"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."
[xbox] Xbox media center - Deel II
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Nieuw Topicquote:LinuX-TUX schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:23:
[...]
Hoe bedoel je dat nouJe start ze maar ze reageren niet? (heb ik bij sommige scripts)
Om ze gewoon te starten alleen al (project mayhem 1):
Naar reset knopje (gele)
en dan 2 naar boven (naar scripts)
Selecteer het script wat je wil starten.
@ hieronder
Je zou natuurlijk gewoon de skin.xml aan kunnen passen en kijken wat er gebeurd als je er veel waarde aan hecht. Nooit geschoten is altijd mis.
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10<skin>
<defaultresolution>pal</defaultresolution>
<defaultresolutionwide>pal16x9</defaultresolutionwide>
<version>1.22</version>
<credits>
<skinname>Project Mayhem</skinname>
<name>by ChokeManiac</name>
<!-- nog een paar namen !-->
</credits>
</skin>
<version>1.22</version> is hoofdzakelijk wat je moet toevoegen/aanpassen
Owh, en als je een chip hebt, kan je waarschijnlijk ook je default.xbe renamen naar evoxdash.xbe en microsoft z'n xboxdash.xbe met rust kunnen laten. Voor het geval dat je chip ooit uitvalt oid( heb ik serieus last van, oude X2Pro ... lintje wat uit m'n xbox komt is ietwat fragile. Pas opgelost bij X2.2
)
Nou misschien was ik niet helemaal duidelijk inderdaad. Ik weet dus niet hoe ik ze moet opstarten. Ik zie de scriptjes namelijk nergens terug (natuurlijk wel via ftp).
Mijn concrete vraag is dus waar ik ze kan vinden en onder welk menu item ik ze zou kunnen starten.
Choose Booze
Als je het in MSDash instelt zou het inderdaad weg moeten zijn, of goed moeten staan op breedbeeld, maar mijn Xbox is soft-modded en boot gelijk in evox ..quote:LinuX-TUX schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:43:
TSOP flash is het manipuleren van je onboard bios van de xbox zelf. Niet helemaal meer nodig tegenwoordig, maar sommige mensen vinden dat het risico waard. ( beetje aan die chippies frotten, toen ik mijn matrix chippie nog had, heb ik het nog wel eens overwogen, ben toch maar voor de X2pro toen gegaan )
En tja ... wat is normaal
Functie van temperatuurcontrole is al redelijk oud, net als het percentage. Je kan ook je HD een spindown time-out geven voor als je films over een netwerk bekijkt. Wordt hij nog stiller van
Ik heb zelf geen last van die breedbeeld functie ... werkt allemaal op rolletjes. (Advanced pack, niet het standaard snoertje ... nog nooit geprobeerd, mis ik mijn AC3)
En als je nou eerst via MS dash je beeld op breedbeeld instelt, is het dan niet weg?
Cze, jak leci?
[edit]
Ik had ook helemaal geen default.xbe op mn C:\ staan
Roeligan wijzigde dit bericht 07-01-2005 14:06 (25%)
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
@ Roeligan:
Alle chips met cromwell biossen zijn niet illegaal. Deze hacken namelijk niets van de xbox zelf, maar werken eigenlijk op zo'n zelfde manier als de font/audio/etc exploits. Ze gebruiken dus gewoon de gaten van microsoft om hun code uit te voeren. De code die daarna word uitgevoerd is NIET met behulp van XBSDK gemaakt, dus niet illegaal. (dit was zo makkelijk te doen, omdat het x86 architectuur is
Hier werd toendertijd ook nog een prijs voor uitgelooft. Wie kan als eerste zonder illegale hulpmiddelen de xbox ombouwen. (xbox4linux project oid, prijs was een ton)
Een keertje kijken wat er gebeurd als je hem renamed naar evoxdash.xbe en die van MS terug renamed naar xboxdash.xbe. Houd er voor de zekerheid even een bootCD'tje bij, als je een andere bios hebt die het niet start, moet je even een CD hebben om weer via FTP de bestanden weer terug te zetten naar een welwerkende situatie.
Een chip is illegaal als er illegale code op staat ... daar komt het zo'n beetje op neer.
LinuX-TUX wijzigde dit bericht 07-01-2005 16:25 (78%)
Reden: zat een beetje in spiegelbeeld te denken omdat je aan de andere kant van internet zit :p
500D Enthousiastelingen SIGN THE PETITION
maar op welke vraag van mij is dat een antwoord?quote:Roeligan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:03:
Wat de chip doet... Sommige chips hacken de bios van de xbox niet. Deze kan je dus ook niet verbieden. Hoe het precies zit weet ik niet maar volgens mij waren die spider chips niet illegaal
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
Ik vroeg me af of wat ik geconcludeerd had ook klopte.
Ik lees net dat de spider chips een cromwell bios hebben, die moet je zelf nog flashen voor je eriets illegaals mee kan doen
Hmmm moet ik dus nog 3 chips flashen oook :\
Begint een beetje op slowchat te lijken
Alle biossen die voor de xbox de ronde doen (en waarmee je illegale spellen kunt spelen) zijn op de een of andere manier gekraakte of aangepaste microsoft biossen en bevatten dus door copyright beschermde code.
Met andere woorden, ook die spiderchip is dus(als deze eenmaal een bios bevat waarmee je niet door ms getekende code kunt afspelen) illegaal.
C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx
nee via www.consolemodding.com kwam er pas later achter dat ze belgisch zijn, dus heb geen idee wanneer ik de chip kan verwachtenquote:Roeligan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:23:
Ook via IA.net?
offtopic:
Begint een beetje op slowchat te lijken
quote:Roeligan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:25:
Jammer alleen dat met de nwe build (thx schweino) alleen met skins 1.22 werkt... op allskins.com een paar leuke gezien maar die werken dus niet
Je kan dit omzeilen door de skin.xml aan te passen met de volgende tag:
<version>1.22</version>
Dit is een workaround, en je hebt dus kans dat je xbox hangt of functies niet goed meer werken als je dit doet.
quote:MaZo schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:35:
De enige "normale" manier imo om XBMC zonder modchip te laten draaien is via TSOP-flash.
Softmodden werkt ook perfect hoor en naast het flashen van de TSOP kan je ook een extra chip inbouwen zodat je TSOP origineel blijft (of als je een 1.6 xbox hebt waar geen TSOP meer inzit).
quote:Sluuut schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:35:
Hebben jullie de nieuwste versie al? van 01-02-2005..
<knip>
Wat je allemaal wel niet kan met *nix
Alleen nog steeds jammer dan de breedbeeld functie niet werkt.
Ik heb de 01-07-2005 al
De breedbeeldfunctie werkt overigens prima hier.
quote:Sluuut schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:03:
[...]
Als je het in MSDash instelt zou het inderdaad weg moeten zijn, of goed moeten staan op breedbeeld, maar mijn Xbox is soft-modded en boot gelijk in evox ..
En dus? Je hebt geen MS dash meer? Wie heeft dat voor jouw gedaan dan
Kan iemand mij vertellen hoe ik erachter kan komen of XBMC progressive scan draait? Op het ene forum hebben ze het erover dat PAL het niet aan kan, het andere forum zegt weer dat ie dat wel kan als PAL60 ondersteunt word (op een golfspel na), en op een weer ander forum hebben ze het alleen maar over het hex editen van xboxdash.xbe en/of DVDX2.
Ik leid hieruit af dat het executable gebonden gestuurd kan worden en dat je niet perC een switchdisc nodig hebt hiervoor.
Maar, hoe vind ik nou uit wanneer Progressive Scan aan of uitstaat
LinuX-TUX wijzigde dit bericht 07-01-2005 17:33 (43%)
In mijn pc zitten 2 tv kaarten en ik was benieuwd of er ook een script is waarmee ik mijn tv-beelden kan overhevelen naar de x-box zodat ik gewoon live tv op mijn x-box kan kijken. Als dit ouwe koeien uit de sloot halen is zeg het dan ook AUB.
Ik heb wel het 1 en ander gelezen over dreambox maar volgens mij heb je dan nog een extern-device nodig om het te realiseren.
Choose Booze
DreamX is het niet, dat is de 1466Mhz draaiende Xbox
Maar het is DreamiX. De link naar de site doet me vermoeden dat het project toch een beetje onderuit is gegaan/verdwaalt is geraakt/doodgebloed is.
Desalniettemin, je kan altijd nog een broadcast op je PC zetten om toch TV te kijken op je xbox, maar of je dan ook nog kan opnemen weet ik niet. Ik kan het niet testen, omdat je er een DVB kaart voor nodig hebt ... vermoed ik ( digitale satelliet en shit...kost me klauwen vol met $$$ en ik ben juist zo goed op weg om te sparen voor Xbox2
Daarbij heb je ook nog het MyTheatre script nodig van de xbmc site (staan wat lompe comments bij, sommige mensen lijden volgens mij aan het 33k syndroom
LinuX-TUX wijzigde dit bericht 08-01-2005 00:09 (9%)
Maar iig bedankt voor je uitleg. Mocht er nog iemand anders een briljant idee hebben dan moet je het zeker melden. Ennuh dreambox is volgens mij inderdaad gebasseerd op linux.
F_J_K wijzigde dit bericht 07-01-2005 23:34 (6%)
Reden: M$ oepen is wat kinderachtig, n'est-ce-pas? ;)
Choose Booze
Reg. datum: 28 augustus 2003
quote:goms schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:33:
Kan je XBMC laten werken met een afstandsbediening (bijvoorbeeld die van de DVD-kit) of word dit niet ondersteund?
In ieder geval, kan iemand mijn vraag beargumenteren van dat Progressive gedeelte van de xbox? Ik snap er nog steeds helemaal niets van. (software is meer wat voor mij, icm een beetje hardware. Niet die dure prut van hele TV's en wat ze allemaal kunnen)
Reg. datum: 09 januari 2005
alvast bedankt
Reg. datum: 09 januari 2005
Reg. datum: 15 januari 2001
XBMC ondersteunt deze ja. Je kan zelfs de keymappings aanpassen als je dat nodig vindt.quote:goms schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:33:
Kan je XBMC laten werken met een afstandsbediening (bijvoorbeeld die van de DVD-kit) of word dit niet ondersteund?
Reg. datum: 30 december 2004
Nu start m'n xbox standaard op met xbmc, maar hierdoor wordt het xboxdash automatisch teruggezet naar pal. Is het mogelijk vanauit xbmc toch 480p en 720p te activeren.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.