Hoofdcategorieën
Topicacties

DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 22 april 2009

De prijzen zijn bekent:

Rond de 25~30 euro voor een kit zonder afstandbediening(1 mode moodlight & pc ambilight). Zoiets als momolight nu is alleen dan meer kanalen.

30~40 euro voor een kit met afstandbediening, moodlight(verschillende modes) en pc ambilight.

10~15 euro voor de audiolight-addon

30~40 euro voor de TV-addon

Op maat gemaakte behuizing: 5 euro

Prijzen zijn afhankelijk van de prijs van sommige onderdelen op dat moment en het aantal.

Wil je dus alles hebben dan kom je op een totaalprijs van 75 euro.

Dit bevat dan: een afstandbediening, moodlight(verschillende modes), pc ambilight, audiolight-addon(verschillende modes!), Standalone TV aansluiting(YPbPr) en een behuizing om de set in weg te werken.

Daarnaast is de afstandbediening RF(radio frequency) dus je kan de gehele kit achter je tv/in een kast verstoppen en het blijft werken. :)

http://www.samenkopen.net/topic/85286/484188/29 voor meer info

Reg. datum: 02 september 2005

Ik vraag me toch af hoe hardwarematig dat videosignaal wordt bewerkt, want een processor hiervoor lijkt me veel te langzaam (of te duur als een snelle wordt gebruikt). Enige logische oplossing lijkt me een FPGA, klopt dat?

Na verschillende Ambilight programma's gezien te hebben, ben ik ook begonnen aan een nieuw Ambilight programma. Waarom nog één zul je je afvragen.

Dit omdat ik niet helemaal tevreden was met de huidige programma's. Sommige miste wat handigheidjes, andere waren weer betaald, en vereiste wat duurdere hardware, of ze waren niet flexibel genoeg.

Daarom heb ik een nieuw programma geschreven wat hieraan wel voldoet.

Flexibel
  • Zelf bepalen van het aantal 'frames' met de kleuren, en waar deze moeten capture.
  • Door middel van DMX is hierop alles aan te sluiten wat een RGB output verwacht.
Geen dure hardware
  • Op dit ogenblik stuur het uit via de Open DMX USB Interface van Enttec.
Handigheidjes
  • Automatisch schakelen van Aero zodat je wel kan genieten van Aero, maar als je Ambilight wil, niet zelf moet schakelen.
  • Automatische offset. De zwarte balken die ontstaan door het kijken van een film worden er automatisch afgeknipt, zodat de kleur alleen komt van de film zelf.
Ohwja, je kunt hem hier downloaden.
http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLight.rar
Hiervoor is vereist .Net Framework 3.5, en de drivers van FTDI (http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm), volgens mij klapt het programma direct als hij deze niet kan vinden. Ook werkt het maken van driehoek frames nog niet optimaal.

Reg. datum: 06 maart 2009

quote:
vandeGerrit schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:18:
Na verschillende Ambilight programma's gezien te hebben, ben ik ook begonnen aan een nieuw Ambilight programma. Waarom nog één zul je je afvragen.

KNIP
Werkt niet op vista 64bit, maar lijkt me gezien de omschrijving een leuk tooltje.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen 
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.BadImageFormatException: Poging om een programma te laden met een onjuiste indeling. (Uitzondering van HRESULT: 0x8007000B)
   bij oDMX.oDMX.FT_Open(UInt32 uiPort, UInt32& ftHandle)
   bij oDMX.oDMX.init()
   bij Ambilight.frmMainWindow.Form1_Load(Object sender, EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
   bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
   bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Geladen assembly's **************
mscorlib
    Assembly-versie: 2.0.0.0
    Win32-versie: 2.0.50727.3074 (QFE.050727-3000)
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
Send the Light
    Assembly-versie: 1.0.0.0
    Win32-versie: 1.0.0.0
    CodeBase: file:///E:/Projectjes/Leon%20Ambilight/nieuwere%20versie/SendTheLight/Send%20the%20Light.exe
System.Windows.Forms
    Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000)
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Drawing
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Xml
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
mscorlib.resources
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/mscorlib.dll
System.Windows.Forms.resources
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll

************** JIT-foutopsporing **************
Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze
toepassing of computer (machine.config) de waarde
jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing
was ingeschakeld.

Bijvoorbeeld:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen
naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd
en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.

Zal dit werken met http://www.uterror.dommel.be/ambilight/schema.jpg??

En zoja, werkt dit ook met spellen waar AA aanstaat?

Ik zal is kijken naar deze foutmelding. Voor ik dat doe, heb je wel de FTDI drivers gedownload en geinstalleerd. Had hem zelf getest op Windows 7 x64, en XP x86, dus was een aannamen dat hij onder Vista ook wel zal werken.

De software zal niet werken met spellen waar AA aanstaat. Net zoals de andere. Ook deze maakt gebruik van getPixel via de GDI32.

Verder werkt het schema ook niet, denk ik. De output die de software stuurt is DMX. En dit via de Open DMX van enttec. (Schema), of Arduino)

De lampen die je vervolgens weer kan aansluiten op het DMX protocol zijn bijvoorbeeld de lampen die gemaakt zijn door Anthor (Project: ScrapDMX).

Reg. datum: 03 februari 2009

Woooooooooooooooooow

Merci

Reg. datum: 11 maart 2009

jooo

ik heb de ambilight gemaakt van KDVken alles werkt perfect.
print zit mooi in behuizing en is gemonteerd

maar nu is mijn vraag of er iemand mij het programma ambicode kan geven, niet de hexfile maar
de geprogde versie

hartelijk dank

mag ook gemaild worden naar kimg_606@hotmail.com

Reg. datum: 21 januari 2009

Bedoel je de source van ambicode hex file?
Die heb ik spijtig genoeg zelf ook niet meer. Ben die kwijt geraakt bij een format :-(

Reg. datum: 15 augustus 2005

quote:
vandeGerrit schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:18:

Dit omdat ik niet helemaal tevreden was met de huidige programma's. Sommige miste wat handigheidjes, andere waren weer betaald, en vereiste wat duurdere hardware, of ze waren niet flexibel genoeg.

Daarom heb ik een nieuw programma geschreven wat hieraan wel voldoet.

Flexibel
  • Zelf bepalen van het aantal 'frames' met de kleuren, en waar deze moeten capture.
  • Door middel van DMX is hierop alles aan te sluiten wat een RGB output verwacht.
Geen dure hardware
  • Op dit ogenblik stuur het uit via de Open DMX USB Interface van Enttec.
Handigheidjes
  • Automatisch schakelen van Aero zodat je wel kan genieten van Aero, maar als je Ambilight wil, niet zelf moet schakelen.
  • Automatische offset. De zwarte balken die ontstaan door het kijken van een film worden er automatisch afgeknipt, zodat de kleur alleen komt van de film zelf.
Ohwja, je kunt hem hier downloaden.
http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLight.rar
Hiervoor is vereist .Net Framework 3.5, en de drivers van FTDI (http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm), volgens mij klapt het programma direct als hij deze niet kan vinden. Ook werkt het maken van driehoek frames nog niet optimaal.
Werkt hier perfect op mijn JMS USB2DMX PRO _/-\o_ Enige wat ik wis is het instellen van de kanalen (de kleuren R G B los per kanaal kunnen instellen), gezien hij bij mij nu mixed up is. Ik heb hier een RGB LEDstrip van 5 meter langs de plint liggen en een grote LED RGB stroboscoop, het zou helemaal vet zijn als knippering zou worden herkend (zoals onweer in een film :9 ).

Super werk man! Doorontwikkelen deze software!

// Ik draai W7 x64 trouwens.

Xalopalyps wijzigde dit bericht 11-05-2009 19:43 (7%)

Reg. datum: 04 februari 2002

heeft iemand adressen om complete setjes te kopen. ik wil softwarematig wel klooien maar solderen en dat soort dingen gaat me niet zo heel erg goed af. :)

ook zie ik door het bomen het bos niet meer. ook in het topic op samenkopen zie ik veel links maar weet nog steeds niet wat het beste is om achter mijn tv te hangen, en via media portal te genieten van de namaak ambilight.

quote:
Xalopalyps schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:16:
[...]

Werkt hier perfect op mijn JMS USB2DMX PRO _/-\o_ Enige wat ik wis is het instellen van de kanalen (de kleuren R G B los per kanaal kunnen instellen), gezien hij bij mij nu mixed up is. Ik heb hier een RGB LEDstrip van 5 meter langs de plint liggen en een grote LED RGB stroboscoop, het zou helemaal vet zijn als knippering zou worden herkend (zoals onweer in een film :9 ).

Super werk man! Doorontwikkelen deze software!

// Ik draai W7 x64 trouwens.
Ja, was ik wel van plan, er zitten nog wat foutjes in die er ook uit moeten.
Met de kleuren los instellen bedoel je dan dat je zegt:
Rood = DMX Adres 1
Blauw = DMX Adres 2
Groen = DMX Adres 3
Dus per kleur adres instellen.
Of per kleur de witbalans regelen. Dus van 0 tot 255 ?

Verder was ik inderdaad nog van plan om iets te doen met flitsten. Ik heb zelf alleen geen DMX stroboscoop. Welke waarde moet ik eruit gooien als de strobe één keer moet flikkeren? Of is dit ook per strobe verschillend?
Ook is er een optie om zodra er een flits gedecteerd wordt, alle RGB modules op compleet aanzetten.

quote:
vandeGerrit schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:03:
[...]

Ja, was ik wel van plan, er zitten nog wat foutjes in die er ook uit moeten.
Met de kleuren los instellen bedoel je dan dat je zegt:
Rood = DMX Adres 1
Blauw = DMX Adres 2
Groen = DMX Adres 3
Dus per kleur adres instellen.
Of per kleur de witbalans regelen. Dus van 0 tot 255 ?

Verder was ik inderdaad nog van plan om iets te doen met flitsten. Ik heb zelf alleen geen DMX stroboscoop. Welke waarde moet ik eruit gooien als de strobe één keer moet flikkeren? Of is dit ook per strobe verschillend?
Ook is er een optie om zodra er een flits gedecteerd wordt, alle RGB modules op compleet aanzetten.
Hoi!

Precies, het zou mooi zijn als je rood, groen en blauw specifiek op een DMX adres kunt toewijzen, gezien het feit dat deze niet helemaal op een logische volgorde zitten. Gevolg hiervan is dat mijn strip bij een groene achtergrond kleurt naar paars. Dus als je per vakje de RGB waarden per adres kunt toewijzen zou het top zijn, de gemiddelde waarde over alle vakjes is natuurlijk ook handig, gezien het feit dat ik bijvoorbeeld maar één strip heb liggen die compleet kleurt. :)

Het verschilt waarschijnlijk per stroboscoop, mijn stroboscoop heeft de volgende DMX channels:
- 1: Strobe
---> 0 t/m 127 = Lichtsterkte (uit --- volledig aan)
---> 128 t/m 250 = Flitssnelheid
---> 251 - 255 = Volledig aan

- 2: Blauw
- 3: Rood
- 4: Groen

Eigenlijk een beetje een aparte configuratie dus, maar als je kanaal 1 gewoon volledig aan zet (op 255 dus) en een aan-uit-reeks stuurt over kanaal 2, 3 en 4 ben je in principe al rond. Dan kan je het grotendeels algemeen houden, namelijk 1 kanaal voor het activeren en de andere voor RGB. Om een strobe één keer te flitsen kan je dus ook gewoon even een aan/uit-reeks sturen over de RGB-kanalen terwijl je het Strobe-kanaal volledig open laat. :)

Ik heb deze stroboscoop in gebruik trouwens: http://www.lck-led.com/p3...mm-Leds/product_info.html

Xalopalyps wijzigde dit bericht 11-05-2009 22:23 (3%)

Heb het programma weer iets verbeterd. De nieuwe versie kun je hier vinden: http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv1_1.rar

Toegevoegd
- Witbalans kun je nu per frame opgeven
- Per frame, per kleur kun je nu je DMX adressen kiezen.

Changes
- Een minium van 2ms voor de timer is nu vereist. Af en toe werkte het programma de kleuren niet bij. Weet nog niet zeker of het hierdoor is opgelost.

Fixes
- Betere manier toegevoegd voor het zoeke naarde film rand, af en toe schoot de auto offset door en dat leverder flikkeringen op.
- Auto offset werkt nu ook op andere monitoren dan je primaire.
- Frames worden nu goed aangemaakt als je een nieuwe maakt. Alle waardes worden nu goed meegenomen.
- De selectbox reset zijn eigen niet meer als er een veranering in de frames optreed.
- De offset werkt nu we goed met de interlaced methode.

quote:
vandeGerrit schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:12:
Heb het programma weer iets verbeterd. De nieuwe versie kun je hier vinden: http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv1_1.rar

Toegevoegd

Changes
- Een minium van 2ms voor de timer is nu vereist. Af en toe werkte het programma de kleuren niet bij. Weet nog niet zeker of het hierdoor is opgelost.

Fixes
- Betere manier toegevoegd voor het zoeke naarde film rand, af en toe schoot de auto offset door en dat leverder flikkeringen op.
- Frames worden nu goed aangemaakt als je een nieuwe maakt. Alle waardes worden nu goed meegenomen.
- De selectbox reset zijn eigen niet meer als er een veranering in de frames optreed.
Het werkt! Echt geniaal! :D De hele muur boven mijn scherm gloed nu mee op de gemiddelde kleur van de bovenkant en de rest van de kamer op het middelste deel. Hoe gaat het programma er trouwens mee om als je twee blokken op dezelfde DMX Kanalen zet? Pakt hij dan de gemiddelde kleur?

Geweldig werk man! _/-\o_

Reg. datum: 20 juni 2002

quote:
vandeGerrit schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:12:

Toegevoegd

Changes

Fixes
Meesterlijk _/-\o_ Waarom zie ik dit nu pas.
Dit zocht ik nog voor bij mijn DMX project.

Ik heb meteen even een paar proto-ontvangers (die ik nog los had liggen) tegen mijn monitor getaped:
http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/ScrapDMX-send_the_light-%20test.jpg
De lichtbalkjes zijn homebrew dmx ontvangers met 5 rgb fluxleds per stuk. De afstand van monitor tot de muur is niet al te groot dus de kleuren mengen niet zo best, maar het was even voor de test.

Ik had maar een paar minuten nodig om het programma in te stellen, en een beetje resultaat te krijgen.
Hieronder een stukje video met het resultaat daarvan.

geen audio

De ontvangers die aan mijn plafond hangen reageren ook op het signaal. (behalve dat er met mijn instellingen niet genoeg kanalen uitgestuurd worden om ze allemaal aan te sturen.)

@vandeGerrit:
Wat voor plannen heb je nog voor de software?

quote:
Xalopalyps schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:44:
[...]
Hoe gaat het programma er trouwens mee om als je twee blokken op dezelfde DMX Kanalen zet? Pakt hij dan de gemiddelde kleur?
Naar mijn weten zou het programma dan de laatste waarde die meegegeven wordt versturen. Of de lampen gaan heel snel wisselen van kleur (Flikkeren dus)
quote:
Anthor schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:12:
[...]
Wat voor plannen heb je nog voor de software?
Gewoon hobby projectje, langzaam steeds verder uitbouwen. Dus als er ideeën zijn.
Op de lijst staat nog:

- Flits herkenning, en hiermee een stroboscoop aansturen
- Meerder manieren om kleur te bereken. (Gemiddelde(wat nu is) en de overheersende kleur laten zien)
- Ik wil uiteindelijk nog graag via DirectX de boel berekenen. (Maar dit is nog even ver van bed show, druk met school)

ARFX (http://www.arfx.nl/index....e&id=14&chapter=0), herkent ook rook, en blaast dit de kamer in, maar volgens mij is dit iets wat je niet wil. Voordat de PC rook heeft gedecteerd, doorgestuurd, en de rookmachine flink veel rook heeft ontwikkeld ben je de scene al weer voorbij.

vandeGerrit wijzigde dit bericht 12-05-2009 22:07 (13%)

Zo, weer een paar updates doorgevoed:

De link is hetzelfde: http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv1_1.rar

De belangrijkse is dat het programma flikkeren ziet. Ben er nog niet helemaa tevreden over, maar kan aan verschillende instellingen liggen. Hoe meer frames je gaat gebruiken, des te beter ziet het programma een flikker. Het is een temp versie, en slaat nog geen strobe settings op, en maakt ook nog niet gebruik van een DMX kanaal, hij gooit op dit ogenblik alle frames op max. Laat maar weten wat jullie er van vinden, en beter, hoe het mooier kan.

Verder is veranderd:
- Als DMX device gevonden is, dan automatisch minimaliseren
- Laat nu de DMX refreshrate zien.
- GUI is herzien,en iets logischer opgebouwd
- Interval van de timer resette zich steeds naar 2, is nu opgelost
- Programma crashte als je DMX adres 512 instelde

- Nog niet getest, maar moet volgens mij werken, is een melding als de FTDI driver niet gevonden is, ipv een error.

Reg. datum: 02 maart 2002

quote:
vandeGerrit schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:24:
Zo, weer een paar updates doorgevoed:

De link is hetzelfde: http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv1_1.rar

De belangrijkse is dat het programma flikkeren ziet. Ben er nog niet helemaa tevreden over, maar kan aan verschillende instellingen liggen. Hoe meer frames je gaat gebruiken, des te beter ziet het programma een flikker. Het is een temp versie, en slaat nog geen strobe settings op, en maakt ook nog niet gebruik van een DMX kanaal, hij gooit op dit ogenblik alle frames op max. Laat maar weten wat jullie er van vinden, en beter, hoe het mooier kan.

Verder is veranderd:
- Als DMX device gevonden is, dan automatisch minimaliseren
- Laat nu de DMX refreshrate zien.
- GUI is herzien,en iets logischer opgebouwd
- Interval van de timer resette zich steeds naar 2, is nu opgelost
- Programma crashte als je DMX adres 512 instelde

- Nog niet getest, maar moet volgens mij werken, is een melding als de FTDI driver niet gevonden is, ipv een error.
Ik maak zelf gebruik van een boblight. Echter, mijn apparaat maakt een com poort aan, en daarmee communiceert het programma dat ik gebruik. Echter, jouw programma krijg ik niet aan de praat. Nou ja, het programma start wel op, maar hij vindt mijn ambilight niet. Ligt dit er waarschijnlijk aan dat ik een ander soort ambilight gebruik?

quote:
vandeGerrit schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:47:
... De output die de software stuurt is DMX. En dit via de Open DMX van enttec. (Schema), of Arduino)

De lampen die je vervolgens weer kan aansluiten op het DMX protocol zijn bijvoorbeeld de lampen die gemaakt zijn door Anthor (Project: ScrapDMX).
Het programma werkt du via het DMX protocol, en dit signaal stuurt hij dus uit. BobLight stuurt een ander signaal uit, dus de lampen gaat nooit werken.

Het werkt echt geweldig, gister een paar concerten aangezet met langzame en snelle beelden en het resultaat is werkelijk ongelooflijk. De hele kamer kleurt mee en wanneer er een scherp licht in beeld komt, licht de hele kamer opeens op, waardoor de beleving een stuk sterker is. Het meekleuren gaat ook perfect, ook goed in te stellen en het kan ook lekker snel.

Enige waar ik op het moment mee zit is dat bij het opstarten alle kanalen uitgezet worden, waardoor ik via een trucje mijn stroboscoop aan de gang moet krijgen. Bij mijn stroboscoop moet ik namelijk één kanaal op 255 hebben, zodat hij gewoon aan blijft (zie mijn vorige post op 11 mei met die ranges). Misschien is het een idee om een klein stukje te maken waarbij je handmatig een kanaal kan instellen op een bepaald niveau?

Het gedeelte met de knipperdetectie begint er goed uit te zien en ik kan niet wachten om het te testen, echter kan je hier een korte uitleg bijzetten? Het is mij nog niet geheel duidelijk welke invoervelden voor wat bedoeld zijn.

Top programma! Als je dit blijft doorontwikkelen en het op een gegeven moment ergens presenteert op een forum/website, dan kan je er ook nog wat moois mee bereiken. Misschien kan je in de toekomst zelfs tegen een laag bedrag dit programma verkopen of een donatieknop erbij zetten? Een soort donatie/bijdrage voor je werk. :)

quote:
Xalopalyps schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:20:
Enige waar ik op het moment mee zit is dat bij het opstarten alle kanalen uitgezet worden, waardoor ik via een trucje mijn stroboscoop aan de gang moet krijgen. Bij mijn stroboscoop moet ik namelijk één kanaal op 255 hebben, zodat hij gewoon aan blijft (zie mijn vorige post op 11 mei met die ranges). Misschien is het een idee om een klein stukje te maken waarbij je handmatig een kanaal kan instellen op een bepaald niveau?
Bij deze versie heb ik hiervoor een oplossing.

Wat is er deze keer veranderd:
Toevoeging refreshrate van het programma zelf. Dus de daadwerkelijke uitlezingen per seconden. (Wat ik niet verwacht, maar wel gebeurde was nadat ik dit had toegevoegd, zowel voor Interlaced mode, als Progressieve mode, dezelfde Hz haal. Het enige verschil zit hem in de CPU die een stuk omhoog schiet.)

Verder de knipperdetectie veranderd. Deze is nu onafhankelijk van het aantal frames. Korte uitleg wat je moet instellen:

Use flash detection: Of je hem wilt gebruiken of niet
Use frames to flash: Moeten de DMX adressen die je in de frames hebt ingesteld op volledig aan, dus gewoon al je lampen die je er op hebt aangesloten
Color changes (%) De kleur die hij moetveranderen. Waarbij 100% inhoudt van compeel zwart naar compleet wit.
Screen changed (%)(Veranderd ten opzichte van de vorige.) Hoeveel van het scherm moet deze kleurverandering minmaal hebben. Waarbij 100% het complete scherm is.

Dan de DMX settings. Alle strobes zijn verschillend in aansturing. Wil je verschillende stroboscopen aan je DMX hangen, dan moet het wel generiek zijn opgebouwd.
Address dimmer: Met eerst het adres, en daar achterde waarde die hij uit moet sturen. Dit om de helderheid te bepalen wat sommige stroboscopen kunnen.
Address trigger Met het adres die moet reageren zodra er een 'flash' is gedetecteerd. Met hierachter de waarde die normaal is (Off), en dan de waarde als er een lichtfits moet komen.
Address modeSommige DMX Stroboscopen kennen verschillende modus, en dan hebben ze vaak een modus om alleen één lichtflits te geven als de trigger op zijn waarde wordt gezet.

@Xalopalyps
De laatste kan jij gebruiken om jou stroboscoop op continue aan te zetten.

To-Do, strobe settings nog opslaan in de config.xml, zodat hij deze ook onthoudt ;)

Downloaden kan via: http://www.gvrstudio.nl/d...20the%20LightV1_2BETA.rar

Reg. datum: 20 juni 2002

Het onderstaande was ik aan het typen voordat ik je post zag. Ik zal je nieuwe versie ook even testen (en kijken welke opmerkingen nog van toepassing zijn).

Ik ga van de week een paar DMX ontvangers die ik nu aan mijn plafond heb hangen tijdelijk inzetten voor ambilight. ( Ik ga het nieuwe seizoen 24 kijken, en ambilight daarbij maakt het nog leuker)

Ik heb voor mijn ontvangers nu nieuwe firmware klaar liggen, die gebruik maakt van een 'master intensiteit' kanaal, zodat ik bij afzonderlijke ontvangers de helderheid in kan stellen zonder dat er in de software

In mijn ontvanger wordt de RGB kleur dan ongeveer zo aangepast:
Rout = R * (master / 255)
Gout = G * (master / 255)
Bout = B * (master / 255)

Als ik mijn ontvangers flash met mijn nieuwe firmware, krijg ik hetzelfde probleem als Xalopalyps.

Misschien kan je in jouw software een extra tabje maken waarin waar je de kanalen niet die gebruikt worden voor rgb een vaste waarde kan geven. (ook kanalen die uitgestuurd moeten worden boven de range van de rgb kanalen)

Ik ben nog wat andere dingetjes tegen gekomen: (voornamelijk bij het instellen)
- Als ik de frames aan het instellen ben, dan krijg ik een foutmelding als ik het laatste frame verwijder.
- een frame dat kleiner gemaakt of verplaatst wordt, wordt in het schermpje niet geupdate
- het instellen van de coordinaten de frames is voor mijn een beetje onduidelijk. Het lijkt alsof 'bottom right (%) het eind coordinaat moet zijn in % van de scherm resolutie, maar er wordt kennelijk lengte en breedte van het frame bedoeld. (voorbeeld bij frame: topleft 33,33 bottomright 66,66 verwacht ik een frame miden in mijn scherm met een rand van 33% vrij er omheen, maar het frame loopt door)

En wat features die het gebruiksgemak kunnen verhogen:
- de applicatie openen bij een dubbelklik in apptray zou handig zijn.
- een fullscreen testbeeld (picasso?) is misschien handig bij het instellen van de frames
- automatisch het dmx adres doortellen bij nieuwe frames

Bovenstaande in natuurlijk opbouwend bedoeld, nogmaals hulde voor je werk _/-\o_

Ik zag nog één fout in de laatste versie die ik had, dus deze heb ik net aangepast. Je moet als je hem voor 17.10 (vandaag) hebt gedownload, even opnieuw downloaden.

Ik ga je gevonden foutjes zo snel mogelijk oplossen (wordt ergens in de loop van volgende week)
En de je features zal ik ook proberen mee te nemen.

- de applicatie openen bij een dubbelklik in apptray zou handig zijn. -> Deze zit er volgens mij al in.

Ik heb even video's gemaakt van het programma in actie hier:
(met stroboscoopdetectie, welke ik nog iets beter moet afstellen)
(zonder stroboscoopdetectie)
Het licht op deze video's komt van de stroboscoop af, waarbij hij uitgaat als 'flits' (dus omgekeerd), zodat hij tevens kan functioneren voor de kleuren. :)

Xalopalyps wijzigde dit bericht 16-05-2009 19:12 (7%)

Versie 1.2 is nu beschikbaar:
http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendtheLightV1_2.rar

Wat is hiermee opgelost:
quote:
Anthor schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:57:
- Als ik de frames aan het instellen ben, dan krijg ik een foutmelding als ik het laatste frame verwijder.
- een frame dat kleiner gemaakt of verplaatst wordt, wordt in het schermpje niet geupdate
- het instellen van de coordinaten de frames is voor mijn een beetje onduidelijk. Het lijkt alsof 'bottom right (%) het eind coordinaat moet zijn in % van de scherm resolutie, maar er wordt kennelijk lengte en breedte van het frame bedoeld. (voorbeeld bij frame: topleft 33,33 bottomright 66,66 verwacht ik een frame miden in mijn scherm met een rand van 33% vrij er omheen, maar het frame loopt door)

En wat features die het gebruiksgemak kunnen verhogen:
- de applicatie openen bij een dubbelklik in apptray zou handig zijn.
- automatisch het dmx adres doortellen bij nieuwe frames
Verder nog:
- Strobe detectie iets aangepast. Deze werd direct overschreven door de nieuwe kleurwaarde, hierdoor was de 'flits' slechts een seconde of 0.001 te zien denk ik :P, heb nog niet getest of het ook in het echt daadwerkelijk verbeterd is.
- De auto offset functie werkte niet bij alle spelers even goed. Dit iets verbeterd door iets meer zwart in het scherm ook goed te keuren.
- Opslaan van Strobe settngs in de XML. (Let op bj deze versie zal hij de oude XML niet snappen.)

Dat was het wel dacht ik.

Voor de volgende keer:
- Het programma ook de driehoeken goed uit laten rekenen. (Deze zijn nodig om een hoek te maken met je scherm, (van zijkant naar boven))
- Begin maken aan standaard DMX waardes die je eruit wil laten sturen.

Idee
Het laatste zat ik dan verder te denken door er ook acties aan toe te kennen. Zo bijvoorbeed aan autooffset, (mits deze goed werkt). Zodra deze boven de 0 uitkomst, is de kans groot dat er een film aanstaan, dan kan hier een verandering opgebeuren, zodat bij het starten van een film, automatisch je kamer verlichting wordt gedimt ofzo.

@Anthor
Wat bedoel je verder precies met een fullscreen mode? Gewoon het kleine schermpje over het helescherm heen trekken?

Pagina: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: