- een permanent te selecteren kleur
- de relaxed mode (rustige kleurwisselingen)
- de actie mode (zeer snelle wisselingen)
- de film mode (een beetje er tussenin)
- de lichtintensiteit incl. helemaal aan of uit
GoT Index » Elektronica » DIY Ambilight howto?
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]quote:SHuisman schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:42:
Ligt het nou aan mij, of klopt er iets niet ?
als ik het google logo erin wil doen, krijg ik nogal wat devide bij zero foutjes
http://ambilight.100webcu...ntl/nl_nl/images/logo.gif
Iemand ? Of moet je beslist vierkante plaatjes invoeren ofzo ?
Glewellyn wijzigde dit bericht 11-01-2006 21:02 (26%)
*zucht*
Pietjuh wijzigde dit bericht 11-01-2006 20:38 (14%)
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller
Glewellyn wijzigde dit bericht 11-01-2006 22:28 (4%)
*zucht*
madwizard wijzigde dit bericht 11-01-2006 22:41 (13%)
quote:Sprite_tm schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:04:
Hmmm... Net even gekeken naar de LPC21xx-ARM-controllers van Philips, die zouden het in principe aankunnen:
Shuisman wijzigde dit bericht 11-01-2006 22:47 (28%)
TabletPC Whee!!
quote:SHuisman schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:37:
[...]
Oeh wat evil, een controller van Philips gebruiken![]()
Zowiezo kloppen algoritme 4 en 5 niet echt:
http://ambilight.100webcu...l/sghuisman/load/logo.JPG
Ze worden rood, terwijl het plaatje grotendeels wit is.
offtopic:
raad mijn naam eens...
Jan wijzigde dit bericht 11-01-2006 22:45 (10%)
Fitter, happier, more productive, comfortable, not drinking too much, regular exercise at the gym (3 days a week), getting on better with your associate employee contemporaries
quote:SHuisman schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:37:
[...]
Oeh wat evil, een controller van Philips gebruiken![]()
Zowiezo kloppen algoritme 4 en 5 niet echt:
http://ambilight.100webcu...l/sghuisman/load/logo.JPG
Ze worden rood, terwijl het plaatje grotendeels wit is.
offtopic:
raad mijn naam eens...
Glewellyn wijzigde dit bericht 11-01-2006 22:51 (11%)
*zucht*
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller
Zo werkt mijn algoritme nog niet, die neemt nu nog vertikale lijnen, maar dar zal ik morgen even fixen.quote:Sprite_tm schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:12:
Hmmmmmm... Ik bedenk me net dat een samplerate die zo laag is dat je om de 10 pixels een sample kan nemen helemaal niet erg is: je pakt gewoon de eerste run de 1e, 11e, 21e, ... pixel; de 2e run de 2e, 12e, 22e.... pixel etcetera. Je moet later de uitgangskleur toch enigszins over de tijd middelen (omdat je anders wel hele snelle overgangen krijgt; voor flitsen etc kan je natuurlijk altijd nog 'handmatig' een uitzondering maken) dus elk beeld 100% correct samplen boeit toch niet.
In andere woorden: in principe zou dit met behulp van een atmega88 gedaan kunnen worden
*zucht*
Ben ik de enige die de onderste het mooiste vind?quote:DaJaN schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:44:
[...]
Het algoritme klopt wel, Het streept namelijk de laagste 2 RGB waardes weg. Wit is RGB in de verhouding 1:1:1 (en telt dus niet echt mee), en schijnbaar zijn de rode letters qua oppervlakte het grootst, dus wordt het rood.
Omdat wit niet meegenomen wordt dus nu al geen geschikte methode.
Studeer je in Groningen? Kom dan in de KEIWEEK naar studentenvereniging Cleopatra!
quote:Glewellyn schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:19:
Als iemand anders deze scripts kan hosten zodat we ook met grotere plaatjes kunnen testen, graag!
Tora tora fila me s'ena soma lioma ginomai
Ligo ligo tha se pio kai sta matia sou tha xatho
nee, dat komt door de interlacing-mode. Als je deinterlacing niet op blend maar op bob zet in bijv VLC (wel een interlaced bron gebruiken, HD materiaal is daar erg goed voor) heb je exact hetzelfde effect. Progressive scan homevideo-cams hebben er dan ook geen last van. Raar dat ze dat de-interlacing algorithme gebruiken bij pixelplus, maar het is mij ook opgevallen (lang genoeg in de mediamarkt gewerktquote:headhunternl schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:28:
[...]
Die vertraging, is dat dan de reden dat ik het beeld op een pixelplus/ander digitaal effect philips-tv er zo nep uit vindt zien? alsof het een home-video is (mist een beetje dat filmgevoel).
it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!
quote:Xandrios schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:11:
[...]
Ik heb waarschijnlijk wel een servertje waar hij op kan; maar dan wil ik wel de code iets aanpassen: Maximale grootte op 1024x768 (oid), en even heel zeker zijn dat het onmogelijk is om met ?file=/path/blaat geen andere files in te lezen zijn
Als je me morgen even mailt met de laatste versie, dan kan ik bovenstaande fix er nog wel even overheen gooien...dan moet het geen probleem zijn
*zucht*
quote:Sprite_tm schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:12:
Hmmmmmm... Ik bedenk me net dat een samplerate die zo laag is dat je om de 10 pixels een sample kan nemen helemaal niet erg is: je pakt gewoon de eerste run de 1e, 11e, 21e, ... pixel; de 2e run de 2e, 12e, 22e.... pixel etcetera. Je moet later de uitgangskleur toch enigszins over de tijd middelen (omdat je anders wel hele snelle overgangen krijgt; voor flitsen etc kan je natuurlijk altijd nog 'handmatig' een uitzondering maken) dus elk beeld 100% correct samplen boeit toch niet.
In andere woorden: in principe zou dit met behulp van een atmega88 gedaan kunnen worden
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info
*zucht*
quote:Extera schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:46:
ik denk dat het juist goed is als alleen de randen worden gepakt,
bijvoorbeeld het gemiddelde van de linker rand van 50 pixels breed ofzo.
en dan voor links en rechts apart.
(lees overigens al een tijdje mee, maar heb nog nix nuttigs in te brengen gehad IMO
Koeienstal.nl -|- AMD Athlon64 Overklok-tutorial -|- Powered by AMD Athlon64 3200+ @ 2850mhz
quote:Glewellyn schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:22:
Zelf heb ik geen RGB CCFL's kan iemand uitleggen hoe deze aangestuurd worden? Een spec-sheet zou helemaal fantastisch zijn.
quote:Extera schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:46:
ik denk dat het juist goed is als alleen de randen worden gepakt,
bijvoorbeeld het gemiddelde van de linker rand van 50 pixels breed ofzo.
en dan voor links en rechts apart.
madwizard wijzigde dit bericht 12-01-2006 19:59 (5%)
quote:Glewellyn schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:13:
[...]
Ik heb de laatste versie weer op http://www.xs4all.nl/~glew/ambilight.zip gezet.
De aanpassing om de sample rate niet meer verticaal te doen moet ik nog uitwerken, op zich een kleine fix, maar het is even druk op mijn werk. is nu ook klaar.
Xandrios wijzigde dit bericht 12-01-2006 21:31 (36%)
Tora tora fila me s'ena soma lioma ginomai
Ligo ligo tha se pio kai sta matia sou tha xatho
quote:Xandrios schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:28:
[...]
http://ambilight.xandrios.net/ (Max 1280 * 1024 pix). Die machine serveert verder alleen wat downloads, dus kan wel een stootje hebben qua load
Glewellyn wijzigde dit bericht 12-01-2006 21:41 (17%)
*zucht*
Is het niet makkelijk die standaard voorbeelden gewoon static te maken? Beetje zonde nu?quote:Xandrios schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:28:
[...]
http://ambilight.xandrios.net/ (Max 1280 * 1024 pix). Die machine serveert verder alleen wat downloads, dus kan wel een stootje hebben qua load
<hr>
We hebben het hier overigens over microcontrollers. Opzich een goed idee, zo te zien zijn die nog relatief simpel aan te sturen (Niet al te veel extra electronica nodig).
Maar ookwel belangrijk, wat kost zoiets? Is dat in de range van enkele euros tot enkele tientjes, of enkele tientjes tot enkele honderden euro's?
Clock wijzigde dit bericht 12-01-2006 21:42 (9%)
GoT Index » Elektronica » DIY Ambilight howto?
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona