Hoofdcategorieën
Topicacties

DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 24 oktober 2007

quote:
Pinjataaa schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:22:
[...]

Ik ben nog een beetje aan het fine-tunen, bijvoorbeeld wanneer het beeld zwart was, gingen de lampjes wit branden. Dit is nu wel opgelost, maar toch zijn er nog een paar dingen die beter kunnen. Zodra alles op print is en de led balken klaar zijn zal ik filmpjes/foto's maken :9
Ik zit ook nog te denken om er een USB aansluiting op te maken, com-poort is een beetje onhandig.

Ik kan het nog goedkoper maken, ik heb een winkel gevonden die voor 3 euro de microcontroller (Atmega 8515) verkoopt en waar de MAX232 maar 1,50 kost.
Op ebay staan de ledjes á 50 stuks nu voor 10 dollar, hier komt nog 15 dollar verzendkosten bij, dus dat kost nu ¤16.95, maar ik gebruik er maar 18, dus ¤6,-

Totaal exclusief printje en ander grut ¤10,50 :p
Ik ben erg benieuwd waar je die goedkope microller enzo hebt gekocht.
Heb jij zo een layout van het printje wat je hebt gemaakt? heb je een atmolight gemaakt?
Ik heb zowat alle posts in deze thread gelezen maar niet veel kunnen vinden...

doing IT

Ik wil graag ambilight bij mijn PC. Na wat zoekwerk een kort samenvatting van mijn bevindingen:
Zoals eerder vermeldt biedt de Elektor een analoog en een digitaal schema om er zelf een in elkaar te zetten. Je kan het nummer kopen waar beide versies in staan voor 6 euro 95, of de pdf's kopen voor 1 euro 20 per stuk. In Maart kan je de analoge versie semi-compleet kopen voor 169 euro.
Philips biedt Ambilight voor PC's plus nog wat gadgets. Ik ga de lampenset daarvan proberen uit te breiden zodat ik meer licht rondom mijn beeld heb. Dat lijkt me een stuk makkelijker te regelen dan de hele electronica qua aansturing en software zelf te moeten bouwen/programmeren/uitzoeken, en vergeleken de kant en klare versie van de Elektor is het financiele plaatje interessant. De Starters Kit heeft alleen de lampen en heb ik vanaf 114 euro gevonden, de Premiumkit met echt alles erin vanaf 199 euro. Daarom heb ik net de Premium Kit besteld (waar ik de 2.1 speakerset niet van ga gebruiken, ik heb al 5.1)

Milmoor wijzigde dit bericht 23-02-2008 21:37 (7%)
Reden: Iets leesbaarder gemaakt qua volgorde

To boldy nerd where no one has nerded before.

OVER 9000
Reg. datum: 28 juli 2001

Ik heb het protocol van Sprite_tm in een 18F4550 gebouwd met wat aanpassingen zodat je de lampen ook aan kunt hebben zonder pc.

• toch 0x55 0xAA als prefix
  • commando 131 om de aansturing te openen
  • commando 132 om de aansturing te sluiten, de lamp pakt dan de rgb waarden die in de eeprom opgeslagen zijn
  • commando 129 om de huidige rgb waarden uit te lezen
  • commando 130 om de huidige rgb waarden naar de eeprom te schrijven

Nu moet er alleen nog een naam worden verzonnen voor het nieuwe protocol.

bobo1on1 wijzigde dit bericht 26-02-2008 19:48 (7%)

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

Reg. datum: 26 september 2002

quote:
bobo1on1 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:45:
Ik heb het protocol van Sprite_tm in een 18F4550 gebouwd met wat aanpassingen zodat je de lampen ook aan kunt hebben zonder pc.

• toch 0x55 0xAA als prefix
  • commando 131 om de aansturing te openen
  • commando 132 om de aansturing te sluiten, de lamp pakt dan de rgb waarden die in de eeprom opgeslagen zijn
  • commando 129 om de huidige rgb waarden uit te lezen
  • commando 130 om de huidige rgb waarden naar de eeprom te schrijven

Nu moet er alleen nog een naam worden verzonnen voor het nieuwe protocol.
Zonder pc :9~

met "surround" ambilight?

Vidi, Vici, Veni

Klinkt erg interessant...

www.carina-avensisclub.nl

OVER 9000

quote:
etimm schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:03:
[...]

Zonder pc :9~

met "surround" ambilight?
Zonder pc hebben de lampen gewoon een vaste kleur, eventueel instelbaar met knopjes.

blog

Baloo [BE]
Reg. datum: 07 mei 2007

het zou handig zijn moest iemand een nieuw topicje openen met alle info mooi in de topicstart. want zo kan ik er helemaal niet uit.

wie brengt me up to speed.

wat is het beste momo of bobo.
en welke artikels kan ik best eens lezen, tutorials printjes..
welke microcontrollers zijn allemaal bruikbaar.?

"ben junior progammer en zou het project willen doen om beter de kunnen programeren en ambilight zelf"

Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer

OVER 9000

Ik heb het nieuwe protocol LTBL genoemd, van Let There Be Light.

Wie heeft er zin om een controller te ontwerpen met dit protocol?

De eisen zijn:

• Minimaal 12 kanalen
  • Kan aangestuurd worden met een frequentie van minimaal 50 hertz
  • Pwm resolutie zo hoog mogelijk
  • Moet makkelijk te bouwen zijn, dus geen smd of moeilijk verkrijgbare componenten
  • Kleur instelbaar met knopjes als de lampen niet extern aangestuurd worden

Als er geen animo is zal ik het zelf moeten doen maar ik geloof dat er mensen zijn die het een stuk mooier kunnen dan ik.

Het protocol op een rijtje van hoe ik het heb geimplementeerd:
quote:
Kanaaldata:
Byte 0-1: 0x55 0xAA : Synchronisatie-bytes, pakketjes beginnen altijd hiermee.
Byte 2: Startkanaal, 0>kanaal>127. Hierna aan te duiden met K
Byte 3: Hoeveelheid kanalen aan data volgen. Minimaal 1.
Byte 4: Intensiteit kanaal K, MSB
Byte 5: Intensiteit kanaal K, LSB
Byte 6: Intensiteit kanaal K+1, MSB
Byte 7: Intensiteit kanaal K+1, LSB
(etc)

Commando's:
Byte 0-1: 0x55 0xAA : Synchronisatie-bytes, pakketjes beginnen altijd hiermee.
Byte 2: Commando, 127>commando>255. Hierna aan te duiden met C
Byte 3: Hoeveelheid bytes aan data in het commando volgen. Kan 0 zijn.
Byte 4-...: commando-data

Commando's:
127: request number of channels. Apparaat geeft hoeveelheid kanalen terug, als 1 byte.
128: request channel configuration: 1 databyte die het kanaal aangeeft. Response:
byte 1,2,3: RGB-waarde van de kleur van het kanaal. Indien alleen RGB in het aansturende programma is geimplementeerd pakt deze als 'kleur' van het licht de hoogste waarde: RGB 255,128,0 word dan aangestuurd als een rode lamp.
Byte 4: Pool-ID. Kanalen die in dezelfde lichtbron zitten (e.g. rgb-strip) hebben hetzelfde pool-ID.
129: Request current values. Computer stuurt startkanaal en hoeveel kanalen, apparaat geeft startkanaal en hoeveel kanalen terug, daarachter 2 bytes voor elk kanaal.
130: Write current values to eeprom. Computer stuurt startkanaal en hoeveel kanalen, apparaat schrijft de huidige waarden van de kanalen naar de eeprom, het apparaat wacht dan ongeveer 250 ms om de eeprom te beschermen, de computer zal 500 ms wachten.
131: Open light. Dit opent de aansturing via de computer, het apparaat is niet meer aanstuurbaar met knopjes, de lampen blijven wel op dezelfde waarden staan.
132: Close light. Dit sluit de aansturing via de computer, het apparaat zal de waarden uit de eeprom lezen en is nu weer aanstuurbaar met knopjes.
133-191: reserved for future use :)
192-255: Vendor-specific. Als je hardware speciale functies heeft (om mijn unit als voorbeeld te pakken: het aanmelden van extra ambilights) kan je die hier implementeren. Niet gestandaardiseerd.

blog

Baloo [BE]

ik wil gerust helpen, ik ben student professionele bachelor, ik hoop men bijdrage te leveren..

laten we een nieuw topicje te openen met alle info die we nu hebben erin, en de eisen van het nieuwe project?

Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer

Baloo [BE]

Kleur instelbaar met knopjes als de lampen niet extern aangestuurd wordendit kan je doen met een Potentio meter aansluiten op een AD
hiermee kan je met een AD van 10bits tot 1024 kanalen selecteren..

Pwm resolutie zo hoog mogelijk
bedoel je niet de frequentie...
resolutie zal je meer contrast geven..
frequentie zorgt voor minder flikkering.

Minimaal 12 kanalen
mag geen probleem zijn

Moet makkelijk te bouwen zijn, dus geen smd of moeilijk verkrijgbare componenten
als er genoeg animo is, kan ik een pcb ontwerpen, deze dan ergens laten maken of door een medetweaker, en die opsturen.. dan hoef je alleen nog maar solderen en klaar is kees,
ook zou je tegen een prijsje gesoldeerde ontwerpen kunnen laten maken door mij bv
voor 5 euro wilk ik best een printje solderen hoor...

Vragen:
vraag1Moet het een pic zijn, of mag het ook met een avr controller.?
Met een avr, heb je Timers die speciaal gemaakt zijn om PWM uit te sturen.. dit vraagt geen/weinig rekenkracht van de cpu

vraag2: ook denk ik dat je protocol beter kan.. je kan sync byte sturen. daarnaa gewoon 12bytes en een 13de crc byte ofzo
(hierdoor zal je minder verkeer hebben)

hierna laat je de controller zelf zien wat voor info er door gestuurd is..

vraag 2:wanneer zou je het project af willen hebben...

vraag3: zouden we geen USB product maken :D

MikeVM wijzigde dit bericht 02-03-2008 00:27 (5%)

OVER 9000

quote:
MikeVM schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:25:
Kleur instelbaar met knopjes als de lampen niet extern aangestuurd wordendit kan je doen met een Potentio meter aansluiten op een AD
hiermee kan je met een AD van 10bits tot 1024 kanalen selecteren..
Ik zat te denken aan een rotary encoder, maar alles is mogelijk.
quote:
Pwm resolutie zo hoog mogelijk
bedoel je niet de frequentie...
resolutie zal je meer contrast geven..
frequentie zorgt voor minder flikkering.
In het protocol worden 2 bytes gebruikt per kanaal maar de pic18f4550 die ik gebruikte was maar snel genoeg voor 10 bits pwm, nou heb ik het in C geprogrammeerd en misschien dat het effcienter kan in asm.
quote:
Vragen:
vraag1Moet het een pic zijn, of mag het ook met een avr controller.?
Zolang het goed verkrijgbaar is maakt het mij niet uit :)
quote:
vraag2: ook denk ik dat je protocol beter kan.. je kan sync byte sturen. daarnaa gewoon 12bytes en een 13de crc byte ofzo
(hierdoor zal je minder verkeer hebben)
Het protocol is zo ontworpen dat een controller met een willekeurig aantal kanalen aangestuurd kan worden, de hoeveelheid data maakt eigenlijk niets uit, rs232 is snel genoeg.
quote:
vraag 2:wanneer zou je het project af willen hebben...
Het is maar voor de hobby dus dat maakt mij niet uit.
quote:
vraag3: zouden we geen USB product maken :D
Als dat makkelijk te doen is, waarom niet? Wat wel belangrijk is is dat het apparaat gezien wordt als usb>rs232 converter, zo hoef je niet voor elk OS een driver te schrijven.

Wat ik ook graag zou willen is dat de broncode van de software voor de microcontroller beschikbaar wordt maar dat is geen eis.

blog

Icon thnx to l0c4lh0st
Reg. datum: 17 september 2002

en je blijft dus bouwen op software die dus op de achtergrond moet draaien? Met als gevolg incompabiliteit met de minder voorkomende os-en en eventuele bugs?

ALs je toch van scratch af aan begint, probeer het toegankelijk te maken door het aan te sluiten op een splitbox (vga/dvi) of een extended port van je laptop/pc. Daarnaast kamp je dan niet met maximale doorvoersnelheden van je RS232 (die destijds te traag was voor mijn DIY).

Overigens is het wel makkelijker en goedkoper omdat je geen hardware hoeft te kopen om de analyse op je DVI/VGA poort uit te voeren.

T60P Widescreen

Prof Mierenneuke®

Ik heb nog even een verzoekje om alvast rekening mee te houden, ik ben bezig met het implementeren van andere systemen die ook met dit soort dimmers werken en heb deze opmerkingen:

• Toevoegen van 'fade-to' commando. Als er gebruikt wordt gemaakt van sliders via een GUI om bijvoorbeeld het licht te dimmen en/of van kleurstelling te wijzigen en je gaat dit op 10bits (1024 waarden) doen dan genereert dit nogal wat verkeer. Natuurlijk kan je dit ook in een lagere resolutie doen maar dan zal het licht in schokjes aan gaan. Tevens als je bijvoorbeeld de lichten aan wil laten faden dan is het onzinnig om dit vanaf de PC helemaal te regelen (je zal de gehele periode berichten moeten sturen), het zou mooier zijn als je een commando kan sturen als:
code:
1
2
133: Fade in, parameter 1: value, parameter 2: time in ms, parameter 3: curve coëfficiënt
134: Fade out, parameter 1: value, parameter 2: time in ms, parameter 3: curve coëfficiënt

Op het moment dat de gebruiker dan de lamp aan wil hebben, kan de software een fade instarten, deze moeten natuurlijk worden onderbroken zodra er een ander commando binnen komt.

Met dit commando kan je dus zeggen: "kanaal x moet in 0,5 seconden 100% aan zijn."

De coëfficiënt moet je zien als een afwijking in de 'dimlijn', hiermee kan je bijvoorbeeld een lamp rustiger op laten komen of wat feller, ik zal nog proberen om dit met wat grafiekjes en voorbeeldformules toe te lichten.

• Zorg ervoor dat de events van knopjes ook kunnen worden doorgegeven aan de PC, hiermee zou een softwarepakket de controle van deze knopjes over kunnen nemen en kan je zelf ingestelde acties uitvoeren.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Baloo [BE]

Ik zat te denken aan een rotary encoder, maar alles is mogelijk.
[i]ja, je kent er blijkbaar ook veel vanaf...
maar misschien is een potmetertje veel goedkoper, en het is nauwkeurig genoeg denk ik.[/i]
[...]

In het protocol worden 2 bytes gebruikt per kanaal maar de pic18f4550 die ik gebruikte was maar snel genoeg voor 10 bits pwm, nou heb ik het in C geprogrammeerd en misschien dat het effcienter kan in asm.
ik kan ook alleen maar in C programmeren..

[...]

Zolang het goed verkrijgbaar is maakt het mij niet uit :)
uiteraard

[...]

Het protocol is zo ontworpen dat een controller met een willekeurig aantal kanalen aangestuurd kan worden, de hoeveelheid data maakt eigenlijk niets uit, rs232 is snel genoeg.
okido

[...]

Het is maar voor de hobby dus dat maakt mij niet uit.

[...]

Als dat makkelijk te doen is, waarom niet? Wat wel belangrijk is is dat het apparaat gezien wordt als usb>rs232 converter, zo hoef je niet voor elk OS een driver te schrijven.
tegen een kleine kostprijs zou dit te doen moeten zijn.. een kleine chip die dit doet in plaats van een MAX232

Wat ik ook graag zou willen is dat de broncode van de software voor de microcontroller beschikbaar wordt maar dat is geen eis.
als ik hem maak, is hij open source

Seesar schreef op zondag 02 maart 2008 @ 04:39:
en je blijft dus bouwen op software die dus op de achtergrond moet draaien? Met als gevolg incompabiliteit met de minder voorkomende os-en en eventuele bugs?

ALs je toch van scratch af aan begint, probeer het toegankelijk te maken door het aan te sluiten op een splitbox (vga/dvi) of een extended port van je laptop/pc. Daarnaast kamp je dan niet met maximale doorvoersnelheden van je RS232 (die destijds te traag was voor mijn DIY).

Overigens is het wel makkelijker en goedkoper omdat je geen hardware hoeft te kopen om de analyse op je DVI/VGA poort uit te voeren.
ja, maar dan moeten we het protocol van DVI volledig ontleden.. (het zou zonde zijn, nu nog met VGA te beginnen.. als je DVI neemt, zou je het op een TV(HDTV) kunnen hangen...

ik zal morgens eens kijken of dit haalbaar is voor mij..

hoeveel animo is er. want ik denk dat het beter is als we de printjes samen aankopen en laten etsen, zo is je printje kleiner, beter, en makkelijker te solderen.. ook kan er wat van de prijs van componenten als je samen koopt.

nog maals de vraag.. is het niet beter als we een nieuw topicje openden om de animo te controleren..

MikeVM wijzigde dit bericht 02-03-2008 13:09 (38%)

Reg. datum: 01 februari 2002

Ik weet niet hoe het zit met verkrijgbaarheid, en in hoeverre iedereen SMD kan/wil solderen, maar met een DVI receiver en transmitter aan elkaar geknoopt zou het relatief eenvoudig moeten zijn om het beeld in te lezen.
Tussen beiden heb je dan 2*8 bits (even en oneven) data voor elke kleur, horizontale en verticale sync, en klok. Met een µC kan je dan de digitale kleurwaarde gemakkelijk uitlezen, en je hebt "geen kennis" van DVI nodig (knoop een SiI1161 aan een SiI1160, geef ze allebei 3.3V voeding, en je kan die zo tussen een DVI verbinding plaatsen zonder invloed op het beeld).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Reg. datum: 25 januari 2006

Animo.. wat gaat het dan exact worden? een momolicht welke op de vga poort werkt? of weer een software gedreven ambilight?

OVER 9000

quote:
Seesar schreef op zondag 02 maart 2008 @ 04:39:

Ik heb al software geschreven voor windows en linux, met wat kleine aanpassingen kun je die software ook draaien op osx en bsd, eventuele bugs kun je gewoon verhelpen.

Als je het volledige in hardware wilt doen krijg je weer het probleem dat je een stuk of 5 standaarden moet gaan ondersteunen, dat is ook niet handig.
quote:
LauPro schreef op zondag 02 maart 2008 @ 06:18:
Ik heb nog even een verzoekje om alvast rekening mee te houden, ik ben bezig met het implementeren van andere systemen die ook met dit soort dimmers werken en heb deze opmerkingen:

• Toevoegen van 'fade-to' commando. Als er gebruikt wordt gemaakt van sliders via een GUI om bijvoorbeeld het licht te dimmen en/of van kleurstelling te wijzigen en je gaat dit op 10bits (1024 waarden) doen dan genereert dit nogal wat verkeer. Natuurlijk kan je dit ook in een lagere resolutie doen maar dan zal het licht in schokjes aan gaan. Tevens als je bijvoorbeeld de lichten aan wil laten faden dan is het onzinnig om dit vanaf de PC helemaal te regelen (je zal de gehele periode berichten moeten sturen), het zou mooier zijn als je een commando kan sturen als:
code:
1
2
133: Fade in, parameter 1: value, parameter 2: time in ms, parameter 3: curve coëfficiënt
134: Fade out, parameter 1: value, parameter 2: time in ms, parameter 3: curve coëfficiënt

Op het moment dat de gebruiker dan de lamp aan wil hebben, kan de software een fade instarten, deze moeten natuurlijk worden onderbroken zodra er een ander commando binnen komt.

Met dit commando kan je dus zeggen: "kanaal x moet in 0,5 seconden 100% aan zijn."

De coëfficiënt moet je zien als een afwijking in de 'dimlijn', hiermee kan je bijvoorbeeld een lamp rustiger op laten komen of wat feller, ik zal nog proberen om dit met wat grafiekjes en voorbeeldformules toe te lichten.

• Zorg ervoor dat de events van knopjes ook kunnen worden doorgegeven aan de PC, hiermee zou een softwarepakket de controle van deze knopjes over kunnen nemen en kan je zelf ingestelde acties uitvoeren.
Als je de lampen als ambilight gebruikt dan krijg je evenveel verkeer, de boel is daar op ontworpen dus dat maakt weinig uit.

blog

Reg. datum: 25 januari 2006

Zoals ik het nu begrijp word het dus een soort geavanceerdere versie van het bestaande ambi licht project en ook weer software gedreven waar natuurlijk niets mis mee is, however er valt nog genoeg te verbeteren aan het bestaande project, aero support in vista, direct x support etc. Ik bedoel loop je zometeen niet tegen exact de zelfde beperkingen aan?

Reg. datum: 11 december 2003

*blijft dromen over een ambilight laptop-mod :D*

(heeft ook wel een leuk effect... in de trein een film kijken en je film ervaring word er beter op omdat je medepassagiers opgloeien in de kleuren van je film _/-\o_ :o >:) )

if($complexity == $chaos) simplify();

Prof Mierenneuke®

quote:
bobo1on1 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:40:
Als je de lampen als ambilight gebruikt dan krijg je evenveel verkeer, de boel is daar op ontworpen dus dat maakt weinig uit.
Klopt, maar op het moment dat je het als sfeerverlichting wil gebruiken lijkt het me toch handiger om ipv 'dure' CPU-tijd op je PC de 'goedkope' CPU-tijd op de microcontroller te gebruiken.

OVER 9000

Op een amd X2 4000+ valt het cpu gebruik niet eens te meten zo laag is het, dan heb je het over 9 kanalen op 50 fps met aardig wat floating point berekeningen.

Punt blijft dat het moelijk is op een redelijke snelheid gamma correctie te doen in een microcontroller.

blog

Prof Mierenneuke®

Het kan best zijn dat je die sfeerverlichting vanuit een embedded systeempje aan wil sturen die maar 200 Mhz heeft, dan praat je al over andere ratio's.

Ik ben het met je eens dat het op een PC niet uit maakt, daar het vertonen van de film zelf per definitie al meer CPU-tijd kost.

Natuurlijk is het lastig, maar zie het als een uitdaging :P . Plus er zijn microcontrollers die hier speciale instructies voor hebben, iig ik heb niet alle details maar lijkt me zeker niet onmogelijk.

Baloo [BE]

ja, maar die wattage voor je lampen schud je echt niet uit een batterij hoor.. 1 laptop batterij zou dan geen halfuur uithouden hoor...

naftebakje schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:27:
Ik weet niet hoe het zit met verkrijgbaarheid, en in hoeverre iedereen SMD kan/wil solderen, maar met een DVI receiver en transmitter aan elkaar geknoopt zou het relatief eenvoudig moeten zijn om het beeld in te lezen.
Tussen beiden heb je dan 2*8 bits (even en oneven) data voor elke kleur, horizontale en verticale sync, en klok. Met een µC kan je dan de digitale kleurwaarde gemakkelijk uitlezen, en je hebt "geen kennis" van DVI nodig (knoop een SiI1161 aan een SiI1160, geef ze allebei 3.3V voeding, en je kan die zo tussen een DVI verbinding plaatsen zonder invloed op het beeld).
als ik het zo hoor zou dat wel schitterend zijn.. en eens ik met het project begin stop ik toch niet..
maar ik heb geen zin om met VGA te beginnen..

maar SMD is vrij makkelijk te solderen hoor, je moet er geen schrik van hebben, je moet alleen een deftige soldeerbout hebben (40-80 euro), dun soldeer tin (kzal de maat wel opzoeken die je nodig hebt) en een desoldereer pompje of van dat litzedraad voor de overtollige tin te verwijderen..

verder zie ik nog altijd wel iets in een voorgebouwd printplaatje maken.. en deze versturen over heel nederland.

ik ga nu een topicje openen met een Question..
AMBILIGHT.
Software of hardware
voor gemaakt of zelf solderen.
DVI en of VGA
HDMI ontleding voor TV (zal wel 100% hetzelfde zijn als DVI) al weet ik dit niet zeker...

Milmoor schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:33:
Ik wil graag ambilight bij mijn PC. Na wat zoekwerk een kort samenvatting van mijn bevindingen:
Zoals eerder vermeldt biedt de Elektor een analoog en een digitaal schema om er zelf een in elkaar te zetten. Je kan het nummer kopen waar beide versies in staan voor 6 euro 95, of de pdf's kopen voor 1 euro 20 per stuk. In Maart kan je de analoge versie semi-compleet kopen voor 169 euro.
Philips biedt Ambilight voor PC's plus nog wat gadgets. Ik ga de lampenset daarvan proberen uit te breiden zodat ik meer licht rondom mijn beeld heb. Dat lijkt me een stuk makkelijker te regelen dan de hele electronica qua aansturing en software zelf te moeten bouwen/programmeren/uitzoeken, en vergeleken de kant en klare versie van de Elektor is het financiele plaatje interessant. De Starters Kit heeft alleen de lampen en heb ik vanaf 114 euro gevonden, de Premiumkit met echt alles erin vanaf 199 euro. Daarom heb ik net de Premium Kit besteld (waar ik de 2.1 speakerset niet van ga gebruiken, ik heb al 5.1)
heeft iemand dit al nader bekeken, en is dit een oplossing,
wat kan dit, en wat kan dit niet.

MikeVM wijzigde dit bericht 02-03-2008 23:56 (118%)

Baloo [BE]

Hier een nieuw Topicje voor de geïntereseerden in een nieuwe Ambilight..
en het oude topic hoeft voor mijn part niet dicht hoor

Let There Be Light

oh, bobo, ik heb even je naampie gestolen, laat me weten als je wil dat ik verander..

Icon thnx to l0c4lh0st
Reg. datum: 17 september 2002

kort maar krachtig; vga zuigt. Ik heb mijn ambi destijds gemaakt en je adc zijn gewoon de grootste bottleneck in kwaliteit en snelheid tesamen met betrouwbaarheid en behoud van signaal (zonde rdure duplicator).

Ik heb nog geen tijd gehad om DVI uit te pluizen, maar ik durf te stellen dat 95% van de tweakers die bereid is DIY ambi te nemen ook DVI hebben; drop je vga; tis oud en gedateerd, elke vga kaart heeft DVI en zeker als je behoud/opsplitten van 1 uitgang kan gebruiken dan zou ik hardware matig prefereren boven software.

Ik wil best helpen als ik terugben hardwarematig; ben net afgestudeerd elektrotechniek en heb zoals gezegd al via VGA ambilight gemaakt (4 zijden onafhankelijk, met verschillende modi; zoals gemiddelde kleur; afgebakend gesamplede kleur), alleen de mC was te traag voor echt mooie resultaten op hogere res.

Ik zou mijn geld 100% op dvi inzetten

T60P Widescreen

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: