Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Ik zit nu een beetje radiostations toe te voegen vlak voor de kerstdagen, zodat ik niet internet af hoef te struinen naar leuke kerstnummers.

Uit de topicstart had ik ze allemaal al geimporteerd in winamp5, en vervolgens de playlist gesaved (als *.pls) en op m'n xbox gezet. Helaas werken diverse stations niet :? KinkFM bijvoorbeeld zorgt ervoor dat hij totaal vastloopt.

Ik dacht dat het lag aan oude links, dus heb ze nu van http://www.nederland.fm/ gekopieerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Zijn er mensen die hier geen last van hebben? Zoja, hoe voegen jullie die stations dan toe en welke versie draaien jullie?

De enige paar stations die een beetje werken zijn Radio10Gold en ArrowRock. Ook heb ik bij sommige wel icoontjes staan en bij andere niet, als ik een Detailed list view heb :? (heeft geen betrekking op speelbaarheid tot nu toe, met icoontje speelt de ene wel en de ander niet, net zoals de zenders zonder icoontje)

Mijn info:
Xbox V1.0
X2pro - nieuwste xecuter bios
XBMC 1.1 (uit mijn hoofd) Release eind november.

Verder heb ik nog gekeken of ik WebRadio2 aan de praat kon krijgen, deze blijft helaas bij het opstarten hangen. Denk dat ik een configuratie fout heb gemaakt ... RTFM me :) namelijk nog niet gedaan.

edit:
Zie net dat er al weer een nieuwere is, eentje van 08-12-2004. Even proberen, kan geen kwaad dacht ik zo. Maar veel vertrouwen of het hiermee opgelost is heb ik niet, kan het niet 123 in de changelog vinden

LinuX-TUX wijzigde dit bericht 20-12-2004 20:30 (9%)

500D Enthousiastelingen SIGN THE PETITION

Reg. datum: 24 april 2002

quote:
Aaah!lex schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:08:
[...]

Hoe doe ik dat? In het menu zit wel een algemeen programma om de xbox van PAL naar NTSC te zetten, maar dat trekt mijn tv niet (knipperend onleesbaar beeld). Enigmah heet dat programma.

Het is toch gewoon vreemd dat de NTSC-spellen er op zich prima uitzien als ik ze vanaf XBMC op mijn PAL-xbox opstart, maar alleen veel te donker zijn. Is er echt niemand die dat ook heeft?
Dat is het programmatje waar ik op doel, als je tv geen NTSC ondersteunt heb je een crappy tv ;) en zal je dus geen NTSC spellen kunnen spelen die het niet goed doen op een PAL xbox. Het feit dat de spellen te donker zijn geeft ook al aan dat je tv het niet helemaal lekker trekt....

Moderator Kai [GoT] clan

Hoe kom je aan NTSC spellen dan?
Is dat allemaal wel legaal ?! ;)

Never be afraid of doing tasks you are not familiar with. Noah's Ark was built by an amateur. Professionals have built the Titanic.

Arwen / Kayne

Import, mijn beste John. ;)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

quote:
Zou ik ook zeggen, sinds XBox suprnova torrent browser v2 - now with ABC(v2.6.9) and FTP options NEW ook geen nut meer heeft :Y)

Naast mijn vorige vraag over die radiostations vroeg ik me af of er mensen waren die ervaring hebben met MyTheatre. Hoe functioneerd dat spul? Kan je dat gebruiken met digitenne, KPN digitale televisie of alleen maar met een digitale schotelantenne en een decoderkaart in je PC?

Dit vind ik wel de moeite waard namelijk, zeker als het opties zou kunnen krijgen zoals bij echte MediaCenter PC'tjes. Even pauze indrukken, hondje uitlaten/telefoon/WC, terugkomen en weer verder kijken vanaf waar je gebleven was.

LinuX-TUX wijzigde dit bericht 21-12-2004 12:15 (5%)
Reden: slordig taalVoutje & link

Reg. datum: 24 april 2002

quote:
John_Hoek schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:17:
Hoe kom je aan NTSC spellen dan?
Is dat allemaal wel legaal ?! ;)
Ongeveer 90% van mijn spellencollectie bestaat uit (geimporteerde) NTSC spellen, voornamelijk omdat er Japanse spellen zijn die ik erg leuk vind en hier nooit uitkomen en omdat ze goedkoper zijn in de USA en daar eerder uitkomen (en zeker niet onbelangrijk: ze altijd 60Hz zijn en dus geen crappy conversie).

Reg. datum: 11 februari 2001

Ik meen dat het een keer eerder voorbij is gekomen... maar ik krijg het niet gevonden...

Maar mijn subtitles bij het afspelen van een DVD zijn soms erg vaag... na ongeveer 2 goed leesbare regels ondertiteling krijg ik een vaag leesbare regel...

iemand een idee of ik hier iets aan kan doen??

Reg. datum: 08 september 2003

quote:
Reignman schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:37:
Ik meen dat het een keer eerder voorbij is gekomen... maar ik krijg het niet gevonden...

Maar mijn subtitles bij het afspelen van een DVD zijn soms erg vaag... na ongeveer 2 goed leesbare regels ondertiteling krijg ik een vaag leesbare regel...

Nieuwe build nemen..??

Heb die van 17-12-2004... iemand anders ook ondertitel problemen mee??

Reg. datum: 08 september 2003

Is er een mogelijk in om in the HOME van XBMC hoevveel gerbuikers er connected zijn en/of hoeveel procent de upload naar de XBOX kan worden aangegeven.

Bij avalaunch zit dat er namelijk er wel in..

iemand een idee..?

Iemand een idee waar een nieuwe versie van XBMC te downloaden ?

Reg. datum: 27 februari 2000

Goed zoeken, omdat xbmc met de MS xbox sdk gecompileerd is mag die niet zo maar verspreid worden. maar via de ezel of nieuwsgroepen moet je al een eind kunnen komen. Want we willen toch niet dat got in problemen komt door een link. :)

Nog een vraagje.. is het mogelijk om een aantal dingen in XBMC te veranderen.. en dan met name het aanpassen van de skin.

Ik wil het volgende:

http://www.yoi.nl/XBMC.jpg

Ik wil het plaatje, wat tevoorschijn komt wanneer er geen folder.jpg bij een album aanwezig is, veranderen in een gewoon doorzochtig plaatje.. dus iets anders dat dit lelijke... tja wat is het eigenlijk...

Is dit mogelijk?
quote:

Omdat je ons niet de info geeft van wat je allemaal hebt ingesteld en wat je geprobeerd hebt ;)

Werkt de RSS news feed van XBMC bijvoorbeeld wel?

Enige problemen waarmee ik te maken had, waren gewoon verkeerde netwerk instellingen. Daarbij komt nog eens dat er ook nieuwere versies beschikbaar zijn. Die europese versie kan je zo omtoveren naar een nederlandse versie, mits je even de moeite neemt en de *.py opent met notepad of andere tekst editor.

quote:

Heb ik ook last van :( ... en dat is al sinds (of moet ik zeggen vanaf :? dat weet ik zelf niet eens) de release van 09-09-2004.

LinuX-TUX wijzigde dit bericht 22-12-2004 00:47 (28%)

Arwen / Kayne

quote:
LinuX-TUX schreef op woensdag 22 december 2004 @ 00:44:
[...]

Omdat je ons niet de info geeft van wat je allemaal hebt ingesteld en wat je geprobeerd hebt ;)

Enige problemen waarmee ik te maken had, waren gewoon verkeerde netwerk instellingen. Daarbij komt nog eens dat er ook nieuwere versies beschikbaar zijn. Die europese versie kan je zo omtoveren naar een nederlandse versie, mits je even de moeite neemt en de *.py opent met notepad of andere tekst editor.

[...]
Bedoel je het script van EuroTV? Daar had ik ook zitten naar kijken, maar ik vind geen lijst met codes om de zenders te definiëren. :(

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

quote:
[...]

[...]

Ik begrijp dat ik dus RSS Feeds moet aanzetten (Dat heb ik nu uitstaan)? Het weerbericht doet het namelijk wel. Dus mijn netwerk zou goed moeten werken.

Daarnaast heb ik de files in script gezet en de plaatjes in een map van de skin.

Als ik het script opstart dan krijg een blauwe achtergrond en 2 knoppen. Daarna loopt hij min of meer vast :(

quote:

quote:
Heb ik ook last van :( ... en dat is al sinds (of moet ik zeggen vanaf :? dat weet ik zelf niet eens) de release van 09-09-2004.
iemand een oplossing voor ons dan???

Speciaal voor fire69 en anderen die graag een nederlandse "What's on TV" willen hebben bij euroTV.
code:
1
2
3
4
5
#    DEFINE THE CHANNELS YOU WANT
#You can find out tv channels codes from www.eurotv.com
#
#    Please make sure to respect the format :
#
# eg. channels = "'ab3','tvi','tf1'"

KNIP, dus even kijken op de website eurotv.com -> TV guide ( AKA http://www.eurotv.com/scripts/eutvprog.cfm )

Dan kijk je wat het verschil is tussen kanaal ab3 en de link die op die site staat naar kanaal ab3. Dan kom je tot de ontdekking dat er overal sl voor staat en daarna de afkorting die je moet gebruiken in het script.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, hier heb je alvast mijn lijstje. In de toekomst kom je vaker van dit soort geintjes tegen. ( sites houden helaas niet allemaal netjes een uniform RSS of andere XML indeling bij :( )

code:
1
channels = "'ne1','ne2','ne3','rtl4','rtl5','sbs6','veron','tv10','dscn','tmf','mtv'"

edit:
Ik heb ,'net','eurbd','fxk','ngc' er tussenuit gehaalt, layout werd een beetje vernaggeld door een kleine code. Dus deze zou je er nog tussen kunnen plakken

Die MTV heb ik nog niet gecontroleerd, dus weet niet zeker of het de nederlandse versie is. Voor de rest, veel zap plezier ;)

@ Bart:
Het nederlandse TV script werkt wel naar behoren. Ik kreeg hem niet aan de praat door netwerk instellingen, maar ik gaf als voorbeeld (waaraan ik het controleerde) de RSS feed van XBMC zelf. Als ik deze niet rechtsboven voorbij zag scrollen, wist ik dat het iets met mijn netwerk instellingen te maken had OF de server van hun was down OF de RSS feed van XBMC stond niet aan.

Deze hoeft dus niet persé aan te staan om je TV script te laten werken.
Werkt shoutcast500 bijvoorbeeld? Als deze ook niet werkt, kan je het steeds meer focussen op foute netwerk instellingen.

Tot slot: iFilmBrowser.py, dat script kan ik IEDEREEN aanraden, lekker relaxt kijken wat er zoal aan gaat komen en waar je op moet letten!

LinuX-TUX wijzigde dit bericht 22-12-2004 16:33 (74%)

twee vraagjes,

ik heb nu verschillende python scripts erbij gezet, en deze werken ook goed als ik ze via de filebrowser opstart, maar hoe kan ik deze bij voorbeeld tusen het submenu van "mijn films" zetten, een gewone link naar het *.py bestand werkt niet echt.

En is er ook een update script voor xbmc, (netzoals avalaunch voor zichzelf heeft). avalauch heeft dan wel de functie dat je een nieuwe xbmc kunt downloaden, maar kan xbmc dit zelf ook??
Nou, die eerste vraag had je perfect zelf uit kunnen vinden. Over scripts adden bij bepaalde groepen (of in de hoofdgroep) staat hier een kleine omschrijving.

Een update functie ben ik nog niet tegen gekomen, misschien omdat dat moeilijk word, aangezien hij zichzelf dan overschrijft en de gecompilede code illegaal gedistibuteerd word. ( hopelijk komt er een handig scriptkiddie langs die dat voor ons oplost :Y) *hint* *hint* @ GoVegan :p )

@bArT_18
Had je zelf nog iets veranderd aan die settings.xml die bij die TV guide zat? Je start hem hoe? Even meer info, als het weer kanaal en die RSS feed werken, staat er gewoon iets fout en/of mis je Python libraries oid? (is ook maar een spinsel, maar ik weet ook niet of andere scripts toevallig wel werken etc ... even meer info dus, waar uitgepakt? Wat aangepast? Libraries geinstalleerd? Welke versie XBMC? Enige script dat niet werkt waarbij internet nodig is?)

LinuX-TUX wijzigde dit bericht 26-12-2004 21:50 (33%)

Reg. datum: 28 januari 2001

Als ik een dvd afspeel met de build-in dvd player van xbmc zijn de ondertitels helemaal f*cked up. Iemand enig idee hoe dit te fixen?

t00t

Omschrijf f*cked up, hier kan iedereen gissen naar jouw settings.

Als het net zoiets is als Reignman en anderen, dan nee, meer hebben hier last van, maar als het echte dvd's zijn kan je natuurlijk even je code veranderen van je XML naar de originele dash speler OF dvdx. (zie Reignman etc. Komt alleen voor bij echte subs die opgebouwd zijn uit plaatjes.)

#DFiNE @ Q-net :)

Ik heb al eventjes gezocht en de firstpost gelezen, maar heb nog één vraagje. Als ik deze Media Centre installeer op mn xbox, heb ik dan nog steeds de dvd-kit (remote control) van Microsoft nodig :?

Xenon XB // AMD Athlon XP 3200+ // Aopen 6800LE 16/6 // K7N8X-E Deluxe // 2x256MB DDR 400Mhz // Seagate 7200.7 160GB // 52x24x52x Plextor // Soundsstorm onboard // Creative Inspire 6.1 6700 // ThermalTake Vulcano 11+ // Logitech MX510 // 17" TFT

quote:
LinuX-TUX schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:54:
@bArT_18
Had je zelf nog iets veranderd aan die settings.xml die bij die TV guide zat? Je start hem hoe? Even meer info, als het weer kanaal en die RSS feed werken, staat er gewoon iets fout en/of mis je Python libraries oid? (is ook maar een spinsel, maar ik weet ook niet of andere scripts toevallig wel werken etc ... even meer info dus, waar uitgepakt? Wat aangepast? Libraries geinstalleerd? Welke versie XBMC? Enige script dat niet werkt waarbij internet nodig is?)
Haha ik heb het opgegeven.. ik denk dat hij bij het connecten blijft hangen.. maar zoals ik al zei het weer en de rssfeeds doen het wel...

Ik gebruik trouwens niet het script wat jij beschreef... die deed het ook niet.. heb ik natuurlijk ook ff geprobeerd...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: