Hoofdcategorieën
Topicacties

DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 januari 2006

Het is mij niet opgevallen dat het aantal frames terugloopt in games, wel is er een loei vervelend schok effect wat moeilijk te beschrijven is.

Van de week kwam ik een scene demo tegen waarin een bepaald effect voorkwam wat totaal niet met bob overweg kon, maar dit is dan ook de enigste keer dat ik iets zag wat niet correct werkte er door.

Voor gamen vind ik het niet echt bruikbaar, voor de rest staat hij altijd aan ;-) helemaal verlieft op ;-)

My name is boxxy

Videodata uitlezen blijft problematisch, voor games zou je eigenlijk de backbuffer moeten scalen naar iets kleins en dat uitlezen, dat is eigenlijk vrij simpel maar omdat ik geen games doe en geen windows draai is er weinig kans op dat ik dat ga maken.

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

Reg. datum: 02 september 2005

quote:
bobo1on1 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:41:
Videodata uitlezen blijft problematisch, voor games zou je eigenlijk de backbuffer moeten scalen naar iets kleins en dat uitlezen, dat is eigenlijk vrij simpel maar omdat ik geen games doe en geen windows draai is er weinig kans op dat ik dat ga maken.
Oke bedankt, die backbuffer kan in direct3D aanroepen toch? Heb er net iets over gelezen en zag dat daar ook latencies een probleem waren. Waarom werkt het in spelletjes niet zo goed trouwens?

My name is boxxy

Als je de gehele backbuffer gaat uitlezen wordt het wel traag ja, daarom moet je hem scalen met direct3d, dan hoef je maar een paar kilobyte per keer te lezen.
De pixels kun je het best met memcpy of iets dergelijks kopieren, dat is het snelst.
Traag is het altijd, alleen met games merk je daar veel meer van omdat je systeem veel meer te doen heeft.

bobo1on1 wijzigde dit bericht 08-04-2009 21:29 (13%)

blog

Reg. datum: 21 januari 2009

De backbuffer uitlezen geeft bij mij telkens een zwart scherm terug.
Ik gebruik momenteel de trage frontbuffer en dat werkt bij mij perfect.

Het uitlezen gaat snel (geen vertraging merkbaar) en cpu gebruik voor het uitlezen bij 80 à 90 captures/seconde is +-1%. Ik heb meer cpu gebruik om de gemiddelden te berekenen en in te delen in vakken als dat ik nodig heb om te capturen.

Als ik diezelfde code echter uitvoer op mijn laptop, dan is het al direct 40 à 50 % cpu gebruik. Voer ik het uit op een antieke athlon64, dan is het 98% cpu gebruik (telkens voor enkel en alleen de capture, zonder bewerkingen).

Moest ik ooit een goede en snelle manier vinden die op "alle" pc's snel werkt en niet enkel op de high-end's, dan hermaak ik mijn software nog wel eens deftig.

My name is boxxy

Je moet natuurlijk ook vanuit de applicatie de backbuffer uitlezen, met een wrapper dll of een api hook, als je gewoon de backbuffer uitleest krijg je natuurlijk helemaal niets terug, je hebt er niets op getekend.

blog

Bicky burger for life
Reg. datum: 23 september 2002

In vista werken bij mij fullscreen games niet met mijn C# Direct3d app, krijg continue screenshots van de Desktop en niet van mijn fullscreen game (World of Warcraft)

Is er een manier om dit wel te doen? Hebben jullie dit probleem ook?

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Reg. datum: 11 januari 2007

Ik heb mijn momolight af, maar als ik er stroom op zet gaan alle lampen direct aan en reageert hij niet op de kleuren van het scherm. ;(
Ik ik heb dus gewoon boblight aan gezet en op enable gedrukt.
Misschien is de pic niet goed geprogrammeerd, zijn de instellingen en de code zo goed? http://img19.imageshack.us/img19/7096/icprog.jpg
Weten jullie misschien wat er fout kan zijn?

Reg. datum: 22 maart 2004

@ emiel,

Als je mijn originele firmware erin hebt gezet dan is het normaal dat alle lampen aangaan (op halve kracht).
Mij lijkt dan ook alles in orde te zijn met de PIC.
Wanneer de controller niet reageert op de PC is de kans groot dat het probleem ergens rond de MAX zit.

Misschien Rx en Tx omgewisseld (tussen MAX en PIC of tussen MAX en PC).
Gebruik je een USB converter ? Niet alle USB converters houden van MoMoLight.

My name is boxxy

Of je hebt de mosfets verkeerd aangesloten (source en drain andersom).

blog

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb alles nagekeken en de Rx en de Tx zijn niet omgewisseld.
Het zou best wel eens kunnen dat ik de mosfets verkeerd heb aangesloten, ik heb namelijk de source aan de gnd zitten, de drain aan de lampen en de gate aan de pic. Klopt dat?

moeehh
Reg. datum: 04 oktober 2003

Electronen komen binnen vanaf de min dus daar worden ze gesourced :)

Klopt dus.

Ik wou net even kijken of hij wel wat zou doen met deze firmware http://home.tiscali.nl/homeofmarc/MoodProg/ want deze zou ook iets moeten doen zonder computer. Maar als ik hem wil programmeren geeft IC-Prog een foutmelding na het verifiëren (Verify failed at adress 0000h !), wat doe ik fout? Als ik de firmware van RafkeP programmeer geeft hij deze foutmelding niet. Ik heb namelijk zo mijn twijfels of ik het programmeren wel goed doe, want als ik de pic wis en hem dan in het systeempje plaats doet hij exact hetzelfde als wanneer hij geprogrammeerd zou moeten zijn. Maar ik weet wel zeker dat mijn programmer werkt, want als ik hem met IC-Prog uitlees komt er precies te staan wat ik geprogrammeerd heb (behalve dan met die momomoodfirmware).
Verder heb ik ook nog geprobeerd wat hij zou doen als ik de pic los haal en dan het hele systeem aan zet, sommige kleuren ledjes zijn uit en andere schijnen dan nog heel flauwtjes. maar wanneer ik de pic terug doe, het systeem weer aan zet (lampen gaan weer op volle kracht schijnen), en de pic er wéér uit haal, gaan weer andere ledjes zachtjes branden en staan er weer andere uit. Het lijkt net of de FET's een soort geheugen hebben, kan dat?
En als laatste :9 , zou het kunnen dat een paar componentjes tijdens het solderen oververhit zijn geraakt en kapot zijn gegaan? Volgens mij werden de condensators aardig warm tijdens het solderen. Kan ik met een simpele multimeter controleren of ze het nog doen?

Ik hoop dat jullie het allemaal nog een beetje volgen....

IC-prog kan inderdaad niet goed overweg met de Moodprog firmware. Om die te programmeren gebruik ik WinPIC. Die firmware is echt wel beter dan de mijne, maar als je problemen hebt met de communicatie is het beter om voorlopig met mijn firmware te werken (die gaat zeker niets vanzelf doen. Dus als de lampen van kleur veranderen komt het zeker door jouw PC).

Om de communicatie te checken kan je het volgende proberen :
-Haal de PIC uit zijn voetje.
-Start hyperterminal (of een ander terminal programma).
-Maak een connectie van 9600, 8,1,N op de juiste COM poort.
-Type wat op je toetsenbord : afhankelijk van je terminal programma kunnen er nu 2 dingen gebeuren :
1. Je ziet de letters die je type
2. Je ziet ze niet
-Leg een draadje in het voetje van de PIC waar Rx en Tx
-Als alles goed is zou je nu (afhankelijk van de situatie zonder het draadje)
1. De letters 2 keer moeten zien
2. De letters 1 maal moeten zien

Is dit niet het geval dan heb je een probleem met het gedeelte rond de MAX.

Een andere zaak om te checken : heb je de grond van het "brain" gedeelte verbonden met de grond van het "power" gedeelte ? Als je dat niet doet werkt het ook niet.

Reg. datum: 25 oktober 2000

Hai Rafke & Bob,

Ik heb zelf een Atmolight gemaakt van Carsten Presser. Nu gebruik ik het programma van Bob (BobLight) en dat werkt heel goed! behalve met Windows 7 in Windows Mediacenter, Ik gebruik mediacenter heel veel, maar ben nu genoodzaakt om LAN VLC player te gebruiken of Windows media Player, die doen het namelijk wel goed. zodra ik Windows Media Center opstart gaan de Led Strips uit! Ik heb Bob al gevraagd (via de mail) of hij een oplossing weet, maar zoals Bob al eerder heeft aangegeven is hij niet echt een Windows fanatiekeling ;) Ik zag dat Rafke een filter (.ax) beschikbaar heeft voor Atmolight maar ook die doet het niet met Windows Mediacenter (Windows 7) Heb jij hier misschien een oplossing voor Rafke?? of iemand anders wellicht??

Bedankt,

RvBCrS

Go see THE page at http://rvbcrs.dhs.org/ BE CAREFULL! N/A right now. Comming soon on a computer near you.. http://www.morrison.nl/

Ik heb spijtig genoeg ook geen WIndows 7 en/of Media Center ter beschikking om te testen.
Het enige wat ik weet is dat de meeste mediaplayers mijn filter niet lusten. Waarom dat precies is, heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Op mijn to-do lijstje staat nog wel ergens "filter herschrijven van scratch", maar voorlopig heb ik er de tijd niet voor.

Bicky burger for life
Reg. datum: 23 september 2002

FYI: in Windows 7 (en Vista) werkt igg mijn Direct3D en GDI code alleen goed als de aero interface uit
staat. Dit kan bereikt worden door de theme op vista basic of classic te zetten.

Het probleem met de Aero interface kan op 2 manieren omzeild worden:

- gebruiken van een direct3d api hook (dx 8 en 9 only op het moment)
- gebruiken van 'hidden' DWM Api van Vista en opvolgers, waarbij het mogelijk is via GetSharedSurface
een texture te laden die gelijk is aan wat Aero je op dat moment laat zien

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Tja in vista zetten ik het altijd meteen op basic maar in windows 7 vond ik het zo lekker lopen dat ik niet echt zit te wachten om het uit te zetten, dus ik vrees ook voor mijn setje. Misschien eens een collecte of zo of een bounty voor de gene die er tijd in wil steken en goede windows 7 versie te schrijven.

My name is boxxy

Of we maken er een fatsoenlijk open-source project van, met meerdere mensen en een svn (bij google ofzo).

blog

klinkt als een idee :)

Reg. datum: 25 oktober 2000

quote:
bobo1on1 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 01:32:
Of we maken er een fatsoenlijk open-source project van, met meerdere mensen en een svn (bij google ofzo).
Goed idee.. of www.codeplex.com

Go see THE page at http://rvbcrs.dhs.org/ BE CAREFULL! N/A right now. Comming soon on a computer near you.. http://www.morrison.nl/

Is het gebruiken van een Video Hook driver ook niet iets?
http://www.demoforge.com/dfmirage.htm

Zelf draai ik Windows 7 x64, met een Mobile Intel(R) 945 grafische kaart, maar ik krijg met geen enkele mogelijkheid een device tot mijn beschikking in C#. Enkel als ik gebruik maak van SlimDX, dan lukt het via deze mapper. http://slimdx.mdxinfo.com/
C#:
1
2
3
4
5
6
7
PresentParameters presentParams = new PresentParameters();
presentParams.Windowed = true;
presentParams.SwapEffect = SwapEffect.Discard;
presentParams.EnableAutoDepthStencil = true;
presentParams.AutoDepthStencilFormat = DepthFormat.D32;
                // declare the Device object
device = new Microsoft.DirectX.Direct3D.Device(0Microsoft.DirectX.Direct3D.DeviceType.HardwarethisCreateFlags.SoftwareVertexProcessingpresentParams);

Doe ik hier iets fout?

Verder is er informatie te vinden op http://spazzarama.wordpre...n-capture-with-vista-dwm/ Deze kreeg alleen ik ook niet werkend onder Windows 7 x64

Reg. datum: 22 april 2009

Er is al zo´n soort project op http://www.samenkopen.net/topic/85286/484188/28
het is al heel ver gevorderd, die kit bevat onder anderen een afstand bediening, standalone,audio,computer support. is al meer dan een half jaar in ontwikkeling.

Meest uitgebreide diy ambilight kit van dit moment!!!

video links van het product

http://www.youtube.com/watch?v=oAI5QKzs-rQ
http://www.youtube.com/wa...&feature=channel_page

Als het goed is kun hem over een paar weken bestelen voor een weg geef prijsje.

Mensen die willen helpen aan b.v. het bouwen van een site, of andere werkzaam heden willen verichten kunnen terecht bij lemf de maker van dit project op boven staande link vindt je alle info

vintrix wijzigde dit bericht 23-04-2009 00:10 (16%)

Dit gaat me niet in dank afgenomen worden maar misschien moeten we eerst een afwachten of het project werkelijk bestaat.

De zogenoemde ontwikkelaar doet eigenlijk geen enkele inhoudelijke mededeling over de hardware en uiteindelijk is het wachten wachten en nog eens wachten terwijl er geen enkel of amper zichtbaar resultaat is. Vragen over de software worden afgedaan met een of ander niet te volgen antwoord waardoor je uiteindelijk nog niets weet. Allemaal erg flauw en kinderachtig.

In de DIY Amiga scene worden er regelmatig grootste projecten bedacht en half uitgevoerd om uiteindelijk niet van de grond te komen of zelf niet eens te bestaan. Dit begint na mijn mening er redelijk op te lijken.
Wederom als het project bestaat is het natuurlijk een geweldig kickass ding, maar het extreme gesloten karakter geeft een vervelende nasmaak helaas.

moeehh
Reg. datum: 04 oktober 2003

Heb je de links ook al gezien? :)

Ik snap je standpunt zeker, maar stukje bij beetje kan er meer worden vrijgegeven(het moet gewoon bugvrij zijn). Er zijn nu 6 mensen(programmeurs maar ook mensen die geen kennis van electronica hebben) die kunnen bevestigen dat het project écht bestaat. Ze hebben de kit zelfs in huis en zijn elke week bezig met het debuggen en helpen bij verbeteringen.

De nieuwe video is pas uitgekomen en binnen 4 weken wordt de audio en TV-kit gepubliceerd.

Het is echt geen fantasy ;)

Pagina: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: