Hoofdcategorieën
Topicacties

DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 64 65 66 67 last

Reageer Nieuw Topic
Team4Fun Vouwert
Reg. datum: 27 december 2004

quote:
bobo1on1 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:44:
Nieuwe versie van mijn linux software link.

Volgens mij ben ik de enige gebruiker :+
Ben eens even aan het stoeien geweest met je linux software in combinatie met een Momolight bordje en 6 led bars. Sommige dingen gingen goed, andere wat minder. Hieronder een korte samenvatting:
  • In je "HOWTO: Add ambilight to your tv" verwijs je naar een voorbeeld config file voor een momolight setje. In deze config file zitten 2 'foutjes':
  1. Standaard baut-rate voor momo = 9600, in config staat ie op 19200 > geeft leuke effectjes :D.
  2. Bij de TOP light specs staat bij 'color green' ambilight 4, dit moet ambilight 5 zijn! Gaf een zeer bizar effect in combinatie met boblight-jack!
  • Boblight-X11: Werkt goed!
  • Boblight-constant: Werkt goed!
  • Boblight-jack: Werkt goed, na aanpassen config file :D. In eerste instantie kreeg ik de raarste effecten door de fout in de configfile voor de TOP light. Ook al wordt de TOP light niet gebruikt, het foutje gooide heel de aansturing in de war.
  • Boblight-v4l: Nog niet aan de praat gekregen. Loop tegen 2 problemen aan:
  1. Mijn 'capture kaart' (Hauppauge WinTV USB Pro) wordt wel ondersteund in Linux (gebruik Ubuntu), maar ik kan met het commando setinput (bv: v4lctl -c /dev/video0 setinput "S-Video Input") niet de current ingang naar S-Video zetten (heb geen composite in). Hij geeft wel aan dat het commando klopt, maar current blijft op televisie staan. Veranderen van PAL naar NTSC en adersom werkt wel. Heb nog niet kunnen uitvinden hoe dit op te lossen. Overigens werkt de kaart wel onder XAWTV > krijg beeld als ik S-Video kies. Weliswaar nog wel zwart-wit.
  2. Krijg een foutmelding bij starten boblight-v4l, mogelijk doordat 1 niet goed gaat (heb even via antenne (televisie) aansluiting geprobeerd).
Log out (alleen laatste stukje):
Driver: USBVision
Card: Hauppauge WinTV USB Pro (PAL B/
Bus info: 1-7
Version: 2313
Device supports read()
Device supports streaming I/O
Mmap-streaming is supported

VIDIOC_S_FMT: Invalid argument

Closing boblight-v4l

De komende dagen zal ik me er nog wat meer in verdiepen!
My name is boxxy

Een gebruiker *O*
quote:
  • In je "HOWTO: Add ambilight to your tv" verwijs je naar een voorbeeld config file voor een momolight setje. In deze config file zitten 2 'foutjes':
  1. Standaard baut-rate voor momo = 9600, in config staat ie op 19200 > geeft leuke effectjes :D.
  2. Bij de TOP light specs staat bij 'color green' ambilight 4, dit moet ambilight 5 zijn! Gaf een zeer bizar effect in combinatie met boblight-jack!
Meteen gefixt :)
quote:
  • Boblight-v4l: Nog niet aan de praat gekregen. Loop tegen 2 problemen aan:
    [/list]
    1. Mijn 'capture kaart' (Hauppauge WinTV USB Pro) wordt wel ondersteund in Linux (gebruik Ubuntu), maar ik kan met het commando setinput (bv: v4lctl -c /dev/video0 setinput "S-Video Input") niet de current ingang naar S-Video zetten (heb geen composite in). Hij geeft wel aan dat het commando klopt, maar current blijft op televisie staan. Veranderen van PAL naar NTSC en adersom werkt wel. Heb nog niet kunnen uitvinden hoe dit op te lossen. Overigens werkt de kaart wel onder XAWTV > krijg beeld als ik S-Video kies. Weliswaar nog wel zwart-wit.
    2. Krijg een foutmelding bij starten boblight-v4l, mogelijk doordat 1 niet goed gaat (heb even via antenne (televisie) aansluiting geprobeerd).
    Log out (alleen laatste stukje):
    Driver: USBVision
    Card: Hauppauge WinTV USB Pro (PAL B/
    Bus info: 1-7
    Version: 2313
    Device supports read()
    Device supports streaming I/O
    Mmap-streaming is supported

VIDIOC_S_FMT: Invalid argument

Closing boblight-v4l

De komende dagen zal ik me er nog wat meer in verdiepen!
  • Wat staat er bij "v4lctl list" ? Ik krijg een regel met inputs:
    code:
    1
    2
    3
    4

attribute  | type   | current | default | comment
    -----------+--------+---------+---------+-------------------------------------
    norm       | choice | PAL     | PAL     | PAL NTSC SECAM PAL-Nc PAL-M PAL-N NTSC-JP PAL-60
    input      | choice | Composi | Televis | Television Composite1 S-Video Composite3

Verder denk ik dat dat ding geen bgr4 ondersteunt, kan je dit programma even draaien met "./v4l-test /dev/video0" ?

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
    blog

Reg. datum: 11 februari 2005

quote:
    bobo1on1 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:26:
    Omzetten naar windows gaat wel wat tijd kosten, daar kan ik eigenlijk wel wat hulp bij gebruiken.

Dealextreme heeft een leuk capture kaartje waarvan ik denk dat hij wel werkt, dat weet ik niet zeker.
    Heb vorig jaar wat gedaan met tvkaarten/webcams ism C#. Dit programma gebruikte aardig wat cpu, maar het meeste ging denk in de phototile generator. dat gedeelte zal dus niet al te veel moeite kosten, het Jack gedeelte zou denk ik helaas met DirectX gaan.
    Als je dus hulp nodig hebt DM je me maar.

My name is boxxy

Ik heb mijn linux daemon aan de gang op windows met cygwin *O*

Nu eens even wat clients in elkaar draaien.

blog

My name is boxxy

Ik heb een testversie gemaakt van mijn linuxware op windows: http://www.xs4all.nl/~loosen/boblight/boblight-1.2-beta.rar

Even ergens naar extracten, eventueel de com poort en andere dingetjes aanpassen in boblight.conf met notepad, hier staat wat al die opties doen.

Dan boblightd starten en als laatste boblight-getpixel, die apps kun je afsluiten door op het systray icon te dubbelklikken.
    Als je iets hebt veranderd in boblight.conf zal je ze beide moeten herstarten.

blog

Reg. datum: 25 januari 2006

Ik ben even in de war, wat doet de windows versie nu exact? Is dit het zelfde als wat je gemaakt hebt voor linux dus de gene die een tv kaart als input gebruikt of doet dit het zelfde als bob light?

My name is boxxy

Het bestaat uit een daemon die de lampen aanstuurt en uit een of meerdere clients die zorgen voor input, met een tv kaart is mogelijk op windows alleen is daar nog geen client voor.

Er zijn twee redenen voor deze topologie:

Een client stuurt input op bijvoorbeeld 25 hertz, de daemon interpoleert dit naar bijvoorbeeld 50 hertz zodat de overgangen stukken vloeiender worden. Met de proportional regeling wordt dit nog vloeiender.

Clients hebben een verschillende prioriteit, per lamp wordt de client gekozen met de hoogste prioriteit (laagste getal, gaat van 0 tot 255), zo kun je bijvoorbeeld een desktop grabber hebben draaien zodat de lampen de kleur van de desktop krijgen en een directshow filter die het overneemt als je een film start.
    Een ander voorbeeld is dat je een client hebt die voor een constante kleur zorgt of een LTBL controller die zelf voor zijn kleur zorgt, en een client voor een tv kaart die pas input gaat schrijven als de tv aan staat, dan kun je de led strips ook gebruiken als verlichting. Zo heb ik dat zelf opgezet en dat bevalt zeer goed.

De proportional regeling wordt gebruikt om de lampen langzamer te laten reageren, daar pakte ik eerst het gemiddelde voor van een x aantal waarden, maar dit is een heel stuk mooier.
    Het werkt zo: een lamp staat op waarde x en hij moet naar waarde y, dan doe je dus x = x + ((y - x) * p), waarbij p een waarde is van 0 tot 1, bijvoorbeeld 0,05.
    Omdat 0,05 nogal lastig in te tikken is deel ik de waarde die als proportional gegeven wordt door 100 zodat je een getal van 0 tot 100 in kunt geven, dat staat ook meteen een stuk logischer, dat getal is een float dus bijvoorbeeld 5,436754368 mag ook.

blog

Reg. datum: 16 april 2008

Ik wil graag zo'n ambilight hebben.

Is er een plek waar ik het ergens kan kopen incl de ledstrips.

Ik heb heel het topic doorgelezen maar het is me nog steeds niet duidelijk:
    het verschil tussen momolight / boblight?
    werkt dit op windows vista?
    moet je films op een speciale manier afspelen?

moeehh
    Reg. datum: 04 oktober 2003

http://samenkopen.net/topic/85286/484188/last#last

Wordt hard aan gewerkt, voor een best uitgebreide versie :)

Ik vind het merkwaardig dat er behalve status updates men niets laat zien van de hardware tot nu toe. Geen prototypes geen echte technische informatie. Er staat een 3D foto van een audio uitbreiding met 3 IC's op maar op de vraag welke dat nu werkelijk zijn word geen antwoord gegeven.

Nu is het weer wachten op de printen omdat de vorige niet in de behuizing paste etc. Ik vind het wat merkwaardig.

Begrijp me niet verkeerd ik vind het een geweldig project en mooi van opzet zoals het beschreven is en ik zal er zeker 2 kopen maar er is mij iets te veel mysterie.

moeehh

Wat vind je er merkwaardig aan? Ik heb thuis een prototype liggen, 10 PCB's welteverstaan, maar deze zijn net 3mm te groot om in de behuizing te passen.

Ik ben de laatste hand aan het leggen op de firmware V1.0, ik hoop daar begin volgende week klaar mee te zijn zodat ik video's en foto's kan plaatsen :)

[edit]
    Light Control Torrent
    Ik had niet genoeg hosting meer dus heb er maar een torrent van gemaakt. Dit is een beta video, gezien de software op de PC nog ontwikkeld wordt(door programmeur met veel ervaring, hij wou vanaf scratch beginnen, maar dat duurt even).

Daarnaast ligt de audiokit nog op het breadboard, werkt al wel, maar pas als er een pcb van is heb ik video.

Het is in ieder geval een erg goed begin vind ik zelf :)

LED-Maniak wijzigde dit bericht 08-11-2008 01:05 (44%)

My name is boxxy

Youtube is toch wat makkelijker.

Ik heb weer eens een nieuwe rgb controller gemaakt, met 16 bit pwm per kanaal :)

Schema:

http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/33087/r_schematic2.jpg

Gemonteerd in een blikje waar mijn aansteker van dealextreme in kwam:

http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/33087/r_16-bit%20rgb-4.jpg

Ingewanden:

http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/33087/r_16-bit%20rgb-5.jpg

bobo1on1 wijzigde dit bericht 08-11-2008 23:37 (12%)

blog

[Voer een ondertitel in]
    Reg. datum: 28 juni 2006

Hmm, ziet er leuk uit om eens te maken als project :) Alleen jammer genoeg doet de link in de TS het niet meer... Heeft iemand een goede tutorial? :) En is het erg moeilijk, of is het ook te doen door iemand met niet al teveel elektronica kennis (maar die zich er wel in wilt verdiepen)?

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) I always like a dog so long as he isn't spelled backward

Team4Fun Vouwert
    Reg. datum: 27 december 2004

quote:
    bobo1on1 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:06:
    Ik heb een testversie gemaakt van mijn linuxware op windows: http://www.xs4all.nl/~loosen/boblight/boblight-1.2-beta.rar

Even ergens naar extracten, eventueel de com poort en andere dingetjes aanpassen in boblight.conf met notepad, hier staat wat al die opties doen.

Dan boblightd starten en als laatste boblight-getpixel, die apps kun je afsluiten door op het systray icon te dubbelklikken.
    Als je iets hebt veranderd in boblight.conf zal je ze beide moeten herstarten.
    Werkt zeer goed onder windows _/-\o_ (en met een kleine aanpassing in Windows Media Player Classic of VLC ook zeer goed met video's). Heb helaas de linux 'video-in client' nog steeds niet aan de praat gekregen doordat m'n video grabber device z'n instellingen niet goed onthoud (meerdere mensen over geklaagd op internet). Hoop dat je een mogelijkheid vindt (en tijd) om ook de linux audio en video-in client over te zetten naar Windows. Dan kan ik m'n momo setje aan m'n htpc koppelen.
    My name is boxxy

Dat komt mij niet goed uit, vooral omdat ik dan de tv kaart over moet zetten naar een andere pc en steeds naar windows moet booten om eraan te werken.

Sinds wanneer moet een video capture device instellingen onthouden? Volgens mij doen die dingen dat nooit, als de spanning eraf gaat staat die dingen weer op default.
    Als hij de instellingen niet onthoudt tussen 2 programma's door dan kun je v4lctl wel gebruiken nadat boblight-v4l is gestart.

Er is ook weer een nieuwe versie van de windows software: http://blogger.xs4all.nl/...ve/2008/10/29/420723.aspx
    Deze gebruikt de native windows timers, aangezien een timer in cygwin nogal wat overhead heeft.

bobo1on1 wijzigde dit bericht 08-11-2008 23:56 (45%)

blog

moeehh

@bobo1on1
    Thanks, gister wilde dat even niet, maar nu blijkbaar wel!
    Dat 16-bit is wel mooi trouwens, eens zien of ik dat ook kan inbakken.

Was er trouwens al een algemeen protocol met foutdetectie? Zou wel mooi zijn als alle software samen werkt. Wat ik momenteel zelf heb is 7 bytes lang en dat is detectie + data.

My name is boxxy

Ik gebruik voor mijn controllers het LTBL protocol, wat in dit topic door sprite_tm is bedacht, ik heb het zelf wel wat aangepast. Het staat hier uitgelegd: http://blogger.xs4all.nl/loosen/articles/420470.aspx
    Daar zit geen foutdetectie in.

Het filmpje heb ik trouwens eerst omgezet naar xvid met avidemux, dan snapt youtube het wel.

blog

Delft, Yokohama, Hangzhou
    Reg. datum: 25 april 2000

Ik heb een momolight van de SK en gebruik sindsdien boblight als aanstuur software. Gisteren en vanavond bezig geweest met je nieuwe versie (1.2) en het werkt op zich goed. Verbetering in het weergeven van kleuren merk ik niet echt, maar dat wil meer zeggen over je eerdere versie die al goed werkte! Die nagloei is mooi, maar de standaard instelling is zeer merkbaar in films als vertraging, dus dat heb ik als eerste moeten aanpassen.

Waar ik nu een beetje mee zit is dat ik boblight voornamelijk gebruik met films en series. Veel beeldmateriaal heeft zwarte balken (films), maar veel ook niet (series en films). Ik heb de scan range daarom ook aangepast zodat ik die zwarte balken niet meeneem boven en onder.

Ook heb ik wanneer het beeld in een film op zwart gaat een witte/blauwe kleur in alle drie de ledstrips. Ik heb dat nooit goed kunnen regelen. Het liefst wil ik dat de strips uitgaan bij zwart beeld of in hele donkere scenes, maar ze worden juist eerder wit/blauw. Ik heb wel gevonden hoe dit wel kan, maar dan is de kleurbereik erg klein en intensiteit veel lager. Een drempel aanpassen moet dat afvangen denk ik. Door het aanpassen van de scan range probeer ik de zwarte balken in een film niet mee te nemen in ieder geval.

Ik vraag mij af of het misschien mogelijk is om in een toekomstige versie profielen toe staan die makkelijk gewisseld kunnen worde? Ik wil dan bijvoorbeeld een instelling hebben voor scherm vullend beeldmateriaal en een profiel voor een film met zwarte balken. Ik gebruik je software nog elke keer en vind het in de meeste gevallen zeker een toevoeging aan de film.
    pro

Leuk topic. Ik heb zelf een ambilight systeem van Vogel's met de productnaam moodvision xlf300. Ik heb deze enigsinds gemod en aan mijn Wii gehangen (zie http://wii.hasse.nl) en ik heb eerder al een ambilight openhaard gemaakt, deze is hier te bekijken. Doe er je voordeel mee, als er vragen zijn laat het dan maar weten.
    Reg. datum: 11 oktober 2001

iemand toevallig nog een MoMolight pakket ergens liggen/over ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Ik heb 1 niet geteste en gebouwde PCB liggen.

Stuur me even een mailtje wat je ervoor hebben wil
    quote:
    Voyager1 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 01:35:
    Ik heb 1 niet geteste en gebouwde PCB liggen.

Most Wanted: Starcraft 2
    Reg. datum: 02 februari 2005

Omdat ik zelf niet supertechnisch ben, was ik van plan een kant en klare oplossing te kopen namelijk deze : http://www.arfx.nl/index....sr8h9mplimqma4nmrg2s3kte3
    Iemand hier ervaringen mee?

Wii/DS/Ps3/PC gamer psnid: valentino1988

wat een stilte hier :)
    Voyager1 krijg helaas geen reactie van je ?
    Nog nieuws ?

nog ontwikkelingen ??

Pagina: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 64 65 66 67 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: