Hoofdcategorieën
Topicacties

DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 2 3 4 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 64 65 66 67 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 februari 2004

zodra het programma opstart kom vista meteen met de melding "this program has stopped working" verder geen nuttige info.
quote:
KDVken schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:29:
Zal misschien zijn omdat de usb controller niet gevonden is. Zal dit straks wel nog verder testen.
Ik gebruik het welbekende momolight setje, dat gaat via een compoort. Dus begrijp je opmerking over een usb controller niet helemaal.

PS: ik heb aero wel aan staan, zal als ik thuis ben het wel eens proberen zonder aero

Zonder aero doet ie het ook niet. Dit is de melding die ik krijg:
Description:
Stopped working

Problem signature:
Problem Event Name: APPCRASH
Application Name: AmbiLight.exe
Application Version: 1.0.0.0
Application Timestamp: 49877803
Fault Module Name: KERNEL32.dll
Fault Module Version: 6.0.6001.18000
Fault Module Timestamp: 4791a76d
Exception Code: e0434f4d
Exception Offset: 000442eb
OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Locale ID: 1043

Medjai wijzigde dit bericht 06-02-2009 18:56 (38%)
Reden: test resultaat zonder aero

Reg. datum: 21 januari 2009

Ik werk met een zelfgemaakte USB versie en mijn programma stuurt zijn data dan ook naar de USB ipv naar een com poort.
Ik ging er eerst van uit dat aangezien er geen USB device aanwezig was, het programma deze error gaf.
Het blijkt echter te zijn omdat ik een klein ding vergeten aanpassen was en het daardoor nog fixed was op mijn resolutie (1920*1280).

De nieuwe versies uit bovenstaande post zouden hopelijk moeten werken. De aangepaste boblight versie zal hopelijk ook voor jou werken met de com poort.
Als er andere mensen zijn die met een com-poort systeem werken dan mogen ze dit ook altijd testen en even laten weten of het werkt en hoe goed/slecht het werkt. De boblight versie die ik hier geplaatst heb is zeker nog niet volledig af en er zouden nog wel enkele verbeteringen aan uitgevoerd kunnen worden.

Reg. datum: 28 november 2004

Kunnen we niet een aantal van die printjes maken, wat componenten bestellen en een kleine how-to maken?
Ik zou erg geïnteresseerd zijn in een usb-versie.

Be a man! (Russel Peters).

moeehh
Reg. datum: 04 oktober 2003

http://samenkopen.net/topic/85286/484188/last#last

In ongeveer een maand hoop ik de actie te kunnen starten. :)

Perfect! kan niet wachten.

Footsteps and pictures.

Voor wie lui is qua hardware, maar wel wil programmeren: amBX heeft tegenwoordig een SDK. Als je maakt wat ik zoek kan je er zelfs een uitbreidingsset mee winnen ;)

Low Voltage geheugen voor AM3 aangeboden.

Reg. datum: 02 maart 2002

Ik maak nu al zeker een jaar gebruik van een zelfgemaakte Ambilight. Ik gebruik het in combinatie met het programma Boblight. Dit programma heeft altijd perfect gewerkt in combinatie met MCE 2005. Echter ik ben sinds kort overgestapt op Windows 7 Mediacenter. Het programma boblight werkt prima onder windows 7. Zelfs als ik een film afspeel in wmplayer 12, dan werkt het prima. Echter zodra het mediacenter gedeelte fullscreen wordt opgestart, dan valt de complete ambilight uit.

Ik zie net dat je pasgeleden een nieuwe versie op je site hebt gezet, 1.3. Deze zal ik vanavond nog even testen, maar ik denk zelf niet dat het hier aan ligt.

Overigens gebruik ik windows 7 zonder aero theme, maar gewoon basic standaard. Maar voor mijn gevoel wordt er tijdens het opstarten van het Mediacenter gedeelte een andere codec oid geladen? Maar volgens mij is de basisspeler van het mediacenter toch gewoon windows mediaplayer 12?

Net getest, maar ook boblight 1.3 beta1 werkt helaas niet.
Overigens vind ik deze versie wel minder gebruiksvriendelijk? Ik draai zelf een versie waarbij het programma netjes naar de tray geminimalisseerd kan worden..

Pittie wijzigde dit bericht 17-02-2009 20:41 (10%)

My name is boxxy

Deze staat toch ook in de tray? :P

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

quote:
Die versie vanop je site werkt helaas niet? Of ik doe iets fout..
boblight-getpixel.exe resulteert in een zwart cmd zwart
en hetzelfde geld voor boblightd.exe...?

Als ik beiden files opstart dan wil mijn ambilight wel aangaan, overigens nadat ik zelf atmo.conf naar boblight.conf heb gerenamed... (+ com poort en rate aangepast)
Is dit de bedoeling?

My name is boxxy

Heb je hem soms van source gecompiled op cygwin ofzo? Ik geef gewoon de -mwindows flag aan gcc mee en dan krijg je geen console.

Dat met boblight.conf hoort zo.

blog

quote:
bobo1on1 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:49:
Heb je hem soms van source gecompiled op cygwin ofzo? Ik geef gewoon de -mwindows flag aan gcc mee en dan krijg je geen console.

Dat met boblight.conf hoort zo.
Neej, het enige wat ik doe, is je rar file downloaden, nu net dus amo aangepast naar boblight.conf
Vervolgens krijg ik dat zwarte scherm.

Nu net met compabiliteit modus gezet op vista en getest op xp.
Dan komt er een error te staan in dit cmd scherm

getpixel.exe
35049 [main] boblight-getpixel 3572 dll_crt0_1: internal error: couldn't determine location of thread function on stack. Expect signal problems

boblightd.exe
31645 [main] boblightd 2172 dll_crt0_1: internal error: couldn't determine location of thread function on stack. Expect signal problems

Vervolgens komt windows met het scherm, .exe has stopped working en hij moet het programma afsluiten...

My name is boxxy

Dat is een cygwin issue, daar kan ik weinig aan doen.
Het schijnt vaker voor te komen in combinatie met bepaalde virusscanners en firewalls.

blog

quote:
bobo1on1 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:58:
Dat is een cygwin issue, daar kan ik weinig aan doen.
Het schijnt vaker voor te komen in combinatie met bepaalde virusscanners en firewalls.
Appart, zeker omdat ik omdat ik windows 7 op dit moment zonder virusscanner draai. Maar ik ga terug naar MCE2005, dan ben ik van het gezeur af. en werkt het weer gewoon.

Reg. datum: 20 februari 2009

quote:
KDVken schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:29:
Geeft het programma een bepaalde foutmelding ofzo als het crashed?

Bij mij werkt het in gelijk welke software/games, zolang er maar geen AA aanstaat.
Mijn Aero staat uit en ik heb wel een apparte videokaart. Denk wel niet dat de videokaart het probleem is.
Die onboard kaart zou toch ook een buffer ect. moeten hebben.

Edit: Net even media-portal getest en het werkt perfect.
Ook even op een andere vista pc getest, en daar crashed ie ook. Zal misschien zijn omdat de usb controller niet gevonden is. Zal dit straks wel nog verder testen.

Edit 2: Fout gevonden!
Het programma stond ingesteld om mijn schermresolutie te capturen (1920*1200). Een andere resolutie => error.

Heb het aangepast zodat alle resoluties werken en heb direct ook eens de dx code in de originele boblight gestoken.
Nieuwe USB ambilight => http://uterror.dommel.be/ambilight/AmbiLight.rar

BobLight DX exe =>http://uterror.dommel.be/ambilight/BobLightDX.rar

Onder de Baudrate setting staat er een label waar de "fps" zou weergegeven worden.
De timer interval waarde is enkel nog voor het aanpassen van de led's, aangezien de eigenlijke capture in een thread zit. (die zonder delay gewoon blijft draaien).
Hallo KDVken,
Ik probeer op te bouwen uw versie van Ambilight. Hardware gedeelte is al gebouwd. Maar met de software heb ik een aantal problemen. Het werkt, maar CPU-belasting is ongeveer 50% (Mobile Core Duo 2 GHz, Nvidia 9600GSO 384) Dezelfde enorme belasting ik krijg en met BobLightDX.

Kunt u achteraf source code van Ambilight?

PS. Sorry voor mijn Nederlands, het is traslated met Google vertalen :)

Reg. datum: 21 januari 2009

AmbiLight Source

The program captures the screen 100+ times, so if it runs slow on your pc, you could adjust the thread.sleep().

You could also adjust the "devide". I already changed it to 32 & 64 in the source code.

Reg. datum: 20 februari 2009

quote:
KDVken schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:44:
AmbiLight Source

The program captures the screen 100+ times, so if it runs slow on your pc, you could adjust the thread.sleep().

You could also adjust the "devide". I already changed it to 32 & 64 in the source code.
Thank you!!!

Will try to change those parameters.

Reg. datum: 16 september 2004

Gister even men eigen momo light gebouwd aan de hand van de boblight software. Beetje atmel software bij geschreven en werkt erg goed.

Momenteel gebruik ik de fluxled strips van samenkopen.net maar ik krijg er geen wit uit. Het blijft erg blauw. Nu staan er nieuwe strips bij namelijk de volgende:

http://www.samenkopen.net/action_product/655301/986668

Heeft iemand daar ervaring mee? De verkoper zecht dat het beter kleurmening heeft. maar in hoe verre is dat ook zo.

Of zijn er betere alternatieven. Heb de strips van dealextreme gezien. De 54 led verzie die in dit toppic ook een keer gereviewd is, maar die is te groot voor men scherm.

Ik heb die strips, als je wilt kan ik wel wat foto's maken. Specifieke voorkeuren voor bepaalde kleuren?

Reg. datum: 20 juni 2002

even een knip en plak uit een ander topic:
http://www.scrap.cistron.nl/GoT/templedstrips.jpg
Links 5060 strips, rechts fluxleds. beide van de SK van niels

quote:
Anthor schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:49:
even een knip en plak uit een ander topic:
[afbeelding]
Links 5060 strips, rechts fluxleds. beide van de SK van niels
Ok die zien er een heel stuk witter uit. Dat is mooi, binnekort dan maar eens aanschaffen.

cli, hlt.
Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
kippy schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:43:
[...]

Ok die zien er een heel stuk witter uit. Dat is mooi, binnekort dan maar eens aanschaffen.
Welke is 'die'? Ik vind de ene paars, de ander blauw en niet mooi mixen. Dat niet mixen ga je heel erg zien als het licht reflecteert (denk aan hoeken in je kamer enzo). Ik kan me er iig flink aan storen. :P

Experience is what you get when you don't get what you want.

Dat paarse vind ik nog wel mee vallen. Dat blauw valt veel meer op.
Het is allebij niet perfect maar volgens mij is het ook nooit perfect te krijgen.

Delft, Yokohama, Hangzhou
Reg. datum: 25 april 2000

Ik heb 2 verschillende strips van DX en die geven een veel mooier kleurbereik dan de fluxleds. Die laatste zou ik zowieso niet nemen omdat de kleuren nooit overeenkomen met wat je wilt.

quote:
kiddyl schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:50:
Ik heb 2 verschillende strips van DX en die geven een veel mooier kleurbereik dan de fluxleds. Die laatste zou ik zowieso niet nemen omdat de kleuren nooit overeenkomen met wat je wilt.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11304

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10061

Die twee of zo? Kun je die ook inkorten? Want 50 cm is veel te groot voor mijn scherm.

My name is boxxy

Die kun je in 6 stukken zagen als je wilt, meer kan ook maar dan komt er geen licht meer uit.

blog

Pagina: 1 2 3 4 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 64 65 66 67 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: