Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen met daarin:

Asus A8N-SLI
Athlon 64 3500+
1x6800GT (misschien ooit nog eens een 2e)
Raptor 74Gb
Maxtor 300Gb
dvdbrander
dvdspeler

nu zit ik met de voeding:

de goedkope oplossing: Aopen bigtower met 400watt voeding
de dure oplossing: lian-li pc-71met Enermax noisetaker 475watt voeding.

mijn vraag: zou mijn goedkope oplossing stabiel draaien? of kan ik problemen verwachten?

overklokken: nee
doeleinden: gamen, programmeren, surfen

FragDaddy wijzigde dit bericht 29-12-2004 19:24 (9%)

Have a wheelie good weekend!

quote:

Zoals je ook in de topicstart kunt lezen is de uitlezing via je mobo vaak brak, dus het kan best dat die 11,25 niet klopt.
Beste manier is er een multimeter aan te hangen, dan weet je het zeker (zelfs goedkope multimeters geven een betere uitlezing dan het gemiddelde moederbord
weet ik dat ook weer, thx. kan jij of iemand anders nog even dieper ingaan op mijn post?

Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
Catch22 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:27:
[...]

een Target 230 Watt. Maar die heb ik er uit gehaald. Want er kwam een raar geluid als de voedingsstekker bewoog
Je pc draait dus 'bout' en jij geeft je voeding de schuld. Om eerlijk te zijn geef ik hem niet de schuld, want de voltages zien er prima uit. Wat bedoel je met raar geluid dan?
quote:
Althwen schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:45:
Ik ben van plan om binnekort een nieuw systeem te kopen, en ben van plan om de 'Antec Sonata' kast te gebruiken. In deze kast zit een Antec Truepower 380W. Nu wilde ik graag weten of deze voeding genoeg was voor het volgende systeem:

Systeem
AMD64 3500+ Winchester s939
nForce4 mobo (weet nog niet welke ivm slechte verkrijgbaarheid)
Zalman CNPS7700-Cu
X800XT PCI-E
Zalman VF700-AlCu
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Logitech X-620 speakers
Hitachi Deskstar 7K250, 250GB (7200rpm, SATA, 8MB)
512MB x 2 (1024MB) PC5400 DDR2, CL4 (Corsair TWIN2X1024-5400C4)
DVD-Rom
DVD-Brander
diskettedrive

Doeleinden
Audio/Video, Games, Internet. Eigenlijk van alles en nog wat.

Overclocken
Ben ik niet van plan om te doen.

Bij voorbaat dank!
Ja hoor, meer dan genoeg sap. Je zult nog wel het één en ander aan ruimte overhouden.
quote:
UnderFlow schreef op woensdag 29 december 2004 @ 09:49:
[...]

Waarom verwachtte ik eigenlijk al zo'n reactie... anyway.

Voltages zal ik straks thuis eens checken. Heb geen gekke dingen met mijn pc gedaan dus dat zal allemaal vrij standaard zijn.

gebruik is tja uhm standaard... wordt wel veel van de harde schijf gebruik gemaakt bij het downloaden van usenet (met name bij het combineren van de multiparts), tijdens het repareren van bestanden met par files en bij het uitpakken. Verder is het regulier gebruik. Gamen doe ik er sporadisch mee. Tis hoofdzakelijk internetten, irc'en, dvd-tje bakken en het ding staat de hele dag te downloaden.

die usb apparaten zijn een logitech mx500 en een sitecom cardreader. En heel soms zit mijn flash2advance aangesloten. Verder hangt er niks aan. :)

Maar los van de voltages zou je al in kunnen schatten of mijn machine het trekt? Nogmaals ik heb zo'n vermoeden van niet, maar als er mensen zijn die een vergelijkbare configuratie hebben waar 3 of 4 hdd's inhangen icm met de rest en het werkt zonder problemen, dan kan ik de stap zeker wagen :)
Ik denk niet dat je dat gaat lukken, de voeding is niet toereikend genoeg. Je moet gaan denken richting de 360-380 Watt van een A-merk.
quote:
nickvd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:03:
Systeem
Intern:

Intel PIV 2.8 Ghz (northwood)
Asus p4p800-e deluxe
Twinmos 2x 512 MB Ddr 400
Sapphire Radeon 9800 Pro
Medion Tv kaart
3com netwerkkaart
Maxtor 120 Gb Ata133 hd
Maxtor 160 Gb Sata hd
Lg cd-brander
Lg dvd-brander
Pioneer dvd-rom
Usb Card reader (7 in 1)
Diskette drive

Fans:
2x ledfan coolermaster
1x zalman cpu cooler

En het laatste toegevoegt Zalman Multi fan controller

Randapparatuur:

USB:
Logitech Ultrax Toetsenbord
Logitech Ultrax Muis
Logitech Trackman Wheel
Logitech Quickcam Express

Doeleinden
Ik gebruik hem als workstation voor gamen, muziek, webdesignen en de algemene dingen.

Overclocken
Neen

Voltages
Kan ik helaas niet geven omdat het wsl niet goed zit....

Ik heb afgelopen weekend in mijn pc een zalman multi fan controller toegevoegd, toen kwam er een beetje een brandende lucht/smeltend plastic lucht uit mijn pc. Verder ronkt de voeding een beetje en is dus vrij irritant. Tevens ruik je als je achter de pc iets moet aansluiten een vreemde geur uit de voeding.

Ik vraag me af: Trekt mijn voeding dit systeem?
Misschien is het dan ook handig het merk en type voeding te vermelden, anders kan ik er natuurlijk geen uitspraken over doen.
quote:
ZondaXL schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:02:

Toen ik de goede 12V erin prikte deed hij het gewoon, maar in sisoft meet ik nu dat het voltage
11.25 is.

- is dit slecht?
- hebben deze 2 dingen met elkaar te maken? dus dat ik eerst aan het kutten was met de verkeerde 12V stekker.
- kan het überhaupt kwaad om de verkeerde 12V stekker erin te pluggen met deze Tagan?
omdat ie meteen weer uitging na die halve seconde.

alsvast bedankt en ik zal leren editten ;) (hoe kwoot ik?)
- Als het voltage klopt is het slecht ja, maar zoals _Ernst_ al zei, waarschijnlijk is de aflezing brak (lees even de topicstart over de aanpak van een dergelijk probleem).

- Nee, volgens mij heeft dat er niets mee te maken. In beide gevallen zal het voltages hetzelfde zijn geweest.

- Wat bedoel je überhaupt met meerdere 12 V stekkers? Er zit er naar mijn weten maar eentje aan (4-pins), dus hier wil ik graag even meer over weten.

quote:
FragDaddy schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:37:
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen met daarin:

Asus A8N-SLI
Athlon 64 3500+
1x6800GT (misschien ooit nog eens een 2e)
Raptor 74Gb
Maxtor 300Gb
dvdbrander
dvdspeler

nu zit ik met de voeding:

de goedkope oplossing: Aopen bigtower met 400watt voeding
de dure oplossing: lian-li pc-71met Enermax noisetaker 475watt voeding.

mijn vraag: zou mijn goedkope oplossing stabiel draaien? of kan ik problemen verwachten?

overklokken: nee
doeleinden: gamen, programmeren, surfen
De goedkope oplossing zal wel goed draaien met die AOpen 400 Watt voeding. Ook als je een extra videokaart toe gaat voegen, zal je voeding toereikend genoeg blijven.
Thanks, ik had eerlijk gezegd al zo'n vermoeden.

Dan gaan we ook meteen maar een nieuwe kast kopen. Heb niet echt zin om te gaan pielen met de huidige voeding :D

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

Ik heb mijn systeem al draaiend, maar aangezien de voeding toch flink warm wordt vraag ik het hier maar aan de experts. Het gaat om het volgende systeem:

Mobo: Asus PP-DLW
Processoren: 2 x Xeon 3.066
Geheugen: 4 x 512 Mb PC2100 ECC-Regged
Video: Asus Radeon 9250SE (passief gekoeld)
HD: 1 x Maxtor 120 Gb 7200 rpm
2 x 70 mm Processorfans
2 x 120 mm Casefans
1 x 82mm Casefan

De voeding die ik hier op heb is de Tagan 480. Deze heeft nl EPS12V aansluitingen (24 pins ATX en 8 pins 12V aux). Het is absoluut noodzakelijk een EPS12V voeding te hebben, anders werk er maximaal 1 processor, en da's zonde natuurlijk.

De reden waarom ik dit vraag is dat ik in de komende tijd een raidcontroller erin ga zetten, met nog eens 4 HD's (SATA); En aangezien de voeding nu al behoolijk warme lucht uitblaast (fan op max ook nog eens) wil ik graag een beetje zekerheid.

Voor de volledigheid de PC draait het grootste deel van de tijd @ 100% load voor 24/7. Dit in verband met mijn DPC-activiteiten (Folding@Home).

G_M_C wijzigde dit bericht 30-12-2004 13:12 (35%)

Pussss
Reg. datum: 24 september 2001

Systeem
Sempron 2500+
Asus KT-600V-X
Asus ti4200 64MB AGP 8x
1 reepje 512 MB Twinmos
Nec 3500A
48x CD speler
2 x 40 Gb HDD
Fdd
Wlan kaart

Doeleinden
All-round thuis systeem

Overclocken
Nope

Voltages
Er zit nu een 300W Procase voeding in:

+12 Volt: 11,84V.
+ 5 Volt: 4,92V.
+3,3 Volt: 3,248V.
Vcore: 1,68V.

Alle voltages zijn idle. Zou de voeding de veroorzaker kunnen zijn van de instabilitieits problemen?

WoW: EU-Terenas - Minotic lvl 70 Undead Warlock - Eriana lvl 60 Troll Priest - Proud Officer/Founder of Fist of Fury || AMD Athlon 64-X2 4600+ | Asus A8N SLI Deluxe | 3GB PC3200 Corsair/Kingston | XFX 8800 GTS 640 | Samsung SyncMaster 225BW

Systeem
Asus A8V Deluxe
AMD 3500+
2x512 Mb Corsair PC3200 C2PT
2x300 Gb Maxtor Maxline III SATA 16Mb
Geforce 6800 GT/Ultra (nog niet zeker)
NEC 3500A Dvd-fikker
Lite-On Dvd-speler
Logitech MX1000
Logitech Internet Pro Keyboard Black

Scherm
BenQ FP937S+ 19 inch
Kast
Antec P160 (incl 2 fan's), wil er in de toekomst nog een fancontroller inbouwen.
Speaker-set
Logitech Z-5300

Doeleinden
Gamen, Internetten, school, dvd/films kijken en downloaden. (Machientje van alles dus).
Overclocken
Wil ik eerst nog niet doen, later misschien 100 a 200 mhz hoger (CPU).
Videokaart ga ik niet overclocken.

Edit: Zoals je ziet heb ik 2 hd's, videokaart die extra stroom nodig heeft, dvd fikker en dvd speler en later nog een fancontroller.
Hebben de hedendaagse voedingen wel zoveel kabels?

MysteryTweaker wijzigde dit bericht 30-12-2004 17:16 (15%)

Reg. datum: 30 december 2002

quote:
Eraser schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:59:

[...]
Misschien is het dan ook handig het merk en type voeding te vermelden, anders kan ik er natuurlijk geen uitspraken over doen.

Ik heb nu een aopen FSP350-60PN(PF).

sorry ik was het helemaal vergeten...

Pussss

quote:
MysteryTweaker schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:10:

Edit: Zoals je ziet heb ik 2 hd's, videokaart die extra stroom nodig heeft, dvd fikker en dvd speler en later nog een fancontroller.
Die vraag kan je zelf uitzoeken:
Eraser in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 6"
bijvoorbeeld. Daar zie je dat de Tagan 480W maar liefst 10 molex aansluitingen heeft, en 2 Sata voor je HDD.

NB, voor een krantenwijk is dit een duur systeem om bij mekaar te sparen?

WoW: EU-Terenas - Minotic lvl 70 Undead Warlock - Eriana lvl 60 Troll Priest - Proud Officer/Founder of Fist of Fury || AMD Athlon 64-X2 4600+ | Asus A8N SLI Deluxe | 3GB PC3200 Corsair/Kingston | XFX 8800 GTS 640 | Samsung SyncMaster 225BW

Reg. datum: 12 oktober 2004

Ik zat te denken om het volgende systeem aan te schaffen:

Systeem
Asus a8n-SLI
AMD 64 3500+
2x512MB DDR PC3200
LG 16x DVD-ROM
NEC 3500 DVD-RW
GF 6600GT (mayb ooit een 2e)
200GB Maxtor S-ATA
120GB IDE 7200rpm
80GB IDE 7200rpm
Logitech z-680
Sennheiser HD500
HP Deskjet 940c
Compaq TFT5015 (voorlopig)
Qua cooling weet ik nog niet wat voor CPUcooling ik moet nemen (tips?) En ik denk max 2x 80mm fans.

Doeleinden
Games / I-net / Audio / niks zwaars op gamen na iig

Overclocken
Was wel de bedoeling ;> tot max. stabiel systeem.

Volgens mij vergeet ik dan niks :] Nou heb ik een voeding maar dat is een 350Watt ding waarvan ik het merk niet eens weet ;> daar stap ik dus zowieso vanaf. Maar de vraag is wat ik nodig heb om dit te trekken. Het liefst een redelijk goedkope oplossing (ik kan ook wel de duurste voeding kopen, die zal het vast wel trekken), dus was ik minimaal nodig heb. Ik heb echt de ballen verstand van voedingen dus iemand die misschien een tip heeft qua model/type? Want ik zie bv een 600W die veeel goedkoper is dan een "merk" 400W. Help !

quote:
nnoks schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:02:

Systeem
Asus a8n-SLI
AMD 64 3500+
2x512MB DDR PC3200
LG 16x DVD-ROM
NEC 3500 DVD-RW
200GB Maxtor S-ATA
120GB IDE 7200rpm
80GB IDE 7200rpm
Logitech z-680
Sennheiser HD500
HP Deskjet 940c
Qua cooling weet ik nog niet wat voor CPUcooling ik moet nemen (tips?) En ik denk max 2x 80mm fans.

Doeleinden

Overclocken

Volgens mij vergeet ik dan niks :] Nou heb ik een voeding maar dat is een 350Watt ding waarvan ik het merk niet eens weet ;> daar stap ik dus zowieso vanaf. Maar de vraag is wat ik nodig heb om dit te trekken. Het liefst een redelijk goedkope oplossing (ik kan ook wel de duurste voeding kopen, die zal het vast wel trekken), dus was ik minimaal nodig heb. Ik heb echt de ballen verstand van voedingen dus iemand die misschien een tip heeft qua model/type? Want ik zie bv een 600W die veeel goedkoper is dan een "merk" 400W. Help !
voor dit systeem zou ik naar de Antec Truepower 380 watt kijken. Dan heb je in ieder geval nog ruimte voor een 2e vidkaart als je dat wilt. Ding is daarnaast best lekker stil en levert lekker stabiele voltages.
Music is my life

quote:
G_M_C schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:10:
Ik heb mijn systeem al draaiend, maar aangezien de voeding toch flink warm wordt vraag ik het hier maar aan de experts. Het gaat om het volgende systeem:

Mobo: Asus PP-DLW
Processoren: 2 x Xeon 3.066
Geheugen: 4 x 512 Mb PC2100 ECC-Regged
Video: Asus Radeon 9250SE (passief gekoeld)
HD: 1 x Maxtor 120 Gb 7200 rpm
2 x 70 mm Processorfans
2 x 120 mm Casefans
1 x 82mm Casefan

De voeding die ik hier op heb is de Tagan 480. Deze heeft nl EPS12V aansluitingen (24 pins ATX en 8 pins 12V aux). Het is absoluut noodzakelijk een EPS12V voeding te hebben, anders werk er maximaal 1 processor, en da's zonde natuurlijk.

De reden waarom ik dit vraag is dat ik in de komende tijd een raidcontroller erin ga zetten, met nog eens 4 HD's (SATA); En aangezien de voeding nu al behoolijk warme lucht uitblaast (fan op max ook nog eens) wil ik graag een beetje zekerheid.

Voor de volledigheid de PC draait het grootste deel van de tijd @ 100% load voor 24/7. Dit in verband met mijn DPC-activiteiten (Folding@Home).
Het klopt dat de Tagan voedingen warm worden, maar dat kunnen ze gewoon hebben, ook al draaien de fans op volle snelheid. De voeding is voor de toekomst toereikend genoeg om je systeem stabiel te doen laten draaien.
quote:
Furio schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:54:
Systeem
Sempron 2500+
Asus KT-600V-X
Asus ti4200 64MB AGP 8x
1 reepje 512 MB Twinmos
Nec 3500A
48x CD speler
2 x 40 Gb HDD
Fdd
Wlan kaart

Doeleinden
All-round thuis systeem

Overclocken
Nope

Voltages
Er zit nu een 300W Procase voeding in:

+12 Volt: 11,84V.
+ 5 Volt: 4,92V.
+3,3 Volt: 3,248V.
Vcore: 1,68V.

Alle voltages zijn idle. Zou de voeding de veroorzaker kunnen zijn van de instabilitieits problemen?
Als ik die voltages mag geloven, is je voeding de schuldige niet hoor. Ze liggen netjes binnen de grenzen en qua capaciteit kan het (weliswaar niet ruim). Kun je met 100% zekerheid zeggen dat je voeding wel schuldig moet zijn?
quote:
MysteryTweaker schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:10:
Systeem
Asus A8V Deluxe
AMD 3500+
2x512 Mb Corsair PC3200 C2PT
2x300 Gb Maxtor Maxline III SATA 16Mb
Geforce 6800 GT/Ultra (nog niet zeker)
NEC 3500A Dvd-fikker
Lite-On Dvd-speler
Logitech MX1000
Logitech Internet Pro Keyboard Black

Scherm
BenQ FP937S+ 19 inch
Kast
Antec P160 (incl 2 fan's), wil er in de toekomst nog een fancontroller inbouwen.
Speaker-set
Logitech Z-5300

Doeleinden
Gamen, Internetten, school, dvd/films kijken en downloaden. (Machientje van alles dus).
Overclocken
Wil ik eerst nog niet doen, later misschien 100 a 200 mhz hoger (CPU).
Videokaart ga ik niet overclocken.

Los van het aantal connectoren en dergelijke, heb je minimaal 350 Watt van een A-merk nodig om je systeem stabiel te draaien. Tegenwoordig hebben de meeste voedingen wel genoeg connectoren, gewoon even een kwestie van goed zoeken.
quote:
nickvd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:23:
[...]

Ik heb nu een aopen FSP350-60PN(PF).

sorry ik was het helemaal vergeten...
Als jij zegt dat de stank uit je voeding komt, is deze waarschijnlijk niet helemaal lekker meer. Toch zou deze voeding geen probleem moeten hebben met je systeem. Weet je zeker dat er niet iets is misgegaan met het aansluiten van de controller?
quote:
nnoks schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:02:

Systeem
Asus a8n-SLI
AMD 64 3500+
2x512MB DDR PC3200
LG 16x DVD-ROM
NEC 3500 DVD-RW
200GB Maxtor S-ATA
120GB IDE 7200rpm
80GB IDE 7200rpm
Logitech z-680
Sennheiser HD500
HP Deskjet 940c

Doeleinden

Overclocken

Als je het bij één videokaart laat, dan is 360-370 Watt wel genoeg. Wil je echter twee videokaarten en flink overclocken, dan moet je toch echt wel richting de 380-400 Watt, waarbij 380 Watt toch wel minimaal is hoor. Kies een voeding uit het A-merken lijstje in de topicstart met een stevige 12 V lijn, deze zal je namelijk behoorlijk nodig hebben bij het overclocken. Vergelijk gewoon een aantal potentiële voedingen en selecteer de voeding die de sterkste 12 V lijn heeft (dus degene met het hoogste Ampèrage).
Nu weg ....

Ondanks dat het niet gebruikelijk is om elkaar te bedanken, wil ik Eraser toch bedanken voor zijn reply.

THX ERASER _/-\o_

Ik zal het lekker bij die TAGAN houden.

Pussss

quote:
Eraser schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:26:
[...]
Als ik die voltages mag geloven, is je voeding de schuldige niet hoor. Ze liggen netjes binnen de grenzen en qua capaciteit kan het (weliswaar niet ruim). Kun je met 100% zekerheid zeggen dat je voeding wel schuldig moet zijn?

Ik persoonlijk denk ook niet dat de voltages te zeer onder druk liggen. Er zal bij full load nog wel wat schommelingen te verwachten zijn, maar niet dusdanig dat het systeem onstabiel wordt. Het crachen gebeurt ook onder idle omstandigheden.
Volgende verdachte voor de instabiliteit is de proc. Zodra die van 1750 (10.5 x 166) naar 1050 (10.5 x 100) wordt terug geklokt doen de problemen zich niet meer voor. (dit zou ook op voeding of temp kunnen duiden maar ik vermoed van niet, want de kast staat open). Morgen gaat ie naar de technische dienst van de paradigit. Die mogen er ook nog een keer hunplasje over doen.

Anyway, bedankt voor je reactie!

quote:
Eraser schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:59:
[...]
- Wat bedoel je überhaupt met meerdere 12 V stekkers? Er zit er naar mijn weten maar eentje aan (4-pins), dus hier wil ik graag even meer over weten.
Sorry, maar... de TS van "Welke voeding heb ik nodig? Deel 9" heeft nog nooit van EPS12V (zoals later al genoemd) gehoord? :X

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Nu weg ....

quote:
Fart schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:38:
[...]
Sorry, maar... de TS van "Welke voeding heb ik nodig? Deel 9" heeft nog nooit van EPS12V (zoals later al genoemd) gehoord? :X
Nee, is een vergissing denk ik. De tagan heeft zowel een 8-pins als een 4-pins, waarbij de 4-pins is "doorverbonden" van de 8-pins. Ze zitten dus na elkaar aan de zelfde 12V/ground draden die van de voeding komen.

G_M_C wijzigde dit bericht 30-12-2004 23:07 (4%)

Music is my life

quote:
Fart schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:38:
[...]
Zie dus de reactie van G_M_C, hij heeft het bij het goede eind. Misverstandje :)
Ik ben op zoek naar een voeding met een nogal afwijkende formfactor en tot nu toe ben ik er maar 1 tegengekomen die daadwerkelijk voldeed aan de eisen, maar wilde weten of er nog wat anders te vinden is.

Ik wil een voeding die niet hoger is dan 7cm en niet breden dan 8cm. De diepte van het geval mag best 30cm zijn.

Wat ik er aan wil hangen is een moederbord met AGP kaart, 1 hdd en nog wat klein los spul zoals een cardreader. Ik weet nog niet wat voor een systeem dit gaat worden dus precieze specs heb ik niet. Maar die zal ik ook grotendeels af laten hangen van de voeding die ik kan vinden.

Tot nu toe ben ik enkel de shuttle silentx 250watt tegengekomen. Nu zou 250 watt voldoende moeten zijn, maar ik wil ook zeker eens kijken naar de alternatieven.

Iemand toevallig ervaring met een voeding die aan deze eisen voldoet?
Hoi

Ik heb een Voeding AOpen AO350-12APN, 350W, dus het is een A-merk.
Nou vraag ik me af of ik genoeg is want

1) CPU is staat overgeclocked en dat wil ik zeker zo houden
2) Komt later een upgrade van een grafishce kaart bij
3) waarschijnlijkt komt ook een SATA schijf bij

Processor AMD Athlon XP-M 3000+

Geheugen 2x512MB GB DDR 333 geheugen

Moederbord Abit NF7-SL, nForce2 (5.1 Sound, Sata, Lan)

Videokaart Club3D Radeon 9600 Pro 128MB (AGP)

Harde schijf Western Digital WD1600JB, 160GB (7200rpm, ATA100, 8MB)

DVD-ROM drive Philips 16x50x, PCDV5016B

DVD brander NEC ND-2500 8x (Zwart)

CPU Cooling Cooler Master ACC-L72 Vortex Dream (Socket A/370/462)

Als ik het moet veranderen op deze moment of later.. welke zou je aanbevelen die ook stil en betaalbaar is?

Waarvoor gebruik ik de PC?

1) zware games (HL2 etc)
2) HTPC
3) Server voor downloaden
4) Office

Groeten Chris

Systeem

quote:

er zitten 3 4 pins op, alle drie hebben ze een iets andere vorm, de mijne functioneert met een pin die de beschrijving 'P4' heeft. of dit iets te maken heeft met pentium 4 lijkt me niet aangezien ik met een athlon 64 werkt, hij kan eventueel vastgekoppelt worden aan een ander 'P4' 4 pins stekker om als 8 pins plug te fungeren.

echt meer is bij mij verder niet bekend. ik zal morgen of in het weekend even foto's maken. of haal de tagan 480 zelf in huis :P

waarvan ik dacht dat het de juiste 4 pins was, was degene die met tierips vastzat aan de grootste plug die in het mobo gaat. maar het bleek een andere te zijn die een lichtblauw omhulsel/net om zich heen had. naast een andere lichtblauwe 4 pins.

edit: excuses voor de slechte spelling :P beetje moe, zondaxl naar bedje toe

ZondaXL wijzigde dit bericht 31-12-2004 01:28 (7%)

Mark It Zero!

quote:
Terw_Dan schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:01:
Ik ben op zoek naar een voeding met een nogal afwijkende formfactor en tot nu toe ben ik er maar 1 tegengekomen die daadwerkelijk voldeed aan de eisen, maar wilde weten of er nog wat anders te vinden is.

Ik wil een voeding die niet hoger is dan 7cm en niet breden dan 8cm. De diepte van het geval mag best 30cm zijn.

Wat ik er aan wil hangen is een moederbord met AGP kaart, 1 hdd en nog wat klein los spul zoals een cardreader. Ik weet nog niet wat voor een systeem dit gaat worden dus precieze specs heb ik niet. Maar die zal ik ook grotendeels af laten hangen van de voeding die ik kan vinden.

Tot nu toe ben ik enkel de shuttle silentx 250watt tegengekomen. Nu zou 250 watt voldoende moeten zijn, maar ik wil ook zeker eens kijken naar de alternatieven.

In mijn shuttle zit een Achme voeding (werd er standaart bij gelevert) van 200 watt.
Zeer goede voeding, en is volgens mij nog net iets kleiner dan die shuttle.

Bij mij trok hij volledig stabiel een P4 2,6, R9800, 512mb ram,2 hd's en een cdrw :)
Music is my life

quote:
Terw_Dan schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:01:

Een tijdje geleden had iemand een soortgelijke vraag, waarop ik een aantal oplossingen had. Ze voldoen echter niet aan de eisen van jou, maar wellicht hebben de genoemde merken nog kleinere voedingen. Ik was bij diegene namelijk redelijk capaciteits-gebonden en dat is bij jou anders. Hieronder even een quote van mezelf.
quote:
Eraser schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:20:

Misschien is de Enhance ENP-2725H met 250 Watt voor jou. Klik voor de precieze specificaties.

[afbeelding]

Hij heeft genoeg Ampères op de volt-lijnen, dus dat zal wel gaan draaien. De maten zijn 125 mm bij 100 mm bij 63.5 mm. Ik kan helaas geen leverancier in Nederland vinden.

Of de Enermax MicroATX 270W ActivePFC HTPC Series met 270 Watt. Maten zijn hetzelfde als de Enhance hierboven.

[afbeelding]

Hij is onder andere hier en hier te koop.

FSP (Fortron Source Power) heeft [url=]hier[/url] ook een aantal leuke voedingen staan, waaronder de 1U FSP250-601U en FSP300-601U (klik voor PDF informatie), respectievelijk 250 en 300 Watt. Deze voedingen zijn 40,5 mm bij 100 mm bij 205 mm.

[afbeelding]
Beide types zien er hetzelfde uit.

Ik kan zo geen leverancier vinden in Nederland, maar het moet niet moeilijk zijn er één te vinden bij een server specialist. Het zijn namelijk 1U voedingen die gebruikt worden in de server-wereld.
Succes met zoeken. :)
quote:
pocari7 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:27:
Hoi

Ik heb een Voeding AOpen AO350-12APN, 350W, dus het is een A-merk.
Nou vraag ik me af of ik genoeg is want

1) CPU is staat overgeclocked en dat wil ik zeker zo houden
2) Komt later een upgrade van een grafishce kaart bij
3) waarschijnlijkt komt ook een SATA schijf bij

Processor AMD Athlon XP-M 3000+

Geheugen 2x512MB GB DDR 333 geheugen

Moederbord Abit NF7-SL, nForce2 (5.1 Sound, Sata, Lan)

Videokaart Club3D Radeon 9600 Pro 128MB (AGP)

Harde schijf Western Digital WD1600JB, 160GB (7200rpm, ATA100, 8MB)

DVD-ROM drive Philips 16x50x, PCDV5016B

DVD brander NEC ND-2500 8x (Zwart)

CPU Cooling Cooler Master ACC-L72 Vortex Dream (Socket A/370/462)

Als ik het moet veranderen op deze moment of later.. welke zou je aanbevelen die ook stil en betaalbaar is?

Waarvoor gebruik ik de PC?

1) zware games (HL2 etc)
2) HTPC
3) Server voor downloaden
4) Office

Groeten Chris
Je kunt je huidige voeding wel houden hoor. Hij zal echter na alle upgrades niet erg veel ruimte overhouden. Met welke VCore is je CPU overgeclocked?

Eraser wijzigde dit bericht 31-12-2004 12:38 (6%)

quote:
Eraser schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:37:
[...]
Een tijdje geleden had iemand een soortgelijke vraag, waarop ik een aantal oplossingen had. Ze voldoen echter niet aan de eisen van jou, maar wellicht hebben de genoemde merken nog kleinere voedingen. Ik was bij diegene namelijk redelijk capaciteits-gebonden en dat is bij jou anders. Hieronder even een quote van mezelf.
[...]

[...]
Je kunt je huidige voeding wel houden hoor. Hij zal echter na alle upgrades niet erg veel ruimte overhouden. Met welke VCore is je CPU overgeclocked?

Nou mijn Vcore staat gewoon op 1.675V maar jij staat CrystalCPUID zelfs 1.3% ondergeclockd
(nu 2171mhz 167 * 13 zou moeten zijn 2200mhz 133*16.5) Als ik hem voluit zijn en de Vcore ook beetje omhoog zet valt die soms toch alsnog uit... of hij valt soms... neit vaak.. zomaar uit nadat die lang heeft aangestaan

Vcore (1.675) loopt tussen 1.65 tm 1.7
DDRV 2.7
+3.3V = 3.3
+12V = 11.9
-12V = -11.7
+5V = 4.9
-5V = .-4.9
5VSB = 4.9

Was vergeten te vertellen dat die Radeon 9600Pro ook staat overgeclockd
GPU 400@480 DDR 300@350

Ik heb hem weer normaal geclockd die CPU maar wil hem weer overclocken

pocari7 wijzigde dit bericht 31-12-2004 13:12 (15%)

Systeem

Ik heb hier het volgende systeem staan;

AMD Athlon 2400+
512 mb ddr 333 corsair 1module
leadtek gf 5600 128mb non ultra
MSI KT3 ultra
80GB 7200 maxtor
nicje
tv kaartje
wat casemodrotzooi
1x cd brander
1x dvd brander
floppydrive
en wat casefans

Ik ben dus aan een nieuwe voeding toe, heb nu klote q-tec. (spontane reboots en vastlopers)

Ik wil met dit systeem wat gaan ocen (niet extreem) en er komt waarschijnlijk een nieuwe graka in (gf 5900ultra of 6600gt)
quote:
Eraser schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:37:
[...]
[...]

Bedankt, helaas voldoen die voedingen niet aan de eis van de maat die het ding moet hebben.

Ik denk dat het dan toch een shuttle voeding wordt voor in dat kastje. Of ik zou overmoeten gaan op een opengemaakte voeding (niet echt veilig omdat het nogal krap gaat worden :+ en er toch 230V op sommige delen zal staan).

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws