Hoofdcategorieën
Topicacties

DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 2 3 4 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... 64 65 66 67 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 januari 2006

Wat ik met het schokken bedoel wel.. ik merk in games dat er pixels uitgelezen worden en dat veroorzaakt kleine schokjes en stootjes in beeld. Voor sommige niet boeient maar ik vind het zwaar irritant vandaar dat bob light altijd uit gaat als ik game. Dat is dan ook het enigste grote min punt voor de rest draait momo hier al maanden naar volle tevredenheid.

My name is boxxy

Ja ik ken het probleem, alleen hoe ik via directx moet capturen weet ik nog niet.

Ik weer eens een nieuwe versie uitgebracht: http://blogger.xs4all.nl/...ve/2009/01/26/440885.aspx

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

Reg. datum: 05 mei 2007

Ziet er goed uit. Ik wil graag de usb rgb controller nabouwen. Maar ik zou niet weten waar ik die leuke witte bordjes met gaatjes haal.(breadboars ofzo?) En is er misschien iemand die de onderdelen op een rijtje wil zetten die ik nodig heb? dan kan ik meteen alles bestellen. In ieder geval ,ga zo door, ziet er echt cool uit.

Reg. datum: 28 november 2004

Be a man! (Russel Peters).

Reg. datum: 21 januari 2009

C#: DirectX
1
2
3
public Microsoft.DirectX.Direct3D.Device device;
public Surface s;
public Bitmap b;

Code voor in de form_load:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
PresentParameters presentParams = new PresentParameters();
            presentParams.Windowed = true;
            presentParams.SwapEffect = SwapEffect.Discard;
            device = new Device(0DeviceType.HardwarethisCreateFlags.SoftwareVertexProcessingpresentParams);
            Screen MyScreen = Screen.AllScreens[GlobalVariables.SelectedDisplay];
            s = device.CreateOffscreenPlainSurface(
            MyScreen.Bounds.Width,
            MyScreen.Bounds.Height,
            Format.A8R8G8B8Pool.SystemMemory);

b = new Bitmap(SurfaceLoader.SaveToStream(ImageFileFormat.Bmps));

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
private Bitmap GetScreenshot()
        {

device.GetFrontBufferData(0s);
            System.Drawing.Rectangle rect = new Rectangle(00MyScreen.Bounds.WidthMyScreen.Bounds.Height);
            b.Dispose();
            GraphicsStream gsx = s.LockRectangle(rectLockFlags.ReadOnly);
            b = new Bitmap(MyScreen.Bounds.WidthMyScreen.Bounds.Height7680PixelFormat.Format32bppRgbgsx.InternalData);
            s.UnlockRectangle();

gsx.Close();
            gsx.Dispose();
            return b;
        }

en in het deskCapture() gedeelte staat dan dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
            int divide = 64;
            if (GlobalVariables.mode == 1)
            {
                divide = 128;
                GlobalVariables.Offset = 0;
            }

Bitmap b = GetScreenshot();
            // loop door het beeld
            for (int PixelY = MyScreen.Bounds.Height / divide / 3 * GlobalVariables.OffsetPixelY < MyScreen.Bounds.HeightPixelY += MyScreen.Bounds.Height / divide)
            {
                for (int PixelX = MyScreen.Bounds.Width / divide / 3 * GlobalVariables.OffsetPixelX < MyScreen.Bounds.WidthPixelX += MyScreen.Bounds.Width / divide)
                {
                    // nakijken of het niet in de offset ligt, indien ja => niet meetellen!
                    if (!(CheckXYWithinOffset(PixelXPixelY)))
                    {
                        //kleurwaarde van pixel ophalen
                        Color c = b.GetPixel(PixelXPixelY);

// nakijken of X,Y positie binnen de border valt, indien ja => Var multiplyBorder op waarde van importance zetten.
                       // <-------knip------->

// kijk na waar de pixel zit en tel de waarde op bij het passende vlak.
                        #region waarde in juiste vak bijtellen
                        if (PixelY >= (MyScreen.Bounds.Height / 2))
                        {
                            if (PixelX >= (MyScreen.Bounds.Width / 2))
                            {
                                // vlak 2
                                //redRB += (int)(temp & 0x000000FF);
                                //greenRB += (int)(temp & 0x0000FF00) >> 8;
                                //blueRB += (int)(temp & 0x00FF0000) >> 16;
                                CounterRB++;
                                redRB += Convert.ToInt32(c.R * multiplyBorder);
                                greenRB += Convert.ToInt32(c.G * multiplyBorder);
                                blueRB += Convert.ToInt32(c.B * multiplyBorder);
                            }
                            else

Je krijgt een bitmap terug bij elke capture en je loopt door de pixels van die bitmap.
De code is niet volledig, maar normaal gezien zou het genoeg moeten zijn om het principe te snappen :)

Het werkt in alle games die ik geteste heb, maar in sommige (lees: fear 2 demo) doet ie een beetje raar. De lampen die in fear aan het flikkeren zijn zorgen ervoor dat de moodlight ook mee gaat flikkeren.

Moet nu gaan werken, maar zal vanavond proberen om nog een paar voorbeeld filmpjes en info over de usb versie enzo online te zetten.
Greetz.

My name is boxxy

Bedankt! Eens kijken of ik dat naar C om kan bouwen :)

blog

NET ZO ZEKER!

Werkt dit nou bijv. ook onder Windows Media Center? Want ik heb nu een stukje software (ARFX DMX) en een totaal van 8 kanalen DMX, maar ik krijg dit niet werkend onder Vista Media Center...

Stel dat dit nou ook echt werkt, dan is mijn volgende uitdaging om een stukkie software te bouwen wat enerzijds MCE beeld analyseert, en anderzijds een full-surround ambilight DMX signaal er uit knalt...

10" netbook verdienen? Lever mij een goede PHP programmeur (omgeving Zutphen)!

My name is boxxy

Ik heb het geprobeerd en ik haal wel 0,5 fps -O-
Dit gaat het niet worden.

blog

Ik ben momenteel nog maar 1 ding tegengekomen waarmee het niet werkt.
Het werkt in games, vlc player, windows (vb: bureaublad of browser), windows media player, ...
Enkel als ik AA aanzet in bvb games, dan gaat het naar zwart en doet het niets.

@ bobo: met een timer of met een thread? met een timer haal ik ook geen goede resultaten.
Verder heb ik ook het deel om de data door te sturen naar de hardware (bij mij via usb) in een apparte thread gestoken, omdat deze de capture te veel vertraagt.
Programmeer jij in C (++) of in C#?

Ik gebruik een Quad Q6700 extreme (OC), 2 GB ram en een 8800GTX.
Zal het straks eens testen op een andere pc.

KDVken wijzigde dit bericht 27-01-2009 22:26 (46%)

My name is boxxy

Wat voor videokaart heb je?

blog

Het schema dat ik gebruik voor mijn usb versie is:
http://uterror.dommel.be/ambilight/schema.jpg

Het vakje linksboven kan je ook anders maken door een normale transistor te gebruiken, een ander type mosfet, ... dus daar kan je zelf een beetje mee spelen.

Voor het grote vak heb je volgende dingen nodig:
* PIC 18F2550 (of 18F4550, de grotere versie)
* Kristal 20 MHz
* 2x 15pF cap
* 1x 470 nF cap
* 2x 100nF cap
* 1x 10µF cap
* 2x 10k ohm weerstand
* 2x drukknopje
* 1x usb connector

Ik heb mijn pcb gemaakt op een gaatjesprint.
http://uterror.dommel.be/ambilight/pcb.jpg

De PIC18F2550 heeft een bootloader, zodat je deze maar 1x hoeft te programmeren, en latere updates van je user code gewoon via usb kan schrijven naar de pic.
(vandaar de "bootload" button)
De bootloader software die je op de pic zet: http://uterror.dommel.be/ambilight/MCHPUSB.hex

De user software die ik op de pic draai (kan je erop zetten met PDFSUSB.exe van microchip): http://uterror.dommel.be/ambilight/AmbiCode.hex
Ik gebruik de pic als Full-speed USB device waardoor je ook drivers nodig hebt (je kan het ook als com poort emulatie gebruiken, maar dan heb je andere code nodig). De drivers voor mijn code: http://uterror.dommel.be/ambilight/Driver%20inf.zip

Het schema en de code voor de chip zullen waarschijnlijk wel nog beter kunnen, maar voor mij volstaat het voorlopig. Alles werkt zoals ik het wil, dus ik ben tevreden.
(in de code heb ik een kleine fout begaan door links en rechts om te draaien. Left-Top is dus eigenlijk Right-Top, doordat ik geen rekening had gehouden met het feit dat de controller omgekeerd tegen mijn scherm hangt. Heb dit opgelost door het in de pc software te wisselen.)

De pc software ben ik nog een beetje aan bezig. De DX capture werkt goed bij mij, maar het is gemaakt met DX10.
Heb het proberen testen op een "trage" laptop, maar die is nog XP en dus geen DX10. => gevolg: draait helemaal niet :)

UPDATE:
net even enkele filmpjes gemaakt. De kleuren kloppen niet helemaal, maar dat komt door de camera (die alles een blauwe schijn lijkt te geven).
Filmpje van FEAR 2 demo: http://www.youtube.com/watch?v=AEQNo93BGJw
Filmpje van GTA IV: http://www.youtube.com/watch?v=GcBX0uKH6e8

KDVken wijzigde dit bericht 28-01-2009 11:10 (7%)

Reg. datum: 06 september 2005

Ziet er leuk uit, maar hij houdt inderdaad wel erg veel van de kleur blauw! :)

Hij houd er van? hij is er verlieft op ;-) Als je wat leuks wil testen ga dan eens naar scene.org en download de lifeforce demo van andromeda. Dit geeft een geweldig effect met ambilight.

Als ik een momolicht controller opstuur zou je dan je software kunnen aanpassen deze controller?

My name is boxxy

Een momo controller opsturen lijkt me wat overbodig, het protocol is heel simpel: er worden 9 bytes verstuurd voor 9 kanalen op 9600 baud in de volgorde rood-links, rood-boven, rood-rechts, groen-links, groen-boven, groen-rechts, blauw-links, blauw-boven, blauw-rechts.

blog

net even mijn software in een rar gesmeten.
EXE: http://uterror.dommel.be/ambilight/ambilight.rar

Zou iemand dit eens kunnen testen (opgelet: vista en dx10 nodig!) en even laten wete welke hardware je ongeveer hebt en welke getallen er rechtsboven in het venster komen.

Thx!

KDVken wijzigde dit bericht 07-02-2009 15:29 (11%)

Reg. datum: 03 februari 2009

Hallo
Ben al een tijdje aan het lezen om het maken van een ambilight. (op tweakers :p )

Maar dit zijn bijna allemaal waar je een pc voor nodig hebt is er zo geen versie waar je het op de tv kunt aansluiten (zonder pc)

Indien iemand ook geïnteresseerd is om dit ook te maken zou het ook graag eens maken en met 2 is het toch wat plezanter en zal het toch altijd wat sneller gaan en (ook wat goedkoper) ben nu 16,9 jaar bijna 17 :p

Laat maar iets weten timovanlindt@telenet.be

timovanlindt wijzigde dit bericht 03-02-2009 17:33 (3%)

Op SA loopt een topic over een versie die ook een video in plugin zou krijgen en dan standalone zou werken. Volgens mij staat er in de electuur ook eentje die standalone werkt.

---------------------------

Ik draai op geen enkele pc vista meer, maar ik zal binnen kort vista even een op een 2e schijfje gooien en proberen voor je

Voyager1 wijzigde dit bericht 03-02-2009 20:18 (31%)

Reg. datum: 07 november 2007

Hallo dit is mijn eerste serieuze project met een microcontroller. Ik wil dus een
MoMolight controller maken. Ik heb zelf al een pcb ontworpen die wordt gevoed
door 12 volt. Het is een combinatie van dit schema:
http://users.skynet.be/Ra...ight/brain_circuit_v2.jpg
dit schema: http://divxstation.com/img/articles/151/power.png
en dan nog de 78xx voeding van circuitsonline om de 12v om te vormen naar 5 volt voor de pic.

EDIT:

Ik heb me eens verdiept in FET's en een fout gespot.
Dat heb ik toen meteen aangepast en ik heb ook wat nieuwe
dingen ontdekt waardoor hij er nu precies uitziet zoals hij
in het echt ook wordt. Ook is het kristal goed aangesloten
en kan ik geen fouten meer ontdekken:D

De nieuwe versie:

http://www.uploadarchief.net/files/download/mini-momo%20v3.jpg
(klikken voor grotere versie

En de componenten lijst die erbij hoort:

Gesplitst met streepje betekent die en die gesplitst met / betekent tot en met die.

9x R1/R9 Resistor 0207, 220 Ohm
1x R10 Resistor 0207, 1 KOhm
2x C3-C4 ceramic 2,5mm, 1uF
6x C5/C9-C11 Electrolytic capacitor 5,5mm, 10 µF
1x C13 Electrolytic capacitor 5,5mm, 47 µF
1x C10 Electrolytic capacitor 13mm, 2200 µF
1x C14 ceramic 2,5mm, 100 nF
2x C15-C16 ceramic 2,5mm, 15 pF
9x T1/T9 TO-220, IRF510
1x T10 TO-220, 7805
1x ST1 Screw terminal, twelvefold
1x ST2 Screw terminal, double
1x Cr1 Crystal, 10 MHz
1x IC1 DIL16, MAX232
1x SC1 Socket DIL18

Iemand nog opmerkingen? Als mensen details erover willen voor eigen projectjes pm me dan maar;)

Apologieser wijzigde dit bericht 04-02-2009 20:59 (56%)
Reden: Nieuwe versie

My name is boxxy

De microcontroller mist nog een 100n condensator bij de voedingspinnen.

blog

nee hoor kijk maar eens onder de socket;)

oja er komt nu ook een 78L12 gestabiliseerde voeding op voor een stabiele 12 V voor de ledjes;)

En nou maar hopen dat hij goed werkt met boblight en MoMolight

My name is boxxy

Een 78L12 lijkt me een slecht idee, die kan maar 100 mA leveren.
Pak liever de 12 volt van je pc of koop een schakelende voeding van 12 volt.

Als je dat niet wil kun je beter een 7812 of een 78S12 nemen en die op een koellichaam schroeven.

bobo1on1 wijzigde dit bericht 05-02-2009 17:07 (26%)

blog

Sorry ik bedoelde ook de 78S12 maar nu je het zegt ik kan de voeding net zo goed uit me pc halen 8)7
Maar misschien toch een klein schakelingetje zodat ik niet altijd van me pc afhankelijk hoef te zijn:P

Maar ik heb ook gemerkt dat ik met boblight onder mirror's edge een aardig grote frame drop heb :( Wordt dit nog gefixd of moeten we het hier dan maar mee doen(wat btw ook helemaal niet slecht is :D)

Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
KDVken schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:55:
net even mijn software in een rar gesmeten.
EXE: http://uterror.dommel.be/ambilight/ambilight.rar

Source: http://uterror.dommel.be/ambilight/AmbiLightSource.rar

Zou iemand dit eens kunnen testen (opgelet: vista en dx10 nodig!) en even laten wete welke hardware je ongeveer hebt en welke getallen er rechtsboven in het venster komen.

Thx!
Hey, ik heb het geprobeerd te testen maar bij mij crashed het programma direct.
Ik gebruik vista en directx10 op een GA-MA78GM-S2H mobo (met geintegreerde videokaart).

Als ik het goed begrepen heb uit de eerdere posts zou met dit programma de ambilight (een momo setje) ook moeten werken met de hw-versnelling aan toch? Zonder hw-versnelling trekt mijn pc het afspelen van HD materiaal niet, en ik gebruik mediaportal wat niet werkt in combinatie met het filter dat bij momolight komt.
Dus tot nu toe nog niet echt gebruik kunnen maken van het ambilight setje. Ik hoop dat het met deze software wel gaat lukken.
(Of als iemand een plugin/filter voor mediaportal zou kunnen schrijven dan is dat natuurlijk ook een oplossing, maar ik zou zelf niet weten waar ik zou moeten beginnen....)

PS media-portal is een open source mediacenter (voor de mensen die het niet kennen....)

Geeft het programma een bepaalde foutmelding ofzo als het crashed?

Bij mij werkt het in gelijk welke software/games, zolang er maar geen AA aanstaat.
Mijn Aero staat uit en ik heb wel een apparte videokaart. Denk wel niet dat de videokaart het probleem is.
Die onboard kaart zou toch ook een buffer ect. moeten hebben.

Edit: Net even media-portal getest en het werkt perfect.
Ook even op een andere vista pc getest, en daar crashed ie ook. Zal misschien zijn omdat de usb controller niet gevonden is. Zal dit straks wel nog verder testen.

Edit 2: Fout gevonden!
Het programma stond ingesteld om mijn schermresolutie te capturen (1920*1200). Een andere resolutie => error.

Heb het aangepast zodat alle resoluties werken en heb direct ook eens de dx code in de originele boblight gestoken.
Nieuwe USB ambilight => http://uterror.dommel.be/ambilight/AmbiLight.rar

BobLight DX exe =>http://uterror.dommel.be/ambilight/BobLightDX.rar

Onder de Baudrate setting staat er een label waar de "fps" zou weergegeven worden.
De timer interval waarde is enkel nog voor het aanpassen van de led's, aangezien de eigenlijke capture in een thread zit. (die zonder delay gewoon blijft draaien).

KDVken wijzigde dit bericht 07-02-2009 15:28 (69%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... 64 65 66 67 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: