Drive-in Shows :: Club 212 :: Orpheus Blog :: Arcade Mania
Reg. datum: 22 maart 2004
quote:Evinyatar schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:17:
Welke FETs heb je gebruikt? .
Het is de eerste keer dat ik met FETs werk, dus heb ik raad gevraagd aan de enige persoon,waarvan ik weet ,dat hij ze ooit heeft gebruikt ... Ferry
Hij raadde mij de IRFZ34n aan, maar mijn elektronicaboer had enkel IRFZ44n dus heb ik die maar genomen.Waarschijnlijk dikke overkill, maar better safe than sorry. (en het moest natuurlijk vooruit gaan). Aangzien er een FET per CCFL is, moeten ze 300mA aankunnen.
Wat misschien belangrijker is om in het oog te houden is de power supply : die moet 9x300mA aankunnen.
Reg. datum: 25 november 2004
'k ben ook geinteresseerd in de schema's e.d.
Ik heb een begin gemaakt met het ambilight filter in een FPGA te maken. En dit begint ook al op te schieten. 'k hoop hier binnenkort het een en ander van te kunnen laten zien.
grtz,
Vincent
quote:niceboy1981 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:51:
Hoi,
'k ben ook geinteresseerd in de schema's e.d.
Ik heb een begin gemaakt met het ambilight filter in een FPGA te maken. En dit begint ook al op te schieten. 'k hoop hier binnenkort het een en ander van te kunnen laten zien.
grtz,
Vincent
wat gebruik je als input?
Composite? Want ik meen dat de meeste TV's het beeld wat er op TV is ook op de video-out-poort zetten. En dat is in veel gevallen gewoon composite...
JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)
Als je een tv kaart hebt of iets anders met video in zou je daar de tv-out van je videokaart op aan kunnen sluiten en in graphedit de directshow filters aan elkaar kunnen knopen.quote:RafkeP schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:48:
@atmoz & Koenzie :
Als invoer gebruik ik inderdaad een stuk software: mijn eigen directshow filter.
Voorlopig heb ik hem enkel nog maar aan de praat gekregen met BSplayer.
Dit betekent ook dat je met MoMoLight niet kan gamen of websites bezoeken zoals met a-r-e.
(vandaar dus ook de naam Movie Mood Light)
Misschien kan ik ooit mijn programmeerskills verbeteren zodanig dat er meer mogelijk wordt,
maar om eerlijk te zijn vrees ik daar een beetje voor![]()
Verder hoop ik dat dit topic zijn origineel doel ooit zal bereiken : ambilight zonder PC.
(maar ik vrees dat het dan iets te ingewikkeld gaat voor een doorsnee elektronica hobbyist als ik)
I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog
quote:bobo1on1 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:19:
[...]
Als je een tv kaart hebt of iets anders met video in zou je daar de tv-out van je videokaart op aan kunnen sluiten en in graphedit de directshow filters aan elkaar kunnen knopen.
Dat klopt volledig, maar zo blijf je natuurlijk een PC nodig hebben.
Normaal gezien zou het ook mogelijk moeten zijn om de filter een hogere merrit te geven zodanig dat hij ook met andere players gebruikt kan worden, maar om een of andere rede (die mij nog onbekend is) laadt de filter zich dan 3 maal en dan crasht natuurlijk alles
Uiteraard ga ik dat proberen op te lossen
Reg. datum: 25 juni 2004
Vandaag alle onderdelen gaan halen, behalve de CCFL's, die komen volgende week ergens binnen. Ik kan amper wachten om het af te hebben
Pegasus: Q9650; Gigabyte GA-EP45-DS4; Club3D Radeon 4870x2; 4GB RAM; 2TB HD; Xonar DX \ Mercury: MacBook Pro 2,33GHz C2D; 15inch; 3GB RAM; 500GB HD
Reg. datum: 25 november 2004
quote:atmoz schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:55:
[...]
wat gebruik je als input?
Composite? Want ik meen dat de meeste TV's het beeld wat er op TV is ook op de video-out-poort zetten. En dat is in veel gevallen gewoon composite...
Ja, composite, wat ik door een SAA7111 haal om er IBU 656 van te maken (10 bits digitaal video)
Daar kan ik alle lijnen van uitlezen en vertalen naar RGB.
Nu nog de lampen, ik zit aan ccfl´s te denken maar geven die wel lekker veel licht? Anders kan ik beter gloeilampen ofzo nemen, al zijn die wel langzamer.
Voor de aansturing maakt het mij niet uit.
blog
quote:bobo1on1 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 02:09:
ik zit aan ccfl's te denken maar geven die wel lekker veel licht?
CCFLs geven zeker genoeg licht voor een ambilight. Nog meer licht gaat volgens mij enorm storend worden. Het enige probleem met de CCFLs die ik gebruik is dat ze beginnen te flikkeren wanneer ze niet volledig worden opengestuurd.
Ik zou dringend eens een volledige film moeten bekijken met mijn MoMoLight om te zien of die flikkeringen storend zijn (maar eerst wil ik natuurlijk die how-to afkrijgen
Misschien moet iemand het eens keer met ledstrips proberen (/me kijkt naar madwizard
Ja CCFL's zijn daarvoor geschikt. Maar met een PWM sturing flikkeren ze niet. Ik zie allesinds geen probleem daarin.quote:RafkeP schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:06:
[...]
CCFLs geven zeker genoeg licht voor een ambilight. Nog meer licht gaat volgens mij enorm storend worden. Het enige probleem met de CCFLs die ik gebruik is dat ze beginnen te flikkeren wanneer ze niet volledig worden opengestuurd.
Ik zou dringend eens een volledige film moeten bekijken met mijn MoMoLight om te zien of die flikkeringen storend zijn (maar eerst wil ik natuurlijk die how-to afkrijgen)
Misschien moet iemand het eens keer met ledstrips proberen (/me kijkt naar madwizard)
Ik bedoel wanneer ik ze PWM flikkeren ze. Enkel wanneer ik de PWM op 255 zet (dus volledig open) zijn ze stabiel.
Doe ik dan iets verkeerd ?
Misschien PWM frequentie verhogen
Ik heb namelijk het idee dat als de lampen op bijvoorbeeld 30% vermogen branden je er al weinig meer van ziet.
blog
Je kan misschien dit PWM algoritme proberen: http://www.mosaic-industr...56optimalpwmalgorithm.pdfquote:RafkeP schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:43:Ik bedoel wanneer ik ze PWM flikkeren ze. Enkel wanneer ik de PWM op 255 zet (dus volledig open) zijn ze stabiel.
Pegasus: Q9650; Gigabyte GA-EP45-DS4; Club3D Radeon 4870x2; 4GB RAM; 2TB HD; Xonar DX \ Mercury: MacBook Pro 2,33GHz C2D; 15inch; 3GB RAM; 500GB HD
Of anders een klein elco'tje van 100 µF ofzo parallel aan de inverter.
bobo1on1 wijzigde dit bericht 07-06-2006 15:19 (30%)
blog
@bobo1on1: dat van die elco had ik precies bij _Ferry_ ook een keer gelezen. Ik ga het alleszinds ooit een keer proberen. Ik zeg "ooit" omdat ik voorlopig mijn buik eventjes vol heb van Ambilight.
(even tijd voor een nieuw project zou ik zeggen)
@all: de how-to komt vanavond online, bijna gelijk met de release van BSplayer 2.
Ik zal de link hier straks posten.
Ik ben geen programmeur maar ik ga het toch ook maar proberen op basis van jou how-to
Canon T90 + 17mm f3.5 - 24-35 f3.5 L - 35mm f2.0 - 35-105 f3.5 - 135mm f2.5 - 70-210 f3.5 Macro
Het is nog wachten tot de 12 ccfl's binnenkomen, een enkele ccfl was 5 euro en een dubbele 6,50, dus heb ik maar 6 dubbele genomen.
Hoe stuur je eigenlijk die lampen aan via rs232? Dan kan ik me microcontroller zo programmeren dat ik het ook met die directshow filter kan proberen.
bobo1on1 wijzigde dit bericht 07-06-2006 21:27 (33%)
blog
PC zend via RS232 6 bytes, "R" en een byte voor zijn helderheid, "G" en een byte voor zijn helderheid, "B" en een byte voor zijn helderheid. Je microcontroller stuurt dan 3 PWM kanalen volgens de ontvangen waarde.quote:bobo1on1 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:24:
Ik ontwikkel het gewoon zelf
Het is nog wachten tot de 12 ccfl's binnenkomen, een enkele ccfl was 5 euro en een dubbele 6,50, dus heb ik maar 6 dubbele genomen.
Hoe stuur je eigenlijk die lampen aan via rs232? Dan kan ik me microcontroller zo programmeren dat ik het ook met die directshow filter kan proberen.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
> Klik hier voor de volledige how-to <
Voor vragen/opmerkingen en aanvullingen mogen jullie mij dus altijd contacteren
Enjoy....
@bobo1on1: ik stuur 9 bytes over RS232 @ 19200kbs. In volgorde R1,R2,R3,G1,G2,G3,B1,B2,B3.
De volgorde is zo gekozen omdat het efficienter is voor de filter.
Verder ben ik erg benieuwd naar jouw software want die kan natuurlijk veel meer aan dan enkel BSPlayer.
En voor de rest natuurlijk hoge hoop voor de creatie van niceboy1981.
(en alle andere creaties die uit deze thread voorvloeien
Heb trouwens nog wat met de ledstrips geprobeerd maar ik denk dat ze toch wat weinig licht geven. Vergeleken met 2 CCFLs per kleur geven die laatste echt veel meer licht. Ook krijg ik de kleuren niet helemaal goed van die LED strips, de rood is erg zwak vergeleken met blauw.
Ik wilde ook nog wat proberen met m'n eigen algoritme en CCFLs (plus AVR rgb controller) maar dat wil niet erg lukken omdat m'n usb naar serieel converter kabel 'crasht' zodra de CCFLs aangaan. Dat ligt aan die converter wat echt een onding is, ook als je het licht aandoet in je kamer stopt ie er al mee
Ik krijg het nog niet helemaal aan de praat. BSPlayer wilt de DS filter niet laden ondanks de juiste instellingen in de filter management. Het werkt wel als ik in GraphEdit de filter er zelf tussen zet (tussen de Out van ffdshow Video Decoder en de Input van Video Renderer). Wel zie ik dat er dan een filter "Color Space Converter" filter bij komt.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 64 65 66 67 last