Hoofdcategorieën
Topicacties

DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 last

Reageer Nieuw Topic
Hm, ik zit even te kijken naar boblight 1.3, hierin is het mogelijk om een prefix op te geven;
quote:
prefix
Prefix for momo and atmo devices, this parameter is optional. You can specify a single byte to be sent before the channel bytes, this helps keeping things in sync. The prefix byte is specified in hex notation. If this parameter is not specified, no prefix is used.
Example: prefix FF
Zodat je momo/boblight controller altijd synchroon loopt.

Nu is FF decimaal 255, maar is de maximale kleurintensiteit ook niet 255? Of is dit 254?

Anders snapt mijn Atmel niet dat het om een sync pakket gaat, en niet om een kleur...

/edit:

even getest en kom tot het volgende:
255 -prefix
0 -r1
0 -r2
0 -r3
130 -g1
131 -g2
129 -g3
255 -b1
255 -b2
255 -b3

Toch heb ik in boblight.conf opgegeven dat red green en blue FE moeten zijn... iemand een idee?

/edit: aha, globalrange verzet on 0 0.996, dan kom ik hoogstens op 254..

LiquidSmoke wijzigde dit bericht 20-05-2009 13:40 (19%)

Reg. datum: 11 maart 2009

Mail dan de maker ofzo.

Sprite_tm wijzigde dit bericht 20-05-2009 18:06 (86%)

Reg. datum: 11 maart 2009

Booschap niet in 1x duidelijk

_ferry_ wijzigde dit bericht 20-05-2009 20:57 (86%)

Reg. datum: 20 juni 2002

quote:
vandeGerrit schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:13:
@Anthor
Wat bedoel je verder precies met een fullscreen mode? Gewoon het kleine schermpje over het helescherm heen trekken?
Zoiets ja, dat je vanuit het programma de vlakken op je scherm kan toveren, en de kleuren kan testen.

Toen ik terug las zag ik dat .net 3.5 nodig is, ik heb nog win2k en daar kan ik geen 3.5 op installeren.
Dat zal de oorzaak van de problemen wel zijn dan.

Ik heb even een rekje gemaakt om over mijn tv heen te zetten. Er zitten 4 '5060' ledstrips op
http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/ScrapDMX%20_ambi_setup.jpg

Hieronder staat een nieuw filmpje.(gemaakt met lage timer en previous colors, flashdetectie en flash frames staan uit)

Dat ziet er goed uit :) vooral de snelheid waarmee kleuren wisselen is toppie....

Ik heb nu mijn momolight zo goed als klaar, echter 1 probleem; de leds 'knipperen' uit nog wel eens; een solid kleur is geen probleem, maar bij snelle en ook langzame wisselingen lijkt er gewoon een 'uit' periode in te zitten.

Hier is mijn bascom-programma, en hier mijn boblight 1.3 config.

Nu snap ik dat Bascom niet echt de ideale taal is voor pwm, maar dit mag toch eigenlijk geen probleem zijn?

moeehh
Reg. datum: 04 oktober 2003

Hoe ziet dat DMX protocol er precies uit? Ik zou hem dan kunnen supporten via de hardware kit die nu bijna uitontwikkeld is :)

Reg. datum: 20 juni 2002

Ik heb er hier wat over geschreven: Project: ScrapDMX
En daar staan ook wat extra linkjes bij.

My name is boxxy

quote:
LiquidSmoke schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:20:
Hm, ik zit even te kijken naar boblight 1.3, hierin is het mogelijk om een prefix op te geven;

[...]

Zodat je momo/boblight controller altijd synchroon loopt.

Nu is FF decimaal 255, maar is de maximale kleurintensiteit ook niet 255? Of is dit 254?

Anders snapt mijn Atmel niet dat het om een sync pakket gaat, en niet om een kleur...

/edit:

even getest en kom tot het volgende:
255 -prefix
0 -r1
0 -r2
0 -r3
130 -g1
131 -g2
129 -g3
255 -b1
255 -b2
255 -b3

Toch heb ik in boblight.conf opgegeven dat red green en blue FE moeten zijn... iemand een idee?

/edit: aha, globalrange verzet on 0 0.996, dan kom ik hoogstens op 254..
Valuerange daarvoor gebruiken is niet handig, clients kunnen die namelijk aanpassen (al zit dat in geen enkele client ingebouwd), je kunt beter de adjust parameter van de colors aanpassen.

Wat een veel betere oplossing is is zorgen dat 255 niet meteen zorgt dat je controller denkt dat het een syncbyte is, je zorgt dat hij eerst een 255 wil, dan een byte voor elk kanaal en dan weer 255 enzovoorts.

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

quote:
bobo1on1 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 03:06:
[...]

Valuerange daarvoor gebruiken is niet handig, clients kunnen die namelijk aanpassen (al zit dat in geen enkele client ingebouwd), je kunt beter de adjust parameter van de colors aanpassen.

Wat een veel betere oplossing is is zorgen dat 255 niet meteen zorgt dat je controller denkt dat het een syncbyte is, je zorgt dat hij eerst een 255 wil, dan een byte voor elk kanaal en dan weer 255 enzovoorts.
Klopt, maar het werkt iig :) Paar posts terug had ik opgemerkt dat PWM af en toe voor flikkering zorgde, denk dat dat een Bascom probleem is...

Nu ff Atmolight erin geflashed, en hiermee werkt het wel goed. Zag dat er zelfs een speciale DLL voor MediaPortal ontwikkeld is. Ik denk dat ik hier verder mee ga...

Geen kaas gegeten van assembly, maar er zijn mogelijkheden genoeg. Enige jammere is dat ik voor 3 kanalen 2 Atmega's moet hebben... Niet dat ze nu zo duur zijn, maar het kost weer ruimte op mijn print...

Ik zit bij DealExtreme even 2 ledstrips te vergelijken;
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11304 en http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10061

Welke zou nu beter zijn?
De eerste heeft de leds dichter op elkaar zitten, de tweede meer lichtopbrengst....

De tweede is wel 5 dollar duurder dan de eerste, en ik heb er wel 4 nodig...

moeehh

Ik heb de eerste, geeft een flinke output en kleurmenging van een afstand is netjes.

quote:
LED-Maniak schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:18:
Ik heb de eerste, geeft een flinke output en kleurmenging van een afstand is netjes.
Probleem is dat mijn tv plat tegen de muur hangt, misschien dat ik met plexi e.a. wat diffuus kan maken...

Zal er eens een nachtje over slapen :)

Reg. datum: 27 april 2009

Hey heb ook een tijdje terug de eerste nog RS-232 versie gemaakt van deze post.
Werkt nog steeds uitstekend achter bijna een jaar, bij deze bedankt.

http://www.imagebam.com/image/c349c737567215
http://www.imagebam.com/image/28061d37567216
http://www.imagebam.com/image/9a45e537567217
http://www.imagebam.com/image/88e12537567220

Uiteraard met the lion king in HD ^^.
Foto's waren overdag getrokken, kleuren zijn werkelijk veel mooier.

Maar... mijn vraag die eigenlijk wou stellen is, of het mogelijk is om via IR of ander dergerlijk goedkoop draadloos signaal. De kleuren waarden door te sturen zodat ik achter en rond mij de kleuren ook op de muren kan tonen. Op volgende site staat hoe een simpele IR transmitter/reciever te maken.

http://www.engadget.com/2...te-control-your-computer/

Ik dacht dat er een zekere vertragingstijd is op IR afhankelijk van de afstand en dat er niet mag tussen staan, maar een verloren kleur zou hier niet erg zijn. Mocht de vertragingstijd te groot zijn pas ik liever. Ook ben ik een leek in het programmeren en daarom wend ik mij tot jullie.

Reg. datum: 22 april 2009

Ambilght systeempje van: http://www.samenkopen.net/topic/85286/829997/last#last

Info:
Wat is light control?
Light control is een kit welke voor sfeerverlichting in je huis zorgt.

Wat zijn de mogelijkheden?
Light control is bruikbaar als:
- Moodlight
- Ambilight via PC
- Ambilight standalone
- Audiolight

Moodlight:
Langzame kleur veranderingen. Van zeer langzaam faden(minuten/uren) tot zeer snel(milisecondes). 5 onafhankelijke kanalen configureerbaar via de PC. Verder standalone(dus geen PC nodig).

Ambilight via PC
Kleur veranderd naar mate de kleur van je scherm. 4 individuele kanalen + een wit kanaal voor bliksem. Deze versie ondersteunt een aantal protocollen:
- LTBL
- Momolight
- Boblight
- DMX-gestuurde software
- Als er nieuwe komen later toe te voegen

Ambilight standalone
Kit dient aangesloten te worden op de 4 uitgangen die op vrijwel elke DVD speler zitten. De aansluitingen zijn RGB en composit. Deze zijn te vinden in de scart connector. Voor een DVD dus direct werkend. Wil je ook voor de TV dan zal je de TV via de DVD moeten laten lopen.

Audiolight
Standalone reageren op geluid. Ingangen zijn:
- LINE-OUT
- ingebouwde Microfoon

Verschillende modes beschikbaar en toe te voegen.

De software in de kit is zelf te updaten via de PC. Zo heb je altijd de nieuwste updates erin zitten.

Video materiaal:
Beta 1.0 Video
Hierin is de functionaliteit van moodlight goed te zien. De ambilight functie is in de volgende beta verbeterd:
http://www.youtube.com/watch?v=oAI5QKzs-rQ

Beta 1.3 Video
Hier wordt de ambilight via PC functie verbetering gedemonstreerd. Vergelijk dit eens met Beta 1.0, dan zie je al duidelijke verbeteringen:
http://www.youtube.com/watch?v=vDOgXcoNeto

Beta 1.3 - Audio kit Video
Standalone audiokit, mode 1 wordt hier gedemonstreerd. Er zijn nu 3 modes beschikbaar. Meer modes is mogelijk als er ideen voor zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=3Sz0p7CtD70

Kostprijs van de kit's:
Dit is de geschatte kostprijs van ongesoldeerde kits. LED-strips en een voeding moet zelf voor worden gezorgt. Er kan volgens de specificaties in totaal ongeveer 5A aan belasting aan de LED-strips. Dat is bij 24Volt strips 120Watt aan licht(meer dan 5A kan zeker, maar daar is de ingaande connector officieel niet op gespect).

Let op! De TV-Kit en de Audio-Kit bestaan puur uit SMD!

Standaard kit met puur ambilight via PC: ¤30,-
Kit met afstandbediening, moodlight en ambilight PC: ¤37,95

Naast basiskit toe te voegen:
Audio-kit Add-on: ¤12,95
TV-Kit Add-on: ¤20,-
Passende behuizing: ¤5,-

Gesoldeerd is mogelijk via een meerprijs(nog te bepalen wat redelijk is). Nogmaals: de kosten zijn een schatting. Afhankelijk van de animo gaan deze omlaag.

Wil je dus moodlight hebben en ook laten reageren op de TV zonder PC tussenkomst dan heb je een kit met afstandbediening nodig + de TV Add-on.

kijk op boven staande link en vul de poll in als je interessen hebt.

Reg. datum: 25 januari 2006

Welke players kunnen er gebruikt worden? MP clasic etc etc
Ambi licht via de pc, werkt het ondertussen met Vista/Win7 of moet dan het glas thema weer uit.
Hoe werkt het in games, is er nu een goede directx hook of staat het nog steeds te schokken bij games.

quote:
Voyager1 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:46:
Welke players kunnen er gebruikt worden? MP clasic etc etc
Ambi licht via de pc, werkt het ondertussen met Vista/Win7 of moet dan het glas thema weer uit.
Hoe werkt het in games, is er nu een goede directx hook of staat het nog steeds te schokken bij games.
Zoals de opsomming van de software al genoemd is, is het allemaal software die gebruik maken van de oude GDI manier, dus ja. Het schokt tijdens spellen en het glas thema moet uit.

Pda programming ftw
Reg. datum: 10 september 2002

Wat zou de lengte mogen zijn van de PC --> Ambilight kit.
Heb zeer zeker interesse, maar ik draai een MediaPortal Systeem op mn vaste PC die boven staat.
Hier recht onder staat (Via HDMI) een tv aangesloten, ik denk dat de kabbellengte daarvan een 10m is.
Zou dit mogelijk zijn met dit setje??

Heb nog geen blik op de software geworpen hoor, maar ik neem aan dat Secondary scherm gewoon wordt ondersteund?

moeehh

quote:
vandeGerrit schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:46:
[...]

Zoals de opsomming van de software al genoemd is, is het allemaal software die gebruik maken van de oude GDI manier, dus ja. Het schokt tijdens spellen en het glas thema moet uit.
Klopt, de software is de limiet en daar ben ik zelf niet mee bezig. Er wordt echter wel door iemand gewerkt aan software die de data direct uit de videokaart trekt waardoor schokken niet voor zou moeten komen/er minder belasting is van je systeem.

Bij de standalone heb je er geen last van uiteraard, al zal je dan misschien een kaartje in je PC moeten pluggen of ergens het signaal aftappen.

Als je echter software weet die via een andere methode werkt, dan kan ik het protocol toevoegen.
quote:
Armageddon_2k schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:08:
Wat zou de lengte mogen zijn van de PC --> Ambilight kit.
Heb zeer zeker interesse, maar ik draai een MediaPortal Systeem op mn vaste PC die boven staat.
Hier recht onder staat (Via HDMI) een tv aangesloten, ik denk dat de kabbellengte daarvan een 10m is.
Zou dit mogelijk zijn met dit setje??

Heb nog geen blik op de software geworpen hoor, maar ik neem aan dat Secondary scherm gewoon wordt ondersteund?
Welke lengte? Die van de USB kabel of de strips? Dan zou je even de specs moeten bekijken van USB.

LED-Maniak wijzigde dit bericht 02-06-2009 13:35 (34%)

Reg. datum: 15 augustus 2005

quote:
vandeGerrit schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:46:
[...]

Jouw programma schokt hier niet tijdens spellen :) Werkt nog steeds perfect! Ik gebruik het nog regelmatig. Ben je er nog mee verder gedaan?

Xalopalyps wijzigde dit bericht 03-06-2009 20:10 (0%)
Reden: omdat 't kan

quote:
Xalopalyps schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:10:
[...]

Jouw programma schokt hier niet tijdens spellen :) Werkt nog steeds perfect! Ik gebruik het nog regelmatig. Ben je er nog mee verder gedaan?
Nee nog niet. Ik kan er pas over 3 weken weer mee verder. Je zult het tot die tijd even met de huidige versie moeten doen.

moeehh

quote:
vandeGerrit schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:04:
[...]

Nee nog niet. Ik kan er pas over 3 weken weer mee verder. Je zult het tot die tijd even met de huidige versie moeten doen.
Wat voor protocol gebruik jij? Dan kan ik de software toevoegen aan de lijst van aanbevelingen :)

My name is boxxy

Beetje vreemd trouwens dat boblight genoteerd staat als protocol, het is namelijk geen protocol maar een stuk software wat weer 3 seriele protocollen ondersteunt.
Het lijkt me niet dat het over het udp protocol gaat.

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

moeehh

quote:
bobo1on1 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:36:
Beetje vreemd trouwens dat boblight genoteerd staat als protocol, het is namelijk geen protocol maar een stuk software wat weer 3 seriele protocollen ondersteunt.
Het lijkt me niet dat het over het udp protocol gaat.
Klopt inderdaad, maar veel mensen kennen boblight, momolight enzovoorts wel maar het protocol gaat ze wat te ver. Uiteindelijk komt er een duidelijke lijst met protocol uitleg en wat welke software ondersteunt en voordelen/nadelen.

Maar heb je helemaal gelijk in dus :)

hopelijk schiet je me er niet voor af B)

LED-Maniak wijzigde dit bericht 04-06-2009 00:24 (7%)

moeehh

Dubbelpost..

LED-Maniak wijzigde dit bericht 04-06-2009 00:24 (97%)

Stomme vraag misschien, maar wat voor protocol gebruikt Atmolight?

Voor zover ik kan zien lijkt het wat op LBTL, alleen ipv een wit-kanaal is er een 'summenkanal'.

quote:
LED-Maniak schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:58:
[...]

Wat voor protocol gebruik jij? Dan kan ik de software toevoegen aan de lijst van aanbevelingen :)
Volgens mij had ik deze al in je lijstje zie staan. De output die ik heb met mijn programma is DMX. Let wel dat deze als je een lamp of 4 eraan hangt deze een refresh rate heeft van 150hz, ofzo. Niet de rond de standaard 50hz.

Pagina: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: