Hoofdcategorieën
Topicacties

DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 64 65 66 67 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 21 april 2008

Ik vraag me af of zulke driver sets niet gewoon al tekoop zijn als consumenten product, zonder TV.
Want ik vind het ook erg mooi, ik zie het alleen niet echt zitten om mijn dure spul aan te sluiten op zon zelf baksel. ;)

My name is boxxy

Ik denk dat daar een heleboel octrooien voor in de weg zitten, feitelijk kopieer je gewoon een techniek die philips heeft bedacht.

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

PAS OP HÈ !

quote:
Voyager1 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:12:
Jammer dat het maar 2 kanalen zijn. Wat ik me wel af vroeg, heb je om video te kijken nu een speciale player/addon nodig of is het zo dat waar je ook video in speeld het gewoon werkt?

Dat zou dan inhouden dat men een hele andere techniek gebruikt om het scherm te bemonsteren.
Merk je tijdens het gamen dat hij op de achtergrond iets doet? dus kleine hickups in het spel etc?
Er zijn ook setjes te krijgen met 4 kanalen (die kun je dus boven, onder, links en rechts apart aan laten sturen). Ik vond 2 genoeg :)
Voor video (e.d.) is geen aparte driver o.i.d. nodig. Er draait gewoon een (eigen) stukje software mee die naar het beeld 'kijkt'.
In-game merk ik geen (negatieve) invloeden.
quote:
markmg schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 07:17:
[...]

Ik heb een tijd terug zo set gekocht maar was er niet over te spreken, om als ambilight te gebruiken
is het inmidels verbeterd?
Wat was de reden waarom jij er niet over te spreken was? Performance issues? Lag? Lichtopbrengst?
Ik ben er i.i.g. goed over te spreken. Uiteraard heeft het ook zijn eigenaardigheden... gezien het feit dat ie met R-G-B leds werkt, is bijvoorbeeld de kleur wit niet te produceren... in sommige gevallen gaan de strips dan gewoon uit. Als de kleurveranderingen elkaar (heel) erg snel opvolgen, houdt ie het ook niet bij (hoewel ie zijn best doet :>).
Zo is overal wel wat over op te merken... ik ben i.i.g. met deze set tevreden en het is een 'out of the box' oplossing. Dus voor mannen zoals ik (die geen verstand van electronica hebben), een perfecte oplossing :D

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :) Metal's Farmpje | AutoFans | GarageTest

My name is boxxy

Even wat foto's van mijn nieuwe setup:

http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/32633/t_100_097-0.jpghttp://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/32633/t_100_097-1.jpghttp://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/32633/t_100_097-2.jpghttp://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/32633/t_100_097-4.jpg

Filmpje van boblight-v4l:

Filmpje van boblight-jack:

Linux software.

Howto (wordt nog aan gewerkt).

blog

Reg. datum: 25 januari 2006

Heel erg cool ;-)

Wat je dus nodig hebt is een antieke headless pc een tv kaart, en dan de standaard momolicht controller?

Zou een 600 MHz thinclient genoeg zijn?

My name is boxxy

Vast wel, ik zit aan 10% cpu gebruik op een p2 350 Mhz.
Je kunt de ledstrips ook aansturen met een geluidskaart.

bobo1on1 wijzigde dit bericht 29-08-2008 00:07 (34%)

blog

Reg. datum: 28 maart 2006

Zou je de techniek ook kunnen combineren met een soort van LivingColors lamp?
Zo zou je 3 lampen kunnen maken die je achter je beeldscherm zet. Vervolgens kan je die aansturen met een afstandsbediening (LivingColors), tenzij ze via de computer een signaal ontvangen waardoor ze werken als Ambilight...
Of is dat wel heel erg vergezocht? ;)

bits wijzigde dit bericht 29-08-2008 19:51 (7%)

My name is boxxy

Dat is precies hoe ik de software gebruik, afgezien van de afstandsbediening.

blog

Ik werk momenteel met een mede student als afstudeer opdracht aan het draadloos aansturen van LivingColor lampen via de PC. Het zou ideaal zijn als we dit een keer konden combineren met deze projecten. In plaats van allen de muur waar het scherm tegen aan staat kun je de hele kamer verlichten. Ik zal mijn resultaten wel regelmatig hier posten.

http://www.kadoverzekerd.nl/images/kado_philips_living_colors.gif

Daarbij moeten onze lampen ook nog eens kunnen draaien, dat heeft weinig nut voor een ambilight effect maar muziek gestuurd zou het een mooi effect kunnen opleveren.

Juicie wijzigde dit bericht 04-09-2008 17:00 (26%)

Reg. datum: 18 oktober 2007

Op samenkopen.net is een animo topic aan de gang voor een momolight/ambilight DIY controller.

Indien interesse daar even melden :)

Is het niet mogelijk zo'n systeem te bouwen op basis van een Arduino?

My name is boxxy

Dit kun je maken met zo'n beetje elke microcontroller, al maakt een hardware uart de boel een heel stuk simpeler, ook is een beetje snelheid niet weg.

blog

Reg. datum: 13 september 2008

Als amateur onder jullie :) heb ik voor het vak projecten op mijn school een combinatie van momolight en de rgb controller van bigclive gemaakt. (gewoon multiplexprincipe rond het selecteren van welke chip). Wou het jullie even tonen ;)

Reg. datum: 28 maart 2006

Stel:
Men neme dit schema, van RafkeP:
http://users.skynet.be/RafkeP/tutorials/MoMoLight/brain_circuit_v2.jpg

Men kope een infrarood ontvangertje waarmee je je afstandsbediening kan gebruiken om je lamp aan te sturen en men plakt de IR er zo tussen:
http://img114.imageshack.us/img114/1615/schematm7.jpg
En dan zou je volgens het schema dat ontvangertje ook nog even aansluiten op de stroombron en de aarde enzo :>

Zou dat dan werken?
In mijn gedachten is hij dan aan te sturen met de afstandsbediening, tenzij de computer aanstaat: Dan override de computer de output van de afstandsbediening. (Dus: PC aan = Ambilight, PC uit = LivingColors)

bits wijzigde dit bericht 16-09-2008 19:27 (3%)

Heilige TDU data koeien
Reg. datum: 01 augustus 2005

Voor mensen die een RGB goed stuurbare ledbar zoeken:
http://www.plsshop.nl/detail.asp?pid=51913860

Ideaal ik gebruik enkele in mijn bedrijf waarmee ik licht- en geluidshows verzorg. Komt iig genoeg
licht van af

Striker II, Q9450 @ 3,4GHz aircooled, 9800 GX2, Twin2x2048 PC6400PRO @ 550MHz, 2x36GB WD-Raptor, Dell 2405 FPW, AudioEngine A5 & A2`s, Squeezebox, XFI-Fatil!ty, DIY Beamer & Samsung LED-Beamer --> RaceMeeMetOnnoB <-- G25 wheel, IR-headtracker

BlaBlaBla

quote:
Onno b schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:16:
Voor mensen die een RGB goed stuurbare ledbar zoeken:
http://www.plsshop.nl/detail.asp?pid=51913860

Ideaal ik gebruik enkele in mijn bedrijf waarmee ik licht- en geluidshows verzorg. Komt iig genoeg
licht van af
Daar komt wel een heleboel licht vanaf...
beetje te veel van het goede denk ik voor achter je tvtje
L0L

*** Ik ben nooit te beroerd om mensen de verkeerde kant op te sturen ;) ***

My name is boxxy

quote:
JNolten schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:06:
Stel:
Men neme dit schema, van RafkeP:
[afbeelding]

Men kope een infrarood ontvangertje waarmee je je afstandsbediening kan gebruiken om je lamp aan te sturen en men plakt de IR er zo tussen:
[afbeelding]
En dan zou je volgens het schema dat ontvangertje ook nog even aansluiten op de stroombron en de aarde enzo :>

Zou dat dan werken?
In mijn gedachten is hij dan aan te sturen met de afstandsbediening, tenzij de computer aanstaat: Dan override de computer de output van de afstandsbediening. (Dus: PC aan = Ambilight, PC uit = LivingColors)
Dat gaat niet echt werken zo, je kunt niet zomaar twee uitgangen aan elkaar knopen.
De microcontroller verwacht rs232 op 19200 baud, dat krijg je nooit over zo'n ir ontvanger heen, het maximum is zo'n 2000 baud.

Je moet het ir signaal uitlezen op een aparte pin, ook zal de microcontroller nieuwe software nodig hebben.

blog

My name is boxxy

Nieuwe versie van mijn linux software link.

Volgens mij ben ik de enige gebruiker :+

blog

moeehh
Reg. datum: 04 oktober 2003

quote:
bobo1on1 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:44:

Dalijk vast meer want ik maak de kit compatible met jou software ;)

Reg. datum: 11 oktober 2001

En Madwizard en cornuiten is er nog vooruitgang met de stanalone variant ?
Ben echt heel benieuwd, dit omdat ik geen PC bij/naast mijn TV kwijt kan en toch wel gaaf zal vinden als er een ambilight effect is :)

En voor diegen die wel een Pctje willen plaatsen: is het misschien een idee om bijv die "zuinige" intel mini ITX bordjes te gebruiken (incl CPU) die voor een appel en een ei tekoop zijn ? (link mobo: http://www.intel.com/prod...CLF/D945GCLF-overview.htm )

Pimmetje651 wijzigde dit bericht 22-09-2008 21:01 (40%)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Team4Fun Vouwert
Reg. datum: 27 december 2004

quote:
bobo1on1 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:44:

Ziet er zeer goed uit! Ik ben in het gelukkig bezit van 3 werkende momolight setjes. Zal op korte termijn eens proberen of ik er 1 via jouw software aan kan sturen. Helaas ben ik een zware linux n00b (heb wel een linux servertje draaien onder vmware op XP, maar meer ook niet).
Hoe groot (of eerder klein :+ ) is de kans dat je de software ook voor bijvoorbeeld windows XP bruikbaar maakt/kan maken. Scheelt mij zeer veel zoekwerk om uit te vinden welke TV kaart met tulp ondersteund wordt door linux. Vooral ook omdat ik aan het kijken ben naar het samenstellen van een nano/mini PC hiervoor. Is nog niet makkelijk om een echte kleine behuizing te vinden waarin ook plaats is voor een (low profile) PCI TV kaart.
My name is boxxy

Omzetten naar windows gaat wel wat tijd kosten, daar kan ik eigenlijk wel wat hulp bij gebruiken.

Dealextreme heeft een leuk capture kaartje waarvan ik denk dat hij wel werkt, dat weet ik niet zeker.

blog

moeehh

Is weer een nieuwe versie van aanstuur kit's voor ambilight, met RF afstandbediening, bliksem kanaal en 4 losse kanalen.

Zoeken er alleen betatesters voor(zie samenkopen.net in animo forum)

Reg. datum: 03 april 2003

Huh, in de elektuur staat toch ook al een USB RF ambilight controller? hier meer info http://static.knutsel.org/wv/LivingColors/

@hieronder: even doorlezen, in de elektuur gebruiken ze software om de living colors als ambilight te gebruiken...., mijn idee was eerder om ipv de pc een (ook in de elektuur gebpubliceerde) video processor die de ambilight kleureffecten aanstuurt te gebruiken icm de draadloze interface, zodat iedere video source in principe voldoet ;)

base_ wijzigde dit bericht 27-11-2008 21:25 (55%)

moeehh

Neehoor, dat is een livingcolors, totaal niet vergelijkbaar met een ambilight systeem.

Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 64 65 66 67 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: