Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
quote:
w0w schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:44:
Ik heb al eventjes gezocht en de firstpost gelezen, maar heb nog één vraagje. Als ik deze Media Centre installeer op mn xbox, heb ik dan nog steeds de dvd-kit (remote control) van Microsoft nodig :?
Nee kan ook met je controller.. een AB is wat makkelijker.. omdat die iets meer kan..
#DFiNE @ Q-net :)

quote:
bArT_18 schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:34:
[...]
Nee kan ook met je controller.. een AB is wat makkelijker.. omdat die iets meer kan..
Dank je wel voor je antwoord :) Nou vraag ik mij alleen nog af wat dat 'iets meer' dan is. Alstie vooruit kan spoelen, Play, Pause en Stop vind ik het eigenlijk al goed.

Xenon XB // AMD Athlon XP 3200+ // Aopen 6800LE 16/6 // K7N8X-E Deluxe // 2x256MB DDR 400Mhz // Seagate 7200.7 160GB // 52x24x52x Plextor // Soundsstorm onboard // Creative Inspire 6.1 6700 // ThermalTake Vulcano 11+ // Logitech MX510 // 17" TFT

quote:
bArT_18 schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:33:
[...]
Haha ik heb het opgegeven.. ik denk dat hij bij het connecten blijft hangen.. maar zoals ik al zei het weer en de rssfeeds doen het wel...

Ik gebruik trouwens niet het script wat jij beschreef... die deed het ook niet.. heb ik natuurlijk ook ff geprobeerd...

Script wat ik schreef doet het ook al niet :) gaat lekker, welk script doet het wel? Doet EEN script het wel? De 2 knoppen zijn iig een stukje python werk.

Welke versie heb je? Configuratie met of zonder aanpassingen in de proxy instellingen van het script? ( Ik haat drammen voor meer info, maar als andere internet related scripts wel werken :X ... begin ik ook het spoor bijster te raken )

PS: Heb je toegevoegd op MSN via je profiel Email adres; weet niet of je zo'n online vogel bent, maar dan kunnen we een keer 's avonds spitten wat het is (en als het extreem is, hier en/of bij sourceforge terugkoppelen. Ik heb ook 1 script wat altijd vastloopt om 1 of andere reden, maar kan het nog met niemand overleggen :| ... Webradio2 AKA SimpleKML )

500D Enthousiastelingen SIGN THE PETITION

quote:
w0w schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:44:
[...]

Dank je wel voor je antwoord :) Nou vraag ik mij alleen nog af wat dat 'iets meer' dan is. Alstie vooruit kan spoelen, Play, Pause en Stop vind ik het eigenlijk al goed.
AB kan in principe niets meer in XBMC dan een controller. De bediening is alleen wat makkelijker (en draadloos). Op de controller had ik vaak zoiets van 'shit, pause, was dat nou de Y of de B' als je het niet zo vaak gebruikt, terwijl je op de AB gewoon de pauzeknop indrukt zonder na te hoeven denken (is voor mij handiger ;) )

Reg. datum: 08 september 2003

Ik vraag mij af...

Ik heb nu de build van 25-12-2004..
Nu loopt AQbrowser telkens vast als je net een trailer heb zitten kijken..
Hebben andere mensen hier ook last van..??

Reg. datum: 28 januari 2001

quote:
LinuX-TUX schreef op zondag 26 december 2004 @ 21:43:
Omschrijf f*cked up, hier kan iedereen gissen naar jouw settings.

Als het net zoiets is als Reignman en anderen, dan nee, meer hebben hier last van, maar als het echte dvd's zijn kan je natuurlijk even je code veranderen van je XML naar de originele dash speler OF dvdx. (zie Reignman etc. Komt alleen voor bij echte subs die opgebouwd zijn uit plaatjes.)
Het zijn veelal gekopieerde dvd's en ik gebruik nu ook dvdx als speler maar daarmee kan ik m'n remote niet gebruiken :(

t00t

Arwen / Kayne

Originele xbox-dash gebruiken?

Doe ik ook. Gewoon in je xml als dvd-speler xboxdash.xbe zetten.
Na het dvd-kijken moet je je xbox dan wel resetten om terug in xbmc te komen, maar dat vind ik niet echt een ramp. :)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

quote:
Fire69 schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:49:
Originele xbox-dash gebruiken?

Doe ik ook. Gewoon in je xml als dvd-speler xboxdash.xbe zetten.
Na het dvd-kijken moet je je xbox dan wel resetten om terug in xbmc te komen, maar dat vind ik niet echt een ramp. :)

Probleem is dat ik er een andere harde schijf in heb gezet maar toen schijnbaar niet alle orginele files terug heb gekopieerd :/
Als ik m'n xbox orgineel boot dan krijg ik 'service required' blabla

t00t

Arwen / Kayne

Slayer's erin stoppen en dan kon je een soort van repair doen, dacht ik...

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 24 april 2002

quote:
xerix schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:54:
[...]

Probleem is dat ik er een andere harde schijf in heb gezet maar toen schijnbaar niet alle orginele files terug heb gekopieerd :/
Als ik m'n xbox orgineel boot dan krijg ik 'service required' blabla
Wat bedoel je met "als ik mijn xbox origineel boot"? Bedoel je dat je dan je modhcip uitschakelt of bedoel je dat je terwijl je modchip actief is je xbox dash opstart?

Arwen / Kayne

modchip uitgeschakeld veronderstel ik, aangezien hij zegt dat hij het originele dashboard mist en dus bijgevolg 'service required' krijgt. ;)

Fire69 wijzigde dit bericht 28-12-2004 13:59 (6%)

quote:
Schweino schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:56:
[...]

Wat bedoel je met "als ik mijn xbox origineel boot"? Bedoel je dat je dan je modhcip uitschakelt of bedoel je dat je terwijl je modchip actief is je xbox dash opstart?
Ik heb bij m'n executer3 chip de keuze om de xbox te booten zonder dat de chip is ingeschakeld, dus dan boot hij orgineel.

t00t

quote:
xerix schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:43:
[...]

Ik heb bij m'n executer3 chip de keuze om de xbox te booten zonder dat de chip is ingeschakeld, dus dan boot hij orgineel.
Dan is de hdd niet gelocked, daarom krijg je die foutmelding. Probeer het originele Microsoft dashboard maar eens op te starten als je chip wel is ingeschakeld (via een file manager oid) dan zal het wel lukken.

Reg. datum: 30 december 2004

Kan iemand aangeven waarom sommige spellen niet willen opstarten vanaf de harde schijf. Ik heb de xbox sowieso op auto staan (pal/ntsc) omdat hij anders bijna niks opstartte van de harde schijf. Nu zijn er echter nog steeds spellen die vastlopen (bv. PGR 2 geript van pal origineel)

@soeperfreak: in 99% van de gevallen komt dit doordat de tijd en datum niet goed staan ingesteld in je originele xbox dashboard (dat groene dashboard dus).

Daar heb ik inderdaad nog nooit op gelet. Vanavond even proberen!

Is het zo dat de pal/ntsc detectie alleen werkt als je het spel opstart via de dvd. Ik had m'n xbox namelijk op NTSC staan voor de 480p optie, maar dan start bijna geen enkel spel vanaf de harde schijf. Nu staat hij op auto en gaat het een stuk beter, maar kan ik niet kiezen voor 480p.

Arwen / Kayne

quote:
Schweino schreef op donderdag 30 december 2004 @ 09:26:
@soeperfreak: in 99% van de gevallen komt dit doordat de tijd en datum niet goed staan ingesteld in je originele xbox dashboard (dat groene dashboard dus).
Kan het ook niet zijn omdat de xbe niet correct gepatched is? Mediacheck enzo?

Ik heb niet zoveel verstand van m'n xbox, maar kan ik er iets aan doen als de .xbe niet correct gepatched is?

Arwen / Kayne

Er zijn genoeg tooltjes te vinden die je xbe kunnen patchen.

Welke dash gebruik je trouwens? Evox veronderstel ik, aangezien je zegt dat je de pal/ntsc-settings kan aanpassen?
Ik heb met Evox ook vaak problemen gehad, games die niet starten en zo.
Met avalaunch was dat helemaal geen probleem meer.

Gebruik inderdaad het evoX Dashboard. Zoals ik al zei heb ik niet zoveel van m'n xbox. Ik heb dan ook geen flauw idee hoe ik avalaunch erop moet zetten. Ben ook bang dat ik dan straks alles kwijt ben (Ik las iets over bestanden hernamen en zo....)

Ik denk dat ik eerst nog maar een probeer de spellen op een andere manier te rippen (bijv. met dvd2xbox). Misschien dat dit programma beter werkt dan m'n huidige progje (iets met voorbij vliegende sterretjes op de achtergrond).

Toch bedankt voor de reacties

Core temp 37°C
Reg. datum: 24 september 2002

Dvd2xbox is echt geweldig. Zorg wel dat je de laatste versie hebt en de laatste ACL files hebt.

Ik ben spuit 1011, aangenaam! X-mass icon by Kixtart ®™

Reg. datum: 02 augustus 1999

Ik heb onlangs een XBOX laten modden met XboX media center en ik schrok van het geluid wat uit de xbox kwam. Nu heb ik 'm op thermal control staan en lijkt ie wat omlaag te snorren maar ik vind dat ie nog steeds teveel lawaai maakt.

Echter heb ik hier daar nooit iets over gelezen. Niemand die zich stoort aan het geluid van de xbox tijdens films met stille momenten ? Bij games kan ik me voorstellen dat het niet boeit maar ik hoor toch constant herrie. Kan het aan mijn fan liggen of is dit nu gewoon zo ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

quote:
Spam schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:14:
Ik heb onlangs een XBOX laten modden met XboX media center en ik schrok van het geluid wat uit de xbox kwam. Nu heb ik 'm op thermal control staan en lijkt ie wat omlaag te snorren maar ik vind dat ie nog steeds teveel lawaai maakt.

Echter heb ik hier daar nooit iets over gelezen. Niemand die zich stoort aan het geluid van de xbox tijdens films met stille momenten ? Bij games kan ik me voorstellen dat het niet boeit maar ik hoor toch constant herrie. Kan het aan mijn fan liggen of is dit nu gewoon zo ?

Als je voorzichtig te werk gaat, en de site leest van xboxmediacenter.de, zijn er mogelijkheden om de harde schijf uit te laten gaan tijdens een film die langer duurt dan X minuten.

Dit scheelde bij mij enorm icm temperatuurcontrole. Speel een filmpje over netwerk, schijf gaat uit na een paar minuten en de fan blijft op 2 tot 3 procent snelheid draaien, echt perfect gewoon. Moet alleen nog een passief koelblokje voor mijn GPU kopen, zal er dan alleen maar NOG beter op worden :Y)

Temp controle staat hier op 52 graden bij mij. Dan is de geluidsoverlast nihil. (anders moet je gewoon silent fan nemen met een passief GPU koelblokje en een superstille harde schijf als je daar films vanaf speelt)

quote:
soeperfriek schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:49:
Ik heb niet zoveel verstand van m'n xbox, maar kan ik er iets aan doen als de .xbe niet correct gepatched is?
Voor dat soort zaakjes moet je toch echt even hier rondsnuffelen. Een beetje up2date dashboard heeft dat tegenwoordig al ingebouwd zitten. (evox dacht ik ook)

LinuX-TUX wijzigde dit bericht 30-12-2004 15:10 (16%)

Reg. datum: 27 januari 2000

Vraagje: in het openingstopic staat een lijst van zenders die eenvoudig toe te voegen zijn. Hoe doe je dat?

Antec SX635B-II | Core2Duo E4300@2.4GHz | Asus P5B-E Plus | 2GB DDR2-PC5300 | 2x Seagate 7200.10 320GB RAID-0+1 | 8800 GTS 320MB | Win XP Pro

quote:
Jaspov schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:03:
Vraagje: in het openingstopic staat een lijst van zenders die eenvoudig toe te voegen zijn. Hoe doe je dat?
Gooi die muziekzenders in winamp, exporteer deze playlist, FTP deze naar de Xbox en spelen maar :Y)
offtopic:
Een search op het forum van XBMC zou hetzelfde antwoord geven

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: