar eens uitzoeken, zou opzich best handig kunnen zijn...

Zijn er hier eigenlijk mensen die (praktijk-)ervaring hebben de de Zero88 FatFrog, BullFrog of de gewone Frog?
Deze Groene lichttafel staat namelijk misschien op mijn verlanglijstje voor sinterklaas :7 maar ik wil graag weten of er al mensen zijn die hem al gebruikt hebben en of ie een beetje degelijk/handig is.

edit:

Hij is bedoeld voor live-optredens van mainstream bands, i.c.m. met 4 scans, 2 movingheads, en circa 24 dimmerkringen. Met uitschieteres naar 6 scans, 4 movingheads en 42 dimmerkringen. (mogen wel wat dimmers samengepatcht worden)
Veel optredens zijn in feesttenten voor 3000 man, en de lichttafel moet dus bier- en vandalismebestendig zijn. De huidige Ma 24/6 (soms 2 naast elkaar) is dat absoluut

quote:
Op woensdag 23 januari 2002 15:13 schreef Illusion het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die (praktijk-)ervaring hebben de de Zero88 FatFrog, BullFrog of de gewone Frog?
Deze Groene lichttafel staat namelijk misschien op mijn verlanglijstje voor sinterklaas :7 maar ik wil graag weten of er al mensen zijn die hem al gebruikt hebben en of ie een beetje degelijk/handig is.
Alleen ervaring met de Elara.

ik heb alleen ervaring met wat zelfbouwspul en wat botexachtige zooi

Heb vandeweek lichtbakken in plafonds gemaakt die dus te sturen zijn met 0-10 V, toen dacht ik opeens, DMX is ook perfect om licht te sturen in een gebouw, maar waarom ze daar dan weer speciale systemen voor gaan aanleggen snappik weer niet...

sgm heeft voor zulke dingen een mooie tafel maar is ook wel beetje aan de prijs. heeft ook nog een kleiner broertje,

http://www.sgm.it/eng/mixerluci/studio24_sc.htm
http://www.sgm.it/eng/imgs/studio_24_sc_450.jpg

is wel een mooie tafel lijkt me, nog meer mensen die mooie lichttafels weten?

quote:
Op zondag 27 januari 2002 03:18 schreef MR_WAZOO het volgende:
is wel een mooie tafel lijkt me, nog meer mensen die mooie lichttafels weten?
ik heb er al aardig wat zien passeren... (Compulite ruled :))

Hmmm toevallig van de week met de programmeur van visual DMX staan praten en er gaat nog n hoop veranderen, maar t wordt wel n mooi product denk ik...

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: