Hoofdcategorieën
Topicacties

DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

Reageer Nieuw Topic
AMD... ach
Reg. datum: 02 januari 2004

* Hardware Junk is 100% geinteresseerd als dit als het op een meer uitgekauwde oplossing wordt aangeboden.
Ik ben niet vies van wat soldeerwerk, maar met 48 pagina's is voor mij het overzicht wat kwijt, en begeef mij niet echt op het electronica gebied. Wel wil ik heel erg graag een ambilight toe passen. Een DVI aansluiting heb ik niet op mijn TV, volgens mij als enige uitvoer SCART (rest is invoer).

Kan weinig inbreng geven. Er is meer intresse dan de actieve posters hier ;)
Icon thnx to l0c4lh0st
Reg. datum: 17 september 2002

quote:
Hardware Junk schreef op maandag 03 maart 2008 @ 02:39:
* Hardware Junk is 100% geinteresseerd als dit als het op een meer uitgekauwde oplossing wordt aangeboden.
Ik ben niet vies van wat soldeerwerk, maar met 48 pagina's is voor mij het overzicht wat kwijt, en begeef mij niet echt op het electronica gebied. Wel wil ik heel erg graag een ambilight toe passen. Een DVI aansluiting heb ik niet op mijn TV, volgens mij als enige uitvoer SCART (rest is invoer).

Kan weinig inbreng geven. Er is meer intresse dan de actieve posters hier ;)
volgens mij is het aanbod tv's met UITvoer heel klein. Dat je al scart out hebt, mag bijzonder heten sinds ik het nog nooit gezien heb (TV is dan ook een invoer apparaat, geen uitvoer).

En helaas werkt pal/svhs/component nog steeds anders dan vga, dus al zou het vga zijn dan kun je er nog niet veel mee. Daarnaast is met oog op toekomst en globale inventarisatie dat de meest DIY een digitaal signaal zullen gebruiken (HDMI, DVI etc)......

T60P Widescreen

Prof Mierenneuke®

Als je uitgaat van een tuner/aparte speler is dat probleem al opgelost.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

That One 08

idd dat TV-Let There Be Light gaat eigelijk niet op.. maar het is al mooi als je het op je DVD speler kunt hangen..

MikeVM wijzigde dit bericht 03-03-2008 08:32 (9%)

\\ CSS-Nickname : Baloo \\ Waarom Mcain als ICON -> That One 08 \\

doing IT

Deze kenden jullie vast al: http://divxstation.com/article.asp?aId=151

To boldy nerd where no one has nerded before.

That One 08

quote:
deze revieuw is geschreven door iemand uit dit topic, kijk maar eens op tabblad 10 en 11, daar vind je RafkeP wel terug..

\\ CSS-Nickname : Baloo \\ Waarom Mcain als ICON -> That One 08 \\

Reg. datum: 07 november 2007

Ik heb de laatste tijd gen inspiratie voor een project gekregen maar dit zet me wel weer aan de gang. Maar om nou helemaal pvbtjes etc te gaan maken(wat ik neit kan) is toch teveel gevraagd. Ik was te laat voor de inkoopactie maar ik zou graag enn complete kit willen hebben zonder ledbalken alleen de aansturing. En als het kan tegen een zacht prijsje maar waar kan ik dit vinden aangezien ik voor de laatste Inkoopactie te laat was.

Reg. datum: 26 maart 2008

Hi!

Ik ben nogal nieuw hier, maar volg al wel een tijdje de DIY Ambilight.
Komend jaar ga ik m'n woonkamer verbouwen en ga ik een multimediawand bouwen van 4m breed en 2m hoog. Deze wand word licht gebogen, dus hij komt met de uiteinden tegen de vlakke muur aan. Achter de wand komt alle apparatuur incl. een MCE die aan een LCD of Plasma hangt. Ik wilde speciaal ruimte tussen het plafond en de vloer houden voor led verlichting en het mooiste leek me dan nog een soort ambilight idee, zodat je dat aan de bovenkant van de wand goed terug kan zien samen met de kleuren op het scherm. Nu kwam ik dus deze site tegen, maar is er iemand van jullie die me kan zeggen wat ik nu het beste kan gaan gebruiken? Ik geloof dat MadWizard een aardig eind op weg is of zelfs al heel ver. Maar is dat voor mij van toepassing of niet? Dat weet ik dus ff niet. Ik kan de verlichting zowel op de PC als op het scherm aansluiten.

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite.
En eerlijk is eerlijk...goed werk! Top. _/-\o_

Vincent

Reg. datum: 11 oktober 2001

Hoe staat het op dit moment met de stand alone variant van MadWizard (de Chameleon)?
Zal toch wel gaaf vinden om aan mijn TV te hangen :)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Reg. datum: 27 maart 2007

quote:
Pimmetje651 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:10:
Hoe staat het op dit moment met de stand alone variant van MadWizard (de Chameleon)?
Zal toch wel gaaf vinden om aan mijn TV te hangen :)
Daar zijn ze verder mee gegaan in een ander topic: DIY Let There Be Light.
Het is daar wel een beetje stil geworden de laatste tijd maar ik weet zeker dat er nog wel iets leuks uit komt.

Missionary to the word of ska

Er wordt nog steeds aan gewerkt maar verwacht niet dat het snel gaat :)

Wel weer een leuke update, heb het voor elkaar gekregen met het video input printje wat ik eerder gemaakt had, een Cyclone II dev kit en een PSP LCD beelden uit een DVD speler op een LCD te laten zien. Voorlopig nog even zwart wit maar kleur moet niet moeilijk zijn, alleen nog even de YCbCr->RGB conversie goed krijgen.

Test setup:
http://www.uploadarchief.net/files/download/psp1.jpg

Hier zie je wat je krijgt als de LCD pixel klok en de video pixel clock totaal onafhankelijk van elkaar gegenereerd worden :)

Na wat geklooi dan toch stabiel beeld:

http://www.uploadarchief.net/files/download/psp2.jpg

(betere kwaliteit hier)
Reg. datum: 30 januari 2006

@ hierboven,wat is de sampel snelheid van die video ADC chipje ?

Missionary to the word of ska

Het is geen simpele ADC chip, het is een echte video decoder, dat moet wel voor composiet/s-video. Maar de samplesnelheid is 27Mhz, data komt er als BT.656 formaat uit (4:2:2 YCbCr, 8-bits parallel op 27Mhz).

Kleur werkt ondertussen ook :)
http://www.uploadarchief.net/files/download/psp3.jpg

Prachtig werk madwizard !
Ik vermoed dat het heel wat vlotter gaat samen met het ontwikkelingsbordje. In ieder geval heel mooie realisatie met super mogeljkheden. Doe zo verder!

Reg. datum: 31 oktober 2001

Op dit moment ben ik ook beizg met het maken van ambilight. Ik gebruik een pic18f4550 of evt een pic18f2450(geen eeprom).
Ik ben van plan om de source van boblight te gebruiken om het nieuwe protocol te implementeren. Of is er hier al een nieuwe versie van die dit doet?
Verder ben ik van plan om een interface met een 16*2 lcd schermpje te maken waarop ik de lamp buiten ambilihgt om als een moodlight kan gebruiken. Via het schermpje zijn dan keuzes te maken (warm/koud/random) en snelheid (traag, medium, snel, disco). Evt wil ik dit later aan een tijd ic koppelen zodat hij mij 's ochtends ook nog heerlijk rustig wakker maakt, maar dat is echt iets voor later.

Wat ik me afvroeg is er een src van momolight filter te vinden? Heb zelf al met die directshow filters zitten klooien maar krijg he tniet echt voor elkaar moet ik zeggen. Behoorlijk lastige sheit. Maar lijkt me wel handig als ik deze kan aanpassen aan het nieuwe protocol.

OVER 9000
Reg. datum: 28 juli 2001

Voor een 18F4550 kan ik je wel wat werk besparen, dat heb ik al gemaakt in C18: http://www.xs4all.nl/~loosen/boblight/ambilight.rar

Het schema heb ik helaas niet meer maar dat kun je wel uit de code halen denk ik, de 18F4550 draait op een 20 mhz kristal en er zitten 4 knopjes aan om het kanaal te selecteren en om de helderheid van het kanaal in te stellen.

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

Ah whey dank je wel, maar jij maakt dus geen gebruik van de ingebouwde usb module. Waarom eigenlijk niet? Ik ben van plan dit wel te doen, met de standaard cdc(usb->rs232) library is dat vrij makkelijk, dus moet dan toch de code flink veranderen maar dat gaat wel lukken denk ik.

Weet je trouwens of het mogelijk is om zo'n pic18f4550 volledig als eigen usb device te laten functioneren en niet als usb->rs232 omzetter? Is daar ook niet een standaard kitje voor van microchip?

Gebookmarked.. Lijkt me interessant projectje..

Mijn afbeeldingen | Canon EOS400D | Feitjes

Whey, gister ambilight op breadboard aan de praat gekregen met dat nieuwe protocol! Jeej. Kan iemand mij trouwens vertellen wat eigenlijk de minimale frequentie zou mogen zijn van het PWM? Zit nu dacht ik op 170 maar wilde eigelijk meer kanalen aansturen en dat trok ie niet echt, nou kan ik de freq natuurlijk omlaag halen maar tot hoeveel herz kan ik dat doen?

Heeft iemand verder een idee hoe ik de instellingen moet zetten om met een 20mhz kristal op een pic18f4550 de 48mhz te halen en usb op full speed te houden. De datasheet zegt dat het kan, maar snap niet helemaal wat ze met die instellingen doen daar.

OVER 9000

blog

Ja heb ik gelezen, denk dat ik hem nu wel goed heb...

Inmiddels heb ik nu 18 PWM outputs die op 80 hz werken. 80 lijkt me wel voldoende toch?
Op dit moment ben ik bezig om nieuwe software te schrijven om zo selecties te kunnen maken in het beeldscherm waar hij het beeld moet capturen. Iedere selectie kun je dan aan een poort koppelen. Straks heb ik dus de volgende kanalen :9 linksonder, linksboven, bovenlinks, bovenrechts, rechts boven, rechts onder.
Ben benieuwd of er nog enige interesse is in een verniewd ambilight overigens, dan kan ik er namelijk een beetje rekening houden met het programmeren ervan e.d.

Reg. datum: 25 januari 2006

Nieuwe software in de zin van ala direct x, of nog steeds die pixel capture methode?

Nopes gewoon de pixel methode. Een direct show filter kwam ik niet echt uit, wellicht als het voorbeeld van het momolight filter als opensource beschikbaar was zou ik er wat mee kunnen, maar die is er dus niet volgens mij of wel?

OVER 9000

Misschien dat ik daar nog eens achterheen ga, nu ben ik bezig met een nieuwe daemon die werkt via udp.
Het lijkt me ook mooi om een systeem zoals philips ambx te maken, bij een first person shooter zou je bijvoorbeeld schoten kunnen herkennen via geluid en bij een racespel zou je de snelheid kunnen detecteren met de kilometerteller die in beeld staat.

blog

ok, dat kende ik eigenlijk helemaal niet. Maar zat zelf ook al te denken aan een feedback met geluid. Ik neem namelijk aan dat 4 strips straks teveel licht geven en dat ik ze dus moet dimmen. Maar als er dan een explosie(veel geluid) is dat hij dan wel kort even de maximale sterkte gebruikt. Denk dat dat nog weer een extra dimensie zal geven.

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: