Gathering of Tweakers

Quicksearch
Rediscover the web!

http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/ts_tb.gif

Het grote Thunderbird topic deel II

Dit topic is een voorzetting van het eerste deel, alleen nu met een goede startpost. Deze mag nog wel wat uitgebreider dus suggesties zijn hier welkom.

Heb je nog goede tips of extensies, plaats ze hieronder ;)

Voorgaande delen

Waarom Thunderbird gebruiken?

Voor release 1.0 van Thunderbird zijn er een groot aantal wijzigingen doorgevoerd en problemen opgelost uit de pre-releases. Thunderbird biedt ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Ongewenste-berichtenfilters
  • RSS-lezer
  • Zoekopdrachten opslaan als map
  • Globaal postvak IN
  • Berichten groeperen
  • Privacybescherming
  • Gemakkelijk opstappen van andere e-mailprogramma's
  • Volledige uitgaveopmerkingen bekijken

Waar kan ik Thunderbird downloaden?
Voordat je Thunderbird ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de Minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het ook op jouw systeem zal draaien..

Windows:
Installer: Engels | Nederlands
Zip: Engels | Nederlands

Linux:
GTK + XFT: Engels | Nederlands

MacOS X:
Compressed Disk Image: Engels | Nederlands

Mirrors: http://www.mozilla.org/mirrors.html

Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/nightly/

Wat zijn handige links?

FAQ (Veel gestelde vragen)
  • Waar kan ik mijn profiel vinden? Win XP/2000: %AppData%\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default\, waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[Gebruikersnaam]\Application Data\Thunderbird\Profiles en de rest spreekt voor zich. Windows 95/98/ME: C:\WINDOWS\Application Data\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default\ Linux:~/.thunderbird/xxxxxxxx.default/. MacOS X: ~/Library/Application Support/Thunderbird/Profiles/xxxxxxxx.default/.

Thunderbird extensies, thema's & plugins
Hieronder een aantal handige extensies en plugins. Mist er iets belangrijks. Neem dan contact met me op!
  • Enigmail - Om versleutelde of ondertekende e-mail berichten te sturen. Zie Ucchan's tutorial voor meer informatie hierover, die je hier kunt vinden.
  • About:config - Om verborgen instellingen net als in Firefox te kunnen wijzigen
  • ChromEdit - Om instellingsbestanden snel te wijzigen
  • MailRedirect - Om snel veel bestanden door te sturen, waarbij geen doorstuurinformatie te zien is
  • Attachment Tools - Om bijlagen sneller op te slaan, te verwijderen etc.
  • Folderpane-Tools - Om accounts te kunnen sorteren
  • Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Thunderbird profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)

Gert-Paul wijzigde dit bericht 22-03-2005 16:31 (32%)

Reg. datum: 30 september 2001

Jammer dat er (waarschijnlijk) nooit Exchange support in gaat zitten.

Ik gebruik zowel mn notebook als PC om pop3mails binnen te halen. Heeft thunderbird hier leuke extras voor om mn boxen synchroon te houden ? Of is het gewoon het postvak copieren zoals ik met Outlook doe ? (jammer, want deze lockt de file als ik ze gebruik .. vrij lastig aangezien Outlook altijd open staat)

kan ik ook mijn hotmail email box er in kwijt net zoals bij outlook express?
You cán Touch it!
Reg. datum: 03 december 2004

Ja, dan moet je hotpopper ff downloaden, te downloaden op www.boolean.ca. Meen me te herinneren dat je een oude versie moet nemen omdat de nieuwe betaald is ofzo :?

"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie en Adriaan

Ik gebruik al een aardige tijd thunderbird en ben er erg tevreden over. Ik gebruik m voor mijn xs4alll pop mail en mijn hva imap. Heel simpel dus, maar tis wel wat sneller als outlook express. Ik gebruikte vroeger een plugin voor het synchroniseren met mijn laptop, weet alleen niet waar ik die vandaan had.

quote:
ScottB schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:39:
Ja, dan moet je hotpopper ff downloaden, te downloaden op www.boolean.ca. Meen me te herinneren dat je een oude versie moet nemen omdat de nieuwe betaald is ofzo :?
Ik heb het gedownload en geinstaleerd maar ik snap er niks van hoe je het moet instellen :? :? kan je het mij uitleggen, dank je wel.
You cán Touch it!
Reg. datum: 03 december 2004

Als je Hotmail Popper aan hebt staan, staat er in je systray een soort kaarsje. Als je daar rechtermuisknop op doet, en dan Help, staat het allemaal precies, hartstikke handig !

"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie en Adriaan

quote:
ScottB schreef op zondag 26 december 2004 @ 00:08:
Als je Hotmail Popper aan hebt staan, staat er in je systray een soort kaarsje. Als je daar rechtermuisknop op doet, en dan Help, staat het allemaal precies, hartstikke handig !
STOM had ik zelf ook wel kunne bedenken, maar ja hij doet het nu.
Reg. datum: 25 december 2004

Na langdurig gebruik van de email-client van Netscape 7, ben ik zeer blij met Thunderbird 1.0. Het werkt goed, snel en prettig maar helaas is het theme (Noia) dat ik ervoor gebruik nog niet helemaal af. In combinatie met mijn WinXP Skin (Zion) levert dat wat gare/misvormde layout en knoppen op. Dat vind ik toch wel erg jammer.

Linux!

Heey Deel Twee!

Weet iemand hoe ik de folder cache van een IMAP server kan legen? Thunderbird haalde namelijk bodies die er wel waren niet meer binnen. Nu heb ik even het account verwijderd en weer aangemaakt, maar dat moet toch mooier kunnen, of niet? :)

Error -48621: Signature expired

Reg. datum: 30 september 2001

Een archiveringsoptie zoals in outlook zou Thunderbird bijna perfect maken. :)

Kwam net dit plaatje tegen:
http://ic1.deviantart.com...-11/Thunderbird_large.png

Iemand een idee hoe je je mail zo (op conversatie, net als gmail) kan bezichtigen?

edit:

Je moet dus op het conversatie wolkje klikken om dit te krijgen :)

CrashOne wijzigde dit bericht 29-12-2004 00:49 (20%)

Reg. datum: 25 december 2004

View -> Sort by -> Grouped By Sort G

In de engelse versie, uiteraard ;)

Forau wijzigde dit bericht 29-12-2004 02:14 (8%)

Eindelijk een fatoenlijke openings post voor dit geweldige programma. Hartelijk dank Gert-Paul!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Ik gebruik al een hele tijd thunderbird, maar ik erger me al een tijd aan de signature opties.

Als ik een e-mail stuur met signature dan komt er tussen het bericht en het signature twee streepjes, kan ik zorgen dat die niet komen?
quote:
Speedener schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:23:
Ik gebruik al een hele tijd thunderbird, maar ik erger me al een tijd aan de signature opties.

Als ik een e-mail stuur met signature dan komt er tussen het bericht en het signature twee streepjes, kan ik zorgen dat die niet komen?

Die streepjes zijn niet zomaar een verzinsel van de TB-developers: ze zijn standaard om het verschil te maken tussen body en signature. Op die manier kan de ontvangende client bv. een reply beginnen onder de gekwote e-mail zelf in plaats van onder de signature.

Uitzetten: geen idee...

|| We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity,
   and it was not meant that we should voyage far. ||

Owja en er schiet me nog wat te binnen, Tis erg makkelijk dat je een algemene SMTP server kan instellen, zodat je makkelijk kan veranderen.

Op mijn laptop ben ik vaak op verschillende locaties, maar echt makkeijk veranderen lukt niet. Ik moet dan toch naar accounts, smtp server en dan een andere smtp server default maken. Is hier een extension voor ofzo?
ja daar is een extensie voor alleen ik weet zo niet welke.
Kijk es op www.extensionsmirror.nl

edit:
Buttons heet die extensie volgens mij

darkrain wijzigde dit bericht 30-12-2004 20:48 (22%)

What have you done now??!!!

Ik gebruik bliksemvogel al enkele weken en ben zeer tevreden, met de overstap van outlook express. Alleen is er nu al een goede/snelle/makkelijke manier om stationaries te gebruiken?

Asus A8N-SLI - Opteron 180 (11x250mhz@1.25volt) - nVidia 7900GTO - 2GB - Areca-1210 RAID5 4*500GB

quote:
Speedener schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:35:
Op mijn laptop ben ik vaak op verschillende locaties, maar echt makkeijk veranderen lukt niet. Ik moet dan toch naar accounts, smtp server en dan een andere smtp server default maken. Is hier een extension voor ofzo?
Buttons! 0.5.0 - The Extensions Mirror
Met een van de buttons die deze ext levert kun je makkelijk van SMTP-server wisselen, zo schrijven ze. Niet getest.

|| We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity,

+1 Overgewaardeerd

Ik heb het een tijdje gebruikt, maar wacht toch liever op de Windows versie van Evolution. Zoek toch meer een alles-in-een (agenda, todo, memo, mail, contacts) omdat die zaken nu eenmaal samen gaan. Ik stuur mail naar een contactpersoon, en diezelfde contactpersoon maak ik ook afspraken mee in mijn agenda. En alles 2x invoeren zie ik niet zo zitten :) Tot die tijd blijf ik bij Outlook.

Verder wel een geweldig goed spam-filter. Beter dam SpamPal die nog te veel laat glippen....\

En waarom een rss reader in een mail client? Zit toch ook al in firefox?

Boss wijzigde dit bericht 30-12-2004 21:55 (8%)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Rediscover the web!

quote:
tHe_BiNk schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:45:
Ik gebruik bliksemvogel al enkele weken en ben zeer tevreden, met de overstap van outlook express. Alleen is er nu al een goede/snelle/makkelijke manier om stationaries te gebruiken?

Ik kan me zo geen extensie bedenken. Opslaan als Template komt het dichtste in de buurt maar is niet hetzelfde

quote:
Boss schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:54:
Ik heb het een tijdje gebruikt, maar wacht toch liever op de Windows versie van Evolution. Zoek toch meer een alles-in-een (agenda, todo, memo, mail, contacts) omdat die zaken nu eenmaal samen gaan. Ik stuur mail naar een contactpersoon, en diezelfde contactpersoon maak ik ook afspraken mee in mijn agenda. En alles 2x invoeren zie ik niet zo zitten :) Tot die tijd blijf ik bij Outlook.

Thunderbird is op dit moment idd alleen nog maar een e-mail client. Komend jaar moeten echter ook de eerste versies van Lightning project uitkomen, wat Sunbird (de calender) meer met Thunderbird moet integreren. Zo kunnen mensen die dat willen meer Outlook functionaliteit krijgen..

quote:
En waarom een rss reader in een mail client? Zit toch ook al in firefox?
De ontwikkelaar vond rss een medium dat ook bij e-mail past. In Firefox zit een hele simpele vorm die alleen de koppen weergeeft, Thunderbird geeft standaard de hele webpagina weer en kan berichten opslaan etc.

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Zpottr schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:27:
[...]

Die streepjes zijn niet zomaar een verzinsel van de TB-developers: ze zijn standaard om het verschil te maken tussen body en signature. Op die manier kan de ontvangende client bv. een reply beginnen onder de gekwote e-mail zelf in plaats van onder de signature.

Uitzetten: geen idee...

Die streepjes zijn geen verzinsel van de developers. Die streepjes zijn onderdeel van een RFC.
Een signature behoort vooraf te worden gegaan door 2 streepjes en een spatie.
Thunderbird doet dus gewoon die standaard implementeren.
Zelfde voor het maximum van 60 chars per regel. Dat men ze op 70 of 72 zet komt doordat 60 net te kort is.

Er is hier een hele mooie informatieve site over. Ik ben alleen het adres kwijt :X
Als ik die weer terug vindt dan edit ik mijn post wel weer.

EDIT: whoeha, gevond: Dan's Mail Format Site

Om wat specifieker te zijn HIER.
Daar staat wat die -- nou inhoudt (sig seperator) en hoe je een signature zou moeten doen.

ppl wijzigde dit bericht 30-12-2004 23:27 (15%)

quote:
ppl schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:03:
Die streepjes zijn geen verzinsel van de developers. Die streepjes zijn onderdeel van een RFC.
Een signature behoort vooraf te worden gegaan door 2 streepjes en een spatie.
Thunderbird doet dus gewoon die standaard implementeren.
Goh, je meent het. En lees nu de post waarop je reageert nog eens goed door :z

Het is misschien een stomme vraag, maaruh hoe krijg ik die kalender geinstalleerd, die op de volgende pagina staat, in Thunderbird?

http://www.mozilla.org/pr.../download.html#install_tb

Ik heb het pakketje gedownload van Calendar voor Mozilla Thunderbird voor Windows. Dan hebben ze het bij de install beschrijving over een XPI-file, maar die kan ik dus nergens vinden het ZIP-file die ik gedownload heb. Of het heb de verkeerde file gedownload?

Verder vind ik Thunderbird veel beter dan Outlook. In outlook loop ik me te klote te zoeken naar iets en dat heb ik met thunderbird niet.

Rakkerzero wijzigde dit bericht 31-12-2004 11:26 (56%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws