Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: How 2 become an LJ.....?

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Joh als je een beetje leuk knipperlicht voor op je kamer wilt, moet je 8 lampen (van die speciale lampen met een gewone fitting) en een lichtcompuer hebben.
Zoiets heb ik ook, zelf een soort kist gemaakt op een paal, met daarin 8 van die gekleurde lampen op een rij, met 8 stekkers naar die lichtcomputer. Daarmee kun je met 100 verschillende programma's de volgorde/snelheid van het licht aanpassen, de richting veranderen, het hele programma omdraaien, etc.
Op dat ding zitten een aantal knopjes om het programma in te toetsen, en dan nog knoppen om de richting enzo aan te geven. Zal ff digicam pakken zodadelijk.

http://www.sysasz.com/lichtcomputer.jpg
Dit ding heb ik dus zelf ingebouwd in een plastic kist, en daar 8 stopcontacten en een dimmer aangemaakt.

quote:
Op zondag 06 januari 2002 19:48 schreef Vaagharses het volgende:
Ja het begint bij het eerste spotje op school... dan ga je is een keer mee met het bedrijf waar je dat spotje hebt gehuurd. Een tijdje later vraagt iemand ook of je voor hem kan klussen en als je eenmaal in het wereldje zit merk je pas hoe klein het is.

Nou zijn er opzich wel 5 wereldjes> Rock&Roll, theater, TV, bedrijfsevenemten en House. Ik ben zelf vooral bezig in theater/house/bedrijfsevenementen. Maarja snabbels heb je overal wel. En overal kom je weer dezelfde mensen tegen :) en na afloop altijd met zijn allen de kroeg in :P
mocht je me nog eens een dienst kunnen bewijzen met een klus ergens waar je iemand kan gebruiken die graag hard werkt maar nog niet alles weet > ik hoop dat je me weet te vinden

quote:
Op zondag 06 januari 2002 20:05 schreef SySasZ het volgende:
[afbeelding]
Dit ding heb ik dus zelf ingebouwd in een plastic kist, en daar 8 stopcontacten en een dimmer aangemaakt.

ik ken dat ding ergens van..... maar wat was t nou...

http://members.ams.chello.nl/ecbart/lichtcomputer.jpg
dat binnen dat rode lijntje is volgens mij ook echt et enigste effectieve he..

wat me nou nog niet helemaal duidelijk
wat doet een dimmer precies ?
hij dimt het licht ?

quote:
Op zondag 06 januari 2002 20:21 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

[afbeelding]
Das zo'n dingetje van Conrad van een paar jaar geleden.

quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 22:06 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

kinderspeelgoed> Obi niet schelden ;) dit is wel een tafel met HOG software... :D en deze tafel is imho beter dan al die imposante dingen met veel schuifjes (blauwe en rode => de avolites zooi dus :R ).

ok je kan hem dan niet vergelijken met de diamond, maarja de WholeHog2 is daar de veel betere tegenhanger van. Gelukkig zie ik dat tafeltje ook staan.

[afbeelding]

en voor de ik ben geil op veel knoppen fans> kijk maar eens hier: http://www.avolites.com .Maar mijn tafeltjes zijn het niet ....

de vele knopjes zijn niet alleen om stoer te doen (al is het heel wat bikkeliger dan zo'n ding met 3 faders en een display ;) ) .... dat werkt veel fijner dan zo'n hogachtige pc/lichttafel ding imho, want op z'n tafel met vele schuiven (zoals de avo's) heb je beter overzicht hoe alles staat, dat je sneller kan ingrijpen in een live-show, bij zo'n hog/echelon moet ben je veels te erg display-gebonden, zijn handig als alles voor geprogrammeerd is, alles met draaiboek geregeld is zodat je weet wanneer wat te doen. Dan weet je al meteen wat er gaat gebeuren, beetje saai. :?

Geef mij maar die boeren feesten, waar liters bier word gegooid, maar niet alles volgens een draaiboek gaat, dan is de avond tenminste een beetje verassend. Daar hoef je ook niet met zo'n hog ofzow komen aan zetten als je hem aan't einde van de avond weer 'droog' thuis wil hebben. Niet dat avo zo'n stevige bier-proof tafels maakt, maar MA zeker wel (light&scan commander dan). De grandma is zo'n hog achtig pc (wel vet die gemotoriseerde faders :) ).

mahjah ik vin dan ook wel een andere markt leuker, heb het niet zo op theater enzo. Geeft mij maar rock&roll :)

Okay andere manier
kon nix vinden via de zoekmachine
weet iemand een site waar ze uitleg geven over Spott's/can's dimmerpacks en control tables...
in het nederlands :)

quote:
Op zondag 06 januari 2002 21:33 schreef DJ-Jumbo het volgende:
Okay andere manier
kon nix vinden via de zoekmachine
weet iemand een site waar ze uitleg geven over Spott's/can's dimmerpacks en control tables...
in het nederlands :)
tech docs op www.sale.nl

quote:
Op zondag 06 januari 2002 21:38 schreef MisterDon het volgende:

[..]

tech docs op www.sale.nl

jah heb ik ook al gekeken...
maar echte info kan ik er niet vinden
bijna alleen verkoop gerichte talk :(

ik bedoel meer bv. waarom moet er een dimmer tussen
enzo

zat btw. ff op de site van feedback te kijken en daar heb je zo'n setje staan
-4 par can's
-dimmerpack
-footcontroller
en een stel stomme statieven ;(

is dat beter als zelf de boel gaan samenstellen?

quote:
Op zondag 06 januari 2002 21:44 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

jah heb ik ook al gekeken...
maar echte info kan ik er niet vinden
bijna alleen verkoop gerichte talk :(

ik bedoel meer bv. waarom moet er een dimmer tussen
enzo

zat btw. ff op de site van feedback te kijken en daar heb je zo'n setje staan
-4 par can's
-dimmerpack
-footcontroller
en een stel stomme statieven ;(

is dat beter als zelf de boel gaan samenstellen?
Je kan het beste 2e hands kijken, maar ik vrees dat je niet veel verder zal komen dan PARren op die stomme statieven en Botex spullen.

Met een dimmer kun je de lampen wat minder fel laten branden. Is goed voor de leeftijd van je lampen en je kunt er mooier mee uitlichten (een geel filter laat een stuk mee licht door dan een donkerblauw, dus als je ze evenveel licht wil laten geven dim je geel sterker)

Statieven zijn superhandig als je op stap bent en niet overal de boel wil ophangen. Lekker self supporting dus.

4 parren is echt wat weinig. Leuk om mee te beginnen, maar 8 lijkt me wel het minimum.

Footcontrollers zijn leuk maar imho overbodig; een goede controller werkt stand alone een hele berg progamma's af. Dan heb je er geen omkijken naar.

Maar het is ook een beetje kijken wat een mens wil he...

Ik heb al jaren voor eenvoudige discofeestjes acht parren, een regeldingetje, wat bewegend licht en nog wat speelgoed mee. Werkt snel en goed.

quote:
Op zondag 06 januari 2002 21:53 schreef Jag het volgende:

[..]

Je kan het beste 2e hands kijken, maar ik vrees dat je niet veel verder zal komen dan PARren op die stomme statieven en Botex spullen.
Niet zo neerbuigend over mijn spullen he! :D

Jakkiebah

ik heb net ff zitten kijken naar de spec's van die dingen...
300 Watt per lamp...
ik heb hier een 300 watt halogeen staan op me kamer (zo'n staande huiskamerlamp) en dat is wel errug veel licht zeg damn
ik bedoel gewoon voor op me slaapkamer...
een beetje aan en uitgaan op de muziek
gewoon sfeer creater's en ze moeten hangen
oid en zeker niet in de weg staan :D

maar die 300 watt valt dus te dimmen?
tot 60 watt ongeveer?
met 60 watt valt me moonflower net niet weg (met goed wat rook)

en hoe zit het met Botex of Showtec is dat een beetje betrouwbaar merk of kan ik dan volgende week weer in de winkel staan om nieuwe lampen te halen :)

quote:
Op zondag 06 januari 2002 22:08 schreef DJ-Jumbo het volgende:
Jakkiebah

300 Watt per lamp...
ik heb hier een 300 watt halogeen staan op me kamer (zo'n staande huiskamerlamp) en dat is wel errug veel licht zeg damn

tot 60 watt ongeveer?

en hoe zit het met Botex of Showtec is dat een beetje betrouwbaar merk of kan ik dan volgende week weer in de winkel staan om nieuwe lampen te halen :)
300 Watt is echt niet veel hoor, doe er maar eens 195 voor (of 119 :P). PARren gaan tot 1 kW, en dat is niets teveel (voor thuis wel natuurlijk). En vergeet ook niet dat als een ruimte volstaat met mensen, dat die lampen dan op die mensen staan te schijnen, en niet op een witte muur. Daarom is het oa ook zo donker in een discotheek terwijl er misschien wel 20 kW aan licht aanstaat.

quote:
Op zondag 06 januari 2002 22:08 schreef DJ-Jumbo het volgende:
Jakkiebah

300 Watt per lamp...

tot 60 watt ongeveer?

300 Watt is idd erg veel voor op een kamer > ik zou daarvoor dan ook gewoon zoals ik eerder al zei gaan kijken naar Par28 met E27 socket en een willekeurig lichtorgel
dan heb je 100 watts lampen

botex en showtec is gemaakt voor datgene wat jij wil, als je dus niet al te veel gekke acties dermee uithaalt vermaak jij je jarenlang met die spulletjes

quote:

uhm... eeh.... ik wil niet lullig zijn maarum eehh
je kan met dat PC geval hierboven totaal 1024 DMX kanalen aansturen, dat wil dan dus zeggen dat je daarmee 2 DMX lijnen kan sturen, reken een gemiddelde van 16 kanalen per scanner en je kan er 64 scans aan hangen die allemaal een verschillend geintje uithalen, reken dan vervolgens uit dat je bijvoorbeeld 2 of 8 scans hetzelfde laat doen en je komt op het aantal van 128 tot 512 scans die je aan kan sturen hehe
Maar volgens de specs die in dit topic worden gegeven::
quote:

R2 D2 exclusive ASM universele scanner- en lichtstuurtafel stuurt 32 scans tot 8 verschillende types, 200 kan. Parlicht, strobes enz.
Bediening via muis, PC keyboard, Vrij programmeerbare faders (16x4) en toetsen (80x2),
Sound to light, automatische BPM herkenning,volgspotfunctie op 8 nivos, 16 Bits Harddisk-recording.
Je kan wel veel DMX kanalen hebben, maar als er in de specs staat dat je ze kennelijk niet allemaal kan gebruiken:: WAAR BEN JE DAN MEE BEZIG ALS FABRIKANT??? En voor minder zijn er ook leuke dingen te koop....

quote:
Op zondag 06 januari 2002 23:31 schreef Techieguy het volgende:

[..]

Maar volgens de specs die in dit topic worden gegeven::
[..]

Je kan wel veel DMX kanalen hebben, maar als er in de specs staat dat je ze kennelijk niet allemaal kan gebruiken:: WAAR BEN JE DAN MEE BEZIG ALS FABRIKANT??? En voor minder zijn er ook leuke dingen te koop....

dat is wat dat apparaat gelijktijdig bedienen kan, ken t apparaat zelf ook niet direct maar denk dat je 32 scans kan programmeren en de rest dimmerpacks, switchpacks en strobes eraan moet hangen

zou trouwens ook het aantal scans op 1 en hetzelfde adres kunnen zijn bedacht ik vanochtend

ik ben nu met Expotech bezig om in het olympisch stadion al het ijs van alle kabels te hakken etc

quote:
Op zondag 06 januari 2002 20:21 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

[afbeelding]

Jup, dat is het enige waar knopjes inzitten :).
De rest wordt alleen gebruikt bij de hogere series.
Maar is wel een leuk ding om te beginnen :). En niet duur.

altijd leuk om weer een setje goede lichttafels van dichtbij te zien.
Ik vind het alleen wel zonde dat Avolites wordt afgekraakt. Voor de Grote Rock&Roll shows met veel parren heb ik veel liever een Diamond (of evt een Pearl) dan een Hog (die blauwe tafelsmet LCD display). Het is heerlijk om gewoon 180 faders direct-acces te hebben, zo kan je tenminste al je conventionals snel programmeren en ingrijpen.
Voor Intelligent Licht is een Hog ofzo natuurlijk veel leuker. De WholeHogII en de GrandMA zijn wat dat betreft super! (ook al is de GrandMA van www.malighting.de nog vrij instabiel)

waarom heb je dimmers nodig???? :
omdat de geavanceerdere licht-stuur-tafels allemaal met het DMX protocol werken. dan kan je van je lichttafel(die midden in een zaal met 20.000 man staat :) ) een dun draadje naar het podium leggen, en daar zetten de dimmers dat signaaltje om in grote stromen om de lampen te laten branden, al dan niet gedimd. De dimmer is dus meteen de aan/uit-schakelaar voor al die lampen

quote:
Op maandag 07 januari 2002 16:32 schreef Illusion het volgende:
Ik vind het alleen wel zonde dat Avolites wordt afgekraakt. Voor de Grote Rock&Roll shows met veel parren heb ik veel liever een Diamond (of evt een Pearl) dan een Hog (die blauwe tafelsmet LCD display). Het is heerlijk om gewoon 180 faders direct-acces te hebben, zo kan je tenminste al je conventionals snel programmeren en ingrijpen.
Voor Intelligent Licht is een Hog ofzo natuurlijk veel leuker. De WholeHogII en de GrandMA zijn wat dat betreft super! (ook al is de GrandMA van www.malighting.de nog vrij instabiel)

waarom heb je dimmers nodig???? :
omdat de geavanceerdere licht-stuur-tafels allemaal met het DMX protocol werken. dan kan je van je lichttafel(die midden in een zaal met 20.000 man staat :) ) een dun draadje naar het podium leggen, en daar zetten de dimmers dat signaaltje om in grote stromen om de lampen te laten branden, al dan niet gedimd. De dimmer is dus meteen de aan/uit-schakelaar voor al die lampen
en DAT is waarom ik zeg > DMX vanaf de start, beetje duurder, maar later kan je veel makkelijker uitbreiden etc..

dus eigenlijk kan ik net zo goed een lichtorgel kopen (zonder lampen) daar een stel par can's aanhangen
en that's it :?

quote:
Op maandag 07 januari 2002 16:32 schreef Illusion het volgende:
Ik vind het alleen wel zonde dat Avolites wordt afgekraakt.

Tja het zijn gewoon zero88 tafels met wapperlamp functie enne hun dimmerracks zijn ook bestwel ruk> Die beo-racken zijn mooi :9~ . Die avo tafels zijn niet lekker voor intelligent licht en voor theater zijn ze ook niet ideaal. Voor een beetje rocken met parren is een avo tafel natuurlijk wel leuk, maar een Hog met wing is net zo makkelijk.

Volgensmij zijn die Compulites ook wel redelijk rock tafels, ookal zou je het niet verwachten. Die sparktop viel me heel erg mee en je hebt toch wel veel lijntjes ;)
quote:
Voor de Grote Rock&Roll shows met veel parren heb ik veel liever een Diamond (of evt een Pearl) dan een Hog (die blauwe tafelsmet LCD display). Het is heerlijk om gewoon 180 faders direct-acces te hebben, zo kan je tenminste al je conventionals snel programmeren en ingrijpen.
Ik vind persoonlijk het sneller werken om te zeggen: 1 thru 60 @ 55% , dan 60 schuiven op 50% zetten... of GroupBla @ full. Het kan op de avo tafels natuurlijk ook wel op die manier... maarre dat geklooi met schuifjes hoeft van mij echt niet meer ;)

quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 12:27 schreef DJ-Jumbo het volgende:
dus eigenlijk kan ik net zo goed een lichtorgel kopen (zonder lampen) daar een stel par can's aanhangen
en that's it :?

koop idd een knipperkassie en 4 par 28 dingesen...

zoek gewoon een verhuurbedrijf in de buurt, kun je vast wel wat vinden

even iets totaal anders

watbetreft die DMX tafels > ik heb t liefste een tafel waar ik makkelijk mee werken kan, moet alleen nog ontdekken welk systeem dat is...

en ik denk zelf dat ik meer voor t beeldschermwerk met weinig schuifjes ga..

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: