Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Erkandude schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:47:
Een vraagje; een amd64 3000+ S754 icm met DDR 333mhz, maakt dat heel veel uit als ik geen 400mhz geheugen neem in spellen of scheelt het niet zoveel? Ik wil de upgrade namelijk alleen doen als ik hetzelfde geheugen kan blijven gebruiken en mijn Qtec 450w voeding.

edit: het is een apacer 512mb cl2 reepje

333mhz kan prima, maar wat hier boven ook al staat: het is wel slim om dan dual channel te gaan draaien, scheelt een hoop :)

Verder over die voeding........tjah Qtec en amd64 lijkt me nou niet de beste combinatie, over het algemeen zijn die voedingen vrij brak en ze halen zoiezo niet het aantal watts wat ze zouden moeten doen ;). Je kan er beter een chieftec/antec/zalman/etc. in gooien.
HardwareFetisjist

iemand die een winkel kent in nederland waar nu 3500+ winchesters te koop zijn(anders binnen een week ofzo).?

Als een van jullie dat weet maak je helemaal mijn dag goed.

(ga geen namen noemen, maar er was een webshop die doodleuk vertelde dat ze alleen maar winchesters verkochten, en vervolgens krijg je bij aflevering een newcastle. terwijl er winchester uitvoering op de factuur staat. --> retour afzender :( )

edit: informatique heeft 3500+ winchesters binnen nu, ik weer blij, so nevermind....

D3ton4tor72 wijzigde dit bericht 30-12-2004 16:06 (12%)

« '-_-' »

Er staan enkele foutjes in de TS mbt de Revisie/CPUID's. Volgend AMD documentatie corresponderen de CPUID's met de revisies als volgt:

CPUIDRevision
00000F48hSH7-C0
00000F4AhSH7-CG
00000F51hSH7-B3
00000F58hSH7-C0
00000F5AhSH7-CG
00000F7AhSH7-CG
00000F82hCH7-CG
00000FB2hCH7-CG
00000FC0hDH7-CG
00000FE0hDH7-CG
00000FF0hDH7-CG
00010FF0hDH8-D0

De laatste regel (DH8-D0) staat nog niet officieel in de documentatie.

De waarden in de CPUID betekenen het volgende:

Reserved (zero)1e karakter
Extended Family2e + 3e karakter
Extended Model4e karakter
Reserved (zero)5e karakter
Family6e karakter
Model7e karakter
Stepping8e karakter

De aanduiding "F-F-0" bij rev D0 in de TopicStart is dan ook niet geheel correct. Wellicht is "F-1F-0" beter aangezien je de "1" afkomstig van de "Extended Model" waarde anders vergeet.

Bron: http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/25759.pdf

[edit]
Zo staat het in de documentatie:
http://www.tweakers.net/ext/f/48003/full.jpg

silentsnow wijzigde dit bericht 31-12-2004 02:45 (3%)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

hmm.... kweenie....

quote:
D3ton4tor schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:02:
iemand die een winkel kent in nederland waar nu 3500+ winchesters te koop zijn(anders binnen een week ofzo).?

Als een van jullie dat weet maak je helemaal mijn dag goed.

(ga geen namen noemen, maar er was een webshop die doodleuk vertelde dat ze alleen maar winchesters verkochten, en vervolgens krijg je bij aflevering een newcastle. terwijl er winchester uitvoering op de factuur staat. --> retour afzender :( )

edit: informatique heeft 3500+ winchesters binnen nu, ik weer blij, so nevermind....

http://www.yuser.nl/

Heeft hem ook. Gister meteen besteld _/-\o_

PC 1: Office PC 2: Allround

quote:
Bij de 3500+ die ik daar vind staat dat het een Newcastle is :z

Be Cool, Be Roel || Specs

quote:
Roeltjuh schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 20:45:
[...]

Bij de 3500+ die ik daar vind staat dat het een Newcastle is :z

Zou me verbazen dat ze die nog in stock hebben.

EDIT: WTF? Iedereen rond me is ineens enorm vrolijk ofzo?

racoontje wijzigde dit bericht 01-01-2005 00:11 (12%)

Ducati 999R Evolution

quote:
racoontje schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 00:05:
[...]

Zou me verbazen dat ze die nog in stock hebben.

EDIT: WTF? Iedereen rond me is ineens enorm vrolijk ofzo?
:+ GoT verslaving ten beste :p
Paar dingetjes, die Sempron is er ook als 3000+ en draait dan om 1600 MHz. Zie mijn topic Welke AMD processor is dit?

Verder mis ik in je overzicht de mobiles in 1,2 1,4 en 1,5 Volt. Hier is een topic met mijn eigen ervaringen met de 1,5 Volt DTR mobile: [Ervaringen] Mobile Athlon 64 DTR in desktop moederbord
quote:
silentsnow schreef op woensdag 29 december 2004 @ 08:57:
Inquirer heeft gegevens online gezet over de dual-core Opterons :)

Socket 940 Opteron (reg dual memory controller, 800MHz HT)
RatingFrequentieTDPVDDIDD
Opteron x802400MHz95W1.35V80A
Opteron x752200MHz95W1.35V80A
2200MHz55W1.15V48A
Opteron x702000MHz55W1.15V48A
Opteron x601600MHz35W1.10V30A

De ratings laten in elk geval zien dat alles boven de x60 waarschijnlijk dual-core zal zijn. De Opteron x5x serie zou wel eens de laatste single-core Opteron kunnen zijn.

http://www.theinquirer.net/?article=20420
Waarom zou AMD die ratings zo doen?
Bij de single-core is 2 erbij in de rating, 200 MHz erbij . Als ze echter bij de dual cores met tientallen tegelijk springen dan zitten ze binnen no time zonder nummertjes. Of wordt dan de 200-serie voor single, de 300-serie voor dual en de 900-serie voor 8way systemen? Dan wordt dus de 200-serie herbruikt en krijg je verwarring lijkt me?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

HardwareFetisjist

quote:
*KUCH* Die heeft ze dus NIET, die hebben alleen maar newcastles die ze proberen te slijten als winchesters, zou het pakketje niet aannemen als ik jou was /*KUCH*

edit: thx anyway m8 ;)

D3ton4tor72 wijzigde dit bericht 01-01-2005 12:40 (4%)

« '-_-' »

quote:
Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 12:17:
[...]
Waarom zou AMD die ratings zo doen?
Bij de single-core is 2 erbij in de rating, 200 MHz erbij . Als ze echter bij de dual cores met tientallen tegelijk springen dan zitten ze binnen no time zonder nummertjes. Of wordt dan de 200-serie voor single, de 300-serie voor dual en de 900-serie voor 8way systemen? Dan wordt dus de 200-serie herbruikt en krijg je verwarring lijkt me?
Ik denk dat je vergeet dat de frequentie in die tabel de frequentie per core is. Een verhoging van de frequentie heeft dus effect op beide cores.

Bij een single-core Opteron is een verhoging van 200MHz goed voor een PR verhoging van 2. Bij een dual-core Opteron is een verhoging van 200MHz (beide cores krijgen een verhoging van 200MHz) dus meer waard dan die 2 punten. AMD heeft gekozen voor een PR verhoging van 5 per 200MHz.

The trade of the tools

Ik snap wel dat een dual core dus meer punten mag krijgen per verhoging, maar dan kunnen ze dus tot 3GHz vooruit.

Nou heeft AMD de focus veel meer op de IPC liggen dan op megahertzen, en met deze dual core hebben ze de MHz teller weer gereset, maar wat doen ze over een jaar, als de aan de 195, de 295 en de 895 zitten? Hoe dan ook, je zit dan nog steeds met de naamgeving :)

« '-_-' »

quote:
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 02 januari 2005 @ 03:00:
Ik snap wel dat een dual core dus meer punten mag krijgen per verhoging, maar dan kunnen ze dus tot 3GHz vooruit.

Nou heeft AMD de focus veel meer op de IPC liggen dan op megahertzen, en met deze dual core hebben ze de MHz teller weer gereset, maar wat doen ze over een jaar, als de aan de 195, de 295 en de 895 zitten? Hoe dan ook, je zit dan nog steeds met de naamgeving :)

Eén ding is zeker, en dat is dat de dual-core Opteron tot zeker halverwege 2006 mee moet kunnen. En dan zit je qua Performance Rating inderdaad tegen de x95. Wellicht stapt AMD tegen die tijd van de huidige naamgeving af, aangezien tegen die tijd Pacifica en Presidio hun intreden zouden doen. Dit zouden overigens wel eens 65nm processoren kunnen zijn op het 1207-pins voetje met ondersteuning voor DDR2 enzo :P

Het zal overigens niet lang meer duren voordat info over de dual-core Opterons op het web lekt, aangezien enkele fabrikanten al samples hebben.

The trade of the tools

Reg. datum: 13 april 2002

noobvraag:

heb nooit een processor met koelblok op een moederbord gezet en binnenkort heb ik een amd fx55.

ik weet niet hoe handig je ervoor moet zijn maar t wordt natuurlijk wel een duur grapje als het niet goed gaat. is het handig om het door een winkel te laten doen als je t nooit eerder heb gedaan of valt het wel mee?

Het is geen Athlon of XP meer he ;) De nieuwe procs hebben allemaal een heatspreader, dus de core kun je niet meer mollen (nou ja, zeg nooit nooit :P).

Ik heb geen idee wat voor koeler je hebt, maar gewoon zif-socket opendoen, de proc er goed (let op de pijltjes etc) indoen, hendeltje weer omlaag, koeler er goed opzetten, eerst aan de ene kant het beugeltje achter de haakjes en dan aan de andere kant. Die 2e moet met een schroevendraaier of zo. Gewoon zorgen dat je een fatsoenlijke schroevendraaier hebt die mooi in de uitsparing past en er niet uit kan schieten :)

Maar goed, in de winkel laten doen kan nooit kwaad natuurlijk :)

Reg. datum: 13 april 2002

quote:
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:58:
Het is geen Athlon of XP meer he ;) De nieuwe procs hebben allemaal een heatspreader, dus de core kun je niet meer mollen (nou ja, zeg nooit nooit :P).

Ik heb geen idee wat voor koeler je hebt, maar gewoon zif-socket opendoen, de proc er goed (let op de pijltjes etc) indoen, hendeltje weer omlaag, koeler er goed opzetten, eerst aan de ene kant het beugeltje achter de haakjes en dan aan de andere kant. Die 2e moet met een schroevendraaier of zo. Gewoon zorgen dat je een fatsoenlijke schroevendraaier hebt die mooi in de uitsparing past en er niet uit kan schieten :)

Maar goed, in de winkel laten doen kan nooit kwaad natuurlijk :)

hehe ok, thx.
t is een coolermaster hyper 48. dat ding is best fors, vandaar mn zorgen :)

Ik wil upgraden naar een PCI-express kaart. Kan nu wel een nieuw mobo halen voor mijn socket 478 P4 proc, maar die worden niet meer sneller uitgebracht op die socket. En een agp kaart halen zie ik ook niet zitten, want omdat socket 478 er uit gaat kan ik mijn proc niet meer upgraden. Moet ik alsnog een nieuw mobo halen, alleen zit ik dan weer met een agp slot :(

Dus upgraden naar een Athlon64. Wil alleen weten of die dual-cores die eraan komen eind dit jaar of zo, in socket 939 passen? Het zou vervelend zijn als ze namelijk weer een andere socket uitbrengen. Of wordt de Athlon64 nog door geschaald naar bv athlon64 5000+.
quote:
Bij een single-core Opteron is een verhoging van 200MHz goed voor een PR verhoging van 2. Bij een dual-core Opteron is een verhoging van 200MHz (beide cores krijgen een verhoging van 200MHz) dus meer waard dan die 2 punten. AMD heeft gekozen voor een PR verhoging van 5 per 200MHz.

dit is nieuw voor me; amd zegt eigenlijk dat dual _beter_ presteert dan 1 core met de dubbele hoeveelheid mhz, immers:

stel dual core proc van 1 Ghz, dan is dit volgens de bovengenoemde PR rating gelijk aan een single core proc van 2,5 Ghz!

in de praktijk presteert een dual core van 1X Ghz _altijd_ minder dan een single core van 2X Ghz. maximaal is voor dual iets van 80% extra tov single mogelijk dus als je geluk hebt 1,8X Ghz.

veel software kan niet omgaan met het dual core voordeel. vooral spelletjes hebben veel meer aan single core mhz dan aan dual core. en spelletjes zijn zon beetje de enige driver voor meer processing performance..

dus per 200 Mhz dual core verwacht ik PR verhoging <4 ipv 5 zoals in de quote..

daarnaast nog het feit dat de memorycontroller gedeeld wordt door beide cores, dus qua geheugenbandbreedte schaling ga je er ook niet op vooruit met een dual core tov van een single core op dubbele mhz..

bierbuik wijzigde dit bericht 02-01-2005 14:46 (15%)

quote:
bierbuik schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:37:
veel software kan niet omgaan met het dual core voordeel. vooral spelletjes hebben veel meer aan single core mhz dan aan dual core. en spelletjes zijn zon beetje de enige driver voor meer processing performance..
De meeste systemen zullen dit gaan zien als gewoon dualprocessor, in die lijn moet je het ook bekijken. Spelletjespc's hebben meestal geen SMP maar in die hoek moet je de toepassingen ook niet zoeken.
quote:
bierbuik schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:37:

Dat komt omdat dual-core nog niet mainstream is (raar he? ;->). Zodra dat wel het geval is, zullen ook games multi-threaded worden en wel het voordeel van de tweede core oppikken.

Verder weet ik niet of drivers veel kunnen doen in een aparte thread, maar ook dan heb je voordeel van dual-core.

Olaf van der Spek wijzigde dit bericht 02-01-2005 15:51 (11%)

Reg. datum: 25 september 2002

Ik zit een beetje in dubio, want ik zit al bijna een maand te wachten op een 3200+ winnie en tja als ie er deze week nog niet is dan heb ik 2 keuzes, een 3500+ winnie kopen ipv de 3200 voor 90 euro meer bij dezelfde shop. De 3500 is wel voorradig.
Of een 3200+ vooriets meer geld kopen bij een andere shop.

Wat zouden jullie doen ?:P

I've Spoken Deal with it :D

quote:
winnie

_/-\o_

quote:
Wat zouden jullie doen ?:P
Voor de 3500+ gaan :9

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

my life is ownage!
Reg. datum: 25 april 2004

Weet niemand een leuke shop die de 3200+ Winc verkoopt, ik word er nogal moe van eerlijk gezegd. En voor 90 euro meer een 3500+ die met overklokken weinig verschil laat merken vind ik dan ook niet leuk. :(

East, west, 192.168.1.2, best!

@Hacku: Had je mijn gezeur over de startpost gelezen?
quote:
Jazzy schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 10:49:
Paar dingetjes, die Sempron is er ook als 3000+ en draait dan om 1600 MHz. Zie mijn topic Welke AMD processor is dit?

Verder mis ik in je overzicht de mobiles in 1,2 1,4 en 1,5 Volt. Hier is een topic met mijn eigen ervaringen met de 1,5 Volt DTR mobile: [Ervaringen] Mobile Athlon 64 DTR in desktop moederbord
hmm.... kweenie....

quote:
D3ton4tor schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 12:39:
[...]

*KUCH* Die heeft ze dus NIET, die hebben alleen maar newcastles die ze proberen te slijten als winchesters, zou het pakketje niet aannemen als ik jou was /*KUCH*

edit: thx anyway m8 ;)

Omfg ik ga ze meteen boze brief sturen!. En ik maar helemaal blij zijn stelletje lamballen daar zeg! Bedankt voor de info guys! _/-\o_ _/-\o_

Btw dit staat er bij onze leverancier dus ze zijn er wel degelijk:

Voorraad: 256

Athlon64 S939 3200 2.00GHz

Productspecificaties:
AMD Athlon 64 processor
- Type: 3200

2000MHz
2000 MT/sec AMD TyperTransport
512Kb L2 Cache
Socket 939
Boxed/with cooler
Winchester core
Process: 90nm
Cool'n'Quiet
Virus protection
Carton: 10 pcs.

Gaat er verschil in ocen zitten bij deze beestjes 3200+?

STIMPPYYY wijzigde dit bericht 03-01-2005 15:10 (33%)

PC 1: Office PC 2: Allround

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws